⛔️ ذکر جلی خفی بدعتی از صوفیه
علامه مجلسی رحمهالله مینویسد:
🔺اهل تصوّف در رهبانيّت خويش عباداتی اختراع كرده و پديد آوردهاند كه از آن جمله، يكی "ذكر خَفِی" است و آن عملی خاص با شكلى خاص است، كه هيچ نص و خبری بر آن وارد نشده و در قرآن و احاديث هم يافت نشده است؛ لذا بدون شك و شبهه، عباداتی از اين قبيل بدعت و حرام میباشند.
رسول خدا صَلَّي الله عَلَيهِ وَ آلِهِ فرمودند:
⚠️كُلُّ بِدعةٍ ضَلالةٌ وَ كلُّ ضَلالةٍ سَبيلُها اِلَي النّارِ ؛ هر بدعتی گمراهی است و هر گمراهی راهش بسوی آتش است. يكی ديگر از عبادات مخترعهٔ اهل تصوف "ذكر جَلِي" است كه در آن با اشعار تَغَنی میكنند و همانند الاغ نعره میزنند! و خدای را با سوت و كف زدن عبادت میکنند.
📜 رسالهٔ اعتقادات علامه مجلسی، مقدمه سوم
{ @AyatollahBahrololom }
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
▪️الأرواح القابلة
✍🏻 لا تعجبوا، فإنّ تهيئة الأرضيّة لمخالفة القرآن وترويج التوراة كان قد تمّ قبل السقيفة، فعمر الَّذي كان يتظاهر بأنّه يريد أن يحافظ على كتاب الله، كان يحمل التوراة، ويهيّئ الأرضيّة والمقدّمات لتسريب ثقافة اليهود إلى المجتمع الإسلامي.
«وقد جاء عمر بن الخطّاب إلى الرسول بترجمة للتوراة، وجعل يتلوها على النبيّ ، ووجه النبيّ يتمعّر _ أي يتقبّض _ وقال له رسول الله صلی الله علیه و آله: أَمهَوِّكُونَ أَنْتُمْ؟! لَقَدْ جِئْتُكُمْ بِهَا نَقِيَّةً بَيْضَاءَ، وَاللهِ، لَو كَانَ مُوسَى حَيّاً مَا وَسِعَهُ إلَّا اتِّبَاعِي».
فالحاصل: أنّ عمر كان قد صار مبلِّغاً للتوراة، ممّا أغضب النبيّ.
إذن تحقّقت الإرادة والسياسة الشيطانيّة لليهود في عزل الثقلين (كتاب الله وعترة النبيّ) عن المجتمع الإسلامي، ولم يكن عند الناس بعد ذلك سُنّة صحيحة ولا كان بوسعهم الاستفادة من المعارف القرآنيّة.
📘 آفاق الولاية في فقه الإمامة (المجلد الأول، ص۲۳۱)
لسماحة آیة الله السید محمود بحرالعلوم المیردامادی دامظله
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
▪️ارواح قابله
✍🏻 تعجّب نکنید، زمینه سازی مخالفت با قرآن و ترویج تورات، از قبل از سقیفه انجام گرفته و عمر که خود را طرفدار کتاب الله نشان میداد، حامل تورات گشته، مقدمات ورود فرهنگ یهود را به جامعۀ اسلامی فراهم کرده بود.
عمر بن خطاب ترجمهی تورات را نزد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آورد و برای پیامبر اکرم خواند.
در همین هنگام که او مشغول خواندن بود، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم چنان در خشم شدند که آثار آن در چهرهی حضرت نمودار شد. آنگاه فرمودند:
آیا عقل ندارید و نابخردانه خود را به چاه میافکنید؟! من برای شما به جای تورات، کتابی پاکیزه و روشن آوردم. به خدا سوگند! اگر موسی زنده بود جز از من پیروی نمیکرد.
حاصل اینکه عمر، مبلّغ تورات گشته، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم را ناراحت نمود.
پس سیاست شیطانی یهود در مورد کنار زدن ثقلین (کتاب الله و عترت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم) از جامعۀ اسلامی جامهی عمل پوشید، مردم دیگر نه سنّت صحیحهای داشتند و نه از معارف قرآن میتوانستند استفاده نمایند.
📘 آفاق الولاية في فقه الإمامة (جلد اول، ص۲۷۹)
دروس و مباحث آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی دامظله
{ @AyatollahBahrololom }
⭕️ صاحب ایمان عاریهای نباشیم!
مفضّل جُعفی گوید: حضرت امام صادق صلواتاللهعلیه فرمودند:
♨️ حسرت و پشیمانی و عذاب، همه برای کسی است که بدانچه (از عقائد و احکام و اعمال و اخلاق و آداب دین) میبیند، سودی نبرَد و نداند بر چه چیزی پابرجاست و (احاطهای بر دین ندارد تا بفهمد از جمیع حرکات و سکنات انسان) کدام برایش سودمند است و کدام زیانبار؟!
عرض کردم: فدایت شوم، پس از میان مردم رستگارانشان چگونه شناخته میشوند؟ حضرت فرمودند:
⚠️ هرکس کردارش با گفتارش هماهنگ باشد، نجات برایش ثابت شده است و هر که کردارش با گفتارش هماهنگ نباشد (حرف حق میزند، ولی عملش باطل است)، ایمانش عاریهای خواهد بود.
💠 «عن المفضل الجعفي قال: قال أبوعبدالله عليهالسلام: إن الحسرة والندامة والويل كله لمن لم ينتفع بما أبصره ولم يدر ما الامر الذي هو عليه مقيم، أنفع له أم ضر، قلت له: فبم يعرف الناجي من هؤلاء جعلت فداك؟ قال: من كان فعله لقوله موافقا فأثبت له الشهادة بالنجاة ومن لم يكن فعله لقوله موافقا فإنما ذلك مستودع.»
📜 کافی (شیخ کلینی)، ج۲، ص۴۱۹
مرآة العقول (علامه مجلسی)، ج۱۱، ص۲۴۹
{ @AyatollahBahrololom }
37.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☀️ امام علیه السلام خورشيد عالم
🌅 الإمام عليه السلام شمس العالم
🔅 امام علیه السلام دنیا کے لیے سورج
🎙بخشی از بیانات: آیت الله
سید محمود بحرالعلوم میردامادی دامظله
🗓 قم مقدسه | صفر المظفر ۱۴۴۶ هـ.ق
#کلیپ_تصویری
{ @AyatollahBahrololom }
🌎 زندگی بر روی زمین، مرهون و وابسته به وجود مقدّس امام زمان ارواحنافداه
محدّثین متقدّم شیعه، همچون شیخ کلینی، ابنبابویه قمی و شیخ صدوق رحمهمالله به اسناد خود این روایات شریف و صحیح را نقل کردهاند:
حضرت امام باقر علیهالسلام فرمودند:
⭕️ اگر وجود امام علیهالسلام لحظهای از روی زمین برداشته شود، زمین امواج شدیدی برمیدارد و اهلش را نابود میکند، همانند امواجی که اهل دریا را فرا گرفته و غرق میکند. [۱]
حضرت امام صادق علیهالسلام فرمودند:
🔻اگر یکی از حجّتهاى خداوند در زمين نباشند، زمين ساكنانش را بلرزاند و آنچه بر آن است بيفكند؛ همانا زمين ساعتى خالى از حجّت خدا نخواهد ماند. [۲]
حضرت امام هادی علیهالسلام فرمودند:
🔺هیچگاه زمین بدون حجّت نمیماند و به خدا قسم من آن حجّت هستم. [۳] (در زمان بیان حدیث شریف)
همچنین قطب عالم امکان، حضرت امام زمان ارواحنالهالفداء در توقیع شریف به اسحاق بن یعقوب چنین مرقوم فرمودند:
🔹و اما نحوۀ انتفاع مردم از وجود من در دوران غیبتم، همچون وجه انتفاع آنان از خورشید پنهان شده در پشت ابر است؛ و من مایۀ امان اهل زمینم، همانگونه که ستارگان امان اهل آسمان هستند. [۴]
💠 «عن أبي جعفر عليهالسلام قال: لو أنّ الامام رفع من الأرض ساعة لماجت بأهلها كما يموج البحر بأهله. [۱] عن أبي عبدالله عليهالسلام قال: ولو لا من على الأرض من حجج الله لنفضت الأرض بما فيها وألقت ما عليها إن الأرض لا تخلو ساعة من الحجة. [۲] قال أبو الحسن الثالث عليهالسلام: إنّ الأرض لا تخلو من حجّة و أنا و اللّه ذلك الحجّة. [۳] في توقیع الشریف عن حجة بن الحسن العسکری علیهماالسلام: و أما وجه الانتفاع بي في غيبتي فكالانتفاع بالشمس إذا غيبتها عن الأبصار السحاب و إني لأمان أهل الأرض كما أن النجوم أمان لأهل السماء. [۴]»
📜 منابع احادیث:
[۱] کافی (شیخکلینی)، ج۱، ص۱۷۹، ح۱۲
[۲] الإمامة والتبصرة (ابنبابویه)، ص۳۵
[۳] کافی (شیخکلینی)، ج۱، ص۱۷۹، ح۹
[۴] کمال الدین (شیخصدوق)، ج۲، ص۴۸۵
📝 این از بدیهیات عقائد شیعه است که حفظ وجود شریف امام معصوم علیهالسلام نسبت به حفظ هر موجود و هویّتی در عالَم هستی، در اولویّت قرار دارد و اساساً زنده بودن حجّت خدا در هر عصر و زمانی، پیشنیاز و لازمۀ زندگی اهل زمین در آن دوران است؛ احادیث متواتر به این مضمون رسیده که اگر لحظهای امام که حجّت خداست در زمین نباشد، زمین اهلش را نابود خواهد کرد؛ در نتیجه هیچگاه نمیتوان متصوّر شد که نعوذبالله جان شریف لنگر زمین و زمان، حضرت صاحبالزّمان ارواحالعالمینلترابمقدمهالفداء، فدای ماندن شخص یا هویّتی دیگر شود!
🤲 اللّهمّ عجّل لولیّک المظلوم الفرج
{ @AyatollahBahrololom }
44.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌍 یاریرسانی به شیعیان لبنان
▪️مساعدة شيعة لبنان
🔹لبنان کے شیعوں کی مدد کرنا
🎙بخشی از بیانات: آیت الله
سید محمود بحرالعلوم میردامادی دامظله
🗓 ۱۸ ربیع الثانی ۱۴۴۶ هـ.ق
#کلیپ_تصویری
{ @AyatollahBahrololom }
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
▪️الشبكة المعلوماتيّة
✍🏻 من الضرورة أن نشير أنّه لا ينبغي الغفلة عن عظمة آية «النفر» المباركة ودورها المعنوي والثقافي والسياسي والاجتماعي في تعبئة المؤمنين المستعدّين وتوجيه حركتهم نحو الإمام المعصوم واعتصامهم واتّصالهم بحبل الولاية والإمامة.
لا ينبغي الاستهانة بأمر تبليغ الولاية وتعريف الناس مَن هو الوصيّ والإمام بعد النبيّ الأكرم، وتأسيس شبكة معلوماتيّة عالميّة، وتوعية المجتمع في موضوع قيادة المجتمع الإسلامي في تلك الظروف الَّتي أوجدتها الحكومات الظالمة وأياديهم الخائنة، وكذلك فضح دسائس اليهود ضدّ القرآن والعترة علیهم السلام.
📘 آفاق الولاية في فقه الإمامة (المجلد الأول، ص۱۸۰)
لسماحة آیة الله السید محمود بحرالعلوم المیردامادی دامظله
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
▪️شبکه اطلاع رسانی
✍🏻 بیان این نکته ضرورت دارد که عظمت آیۀ شریفۀ «نفر» و نقش معنوی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آن که باعث بسیج و حرکت مؤمنین مستعد به سوی امام معصوم و اعتصام و اتصال آنها به حبل ولایت و امامت میشود، نباید نادیده گرفته شود.
تبلیغ ولایت و آگاه نمودن مردم در مورد وصی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و یا امام بعد از آن، و خلاصه تشکیل یک شبکۀ اطلاع رسانی در موضوع رهبری جامعه، در آن جوّی که حکومتهای ظالم و ایادی خائن آنها با تعلیمات یهود، علیه قرآن و عترت علیهم السلام ایجاد کرده بودند کم و کوچک نیست.
📘 آفاق الولاية في فقه الإمامة (جلد اول، ص۲۲۱)
دروس و مباحث آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی دامظله
{ @AyatollahBahrololom }
#تلنگر
📿 اهمیّت دعا برای امام زمان علیهالسلام در وصیّت مهم سید بن طاووس
سیّد رضی الدین علی بن طاووس رحمهالله (م۶۶۴ق)، فقیه زاهد و صاحب کرامت شیعه در قرن هفتم در کتاب فلاح السائل، بعد از بیان فضیلت دعا در غیاب برادران ایمانی مینویسد:
🤲 میگویم که اگر دعا برای برادران مؤمنت تا این حد ارزشمند است، پس دعا برای امام زمانت، آن سلطانی که سبب وجود توست، چگونه خواهد بود؟ و تو خود معتقدی که اگر او نبود، خداوند نه تو را میآفرید و نه دیگری را؛ و میدانی که لطف آن وجود شریف صلواتاللهعلیه، سبب تمام نعمتهای تو و غیر توست و علّت هر خیری است که به شما میرسد؛
⭕️ پس تا میتوانی مراقب باش دیگری را در محبّت و دعا نمودن، بر او مقدّم نداری؛ و هنگامی که خواستی برای آن مولای عظیم الشأن دعا کنی، با تمام وجودت و حضور قلب و توجه دعا کن؛ و مبادا فکر کنی او به دعای تو محتاج است! هرگز چنین نیست و اگر چنین فکری کنی، در عقیده و ولایتت بیمار هستی!
🔹اینکه میگویم برای او دعا کن، فقط برای این است که او حقّ بزرگی بر تو دارد و بسیار در حقّ تو احسان نموده است؛ و نیز اگر قبل از دعا برای خودت برای او دعا کنی، خداوند متعال ابواب اجابت را زودتر به رویت میگشاید؛ زیرا تو با گناهان و جنایاتت، باب دعا را بر روی خود بستهای!
🔸اما هنگامی که برای آن مولا دعا کنی که از خواصّ درگاه پروردگار صاحب زندگان و مردگان است، به احترام او باب اجابت به رویت گشوده میشود و آنگاه خود و همه کسانی که در حقّشان دعا میکنی، بر سفرهی احسان او نشستهاید و مشمول رحمت، کرم و عنایات الهی میشوید؛ چون خود را در دعا، به ریسمان او مرتبط کردهاید.
💠 و مبادا به استناد عمل فلان شیخ و فلان شیخ که هرگز در حقّ آن حضرت دعا نمیکنند، بلکه اصلاً از او غافلند و هرگز نامی از او نمیبرند، از دعا برای امام زمانت غافل شوی! که به خدا قسم، غفلت از یاد او اشتباهی فاحش است؛ پس به آن چه گفتم عمل کن که حقّ واضح همان است.
📜 فلاح السائل (سیدبنطاووس)، ص۴۴
النجم الثاقب (محدثنوری)، ج۲، ص۴۵۳
{ @AyatollahBahrololom }