هدایت شده از موسیقی
من، بیخود و تو، بیخود؛ ما را کِه بَرَد خانِه؟
من، چند، تو را گفتم: «کم خور دو سه پیمانه!»؟
در شهر، یکی کس را هشیار نمیبینم
هر یک بَتَر از دیگر، شوریده و دیوانه
جانا! به خرابات آ تا لذَّتِ جان بینی
جان را چِه خوشی باشد، بیصحبتِ جانانه؟
هر گوشه، یکی مستی، دستی ز برِ دستی
وان ساقیِ هر هستی، با ساغرِ شاهانه
تو، وقفِ خراباتی، دخلت، مِی و خرجت مِی
زین وقف به هشیاران، مسپار یکی دانه
ای لولیِ بربطزن! تو، مستتری یا من؟
ای پیشِ چو تو مستی، افسونِ من، افسانه
از خانه بُرون رَفتم، مستیم به پیش آمد
در هر نظرش مُضمَر، صد گلشن و کاشانه
چون کشتیِ بیلنگر، کژ میشد و مَژ میشد
وز حسرتِ او مرده، صد عاقل و فرزانه
گفتم: «ز کجایی تو؟»، تَسخَر زد و گفت: «ای جان!
نیمیم ز ترکستان، نیمیم ز فرغانه
نیمیم ز آب و گِل، نیمیم ز جان و دل
نیمیم لبِ دریا، نیمی همه دُردانه»
گفتم که: «رفیقی کن با من که منم خویشت»
گفتا که: «بنشناسم، من، خویش ز بیگانه»
من، بیدل و دستارم، در خانهٔ خَمّارم
یک سینِه سخن دارم، هین شرح دهم یا نه؟
در حلقهٔ لنگانی، میبایدْت لنگیدن
این پند ننوشیدی، از خواجهٔ عُلیانه؟
سرمستِ چنان خوبی، کی کم بوَد از چوبی؟
برخاست فغان آخر، از اُستُنِ حنّانه
شمسالحقِ تبریزی! از خلق چه پرهیزی؟
اکنون که درافکندی، صد فتنهٔ فتّانه
هدایت شده از خورشیدگردون
اگه شمام مثل من از اسفند تا حالا هر شب خواب تیر و ترقه و داعشی میبینید این پیامو فور کنید.
• افکارِ آنه •
اگه شمام مثل من از اسفند تا حالا هر شب خواب تیر و ترقه و داعشی میبینید این پیامو فور کنید.
من قبل از این هم ذهنم مریض بود..
هدایت شده از 焚
چمیدونم یهو رندوم یاد این میوفتم که دیگه جمعهای خانوادگی پدری و مادری هردو مثل قدیم نمیشن و میشینم یکساعت گریه میکنم. یا مثلا چرا موهای بابا دارن سفید میشن؟ یا اینکه عید سیاه امسال مامانِ مامان درباره این گفت که چطور مادرش پدرش و همه افراد زندگیش فوت شدن و حالا پسرش هم رفته. کاش هیچوقت این موضوع به ذهنم خطور نمیکرد و عمیق بهش فکر نمیکردم. همه اش هم از رفتن بابابزرگ شروع شد و شوک اولش و پذیرش بعدش. سوگ فراموش نمیشه و امیدوارم آدمهای اطرافم بدونن که من چقدر عمیقا دوستشون دارم هرچند درظاهر نه خبری بگیرم نه بتونم آنچنان ابراز کنم
هدایت شده از Ree;
با من درباره حفظ تعادل تو زمینه های مختلف زندگیم حرف نزنین من تعادل آب سرد و گرمم زیر دوش نمیتونم برقرار کنم
هدایت شده از Ree;
چنل ;Ree قصد داره اولین تقدیمیشو بده"
جهت شرکت تو تقدیمی آدرس چنلتونو برام اینجا 🏷 بنوسید(روش بزنید) و این پیام+یه پیام مورد علاقتون از اینجا رو فور کنید تا من:
☆مثل تصویر بالا، بر اساس محتوای چنلتون و وایب شما همچین تصویری بسازم که شما و چنلتونو توصیف کنه و به همراه لینکتون تقدیم کنم☆
لطفا تا وقتی تقدیمی رو بدم این پیامو پاک نکنید.
و حتما قبل از ارسال ظرفیت رو چک کنید که من شرمنده شما نشم=(💞