فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_حسینی_قمی
🔹چرا تصمیم گیران ما راهی برای ارتباط با خودشون تعبیه نمی کنن؟
🔸مردم نظرات و انتقاداتشون رو کجا باید اعلام کنن؟
🌼🍁🌺🍂🌸🍂
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
💢روایاتی چند، درمورد القاب و کنیه های امام علی(علیه السلام):
2️⃣فاروق أعظم:💚
💬متّقي هندی از علمای اهل تسنن،
📙 روایتی را از حذیفه بن یمان نقل می کند، که رسول اکرم(ص) در جمع مسلمانان فرمودند:
🌟《هذا(علی) فاروقُ هذه الأمّةِ يَفرقُ بينَ الحقِّ و الباطلِ》✨
🌹علی(ع)فاروق اعظم است.❣️
❇️یعنی تمییز دهنده ی بین حق و باطل!⚠️
📚كنز العمال متقی هندی ، ج۱۱، ص۶۱۶
🌼🍁🌺🍂🌸🍂
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بشنوید تنها #آرزوی قوی ترین مرد جهان
#امیر_علی_اکبری
💢موضوع:
او میگوید فقط یک آرزو در سینه دارم که دست خودم هم نیست.اینقدر این کلیپ قشنگه که قلبت رو تکون میده.
🌸🍂🌺🍁🌼🍂
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🌾🍂🌷🍁🌼🍂🌺🍃🌹🍁🌸🍂
🌺🍁🌻🌿🌱
🌸🍃
🌹
💎#فضائل_امام_زمان_عج_الله #در_کتب_غیر_شیعه📙
❇️شيخ محمد بن ابراهيم الجويني الخراساني الحمويني (م 644- 730 هـ)
✍️محدث وفقيه شافعي صاحب کتاب فرائد السمطين في فضائل المرتضي والبتول والسبطين والائمه من ذريتهم) که سمط اول آن مخصوص به اخبار فضائل اميرالمومنين عليه السلام بوده وسمط دومش در مناقب ساير ائمه ي اطهار وخاندان عصمت وطهارت عليهم السلام مي باشد. درباره ي حضرت مهدي عليه السلام چنين نوشته است:
🔶(بسنده عن الشيخ ابي اسحاق ابراهيم بن يعقوب الکلابادي البخاري بسنده عن جابر بن عبدالله الانصاري رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم: من انکر خروج المهدي فقد کفر بما انزل علي محمد ومن انکر نزول عيسي فقد کفر من انکر خروج الدجال فقد کفر).(4)
❇️(وفي هذا الکتاب عن سعيد بن جبير عن ابن عباس قال قال رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم: ان خلفائي واوصيائي وحجج الله علي الخلق بعدي الاثنا عشر اولهم علي وآخرهم ولدي المهدي فينزل روح الله عيسي بن مريم فيصلي خلف المهدي وتشرق الارض بنور ربها ويبلغ سلطانه المشرق والمغرب).(5)
🔷(جويني مولف کتاب (فرائد السمطين) به سند خود از شيخ ابواسحاق ابراهيم کلابادي بخاري او هم به سند خود از جابر بن عبدالله انصاري رضي الله عنه روايت کرده که گفت: رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم فرمود: هر کس قيام مهدي را انکار کند به دين محمد کافر شده است ونيز هر کس نزول عيسي را - در آخر الزمان به ياري حضرت مهدي - وخروج دجال را انکار کند، کافر است.
✳️ودر همان کتاب (فرائد السمطين) از سعيد بن جبير از ابن عباس روايت شده است که گفت: رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم فرمود: خلفا واوصياي من وحجتهاي خدا بر مردم بعد از من دوازده نفر هستند که اول آنها علي صلي الله عليه وآله وسلم وآخرشان فرزندم(مهدي) است.(به هنگام ظهور او)روح خدا عيسي پسر مريم از آسمان نازل مي شود وپشت سر مهدي نماز مي گزارد وزمين به نور پروردگارش روشن مي گردد وسيره وفرمانروائيش مشرق ومغرب را فرامي گيرد).
📚پی نوشت:(4) فرائد السمطين، ص 92، حديث 585.
(5) فرائد السمطين،ص 92.
🌼🍁🌺🍂🌸🍂
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🌹آقا ردم مکن که امیدم فقط تویی
با صد امید دلم کوبه ی بیت الولا گرفت🍃
جانی دوباره در تن بی جان من نشست🌸
تا عشقتان میان دلم را فرا گرفت❣️
ﺍَﻟﺴَّﻼﻡ ﻋَﻠَﯿْڪ ﯾﺎ ﻋَﻠے ﺍﺑْڹ ﻣﻮﺳَے ﺍﻟْﺮﺿﺎ(؏)"🌹❣️
#یا_امام_رضا_جانم💚
🕊اللهّمَ صَلّ عَلے عَلے بنْ موسَے الرّضا المرتَضے الامامِ التّقے النّقے و حُجّّتڪَ عَلے مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثرے الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ ڪثیرَةً تامَةً زاڪیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَـہ ڪافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلے اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِڪَ ❣️
#ساعت_هــــــــشــــــت_به_وقــــــــت_امام_رضــــا
🌼🍁🌺🍂🌸🍂
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌼🍃🌹🍂🌸🍁🌷🌿🌺🍂🕊
🌴#حکمت_177_نهج_البلاغه:روش برخورد با بدکاران
🌟و قَالَ (علیه السلام): اُزْجُرِ الْمُسِيءَ بِثَوَابِ الْمُحْسِنِ.✨
📕ترجمه:روش برخورد با بدان (اخلاق اجتماعى):و درود خدا بر او، فرمود: بدكار را با پاداش دادن به نيكوكار آزار ده.
📖شرح پیام امیرالمؤمنین علیه السلام:اين گونه گنهكار را ادب كن:
💎امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه اشاره به يكى از طرق مؤثر بازدارنده نسبت به بدكاران مى كند و مى فرمايد: «گنهكار را با پاداش دادن به نيكوكار (تنبيه كن و) از گناه بازدار»; (اُزْجُرِ الْمُسِيءَ بِثَوَابِ الْمُحْسِنِ).
به يقين براى بازداشتن بدكاران از كار بد راه هاى مختلفى است كه هر كدام از آنها براى بازداشتن گروهى از بدكاران مفيد است:❇️ نخست اين كه بدكار را مجازات كنند كه در كتاب حدود و تعزيرات اسلامى احكام گسترده آن با توجه به سلسله مراتب آمده است و در تمام دنيا اين گونه مجازات ها معمول است كه شامل زندان، جريمه مالى، مجازات بدنى و حتى مجازات روحى از طريق سرزنش و اعلام به اجتماع مى شود. قرآن مجيد نيز درباب قصاص و حد سارق و حد زانى و مجازات قذف اشارات روشنى به اين معنا دارد. ✅نوع دوم آن است كه براى بازداشتن بدكاران از كار بد به آنها نيكى كند، همان گونه كه در آيات شريفه از جمله آيه شريفه 34 سوره «فصلت» مى فرمايد: «(ادْفَعْ بِالَّتِى هِىَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِى بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِىٌّ حَمِيمٌ); بدى را با نيكى دفع كن ناگهان (خواهى ديد) همان كس كه ميان تو و او دشمنى است گويى دوستى گرم و صميمى است» به اين ترتيب مى توان گروهى از بدكاران را شرمنده ساخت و از كار خود باز گرداند.
✅راه سوم اين است كه نيكوكاران را مورد تشويق قرار دهى هنگامى كه بدكاران آن را ببينند گروهى دست از كار بد مى كشند به اميد اين كه پاداش نيكوكاران نصيب آنها گردد. اين كار در تمام دنيا معمول است كه هر سال گروهى از برترين ها را در مسائل علمى، نوشتن كتاب هاى مفيد، امور كشاورزى و دامدارى و صنايع و اختراعات تشويق مى كنند و جوائز گرانبهايى به آنها مى دهند و نامشان را در رسانه ها اعلام مى دارند تا سبب شود افراد سست و تنبل و بدكار و منحرف آن را ببينند و از كار خود پشيمان شوند و كم كاران نيز به كار بيشتر ترغيب گردند.
📗قرآن مجيد در آيات فراوانى پاداش هاى عظيمى براى مؤمنان صالح در روز قيامت بيان مى كند; پاداش هايى كه فوق تصور انسان هاست. حتى پاداش هاى مادى دنيوى نيز براى آنها در نظر گرفته است. از جمله غنائمى كه به جنگجويان تخصيص داده مى شود و احترامى كه براى مجاهدان راستين در مقابل قائدان و فراركنندگان از جهاد قائل شده مصداق هاى ديگرى از اين اصل كلى است.
💠كلام امام(عليه السلام) در اينجا نيز به روشنى از بهره گيرى از اين روش حكايت مى كند. البته هر يك از اين سه روش مربوط به گروه خاصى است و همه اينها در همه موارد جواب نمى دهند. مديران جامعه بايد كاملاً بيدار باشند و افراد را به خوبى بشناسند و بدانند هر فردى يا هر گروهى را با كدام يك از اين طرق بايد از كار بد بازداشت. ابن ابى الحديد در شرح نهج البلاغه خود در شرح اين گفتار حكيمانه تنها به ذكر يك بيت از ابن هانى مغربى و دو بيت از ابوالعطاهيه قناعت كرده است. دو بيت ابوالعطاهيه كه جالب تر و جامع تر است چنين است:
إذا جازَيْتَ بِالاْحْسانِ قَوْماً *** زَجَرْتَ الْمُظْلِمينَ عَنِ الذُّنُوبِ
فَما لَكَ وَالتَّناوُلُ مِنْ بَعيد *** وَيُمْكِنُكَ التَّناوُلُ مِنْ قَريب
🔶هنگامى كه به گروهى از طريق احسان پاداش دادى بدكاران را از گناهشان بازداشتى. لزومى ندارد كه از راه هاى دوردست به مقصد برسى. مى توانى از راه نزديك به هدف خود نايل شوى.
*****
📚پی نوشت:
(1). سند گفتار حکیمانه: خطیب(رحمه الله) در مصادر نهج البلاغه این گفتار حکیمانه را از زمخشرى در ربیع الابرار از على(علیه السلام) نقل مى کند با این تفاوت که به جاى «اُزْجُرِ»، «ازْدَجِرِ» آمده است و نیز آن را از ابن قاسم در روض الاخیار نقل نموده و در ذیل حکمتِ بعد عبارتى از طرطوشى در صراط الملوک نقل مى کند که نشان مى دهد این دو گفتار حکیمانه را ضمیمه هم و با اضافاتى نقل کرده است به این صورت: «اِقْطِعِ الشرَّ مِنْ صَدْرِ غَیْرِکَ بِقَطْعِهِ مِنْ صَدْرِکَ وَازْجُرِ الْمُسىء بِإثابَةِ الْمُحْسِنِ لِکَىْ یَرْغَبَ فِی الاْحْسانِ». و این تفاوت هاى واضح به خوبى نشان مى دهد که طرطوشى آن را از منبع دیگرى غیر از نهج البلاغه به دست آورده، هر چند او از کسانى است که بعد از سید رضى مى زیسته است. (مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص145 و 146)
🌸🍂🌺🍁🌼🍂
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍