eitaa logo
BALAGH69
710 دنبال‌کننده
412 عکس
121 ویدیو
80 فایل
سعی میکنم طلبه ای باشم از جنس انقلاب🇮🇷 و درخدمت خدا و مردم @HE_WILL_COM_313 باهم گفتگو کنیم
مشاهده در ایتا
دانلود
امام صادق (علیه السلام) فرمودند: هنگامی که هلال ماه محرم دمیده می شود ملائکه پیراهن امام حسین (علیه السلام) را خدمت حضرت زهرا (علیهاالسلام) آورده و از عرش الهی آویزان می کنند در حالیکه پاره پاره شده از ضربه های شمشیر و آغشته به خون است ما و شیعیانمان این پیراهن را با چشم بصیرت و نه چشم سر می‌بینیم پس اشک های ما سرازیر می شود. (ثمرات الاعواد: ج۱ ص ٣٧)
با احتیاط لاله ی ما را پیاده کن عباس جان ، سه ساله ی ما را پیاده کن با احتیاط بار حرم را زمین گذار زانو بزن وقار حرم را زمین گذار با احتیاط تا که نیفتد ستاره ای می ترسم آن که گیر کند گوشواره ای چشم مخدرات به سمت نگاه تو دوشیزگان محترمه در پناه تو با حوریان رفته به زیر نقاب ها یک لحظه رو به رو نشدند آفتاب ها این حوریان عزیز خدایند و بس ، همین این دختران کنیز خدایند و بس ، همین این دختر علی ست که بالش شکستنی ست ناموس اعظم است و وقارش شکستنی ست از این به بعد ماهِ حرم آفتاب باش عباس جان مراقب این با حجاب باش این دختران من که بیابان ندیده اند در عمر خویش خار مغیلان ندیده اند یک لحظه هم ز خیمه ی طفلان جدا نشو جان رباب از دم گهواره پا نشو تو هستی و اهالی این خیمه راحتند در زیر سایه ات همه در استراحتند تو هستی و به روز حرم شب نمی رسد چشم کسی به قامت زینب نمی رسد یک عده یوسف اند و یک عده مریم اند احساس می کنم همه دلواپس هم اند احساس می کنم که جوابم نمی دهند با آب آب گفتنم آبم نمی دهند راضی ام و رضایت یزدانم آرزوست از سنگ ها شکستن دندانم آرزوست من راضیم به پای خدا دست و پا زنم با صورتم به خاک بیفتم صدا زنم جام بلا به دست گرفتیم ما دو تا این جام را الست گرفتیم ما دو تا می خواستیم عبد شدن را نشان دهیم پیغمبر و علی و حسن را نشان دهیم با احتیاط لاله ی ما را سوار کن زینب بیا سه ساله ی ما را سوار کن با احتیاط خسته شدند این ستاره ها این گوش پاره ها سر گوشواره ها
🏴 بنا نبود... اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَتَنا رُقَیَّةَ بِنْتَ الْحُسَیْنِ الشَّهیدِ چگونه موی سرت را به خون خضاب ببینم؟ سر تو را وسط مجلس شراب ببینم! بنا نبود بخواهد کسی مرا به کنیزی! بنا نبود که من اینهمه عذاب ببینم چگونه عمه خود را که کوه حجب و حیا بود میان قافله با کمترین حجاب ببینم؟ اگر عموی عزیزم هنوز بود کنارم نمی‌گذاشت که یک ذره اضطراب ببینم منی که یاد گرفتم شبیه فاطمه باشم بگو چگونه به دست علی طناب ببینم؟ چقدر با لب تشنه در آن کویر دویدم نداشت جای تعجب اگر سراب ببینم شنیده‌ام به تو یک قطره آب نیز ندادند برایت آب میارم اگر که آب ببینم گلایه می‌کنم این حق من نبود پدر جان تن بدون سرت را در آفتاب ببینم اگر که زودتر از این تو را به خواب ندیدم برای اینکه نخوابیده‌ام که خواب ببینم دلم برای نشستن به روی پای تو تنگ است دوباره کاش از آن لحظه‌های ناب ببینم خدا کند که دوباره علی اصغرمان را بدون واهمه بر دامن رباب ببینم
أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ(عنکبوت۲) وَ رُوِيَ عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِيِّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع مَتَى يَكُونُ فَرَجُكُمْ؟ فَقَالَ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ لَا يَكُونُ فَرَجُنَا حَتَّى تُغَرْبَلُوا ثُمَّ تُغَرْبَلُوا ثُمَّ تُغَرْبَلُوا يَقُولُهَا ثَلَاثاً حَتَّى يُذْهِبَ[اللَّهُ تَعَالَى‌]الْكَدِرَ وَ يُبْقِيَ الصَّفْوَ گشایش امر شما چه زمان واقع شود؟ فرمود: هیهات، هیهات، فرج و گشایش ما صورت نگیرد تا آنکه همه ی شما غربال شوید،همه غربال شوید، همه غربال شوید - سه بار فرمودند - تا ناصافی ها بروند و خالص ها باقی بمانند. بحار الانوار ج 52 ص 113 الغيبة للنعماني عن الإمامِ الصّادقِ عليه ‏السلام : معَ القائمِ عليه ‏السلام مِن العربِ شيءٌ يَسيرٌ ، فقيلَ له: إنّ مَن يَصِفُ هذا الأمرَ مِنهُم لَكثيرٌ! قالَ: لابُدّ للنّاسِ مِن أنْ يُمَحَّصوا ويُمَيَّزوا ويُغَرْبَلوا ، وسَيَخرُجُ مِن الغِرْبالِ خَلْقٌ كثيرٌ اندكى از عربها به همراه قائم عليه ‏السلام قيام مى‏كنند عرض شد:عده زيادى از عربها خود را از ياران او مى‏دانند؟! فرمود:مردم بايد پالايش شوند و سره و ناسره‏شان از هم جدا گردد و غربال شوند و شمار فراوانى از غربال خواهند گذشت
سبک زندگی(دینداری) ما متاثر است زاویه نگاه وعمق دیندانی ماست سبک زندگی ما تابع تعاریفِ مفاهیمِ کلیدیِ مرتبط با عالم هستی است چنانچه زاویه نگاه به افق نگاه سیدالشهداء تنظیم و اتصال دائم پیدا کند میزان رضایت از لحظه لحظه زندگی ما (تحت هر شرایطی) ارتقاء پیداخواهدکرد
توجیه ها وبهونه هایی برای باحسین علیه السلام نبودن چطور از دل ۱۸۰۰۰ نامه عاشق،۳۰هزار قاتل ایجادشد؟ نویسنده: سیدعلی اصغرعلوی
فرازی از زیارت ناحیه مقدسه روضه از زبان بقیت الله الاعظم من روضه خوان ِ غربت ِ آقای عالمم بی تابِ سربریدة ماهِ محرمم با گریه هر غروب من از حال می روم با هر فرازِ ناحیه گودال می روم صبح وغروب ،ندبه کنان گریه می کنم این روضه را به مادرمان هدیه می کنم برنیزه تکیه داد وز جایش بلند شد دردش گرفته بود صدایش بلند شد فرمود: زنده ام به کجا حمله می کنید نامردها به خیمه چرا حمله می کنید کارِ مرا تمام نکرده کجا ؟سنان!!!! اینجا کنارِ لشگری از گرگ ها بمان با یالِ غرق خون شده برگشت ذوالجناح با زین واژگون شده برگشت ذوالجناح اینجا به بعد ضربه زدن ها شروع شد اینجا به بعد شیون زنها شروع شد دیدم خودم به چشم ترم وای وای وای بیرون زدند اهلِ حرم وای وای وای دنبالِ ذوالجناح هراسان وبی پناه با عمه آمدند به بالای قتلگاه جدِ مرا محاصره کردند یک سپاه دیدم چگونه عمه ما می کند نگاه هرکس رسید نیزة خود را شکست ورفت یک استخوان ز سینة آقا شکست و رفت یک عده بر تمام تنش سنگ می زدند یک عده بر لباسِ تنش چنگ می زدند در آن میانه حرمتِ آئینه ها شکست وقتی که شمر آمد وبر سینه اش نشست از دستِ او محاسنِ جدم رها نشد هرچه کشید خنجرِ خود، سر جدا نشد تا که زرویِ پیکرِ بی سر بلند شد فریاد یا بُنَیَ ز مادر بلند شد اینجا به بعد گریة من رنگِ خون شود گیسو به دست شمر ز مقتل برون رود اینجا به بعد زخمِ دلِ ما نمک زدند باور کنید عمة مارا کتک زدند راه فرار از حرم آنروز بسته شد با چوبّ نیزه پهلوی زنها شکسته شد آن شب زنانِ سوخته یاور نداشتند آن شب بنات فاطمه معجر نداشتند دیشب نگاه ساقی و امشب نگاه شمر خیلی میان دیشب و امشب تفاوت است
✍️ امام موسی صدر 🖊 قاتلان کربلا «کم‌خطرترین» دشمنان امام حسین(ع) هستند 📌تحریف‌کنندگان انقلاب حسین و کاسبان نام حسین، خطرناک‌ترین دشمن امام حسین(ع) هستند! 📌حسین(ع) سه گروه دشمن دارد؛ ۱. دسته اول آنان که او را کشتند. این دسته کم‌خطرترین دشمنان هستند، چون تنها جسم امام را که محدود بود، کشتند. ۲. دسته دوم آنان که تلاش کردند آثار امام را محو کنند؛ قبر امام را ویران کردند و از آمدن زائران جلوگیری کردند و کسانی را که در اطراف قبر آن حضرت زندگی می‌کنند مورد آزار و اذیت قرار دادند. خطر این دسته بیش‌تر از دسته اول است، ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. ۳. ولی دسته سوم که خطرناک‌ترین دشمنان آن حضرت هستند، آنانند که کوشیدند اهداف امام حسین(ع) و ابعاد انقلاب حسینی را تحریف کنند و آن را ابزار کسب و درآمد قرار دهند و بهره‌برداری‌های بی‌ارزش از آن کنند و یا آن را مورد سوء‌استفاده برای منافع شخصی قرار دهند. اینان تلاش کردند بالاترین بُعد حسینی یعنی هدف نهضت حسینی را از بین ببرند. 📌من از خودم و شما سؤال می‌کنم: ما از روز عاشورا چه بهره‌ای برده‌ایم؟ چه سودی به‌دست آورده‌ایم؟ 📌چه استفاده‌ای در عرصه عمومی و چه استفاده‌ای در زمینه فردی برده‌ایم؟ اگر استفاده نبرده باشیم و تنها گریه کرده باشیم من به‌شما خبر می‌دهم که این کار سودی ندارد؛ ما از کدام دسته هستیم؟ از کسانی که گریه می‌کنند و حسین را می‌کشند؟ 📌روشن است که امام حسین(ع) الآن نیست تا کسی او را بکشد، ولی چیزی گران‌بهاتر و مهم‌تر از خود امام حسین(ع) در دستان ماست؛ کرامت امت حسین، مقدسات حسین. 📌اگر ما گریه کنیم، ولی در عین حال برای تضعیف اهداف امام حسین(ع) تلاش کنیم؛ اگر گریه کنیم و در صف باطل باشیم؛ اگر گریه کنیم، ولی گواهی دروغ بدهیم؛ اگر گریه کنیم، ولی به‌دشمنان کمک کنیم و به‌اختلاف و تفرقه در جامعه خود دامن بزنیم؛ اگر گریه کنیم، ولی گناهانمان بیش‌تر شود، در این صورت ما گریه می‌کنیم، ولی در عین حال حسین را نیز می‌کشیم؛ زیرا تلاش می‌کنیم هدف حسین را از بین ببریم که گران‌بهاتر از خود اوست. ان‌شاء‌الله که ما از این دسته نیستیم. ✔️منبع: کتاب سفر شهادت، گفتارهای امام موسی صدر در باره‌ قیام عاشورا و ابعاد و نتایج و پیامدهای این نهضت .
مقتل خوانی میرزا محمدی.pdf
554.6K
🔸فایل پی دی اف مقتل خوانی حجت الاسلام استاد میرزامحمدی 👇👇👇
🖤❤️⛓🖤❤️⛓🖤❤️⛓ در کربلا، همه چیز روی حساب است! 🌹امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. 🌘شب عاشورا، سخن از "نمی‌خواهم؛ احتیاج ندارم؛ بروید؛ بیعتم را برداشتم» بود. 🌖روز عاشورا می‌گوید: «بیائید به من کمک کنید؛ آیا یاور و مددکاری هست؟ هَل مِن ناصِرٍ یَنْصُرُني؟» ☑️شب، صحبت می‌کند تا مبادا خبیثی در بین پاک‌ها باشد. ✅روز، سخن می‌گوید تا مبادا پاکی در بین خبیث‌ها مانده باشد. 💠شب، غربال می‌کند تا فقط صالحان بمانند 🔆 روز غربال می‌کند تا فقط اشقیاء در مقابل او ایستاده باشند!!
الإمامُ زينُ العابدينَ عليه السلام: الذُّنوبُ التي تَرُدُّ الدعاءَ: سُوءُ النِيَّةِ، و خُبثُ السَّرِيرَةِ، و النِّفاقُ مَع الإخوانِ، و تَركُ التَّصديقِ بالإجابَةِ، و تأخِيرُ الصلواتِ المَفروضاتِ حتّى تَذهَبَ أوقاتُها، و تَركُ التّقرُّبِ إلى اللّه ِ عزّوجلّ بالبِرِّ و الصَّدقَةِ، و استِعمالُ البَذاءِ، و الفُحشُ في القَول گناهانى كه از استجابت دعا جلوگيرى مى‌كنند عبارتند از: بدنيّتى، خبث باطن (ناپاکی باطن)، ث دورويى با برادران، باور نداشتن به اجابت دعا، به تأخير انداختن نمازهاى واجب تا آن كه وقتشان بگذرد، ترک تقرّب جستن به خداوند عزّ و جلّ با نيكوكارى و صدقه، بد زبانى و زشت گويى «معانی الاخبار، جلد 2، صفحه 271»
شیطان دهان بسته ! 🔴شرح حدیث با بیان آیت الله جوادی آملی: 🔰حضرت امیرالمومنین علیه السلام می فرماید «فِی الَّذِینَ اعْتَزَلُوا الْقِتَالَ مَعَهُ: خَذَلُوا الْحَقَّ، وَلَمْ یَنْصُرُوا الْبَاطِلَ» (نهج البلاغه،کلمات قصار) عده‌ای نه در جنگ جمل، نه در جنگ صفین و نه درجنگ نهروان، کاری با حضرت امیر علیه السلام نداشتند و جبهه او را یاری نکردند، از طرف دیگر به شام نیز وصل نشدند تا معاویه را یاری کنند. 🔰فرمودند کسانی که در این بلواها در مدینه و غیر مدینه حضور داشتند چند طایفه‌اند: 🔸یک عده هستند که با ما هستند و حق را یاری کردند و تا آنجا که مقدورشان بود، باطل را سرکوب کردند، 🔸گروه دیگر که کاملاً در مقابل گروه قبل هستند، حق را تضعیف کردند و باطل را تقویت کردند مانند آن عمرو و عاص‌ها و معاویه‌ها و امثال ذلک‌اند که در شام در برابر ما موضع‌گیری کردند 🔸بعضی‌ها نیز مثل اصحاب سقیفه که «مصلحت‌اندیشی» می‌کنند، منتها به تشخیص خود نه به تشخیص خدا، اینها به جبهه ما نیامدند که حق را یاری کنند، ولی به شام هم نرفتند که باطل را یاری کنند. حضرت فرمود اینها کسانی‌اند که «خَذَلُوا الْحَقَّ»؛ حق را مخذول و تضعیف کردند در اثر اینکه بالاخره شخصیت‌های صاحب نام بودند. 🔰 یک بیان نورانی از پیغمبر(علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء)در جوامع روایی اهل سنت هست که حضرت فرمودند: «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَیطانٌ أَخْرَسٌ» 👈 فرمود کسی که در زمانی که باید حق را بگوید، نگوید یک شیطان دهن بسته است، اینها جزء همان گروه بودند، حضرت فرمود اینها حق را مخذول کردند و به ما کمک نکردند، اما به طرف باطل هم نرفتند. در برابر دفاع از حق وحقیقت👇 برخی تابع مصالح ومنافع خویش هستند برخی بزدل وترسو هستند برخی نان به نرخ روز می خورند برخی به اسم عقلانیت عقب نشینی می کنند برخی... دقت کنیم اینها👆با پوشش دینی وبه اسم دین چنین ظلم وجنایتی بزرگ را مرتکب می شوند تنها یک دسته وعده هستند که تابع مصالح،منافع وشرایط زمانی جامعه وافراد نیستند همچون سلمان وابوذر ومیثم حق را می گویند از حقیقت وواقعیت تمام قد دفاع می کنند 🌹اینان مومنین واقعی هستند🌹... http://eitaa.com/BALAGH69
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یااَباعَبْدِاللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ ❤سلام بر ارباب دلها❤ قصد داریم با عنایت حضرت ارباب ومشارکت وهمت عشاق و زوار بین الحرمین کربلا 👈یه زوج جوان رو به همراه تنها فرزندشون راهی سفر عشق ونور کنیم👉 در درک و فیض این ثواب عظیم غفلت نکنیم شماره کارت،بانک ملی 6037991933787909 محسن زارعی
عَنْ مَنْصُورٍ بُزُرْجَ، قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلصَّادِقِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ): مَا أَكْثَرَ مَا أَسْمَعُ مِنْكَ يَا سَيِّدِي ذِكْرَ سَلْمَانَ اَلْفَارِسِيِّ! فَقَالَ:لاَ تَقُلِ اَلْفَارِسِيَّ،وَ لَكِنْ قُلْ سَلْمَانَ اَلْمُحَمَّدِيَّ، أَ تَدْرِي مَا كَثْرَةُ ذِكْرِي لَهُ قُلْتُ: لاَ. قَالَ: لِثَلاَثِ خِلاَلٍ: أَحَدُهَا: إِيثَارُهُ هَوَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) عَلَى هَوَى نَفْسِهِ، وَ اَلثَّانِيَةُ: حُبُّهُ لِلْفُقَرَاءِ وَ اِخْتِيَارُهُ إِيَّاهُمْ عَلَى أَهْلِ اَلثَّرْوَةِ وَ اَلْعَدَدِ، وَ اَلثَّالِثَةُ: حُبُّهُ لِلْعِلْمِ وَ اَلْعُلَمَاءِ. إِنَّ سَلْمَانَ كَانَ عَبْداً صَالِحاً حَنِيفاً مُسْلِماً وَ مٰا كٰانَ مِنَ اَلْمُشْرِكِينَ به امام صادق عليه السّلام عرضه داشتم:آقاى من چه بسيار از شما ياد سلمان فارسى را مى‌شنوم امام فرمودند: نگو سلمان فارسى بلكه بگو سلمان محمدى آيا مى‌دانى چرا بسيار او را ياد مى‌كنم‌؟ عرضه داشتم:نه، امام فرمودند:به خاطر سه ويژگى ۱.اينكه خواست امير مؤمنان عليه السّلام را بر خواست خود مقدم مى‌داشت ۲.بيچارگان را دوست مى‌داشت و آنان را بر ثروتمندان و توانگران برمى‌گزيد ۳.اينكه دانش و دانشمندان را دوست مى‌داشت همانا سلمان بنده‌اى بود نيكوكار،موحّد و مسلمان و هرگز از شرك‌ورزان نبود أمالی شیخ طوسی ترجمه حسن زاده ج ۱ ص ۲۸۹
فرمایش حضرت بسیار حکیمانه و هوشمندانه است حضرت نفرمودند و # یزید فرمودند لایبایع این کلام تاریخ انقضاء در شخص و زمان نداره هیچگاه...🤌 هرکسی میخواد در مسیر سیدالشهداء بماند چاره ای نداره ۱.جز تنظیم نگاهش به افق حضرت یااباعبدالله ۱.إنی سلم لمن سالمکم ۲.حرب لمن حاربکم ۳.ولی لمن والاکم ۴.عدولمن عاداکم هل الدین الاالحب والبغض👇 احرام وطواف مستمر و دائم بر مدار حب وبغض ولی خدا ۲.نبرد بین حق وباطل ادامه خواهدداشت انتخاب حضور در کدام میدان رزم با من وشماست... 👈👈تقویت و دفاع از تنها نظام شیعی حاضر در خط مقدم مبارزه با تمام جبهه کفر وظیفه همه آگاهان و دغدغه مندان عالم در تمام اعصار وقرون است👉👉
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله والسلم: اِنَّ البَيتَ اِذا كَثُرَ فيهِ تِلاوَةُ القُرآنِ كَثُرَ خَيرُهُ وَ اتَّسَعَ اَهلُهُ وَ اَضاءَ لاَهلِ السَّماءِ كَما تُضى ءُ نُجومُ السَّماءِ لاَهلِ الدُّنيا خانه‌اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده شود و براى آسمانيان بدرخشد چنان كه ستارگان آسمان براى زمينيان مى‌درخشند. كافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص610 @BALAGH69
مسـؤوليت شـيعه قال ابُو مُحَمَّدٍ الْعَسْكَرىّ عليه السلام لِشيعَتِهِ: إتَّـقُوااللّه َ وَ كُونُوا زَيْنا وَ لاتَكُونُوا شَيْنا، جُرُّوا إلَيْنا كُلَّ مَوَّدَةٍ، وَادْفَعُوا عَنّا كُلَّ قَبيحٍ. [ميزان الحكمة 5: 241 ح 9976] از خدا پروا كنيد و مايه زينت باشيد و مايه ننگ نباشيد، همه محبّتها را به سوى ما جلب كنيد و همه زشتيها را از ما دفع كنيد. برتـرين خصـلت قال الاِْمامُ الْعَسْكَرىّ عليه السلام: خِـصْلَتانِ لَيْسَ فَوْقَـهُما شَـيْءٌ: أَلايمـانُ بِاللّهِ وَ نَفـْعُ الإخـوانِ. [بحارالانوار 78: 374 ح 26] دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ۱ ـ ايمان به خدا ۲ ـ سود رسانى به برادران دينى. : برتـرين انسـانها قال ابُو مَحمَّد الْعَسْكَرى عليه السلام: اَعْرَفُ النّاسَ بِحُقُوقِ إخوانِهِ وَ أشَدُّهُمْ قَضاءً لَها أعْظَـمُـهُمْ عِنْدَ اللّهِ شَـاَنا، وَ مَنْ تَواضَعَ فى الدُّنيا لاِءخوانِهِ فَهُوَ عِنْدَاللّه ِ مِنَ الصِّدّيقينَ وَمِنْ شيعَةِ عَلىِ بْنِ أبى طالِبٍ عليه السلامحَقّا. [بحارالانوار 41: 55 ح 5] برترين مردم پيش خدا كسى است كه نسبت به حقوق برادرانش آشناتر و در اداى آن حقوق كوشاتر باشد، و كسى كه در دنيا براى برادرانش فروتنى كند، او پيش خدا از صديقين و از شيعيان راستين على بن ابى طالب عليه السلام به شمار مى آيد. نكته: شناخت حقوق متقابل در ميان افراد، به تحكيم و سلامت روابط كمك مى كند. بهـترين دوسـت قال الاِْمامُ الْعَسْكَرىّ عليه السلام: خَيْرُ إخْوانِكَ مَنْ نَسِىَ ذَنْبَكَ وَ ذَكَـرَ إحسـانَكَ اِلَـيْهِ. [اعلام الدّين: 313] بهترين برادر تو كسى است كه: خـطاى تـو را فراموش كـند و نيكى تو را نسبت به خودش يادآورى كند. قالَ الاِْمامُ الْعَسكَرىّ عليه السلام: مَنْ رَضِىَ بِدُونِ الشَّرَفِ مِنَ المَجْلِسِ لَمْ يَزَلِ اللّه ُ وَمَلائِكَتُهُ يُصَلُّونَ عَلَيْهِ حَتّى يَقُومَ. [تحف العقول: 486] كسى كه در مجلس به پايين تر از جايگاه خود راضى شود، همواره خدا و فرشتگان الهى بر او درود مى فرستند تا وقتى كه برخيزد.
أُوصيكُمْ بِتَقْوَي اللّهِ وَ الْوَرَعِ في دينِكُمْ وَالاِْجْتَهادِ لِلّهِ وَ صِدْقِ الْحَديثِ وَ أَداءِ الأَمانَةِ إِلي مَنِ ائْتَمَنَكُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فاجِر وَ طُولُ السُّجُودِ وَ حُسْنِ الْجَوارِ. فَبِهذا جاءَ مُحَمَّدٌ(صلي الله عليه وآله وسلم) صَلُّوا في عَشائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ، فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ إِذا وَرَعَ في دينِهِ وَ صَدَقَ في حَديثِهِ وَ أَدَّي الاَْمانَةَ وَ حَسَّنَ خُلْقَهُ مَعَ النّاسِ قيلَ: هذا شيعِيٌ فَيَسُرُّني ذلِكَ. إِتَّقُوا اللّهَ وَ كُونُوا زَيْنًا وَ لا تَكُونُوا شَيْنًا، جُرُّوا إِلَيْنا كُلَّ مَوَدَّة وَ ادْفَعُوا عَنّا كُلَّ قَبيح، فَإِنَّهُ ما قيلَ فينا مِنْ حَسَن فَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ ما قيلَ فينا مِنْ سُوء فَما نَحْنُ كَذلِكَ.»: لَناحَقٌّ في كِتابِ اللّهِ وَ قَرابَةٌ مِنْ رَسُولِ اللّهِ وَ تَطْهيرٌ مِنَ اللّهِ لا يَدَّعيهِ أَحَدٌ غَيْرُنا إِلاّ كَذّابٌ. أَكْثِرُوا ذِكْرَ اللّهِ وَ ذِكْرَ الْمَوْتِ وَ تِلاوَةَ الْقُرانِ وَ الصَّلاةَ عَلَي النَّبِيِّ(صلي الله عليه وآله وسلم)فَإِنَّ الصَّلاةَ عَلي رَسُولِ اللّهِ عَشْرُ حَسَنات، إِحْفَظُواما وَصَّيْتُكُمْ بِهِ وَ أَسْتَوْدِعُكُمُ اللّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَيْكُمْ السَّلامَ.»: شما را به تقواي الهي و پارسايي در دينتان و تلاش براي خدا و راستگويي و امانتداري درباره كسي كه شما را امين دانسته ـ نيكوكار باشد يا بدكار ـ و طول سجود و حُسنِ همسايگي سفارش ميكنم. محمّد(صلي الله عليه وآله وسلم)براي همين آمده است. در ميان جماعت هاي آنان نماز بخوانيد و بر سر جنازه آنها حاضر شويد و مريضانشان را عيادت كنيد و حقوقشان را ادا نماييد، زيرا هر يك از شما چون در دينش پارسا و در سخنش راستگو و امانتدار و خوش اخلاق با مردم باشد، گفته ميشود: اين يك شيعه است، و اين كارهاست كه مرا خوشحال ميسازد. تقواي الهي داشته باشيد، مايه زينت باشيد نه زشتي، تمام دوستي خود را به سوي ما بكشانيد و همه زشتي را از ما بگردانيد، زيرا هر خوبي كه درباره ما گفته شود ما اهل آنيم و هر بدي درباره ما گفته شود ما از آن به دوريم. در كتاب خدا براي ما حقّي و قرابتي از پيامبر خداست و خداوند ما را پاك شمرده، احدي جز ما مدّعي اين مقام نيست، مگر آن كه دروغ ميگويد. زياد به ياد خدا باشيد و زياد ياد مرگ كنيد و زياد قرآن را تلاوت نماييد و زياد بر پيغمبر(صلي الله عليه وآله وسلم) سلام و تحيّت بفرستيد. زيرا صلوات بر پيامبر خدا(صلي الله عليه وآله وسلم) ده حسنه دارد. آنچه را به شما گفتم حفظ كنيد و شما را به خدا ميسپارم، و سلام بر شما. (بحارالانوار-جلد75-صحفه372باب29)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایرانـســــل : 4414313 کد همراه اول : 27968 امیدبه خدا آیت الله مجتهدی تهرانی هروقت ناامید از همه جا شدی...
✳ فاعتبروا...! یهود بنی‌نضیرِ عصر نبوی و اسرائیل امروز... فاعتبروا یعنی چه!؟ یعنی: "پس عبرت بگیرید." چه وقت انسان دعوت می‌شود به عبرت گرفتن؟! وقتی واقعه‌ای بنا باشد تکرار شود، آنجاست که عبرت گرفتن معنا می‌یابد. حال گمان می‌کنید در قرآن کریم چند فاعتبروا وجود دارد!؟ فقط و فقط یکی! و آیا می‌دانید خداوند این تنها فاعتبروی در قرآن کریم را در خصوص چه قضیه‌ای به کار برده است؟! واقعه‌ی عکس‌العمل یهودیانِ پیمان‌شکنِ قبیله‌ی بنی‌نضیر در برابر سپاه اسلام! ❇️ هو الذی اخرج الذین کفروا من اهل الکتاب من دیارهم لاول الحشر ما ظننتم ان یخرجوا و ظنوا انهم مانعتهم حصونهم من الله فاتاهم الله من حیث لم یحتسبوا و قذف فی قلوبهم الرعب یخربون بیوتهم بایدیهم و ایدی المؤمنین فاعتبروا یا اولی الابصار ⚫️ لا يقاتلونكم جميعا إلا في قرى محصنة أو من وراء جدر... تحسبهم جميعا وقلوبهم شتى ذلك بأنهم قوم لا يعقلون (حشر:۲و۱۴) ❇️ ⬅️ او كسى است كه كافران اهل كتاب [یهود بنی‌نضیر] را در نخستين برخورد [با مسلمانان] از خانه‌هايشان بيرون راند. گمان نمى‌كرديد آنان بيرون روند، و خودشان نيز گمان مى‌كردند كه دژهاى محكمشان آن‌ها را از عذاب الهى مانع مى‌شود؛ امّا خداوند از آنجا كه گمان نمى‌كردند به سراغشان آمد و در دل‌هايشان وحشت افكند، به‌گونه‌اى كه خانه‌هاى خود را با دست خويش و با دست مؤمنان ويران مى‌كردند؛ 👈 پس عبرت بگيريد اى صاحبان بصيرت! ⚫️ (یهودیان) بر جنگ با شما جمع نمی‌شوند، مگر در دژهای محکم یا از پشت دیوارها! ...آنها را متّحد می‌پنداری، در حالی که دل‌هایشان پراکنده است؛ این به خاطر آن است که آنها قومی هستند که تعقّل نمی‌کنند! بر اساس این دو آیه: 1⃣ فتح و پیروزی از ناحیه‌ی خداست. 2⃣ در صورت اقدام قاطع با نیت صحیح، پیروزی و فتح مجاهدان اسلامی در برابر یهودیان معارض، مافوق تصورات حتی خود مسلمین است. 3⃣ شکستِ یهود در این مواجهه آن‌چنان مفتضحانه است که حتی در تصورات خودشان هم نمی‌گنجد. 4⃣ خداوند به شکلی که حتی یهود تصورش را هم نکند آن‌ها را غافل‌گیر می‌نماید و بر اساس این غافل‌گیری، ترسی کشنده بر آن‌ها وارد می‌شود. 5⃣ با اینکه در ظاهر یهودیان را متحّد می‌بینید، اما بدانید به شدّت از درون با یکدیگر اختلاف دارند و پراکنده‌اند. 6⃣ از تعقّل بی‌بهره‌اند، مانند معاویه‌ که حضرت امیر درباره‌اش فرمودند عقل ندارد بلکه نکراء، نیرنگ و شیطنت دارد که نمایشی شبیه عقل دارد ولی عقل نیست؛ لذا در همه‌ی تحلیل‌ها و اقدامات حتی به ظاهر هوشمندانه‌شان گرفتار نوعی حماقتِ ناشی از بی‌عقلی‌اند. 7⃣ به نقل از مرحوم آیت الله حائری شیرازی: 👈 "استراتژی جنگ با صهیونیست‌ها در قرآن این است: «وارد حصارشان بشوید!» طبق آیات ۲ و ۱۴ از سوره‌ی حشر که در مورد یهودیانِ [دشمن پیامبر] است، این‌ها «رودررو» نخواهند شد. باید «پشت سلاح‌های سنگین» بنشینند و بجنگند. این‌ها باید «پشت سنگرها» باشند و فعالیت کنند. نمی‌توانند رودررو بیایند؛ نمی‌توانند از سنگر خودشان خارج شوند؛ باید پشت سنگر خود پنهان شوند تا فعال باشند؛ در «قُرًی مُحَصَّنَه». این را قرآن عیب و نقص یک جنگجو می‌داند. جنگجویی که تا «قُرًی مُحَصَّنَه» نباشد، پشت دیوار نباشد و قلعۀ سنگی نباشد نمی‌تواند بجنگد، دچار نقص است. قرآن این را علامت آسیب‌پذیری و عامل شکست آن‌ها معرفی می‌کند و می‌فرماید، تو قلعۀ او را بشکن و وارد حصارش بشو؛ تسلیم خواهد شد. دستش را بالا می‌کند. زره‌اش را از او بگیر، سلاح سنگینش را بگیر، تسلیم تو خواهد شد. او محال است «قتال» کند، مگر اینکه پشت دیوار باشد. تو دیوار او را خراب کن. این دیگر تسلیم توست." 🔷 رهبر معظّم انقلاب حفظه‌الله: قضیه‌ی فلسطین، کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلام است‌. (۸۵/۱/۲۵، سومین کنفرانس بین‌المللی قدس) 🔹 آیات و روایات ذیل برای درک بهتر اهمیت عبرت‌گرفتن از دو آیه‌ی فوق و یافتن دلیل ارتباط مسئله‌ی فلسطین و در حقیقت محو اسرائیل با امر فرج می‌تواند راهگشا باشد (إن‌شاء‌الله): ✳️ به گواه قرآن کریم، یهود، شدیدترین دشمن مؤمنین است و بر طبق روایات، هر جا سخن از مؤمن در قرآن است، مصداق اول و اتم و اکملش در هر عصری حجت وقت است: ❇️ لتجدّن أشدّ النّاس عداوة للّذین آمنوا الیهود (مائده:۸۲) بی‌تردید یهود را شدیدترین مردم از حیث دشمنی نسبت به مؤمنین می‌یابی...❇️ 🔹 از سوی دیگر 👈 نگاهی به رابطه‌ی تولید فساد در زمین با صهیونیسم جهانی: 💠 امام صادق علیه السلام: ✅ حبّ الدّنیا رأس کلّ خطیئة. (خصال (صدوق): ج١، ص۲۵) ⬅️ حب دنیا ریشه تمام خطاهاست. حال باید دید، از منظر قرآن کریم، حریص‌ترین مردم به دنیا چه کسانی هستند: ❇️ لتجدنّهم أحرص النّاس علی حیاة (بقره:۹۶) یقیناً آنها (یهود) را حریص‌ترین مردم نسبت به حیات (دنیا) می‌یابی...❇️ اللهم عجّل لولیک الفرج... @BALAGH69
شناخت یهودیت و مساله فلسطین و سرزمین مقدس 🎙فایل صوتی 12 عدد و فهرست محتوا 01 خلاصه تاریخ شهر بیت المقدس (اورشلیم) 02 جایگاه معبد اروشلیم (بیت همیقداش) در تاریخ یهودیت 03 ردیه بر اعتقادات باطل و نژاد پرستاده یهودیان صهیونیست مبتنی بر عهد عتیق 04 اعتقادات افراطی یهودیان مبتنی بر متن مقدس 05 تحلیل دشمنی یهود با حضرت جبرئیل مبتنی بر قرآن و کتاب مقدس 06 مرگ بر اسرائیل و ملعون بودن قوم یهود در کتاب مقدس 07 رد استدلال یهودیان بر مالکیت نیل تا فرات و سرزمین مقدس 08 مالکیت واقعی سرزمین مقدس مبتنی بر کتاب مقدس 09 ملعون بودن دشمنان ذریه حضرت زهرا س در تورات 10 نیل تا فرات سهم سادات و ذریه حضرت زهرا س مبتنی بر متن مقدس 11 یهودیان تقلبی اشکنازی و فتنه صهیونیزم و جنگ جهانی اول و دوم 12 نقد هولوکاست و سوء استفاده یهودیان اشکنازی صهیونیزم 13 پاسخ به شبهه صهیونیستی «نه غزه نه لبنان جانم فدای اسرائیل» 🔺لینک دانلود با فرمت RAR🔻 حجم 183 مگ ✅ حمایت مالی از «جهاد تبیین» کلیک کن❤️ 🌐کانال حجةالاسلام 👉 @valadan 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸 این بچه‌ها دیگه بزرگ شدن!👌