eitaa logo
اسناد المصائب
3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
306 ویدیو
42 فایل
﴾﷽﴿ 🕌امام رضا(علیه السلام) : «مَنْ تَذَكَّرَ مُصَابَنَا كَانَ مَعَنَا فِی دَرَجَتِنَا يَوْمَ القِيَامَةِ» 📚أمالی شیخ صدوق، ص۷۳ ✍ارائه ی مصائب و مراثی اهل بیت(علیهم السلام) @hosseinifazel نشر و کپی بدون ذکر منبع🚫 📚کانال تاریخ اسلام : @TarikhEslam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 9⃣5⃣متن کلیپ : «ما کجا تو گریه کردن برا امام حسین(ع) افراط کردیم؟ افراط رو امام رضا(ع) کرد، گفت : اقرع جُفونِنا! اومد پیش امام رضا(ع) پرسید؛ حضرت موسی بن جعفر(ع) وقتی به دنیا آمد، مژه نداشت؟!! فرمود؛ اینقدر برا جدش گریه کرده، مژه هاش ریخته! امام رضا(ع) از ذی‌الحجه منتظر بودن که برای محرّم سیاهی بزنند و خودشان روی چارپایه رفته و به اباصلت فرمود : برو کنار ببینم، خودم می‌خواهم سیاهیِ جدّم را بزنم! و اباصت میگه؛ هر میخی که می کوبید میگفت؛ ازلّ عزیزنا!» 🎤 شیخ ✍ : عباس صراف، سخنرانی نام آشنا در تولید روضه های جعلی و بی سند که گوی سبقت را از هم ربوده است. متاسفانه ایشان چند سالیست که اینگونه مطالب جعلی را به اسم حضرات معصومین(علیهم السلام) در قالب حدیث، در منابر بیان می کند که مسلما مصداق و است. اولا؛ تعبیرِ "امام رضا(ع) افراط کرد" مسلما صحیح نیست! باید بگوییم امام حقّش را ادا نمود. زیرا "افراط و تفریط" در مکتب تشیّع مذموم است و نهی شده‌ است. ثانیا؛ در کدام منبع و مصدر شیعی، روایت شده که امام کاظم(علیه السلام) از بس برای امام حسین(علیه السّلام) گریه کرد، مژه نداشت؟!! این چنین روایتی وجود ندارد. ثالثا؛ روایت سوم که سیاهی زدن حضرت(ع) به نقل از اباصت می باشد هم جعلی است و هیچ سندیتی ندارد و مطالبی که عباس صراف بیان می کند، اولین قائلش فقط خودش می باشد که مطمئنا کذب محض است! لطفا هشتک را هم دنبال کنید تا از بقیه اراجیف و اکاذیب ایشان غافل نشوید. @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 0⃣6⃣متن کلیپ : «همان مطلب جعلی از در پست قبلی درباره سیاهی زدن امام رضا(علیه السلام) را این مدّاح تحریف کرده، و به شکل دیگری به حضرت(عليه السلام) نسبت می‌ دهد!» 🎤 ✍ : ملاحظه می کنید که به همین راحتی جریان جعل و تحریف در حال پیشرفت است. شاهد ‌اوج اباحه گری و مماشات با برخی از منبریان و مادحینی هستیم که به راحتی می توانند یک نقل بی اساس و جعلی را در جلسات خود دهان به دهان بچرخانند تا به گونه ای که از مسلمات تاریخ شود. می توان گفت که گاهی این جعلیات مقصر مستمعین آن جلسات نیز هست که در آنجا نشسته اند و همه این حرفها رو بی چون و چرا می پذیرند و سند اینها را از شخص مداح نمی پرسند، که این بی تفاوتی باعث می شود که شخص روضه خوان، جرات بیان مجدد آن را در جلسه ای دیگر را داشته باشد و هر چه به درازا می کشد این قصه شاخ و برگ بیشتری به خود می گیرد. @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 1⃣6⃣متن کلیپ : «هلال میگه؛ رفتم یه ظرف آب آوردم، اما یه وقت دیدم شمر از گودال بیرون میاد، یه چیزی تو دومن عربیش گرفته، قطرات خون داره می ریزه. هلال میخوای چه کنی؟ گفتم برا پسر فاطمه آب آوردم. گفت؛ برگرد من با دم خنجر سیرابش کردم. گفتم؛ نانجیب تو که کارتو کردی، چرا بدنت می لرزه؟ هلال، همین که روی سینه نشستم دیدم صدای ناله ی یه خانمی میاد، هی دور گودال می چرخه.» 🎤 ‌✍در منابع معتبر از چنین نقلی ذکری به میان نیامده است. @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 2⃣6⃣متن کلیپ : «ماجرای زجر و دختر سه ساله امام حسین(علیه السلام)» 🎤 ‌✍ : این داستان هم از جمله داستانهای ساختگی برای واقعه کربلاست. در حالی که در هیچ یک از مقاتل متقدم و معتبر ذکری از این داستان به میان نیامده است. طبق تاریخ دو نفر در واقعه کربلا با نام «زجر» موجود بوده اند : ۱)زجر [زحر] بن بدر نخعی : کسی که بنابر نقل برخی مقاتل، قاتل ابوبکر بن علی(ع) بود.(۱) و در همان روز عاشورا توسط «عمرالاطرف» به هلاکت رسید.(۲) ۲)زجر [زحر] بن قیس جُعفی کوفی : او در واقعه کربلا رئیس پاسبانان کوفه بود و پس از واقعه، سرهای شهدا را به همراه اسیران کربلا از کوفه به شام نزد یزید بن معاویه برد و گزارش واقعه کربلا را به یزید داد.(۳) در هیچ یک از اخبار نوشته شده درباره زجر مطلبی درباب این ماجرا نیامده است، مگر در برخی از مقاتل ضعیف و متاخر که از نظر محققین فاقد اعتبار و استناد است.(۴) 📚منابع : ۱)مقتل الحسین(ع) خوارزمی، ج۲، ص۳۳ ۲)الفتوح ابن اعثم کوفی، ج۵، ص۱۱۲ ۳)انساب الاشراف بلاذری، ج۳، صص۱۷_۲۱۲ ۴)ناسخ التواریخ میرزا سپهر، ج۲، ۵۳۱/ معالی السبطین مازندرانی، ج۲، ص۱۳۵ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 3⃣6⃣متن کلیپ : روضه دامادی حضرت قاسم(ع)! «تو تازه دامادی، عمو دورت بگرده..» 🎤 ‌✍ : پیشتر در مورد جعلی بودن ماجرای «دامادی حضرت قاسم(ع)» مطالبی گفته شد. به لینک زیر مراجعه کنید.👇 https://eitaa.com/AsnadolMasaeb/4155 @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 4⃣6⃣متن کلیپ : «ام البنین! سر دو نفر رو نیزه بند نمی شد! یکی سر بچت بود، چون از بغل بهش گرز آهنی زده بودند و یکی هم سر علی اصغرم بود چون کوچیک بود و با اولین سنگ به زمین می افتاد و با پارچه بستنش!» 🎤 ✍اولا؛ اینکه امام حسین(ع) بعد از شهادت علی اصغر(ع) با قبضه شمشیرش گودالی کند و آن طفل را با خون آغشته در آن دفن کرد، در منابع ذکر شده است.(۱) اما اینکه بعدا توسط دشمن قبر ایشان نبش شد و سر مبارکش را بر نیزه زدند، در منبعی از آن ذکری به میان نیامده است و این از تحریفات عاشورایی است که پیشتر در مورد این قضیه در لینک زیر بحث کردیم. https://eitaa.com/AsnadolMasaeb/3867 ثانیا؛ در منابع به جدا شدن سرهای مبارک شهدای کربلا اشاره شده است. «بلاذری(۲۷۹ق)» می نویسد: «اُحتُزَّتْ رُؤُوسُ‌ الْقَتْلَى» سرهای شهداء از تن جدا شدند.(۲) و همچنین «دینوری(۲۷۶ق)» در مورد به نیزه زدن سرهای شهدای کربلا می نویسد: «حُمِلَتِ الرُّؤُوسُ عَلَى‌ أَطرَافِ الرِّمَاحِ» سرهای شهدای کربلا را به نيزه زدند.(۳) پس در مورد جدا کردن سر مبارک شهدای کربلا و همچنین به نیزه زدن آنان از قطعیات تاریخ است، ولی اینکه ایشان از نحوه ی به نیزه زدن سر مبارک حضرت عباس(علیه السلام) نقل می کند در جایی و لو در منابع ضعیف و متاخر هم به آن اشاره نشده است و بی سند می باشد. 📚منابع : ۱)الاحتجاج طبرسی، ج۲، ص۳۰۱ ۲)أنساب الأشراف بلاذری، ج۱، ص۴۲۴ ۳)أخبار الطوال دینوری، ج۱، ص۳۸۳ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 5⃣6⃣متن کلیپ : «به نزدیک خیام رسیدم، حضرت زینب(س) یک نگاه به ام‌ کلثوم(س) کرد، امام باقر(ع) می‌فرماید : عمّه‌ ام لطمه‌ ای زد به خودش تا مدینه من جای سیاهیش را دیدم، هنوز خوب نشده!» 🎤شیخ ✍ : کار از طلب منبع و مصدر گذشته، باید دید انگیزه جناب بندانی از نقل‌ های اینچنینی چه می‌تواند باشد؟! می دانیم که آنچه از امام باقر(عليه السلام) درباره کربلا نقل شده، انگشت‌ شمار است، و برخی را نیز از قول پدرشان امام سجاد(علیه السّلام) نقل فرموده‌ اند. به راستی این جزئیات را جناب بندانی از کجا نقل می‌کند که نه چشمی در جایی دیده و نه گوشی پیش از این شنیده! @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 6⃣6⃣متن کلیپ : «در روز عاشورا امام حسین(ع) برای دفع سنگ و تیرهایی که دشمن به زخم های علی اکبر(ع) می زد، چاره را در این دید که قامت به قامت، روی بدن علی اکبر(ع) آرامید ودراز کشید! یعنی دیگه رهاش کنید!» 🎤 ✍ : در مقاتل آمده که؛ امام حسین(ع) در روز عاشورا، علی اکبر(ع) را، در حالی که بر زمین افتاده بود، به آغوش کشید. و همچنان سیدالشهدا(ع) او را به سینه چسبانیده بود، تا اینکه جوانش جان داد و در این هنگام امام(ع) فرمود : «عَلَى الدُنيَا بَعدَكَ العَفَا» بعد از تو وای بر دنیا.(۱) سپس؛ «وَضَعَ خَدَّهُ عَلَى خَدِّهِ» امام(ع) صورت خود را بر صورت على اکبر(ع) گذاشت.(۲) در این حین، حضرت زینب(س) از خمیه گاه بیرون آمد و نُدبه کنان خود را به نعش بی جان پسر برادر رساند. وقتی زینب کبری(س) با بدن قطعه قطعه ی علی اکبر(ع) مواجه شد؛ «فَأَكَبَّتْ عَلَيْهِ» خود را بر روی بدن بی جان علی اکبر(ع) انداخت.(۳) و این عبارت این مداح، در منابع معتبر نیامده است و کذب است. 📚منابع : ۱)مقتل الحسین(ع) خوارزمی، ج۲، ص۳۱ ۲)اللهوف سید بن طاووس، ص۱۱۴ ۳)اللهوف سید بن طاووس، ص۱۱۵ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 7⃣6⃣متن کلیپ : «دقت کنید! یک وقت دیدند آقا دست به سر و صورت ذو الجناح می‌ کشه. امام باقر(ع)، حیوان تو هم حسین(ع) را حلال کن! چند روز است آب و علوفه‌ای نخوردی! امام باقر(ع) می‌فرماید : وقتی دست به سر و صورت ذو الجناح کشید، چون هر خیمه می‌رفت این حیوان دنبال آقا می‌آمد، تا این فرمایش را فرمود، این حیوان سرش را تکان داد به طرف خیمه اطفال و علویات "کأنه فهم الکلام" که آقا این‌ها هم تشنه و گرسنه‌اند.» 🎤شیخ ✍ : گویا ظلم بر امام حسین(ع) به تنهایی جناب بندانی را راضی نمی‌ کند وحتما باید روضه‌ های بی‌اساس را به امام باقر(ع) هم نسبت دهد واین بار حلالیت‌ طلبی امام حسین(ع) از ذوالجناح را به امام باقر(ع) نسبت داده. اما در مورد اینکه وحوش بیابان از حادثه ی کربلا متاثر بودند شکی نیست که حتی در منابع به این امر اشاره شده. امام صادق(ع) می فرماید: «بَكَتِ الْإِنْسُ وَ الْجِنُّ وَ الطَّيْرُ وَ الْوَحْشُ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ(ع) حَتَّى ذَرَفَتْ دُمُوعُهَا» انسیان و جنیان و پرندگان و حیوانات وحشی بر امام حسین(ع) گریه می کردند، تا جایی که اشک آنان سرازیر بود.(۱) و خوارزمی می نویسد : روای می گوید؛ در روز عاشورا بعد از شهادت امام حسین(ع)؛ «رَأیَنا دُمُوعَ الخَیلِ یَنحَدِرُ عَلَی حَوافِرِهَا» ما قطرات اشكهاى اسبان را دیدیم که بر روى سم هايشان مى ريخت.(۲) اما این مطلب بندانی کاملا کذب و جعلی است ودر هیچ منبعی ولو ضعیف به آن اشاره نشده است. 📚منابع : ۱)کامل الزیارات ابن قولویه قمی، ص۸۲ ۲)مقتل الحسین(ع) خوارزمی، ج۲، ص۳۹ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 8⃣6⃣متن کلیپ : «در روز عاشورا، وقتی امام حسین(ع) آمد بالای سر عباس(س)، عباس(ع) گفت: داداش! مادرت برام بغل باز کرد! مادرت منو صدام زد پسرم وگرنه من بی ادب نیستم به تو بگم برادر! سپس گفت : اگر خدا دستمامو بهم برگردونه، یک نفر از اینا رو زنده نمی گذارم!» 🎤 ✍ : اینکه حضرت فاطمه(س) در علقمه حضور داشته و حضرت عباس(ع) را به آغوش کشیده و او را پسرم خطاب کرده باشد و ادامه ماجرا..، در هیچ منبعی ولو ضعیف، از آن ذکری به میان نیامده است. و جعل این گونه قصه ها توسط روضه خوانان، بیشتر برای تحریک احساسات و گریاندن و گریه گرفتن از مردم است. و اینکه امام حسین(ع) خودش را بالای سر حضرت عباس(ع) رسانده باشد، و بین آنها مکالمه ای این چنینی صورت گرفته باشد، از آن هم ذکری به میان نیامده است. هر چند در منابع ضعیف و غیر معتبر نقل شده که؛ امام حسین(ع) بدن مطهر عباس(ع) را در همانجا رها کرد و به خیمه بازگشت.(۱) که البته در مورد شهادت حضرت عباس(ع) دو نقل وجود دارد که پیشتر به هر دو نقل اشاره کرده ایم، که از لینک زیر قابل رویت است. https://eitaa.com/AsnadolMasaeb/7108 📚منبع : ۱)معالی السبطین مازندرانی، ج۱، ص۴۰۷ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 9⃣6⃣متن کلیپ : «حیران ماندن عزرائیل در قبض روح امام حسین(ع) و اینکه خدا فرمود : کار تو نیست! کار خودمه!» 🎤 ‌✍ : در اینکه خداوند متعال خود و بدون واسطه قابض برخی ارواح می شود، در قرآن کریم به آن اشاره شده است. ﴿اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حِينَ مَوْتِهَا﴾(زمر۴۲) حتی در طی روایتی از امام سجاد(ع) نقل شده که خداوند متعال، امام حسین(ع) و اصحابشان را قبض روح کرد. ایشان فرموند : «..فَإِذَا بَرَزَتْ تِلْكَ الْعِصَابَةُ إِلَى مَضَاجِعِهَا، تَوَلَّى‏ اللَّهُ‏ عَزَّوَجَلَ‏ قَبْضَ‏ أَرْوَاحِهَا بِيَدِه‏..» پس هنگامى كه آن جماعت به طرف مزارهايشان نمايان مى ‌شوند، خداوند خود، متولّى قبض ارواح آن ها به يد قدرتش است.(۱) بنابراین بعيد هم نیست اینکه بپذیريم قبض روح امام حسین(ع) یا کسی دیگر توسط خداوند بدون وساطت عزرائیل صورت گرفته باشد، اما روایت این چنینی که محمود کریمی آن را می گوید، سندیتی ندارد و در منابع هم ذکر نشده است. 📚منبع : ۱)كامل الزيارات ابن قولویه، ص۲۷۷ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 0⃣7⃣متن کلیپ : این شخص به نقل از «زعفر جنّی» داستانی تخیلی نقل می کنه و میگه؛ «[در روز عاشورا امام حسین(ع)] یه نگاهی تو اون جمعیت به من کرد، با اشاره به من گفت : زعفر بیا! با کسب اجازه رفتم جلو، گفت : زعفر! میبینی چه بلایی سر حسین آوردند؟! زعفر! ببین من چقدر غریبم! ببین کل کائنات، کل ستاره ها تو روز ریختن رو زمین! و باقی خزعبلات..» 🎤 ‌✍ : پیشتر در مورد جعلی و بی سند بودن ماجرای «» مطالبی گفته شد. به لینک زیر مراجعه کنید.👇 https://eitaa.com/AsnadolMasaeb/4120 @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📺برنامه «حسینیه معلی» به مناسبت شبهای محرم، مثل سالهای قبل از شبکه سه پخش می شود. برنامه ای در جهت استعداد یابی در حوزه مداحی و روضه‌ خوانی و نمایش آیین‌ های عزاداری و تعزیه‌ خوانی و .. است. این برنامه خوشبختانه با استقبال مخاطبان رو برو شده و ما هم پیشتر از برگزارکنندگان این برنامه در تلگرام تقدیر و تشکر کردیم.🙏 منتهی امسال قدری وضعیت فرق کرده و یکی از داوران این برنامه «آقای شیخ » است. واقعا جای بسی تاسف دارد که این شخص غالب صحبتهایی که در خلال اجرای برنامه ها ایراد می کند، و به مصائب اهل بیت(علیهم السلام) اشاره می کند، کذب و جعلی و من درآوردی است. از این جهت بنده تاکنون بیست مورد از صحبتهای ایشان را که در این برنامه گفته اند را جمع آوری کردم که درصدد آن هستم که هنگامی که این برنامه به پایان رسید و آن بیست مورد به علاوه ی باقی کلیپ هایی که در شبهای آتی مطمئنا از ایشان خواهیم دید که با این قدرتی که ایشان پیش می رود، به تعداد بالایی خواهد رسید، در کانال گذاشته و نقد و بررسی علمی و سندی و محتوایی کنم. چرا باید این شخص با مخاطب میلیونی وقتی پشت میکروفون قرار می گیرد، همینطور ببافد و ببافد؟!!! غالب صحبتهای این شخص همان صحبتهای جناب و جناب است. @AsnadolMasaeb