eitaa logo
عصرظهور
339 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
275 فایل
☘️☘️ادمین @H13629R☘️☘️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 سوالات مسابقه کتابخوانی مسئله حجاب 🌸 1. درکتاب کافی،اسلام به چه مواردی سفارش کرده است ؟ الف. شانه کردن مو ب. روغن زدن به سر ج. به کاربردن بوی خوش د. همه موارد 2. کنت گوبینودرکتاب سه سال درایران در موردعدم امنیت چه می گوید ؟ الف. حجابی که اکنون درایران است بیش از آن اندازه که مستندبه اسلام باشند مستند به ایران قبل ازاسلام است . ب. وجودناامنی هاوبی عدالتی های زمان گذشته وتأثیر آنهادرمخفی کردن زن میباشد . ج. پوشش برای جلوگیری ازتجاوزکسانی است که دریکجا زندگی می‌کنند. د. همه موارد 3. غیرت یعنی چه؟ الف. خودخواهی . ب. نوعی پاسبانی است . ج. آفرینش برای مشخص بودن ومختلط نشدن نسل‌ها دروجودبشرغیرت نهاده است . د. گزینه ب وج 4. ویل دورانت درصفحه ی۳۰جلد۱۲کتاب تاریخ تمدن درموردکدام قوم سخن می‌گوید؟ الف. قوم یهود ب. قوم لوط ج. اسلام د. قوم یهودوقانون تلمود 5. ویل دورانت درموردایرانیان باستان چه می‌گوید؟ الف. حجاب زنان قانون رسم دیرینی است که از ایران به اسلام منتقل شده است. ب. حجاب زنان ازاسلام به ایران منتقل شده است . ج. قبل از اینکه ایرانیان مسلمان شوندآیات مربوط به حجاب نازل شده است . د. همه موارد 6. میل به ریاضت و رهبانیت ریشه ازچه دارد؟ الف. فلسفی ب. اجتماعی ج. اخلاقی د. ب و ج 7. (من الدین التمعه) یعنی چه؟ الف. بدترین بنده شخص چرکین و کثیف است . ب. تمتع وبهره ازنعمت‌های خداجزودین است . ج. خداوندزیباست و زیبایی هارادوست دارد . د. هیچ کدام 8. منظور(التابعین غیراولی الاربه)چه کسانی است؟ الف. کودکانی که ازامورجنسی بی‌خبرند. ب. بردگان ج. ملوکان د. طفیلی که نیازی به زن ندارند. ۹. ادله ی مخالفین برای وجوب پوشش وجه و کفین چیست ؟ الف. سیره مسلمین ب. ملاک ج. روایت د. همه موارد ۱۰. ستر به چه معناست؟ الف. پوشش ب. حجاب ج. پرده د. همه موارد 📲 مهلت ارسال پاسخ نامه ۱۴۰۱/۴/۲۵ ⭕️🖊 توجه داشته باشید پاسخ نامه های صحیح خود را بهمراه نام ونام خانوادگی و اسم مسابقه به آدرس @H13629R ارسال نمایید . 💳 به قید قرعه ازبین پاسخ نامه های صحیح به پنج برنده جایزه نقدی تقدیم میگردد . 🌼حوزه مقاومت بسیج خواهران طیبه🌼 @Asre_Zohor_313 ❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️
چهارشنبه نهایی شده.mp3
5.5M
🔉 جنگ است، سنگر بگیر❗️
✅ آثار و برکات رفتن 🔹هر رکعت معادل دو هزار رکعت نماز فرادی 🔸عبور سریع مانند برق جهنده از پل صراط 🔹ثواب شهید برای هر شب و روز 🔸ثواب هر رکعت معادل ۲۴ رکعت که نزد خدا محبوب تر از ۴۰ سال عبادت است 🔹مستجاب شدن دعا ها. 🔹شناخته شدن به عنوان فردی مورد اعتماد در جامعه. 🔸 قرار گرفتن در دژ محکم الهی. 🔹 کفاره گناهان. 🔸هر قدم به سوی مسجد ۱۰ درجه در بهشت ۱۰ گناه محو و ۱۰ حسنه داده می‌شود 🔹 تا وقتی در مسجد است مورد دعای فرشتگان است. 🔸زائر و مهمان خدا می شود. 🔹آرامش قلبی پیدا می کند. 🔸گناهانش بخشیده میشود 🔹 دوست خدا می شود. 🔸هر نفس در مسجد ۱ درجه در بهشت و ۱۰ بدی از پرونده او محو می گردد. 🔹پرچمدار بهشتیان می گردد. 🔸از نفاق دور می‌شود. 🔹زمین برای او تسبیح می گوید. 📖منبع : کتاب آثار مسجد ، انتشارات مرکز رسیدگی به امور مساجد
🎉🎉🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎉🎉 🌺🌺🌺🌺مسابقه کتابخوانی بمناسبت هفته عفاف و حجاب 🌺🌺🌺 🌼🌼🌼🌼مسئله حجاب🌼🌼🌼🌼 🍀 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری 🍀 ⏰ شروع مسابقه : ۱۴۰۰/۴/۲۱ 📲 مهلت ارسال پاسخ نامه ۱۴۰۰/۴/۲۵ 💳 به قید قرعه ازبین پاسخ نامه های صحیح به برنده جایزه نقدی تقدیم میگردد . 🌼حوزه مقاومت بسیج خواهران طیبه🌼 @Asre_Zohor_313 ❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇👇👇👇👇👇 مهلت ارسال پاسخ نامه مسابقه کتابخوانی بمناسبت هفته عفاف و حجاب تا امشب ساعت ۲۱ میباشد . 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
👇👇👇👇👇👇👇👇 سوالات مسابقه عید بزرگ سعید غدیر امشب ساعت ۲۲ در کانال شهید آزاد فرجی بارگذاری می‌شود 👆👆👆🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
👇👇👇👇👇👇👇👇 بدلیل درخواست های شما عزیزان مهلت ارسال پاسخ نامه مسابقه کتابخوانی عفاف وحجاب تا ساعت ۱۲ امشب تمدید شد 👆👆👆👆👆👆🌸🌸🌸
2⃣ روز مانده تا عید سعید غدیر تا عیدالله الاکبر، هر روز چشم مان را به نور یکی از فضائل مولی الموحدین امیرالمومنین علیه السلام روشنایی بخشیم... @Asre_Zohor_313
🎉🎉🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎉🎉 🌺🌺🌺🌺 پاسخ نامه مسابقه کتابخوانی بمناسبت هفته عفاف و حجاب 🌺🌺🌺 🌼🌼🌼🌼مسئله حجاب🌼🌼🌼🌼 🍀 متفکر شهید استاد مرتضی مطهری 🍀 ۱. د ۲. الف ۳. د ۴. د ۵. الف ۶. الف ۷. ب ۸. د ۹. د ۱۰. الف 💳 به قید قرعه ازبین پاسخ نامه های صحیح به پنج برنده جایزه نقدی تقدیم میگردد . 🌼حوزه مقاومت بسیج خواهران طیبه🌼 @Asre_Zohor_313 ❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️
khotbeGhadirPDF.pdf
681.8K
🎉🎉🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎉🎉 🌺🌺🌺🌺مسابقه کتابخوانی بمناسبت عید سعید غدیر خم 🌺🌺🌺 🌼🌼🌼🌼 خطبه غدیریه 🌼🌼🌼🌼 ⏰ شروع مسابقه : ۱۴۰۱/۴/۲۵ 📲 مهلت ارسال پاسخ نامه ۱۴۰۱/۴/۲۸ 💳 به قید قرعه ازبین پاسخ نامه های صحیح به برنده جایزه نقدی تقدیم میگردد . 🌼پایگاه شهید آزاد فرجی 🌼 @ShahidAzadeFarajy ❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ پیامبر‌اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم )در امیر المومنین علی علیه السلام را اینگونه توصیف نموده است : 👇 🔺امام الموحدین 🔹پیشوای خدا پرستان 🔺امام المتقین 🔹پیشوای پرهیزگاران 🔺امام المبین 🔹پیشوای آشکار 🔺اول من آمن بالله و رسوله 🔹اولین کسی که به خدا و رسولش ایمان آورد. 🔺اول من صلی بعد النبی 🔹اولین کسی که نماز گذارد بعد از پیامبر. 🔺اول من یعبد الله بعد النبی 🔹اولین کسی که خدا را عبادت کرد بعد از پیامبر. 🔺جنب الله 🔹همسایه خدا 🔺قاتل الناکثین 🔹کشنده پیمان شکنان 🔺قاتل القاسطین 🔹کشنده متجاوزان 🔺قاتل المارقین 🔹کشنده از دین خارج شدگان 🔺ناصر دین الله 🔹یاور دین خدا 🔺مجادل عن رسول الله 🔹دفاع کننده از پیامبر خدا 🔺خیر الاوصیا 🔹بهترین جانشینان 🔺صراط الله المستقیم 🔹راه مستقیم خدا 🔺ولی الله 🔹صاحب ولایت خدا 🔺البشیر 🔹بشارت دهنده 🔺الهادی 🔹هدایت کننده 🔺التقی 🔹پرهیزگار 🔺النقی 🔹پاک 🔺المهدی 🔹هدایت شده توسط خدا 🤚عیدتون مبارک 🌹😊🌹
🔹رهبر انقلاب کدام گنجینه را علاج درد های امروز خواندند؟ 👈 گزارش امروز خبرگزاری فارس را بخوانید: 👇👇👇👇👇 http://fna.ir/1q2vd9
🔰 زنان و جنگ نرم از غدیر تا آخرالزمان 🖌یادداشتی از سرکارخانم مهدیه منافی ــ پژوهشگر حوزه زن و خانواده 🔸بسم‌اللّه الرحمن الرحيم در ادبیات علمی قدرت دارای سه حوزه است: سخت(قهری) و نیمه‌سخت(تشویقی‌تنبیهی) و نرم که قدرت اقناع و تسخیر قلب‌ها و ذهن‌هاست و جنگ هم با همین سه حوزه تعریف می‌شود؛ سخت(نظامی) و نیمه‌سخت(اقتصادی‌سیاسی) و جنگ نرم که در زمانه‌ی ما پررنگ شده است. جنگ نرم بزرگ‌ترین بستر تقابلی با جبهه‌ی باطل است و قدرت نرم بیشترین اثرگذاری را در آن دارد. قدرتی که اساساً زنان در آن قوی‌ترند و عمق اثربخشی‌شان در این عرصه بیشتر است؛ به‌شکل حق یا باطل. 🔸جهاد در فرهنگ و افكار عموم مردم ما به حضور در ميدان جنگ منحصر شده است؛ اما حقيقت اين است كه جهاد منحصر در ميدان جنگ نيست و عرصه‌های جهاد متعدد و متنوع‌اند. اگر زنان از جهاد ابتدایی منع شده‌اند، مسير مجاهدت در ميدان‌های ديگر برايشان گشوده است؛ اما جهادی كه در عين حفظ زنانگی، اثربخشی چشمگیری دارد. اگر بخواهیم نقش زنان را در پازل جنگ نرم به‌خوبی تبیین کنیم، قطعاً جهاد تبیین یکی از اجزای مهم آن است. 🔸اين روايت را همه شنيده‌ايم: «جهاد زن نيكوشوهرداری‌كردن است.» اما نکته این است که همسرداری يكی از مهم‌ترين عرصه‌های جهاد زن است، نه تمام آن و اين را زنان شاخص و الگوی ما از صدر اسلام تا كنون نشان داده‌اند و به ظهور رسانده‌اند. از حضرت زهرا كه رهبری در وصف ايشان فرمودند: «جهاد آن بزرگوار در میدان‌های مختلف یک جهاد نمونه است؛ در دفاع از اسلام، در دفاع از امامت و ولایت، در حمایت از پیغمبر، در نگهدارىِ بزرگ‌ترین سردار اسلام، یعنی امیرالمؤمنین که شوهر او بود.» تا حضرت زينب كه درباره‌ی ايشان فرمودند: «این بزرگوار جهاد تبیین را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند.» 🔸عمده‌ی کُنشگران ما وقتی از حضور اجتماعی زنان در صدر اسلام و حضورشان در جنگ‌ها می‌گویند، صرفاً از نقش زنان در پرستاری و مداوای مجروحان می‌گویند و اگر کمی فراتر بروند از زنانی که حضور نظامی داشته‌اند و دست به شمشیر برده‌اند. آنچه کمتر برای ما روایت شده است، زنانی‌اند که در میدان جنگ با شعر و کلام قوی خود، به دفاع از امیرالمؤمنین پرداختند یا شجاعانه در دربار معاویه بدون ترس جان خود، چنان خطابه‌ای داشتند که از وصفش، انسان به شعف می‌آید. 🔸از نمونه‌ی اين زنان، ام‌الخير از زنان نامدار صدر اسلام است كه سخنوری ماهر شمرده می‌شد. او در صفين با سخنانی عميق و بليغ از اميرالمؤمنين دفاع كرد. «او در ميدان جنگ گفت: خداى سبحان حق را براى شما روشن كرد و دليل را، بيّن و آشكار کرد...؛ عقل، وحى، شريعت، رسالت و امامت داد... . كجا مى‌خواهيد برويد؟ آيا مى‌خواهيد از على‌بن‌ابى‌طالب (ع) كه فرمانرواى دين است فرار كنيد؟ يا مى‌خواهيد از ميدان جنگ بگريزيد؟» سوده‌ی همدانی بانوی ديگری‌‌ست كه معاويه هنگام آغاز سخن با او گفت: «تو همان نيستى كه در تشجيع برادرانت در جنگى كه على‌بن‌ابى‌طالب، عليه اَمَوى داشت شعر مى خواندى و آن‌ها را تحريک مى‌كردى؟» و اين يعنی معاويه هم، آوازه‌ی اقدام این بانو را شنیده بود. 🔸و از این زنان بسیارند که حتی نامشان را نشنیده‌ایم: دختر حرث‌بن‌عبدالمطلب، ام‌حکیم و... . اگر ما ابوذر را به‌دلیل روشنگری‌ها و خطابه‌هایش می‌شناسیم، به‌دلیل روایت‌هايی است که از او به ما گفته شده است که اگر از این زنان هم می‌شنیدیم، کتاب‌هایی می‌نگاشتيم تا ضرورت مجاهدت زن مسلمان در آخرالزمان تا اين حد مغفول نباشد. @Asre_Zohor_313
🔰 تبرج زنانه، مظهرِ جاهلیتِ مدرنِ غرب ✅ رهبرانقلاب: آنچه امروز دستگاه‌هاى سیاسى غرب ترویج میکنند، همان جاهلیتى است که بعثت پیغمبر براى زدودن آن - از محیط زندگى بشر - به‌وجود آمد. نشانه‌هاى همان جاهلیت، امروز در دنیا، در این تمدن رایج فاسد غربى، مشاهده میشود؛ همان بى‌عدالتى، همان تبعیض، همان نادیده گرفتن کرامت انسان، همان عمده کردن مسائل جنسى و نیازهاى جنسى. قرآن کریم خطاب به همسران مکرم پیغمبر میفرماید: «وَ قَرنَ فى بُیوتِکُنَ وَ لاتَبَرَجنَ تَبَرُجَ الجَهِلِیَةِ الاُولَى‌.» یکى از نشانه‌هاى جاهلیت اُولى، تبرج زنانه است. امروز یکى از عمده‌ترین مظاهر تمدن غربى، همین تبرج است؛ این همان جاهلیت است، منتها جاهلیتى که توانسته است خود را با سلاح تبلیغات مدرن مجهز بکند، حقایق را از چشم مردم بپوشاند؛ اینها را باید ما مسلمانها بفهمیم، اینها را باید بدانیم. 🔺 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در موضوع 🗓۱۳۹۳/۰۳/۰۶ @Asre_Zohor_313
🔰 تبرج، نشانه مردسالاریِ غربی‌ها ✅ رهبرانقلاب: تربیت غلط غربی موجب شد که در دوران حکومت طاغوت در این کشور، زنان به آرایش، تجمّلات، زینتهای بیخودی، تبرّج و خودنمایی تمایل پیدا کنند، که این هم از نشانه‌های مردسالاری است. یکی از نشانه‌های مردسالارىِ غربیها همین است که زن را برای مرد میخواهند؛ لذا میگویند زن آرایش کند، تا مرد التذاذ ببرد! این مردسالاری است، این آزادی زن نیست؛ این در حقیقت آزادی مرد است. میخواهند مرد آزاد باشد، حتّی برای التذاذ بصری؛ لذا زن را به کشف حجاب و آرایش و تبرّج در مقابل مرد تشویق میکنند! 🔺 گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در موضوع 🗓۱۳۷۶/۰۷/۳۰ @Asre_Zohor_313
🔰 فتنه علیه خانواده 🔻 رهبرانقلاب: 🔸در اسلام، تبرّج ممنوع است. تبرّج، یعنی همان خودنمایی زنان در مقابل مردان، برای جذب و فتنه‌انگیزی. این، یک نوع فتنه است و خیلی اشکالات دارد. اشکالش فقط این نیست که این دختر جوان، یا این پسر جوان به گناه میافتند - این اوّلیش است؛ شاید بتوانم بگویم کوچکترینش است - دنباله‌اش به خانواده‌ها میرسد. 🔸اساساً آن‌گونه رابطه بی‌قید و شرط و بی‌قید و بند، برای بنای خانواده سمِ‌ّ مهلک است؛ چون خانواده با عشق زنده است. اصلاً بنای خانواده با عشق است. اگر این عشق - عشق به زیبایی، عشق به جنس مخالف - در صد جای دیگر تأمین شد، دیگر آن پشتوانه قوی‌ای که استحکام خانواده باید داشته باشد، از بین خواهد رفت و خانواده‌ها متزلزل میشود و به همین وضعی درمی‌آید که امروز متأسّفانه در کشورهای غربی هست؛ بخصوص در کشورهای اروپای شمالی و امریکا. 🔺 گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در موضوع 🗓۱۳۷۷/۰۲/۰۷ @Asre_Zohor_313
🔰 اصل گرایش به زیبایی، امر فطری است 🔻 رهبرانقلاب: 🔸اصل گرایش به زیبایی و زیباسازی و زیبادوستی، یک امر فطری است. البته این شاید با مقوله نوگرایی مقداری تفاوت کند. نوگرایی امر عامتری است. این مسأله آرایش و لباس... مقوله خاصی است که انسان - بخصوص جوان - از زیبایی و زیباسازی خوشش می‌آید و دلش میخواهد که خودش هم زیبا باشد. این عیبی هم ندارد؛ یک امر طبیعی و قهری است؛ در اسلام هم منع نشده است. آن چیزی که منع شده، فتنه و فساد است. این زیبایی و زیباسازی، بایستی موجب این نشود که در جامعه انحطاط و فساد به وجود آید. 🔸یعنی ابتذال اخلاقی نباید به وجود آید. چگونه؟ راههایش مشخّص است. اگر ارتباط بیقید و شرط و بیبندوباری در روابط زن و مرد وجود داشته باشد، این موجب فساد خواهد شد. اگر به صورت افراطی به شکل مُدپرستی درآید، این به فساد خواهد انجامید. اگر این مقوله زیباسازی و رسیدن به سر و وضع و لباس و امثال اینها، مشغله اصلی زندگی شود، انحراف و انحطاط است... اما فی‌نفسه، رسیدن به سر و وضع و لباس، بدون این‌که در آن خودنمایی و تبرّج باشد، عیبی ندارد. 🔺 گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در موضوع 🗓 ۱۳۷۷/۰۲/۰۷ @Asre_Zohor_313
﷽ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ هر آن مجنون که مُهر مِهر حیدر خورده تقدیرش نخ چادر نماز حضرت زهراست زنجیرش فرستاده کتابی را در آن مدح علی گوید خدا با إِنَّما و هَل أتیٰ و تین و تطهیرش به حکم "لافتی إلا علی..." دیگر جهان هرگز نه می بیند شبیهش را، نه حتی مثل شمشیرش فقط با نان جو سر کرد آنکه فتح خیبر کرد کجا آن قوت و این قوّت، ملائک مات تکبیرش دعا بر جان مادر می کند هرکس محب اوست رسید از دامن مادر به قلب طفل تأثیرش چنان از نام او مستم، گرفته یاء آن دستم علی نامش چنین کرده، چه خواهد کرد تصویرش کند صید دل این صیاد قابل با شمایل هم که خالش دانه، مو لشکر، کمان ابرو، مژه تیرش برای کوی او رفتن، گرسنه مانده ترجیحاً به جز او را نمی خواهد گدای چشم و دل سیرش علی هرجا رود بالا، شود حجت تمام آنجا چه باشد شیر میدان و چه باشد طفل بی شیرش @Asre_Zohor_313