فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاکید بر مشرک بودن شیعیان،
توسط کارشناس شبکه وهاّبی کلمه،
عقیل هاشمی 😔
👇👇👇👇👇
1-)- يقول تعالي ذكره : ان تدعوا ايها الناس هؤلاء الالهة التي تعبدونها من دون الله ...
اين خدایانی که پرستش می کنید یعنی همان بت ها .
( تفسیر طبری ، ج 19 ، با تحقیق دکتر عبد الله ترکی ، چاپ عربستان سعودی )
_____________________
2-)- دعای کسی که می خواند و آن ها را پرستش می کند ....
فردای قیامت شرک شما را انکار می کند یعنی این که شما پرستش کردی .
( تفسیر ابن ابی حاتم ، ج 10 ، ص 3177 )
------------------------------------
3-) - اما نظر ابن تیمیه را در باره این دو تفسیر از کتاب منهاج السنه ، تألیف ابن تیمیه این است :
من ائمة اهل التفسير الذين ينقلونها بالاسانيد المعروفة كتفسير ابن جريج ... احمد وابن جرير طبري وابن ابي حاتم و ابي بكر بن المنذر وغيرهم من العلماء الاكابر الذين لهم في الاسلام لسان الصدق وتفاسيرهم متضمنة للمنقولات التي يعتمد عليها في التفسير .
از ائمه تفسیر که با سند معتبر بیان می کنند مثل تفسیر ابن جریج و احمد و ابن جریر طبری و ابن ابی حاتم و غیر از این علما . این ها کسانی هستند که در اسلام زبان صادق دارند و تفاسیر این ها مورد اعتماد است .
( ابن تیمیه ، منهاج السنه ، ج 7 ، ص 179 )
_______________
4-)- روز قیامت شرک شما را انکار می کنند یعنی این که چون پرستش کردید ، از شما تبری می جویند.
( سیوطی ، در المنثور ، ج 7 ، ص 15 )
______________
5-)- در این جا هم گفته روز قیامت شرک شما را انکار می کنند یعنی این که از پرستش شما تبری می جویند .
( سمرقندی ، تفسیر سمرقندی ، ج 3 ، ص 97 )
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
جمع بندی 👇
یعنی خطاب این آیه در باره بت پرستان و بت هایی که می پرستند هست ، نه شیعیانی که امامان خود را صدا میزنن 😊
اصلا کی گفته که شیعیان امامان خود را می پرستند⁉️
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
ادامه پاسخ 👇👇
.
45.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ جالب آیت الله حسینی قزوینی به اراجیف عقیل هاشمی وهّابی
بسم آلله الرحمن الرحیم.
برای فهم دقیقتر آیه فوق، باید به آیات قبل و بعد آن دقت کنیم،
چند آیه قبل، همین سوره،
میفرماید؛
أَيُشْرِكُونَ مَا لَا يَخْلُقُ شَيْئًا وَهُمْ يُخْلَقُونَ
آیا موجوداتى را همتاى او قرار مى دهند که چیزى را نمى آفرینند، و خودشان آفریده شده اند.( آیه ۱۹۱ أعراف)
وَلَا يَسْتَطِيعُونَ لَهُمْ نَصْرًا وَلَا أَنفُسَهُمْ يَنصُرُونَ
و نمى توانند آنان را یارى کنند، و نه خودشان را یارى مى دهند.
( آیه ۱۹۲ اعراف )
وَإِن تَدْعُوهُمْ إِلَى الْهُدَىٰ لَا يَتَّبِعُوكُمْ ۚ سَوَاءٌ عَلَيْكُمْ أَدَعَوْتُمُوهُمْ أَمْ أَنتُمْ صَامِتُونَ
و اگر آنها را به سوى هدایت دعوت کنید،
از شما پیروى نمى کنند. و براى شما یکسان است چه آنها را دعوت کنید و چه خاموش باشید؟!
( آیه ۱۹۳ اعراف)
،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،
و در آیه ۱۹۵ که از نظر متن و محتوی مربوط به آیه ۱۹۴ میباشد، میفرماید؛
أَلَهُمْ أَرْجُلٌ يَمْشُونَ بِهَا ۖ أَمْ لَهُمْ أَيْدٍ يَبْطِشُونَ بِهَا ۖ أَمْ لَهُمْ أَعْيُنٌ يُبْصِرُونَ بِهَا ۖ أَمْ لَهُمْ آذَانٌ يَسْمَعُونَ بِهَا ۗ قُلِ ادْعُوا شُرَكَاءَكُمْ ثُمَّ كِيدُونِ فَلَا تُنظِرُونِ
آیا آنها پاهایى دارند که با آن راه بروند؟! یا دستهایى دارند که با آن چیزى را بگیرند ؟! یا چشمانى دارند که با آن ببینند؟! یا گوشهایى دارند که با آن بشنوند؟! (نه، هرگز، چنین نیست) بگو: «شریکانتان را (بر ضد من )بخوانید، و براى من توطئه کنید، و لحظه اى مهلتم ندهید ( کنایه از اینکه خواهید دانست کاری از آنها ساخته نیست و هیچ کاری نمی توانند انجام دهند )
( آیه ۱۹۵ اعراف)
،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،
با کمک گرفتن از آیات قبل و بعد مشخص میشود ، آيه هیچ ربطی به انسان ها ندارد ، بلکه مربوط به بت ها است،
بخصوص آنجایی که میفرماید ؛
آیا آنها پاهایى دارند که با آن راه بروند؟! یا دستهایى دارند که با آن چیزى را بگیرند ؟! یا چشمانى دارند که با آن ببینند؟! یا گوشهایى دارند که با آن بشنوند؟! ( آیه ۱۹۵)
در آیه ۱۹۴ میفرماید ، مَدعُوین (خوانده شده ها )
عِبادٌ أَمْثالُکُمْ (بندگانی مثل شما هستند )
و در آیه ۱۹۵ میفرماید ؛ آیا مَدعُوینی که شما می خوانید دارای دست و پا و گوش و چشم هستند،
یعنی اینها مثل انسان اعضاء و جوارح ندارند ، در حالی که در آیه قبلی فرمود ، بندگانی مثل شما هستند
آیا این دو آیه باهم تعارض ندارند ⁉️
پاسخ به تعارض آیات ۱۹۴ و ۱۹۵
👇👇👇
واژه《 عِبادٌ 》 در آیه ۱۹۴ فقط به معنی انسانها نیست ،
بلکه این واژه در باره جنّیان و هر آنچه که در آسمان و زمین است بکار رفته ،
به این آیه دقت فرمایید👇
إِن كُلُّ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ إِلَّا آتِي الرَّحْمَٰنِ عَبْدًا
تمام کسانى که در آسمانها
و زمین هستند، تنها به سوى خداوند رحمان مى آیند در حالى که بنده اویند.
( سوره مریم آیه ۹۳)
،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،
پس لفظ بنده فقط مختص انسان نیست بلکه هر مخلوقی حتّی 《 بت های بیجان 》 را شامل میشود، چرا که آنها جامدات هستند و مشمول آیه شریفه می باشند،
پس اگر بخواهیم رفع تعارض کرده باشیم باید بگوییم ، منظور از 《 عِبادٌ أَمْثالُکُمْ 》
بت هایی هستند که مانند انسان ها دارای اعضاء جوارحی نبوده اند😊
✅پایان جواب شبهه آیه ۱۹۴ سوره اعراف✅