eitaa logo
برادرانه
212 دنبال‌کننده
25.3هزار عکس
10.4هزار ویدیو
320 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی ومذهبی: @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
68-48 8️⃣4️⃣قسمت چهل و هشتم به همین دلیل به سرعت این ذهنیت در سرتاسر عربستان به ویژه خانواده های زندانیان شکل گرفت که بن سلمان در همان زمان که این بازداشت ها را دستاویزی برای مصادره اموال و ثروت این افراد قرار داده و اموال آنها را غصب می کرد و به حساب خود می ریخت، در همان زمان هم اگر با مقاومتی مواجه می شد، آبرو و اعتباری برای آنها باقی نمی گذاشت. 🔰 یکی از بستگان افراد در بازداشت هتل ریتز کارلتون، اقدام بن سلمان و شخصیت وی را اینگونه توضیف می کند: «بن سلمان آدمی کودن و کینه ای است ... همه توان خود را بکار می برد تا مردم را نابود کند ... نمی تواند، کسی را بالاتر از خود چه مادی و چه معنوی ببیند ... او خود شیطان است ... اگرچه باید گفت که شیطان باید از او درس بگیرد. او برای اثبات سخنان خود به اقدامات بن سلمان از زمان منصوب شدن به ولی عهدی عربستان استناد می جوید و می گوید که بن سلمان درحالی به ولی عهدی منصوب شد که با کوهی از مشکلات و چالش ها در داخل و خارج عربستان مواجه بود، اما به جای رایزنی با افراد قابل اعتماد و با تجربه، آنها را با اشتباهاتی بزرگ تر به گمان خود حل کرد. 🔘 ادامه دارد... 🗞 منبع : کانال عقیق
🔵  الإمام الحسين  عليه  السلام  :   سَأَلتُ أبي عليه  السلام عَن ... مَجلِسِهِ [أي رَسولِ اللّه ِ صلي الله عليه و آله ] فَقالَ : كانَ رَسولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله لا يَجلِسُ ولا يَقومُ إلاّ عَلى ذِكرٍ ، ولا يوطِنُ الأَماكِنَ ، ويَنهى مِن إيطانِها ، وإذَا انتَهى إلى قَومٍ جَلَسَ حَيثُ يَنتَهي بِهِ المَجلِسُ ويَأمُرُ بِذلِكَ، يُعطي كُلَّ جُلَسائِهِ نَصيبَهُ ، لا يَحسِبُ جَليسُهُ أنَّ أحَدًا أكرَمُ عَلَيهِ (مِنهُ) ، مَن جالَسَهُ أو قاوَمَهُ في حاجَةٍ صابَرَهُ حَتّى يَكونَ هُوَ المُنصَرِفَ ، ومَن سَأَلَهُ حاجَةً لَم يَرُدَّهُ إلاّ بِها أو بِمَيسورٍ مِنَ القَولِ ، قَد وَسِعَ النّاسَ مِنهُ بَسطُهُ وخُلُقُهُ ، فَصارَ لَهُم أبًا وصاروا عِندَهُ فِي الحَقِّ سَواءً ، مَجلِسُهُ مَجلِسُ حِلمٍ وحَياءٍ وصَبرٍ وأمانَةٍ ، لا تُرفَعُ فيهِ الأَصواتُ ، ولا تُؤبَنُ فيهِ الحُرَم ، ولا تُنثى فَلَتاتُهُ ، مُتعادِلينَ يَتَفاضَلونَ فيهِ بِالتَّقوى ، مُتَواضِعينَ ، يُوَقِّرونَ فيهِ الكَبيرَ ، ويَرحَمونَ فيهِ الصَّغيرَ ، ويُؤثِرونَ ذَا الحاجَةِ ، ويَحفَظونَ الغَريبَ . يَتَعَجَّبونَ مِنهُ ، ويَصبِرُ لِلغَريبِ عَلَى الجَفوَةِ في مَنطِقِهِ ومَسأَلَتِهِ حَتّى إذا كانَ أصحابُهُ لَيَستَجلِبونَهُم ، ويَقولُ : إذا رَأَيتُم طالِبَ الحاجَةِ يَطلُبُها فَأَرفِدوهُ . ولا يَقبَلُ الثَّناءَ إلاّ مِن مُكافِئٍ، ولا يَقطَعُ عَلى أحَدٍ حَديثَهُ حَتّى يَجوزَ فَيَقطَعَهُ بِنَهيٍ أو قِيام امام حسين عليه  السلام :   از پدرم عليه  السلام  درباره نشستن او [رسول خدا صلي الله عليه و آله ] پرسش كردم پس فرمود: پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله  نمى نشست و بر نمى خاست مگر آن كه ذكر بر لب داشت و جايى را به خود اختصاص نمى داد و از اين كار، نهى مى داشت و هرگاه نزد جماعتى مى رفت در پايين مجلس مى نشست و به اين كار فرمان مى داد، بهره هريك از همنشينانش را ادا مى كرد، تا آن جا كه همنشين او فكر نمى كرد كسى نزد رسول خدا از او ارجمندتر است، هر كه با او همنشين مى شد يا پى كارى را با هم مى گرفتند، حضرت آن قدر شكيبايى مى ورزيد تا اين كه او خود مى رفت و كسى كه از ايشان [برآوردن ]حاجتى را مى طلبيد، يا نيازش را برمى آورد يا كلامى خوش به او مى گفت. گشاده رويى و اخلاقش، همه مردم را در بر مى گرفت و [ديگر ]پدر آنها گشته بود و آنها در (دادن و گرفتن) حقّ نزد او يكسان بودند، مجلس ايشان، مجلس شكيبايى، شرم، صبر و امانتدارى بود و در آن نه صدايى بلند مى شد و نه سخن زشتى بر زبان رانده مى شد و نه خطاهاى آن مجلس، گفته مى شد. همه [در مجلس او] برابر بودند و با تقوا بر يكديگر برترى داده مى شدند و فروتن بودند، بزرگ را احترام مى نهادند و بر كوچك، رحم مى آوردند و نيازمند را بر خود ترجيح مى دادند و بيگانه را پاس مى داشتند. [به پدرم] عرض كردم: شيوه حضرت صلي الله عليه و آله  با همنشينانش چگونه بود؟ فرمود: پيامبر خدا صلي الله عليه و آله  گشاده رو و خوش اخلاق و نرمخو بود و نه خشن و زمخت و نه، فرياد مى كشيد و ناسزا مى گفت و نه عيب جويى مى كرد و نه بسيار شوخى مى كرد. خود را از آن چه دوست نمى داشت، به غفلت مى زد و ديگران را نه از آن نوميد مى ساخت و نه بدان ترغيب مى كرد. سه چيز را از خود دور كرده بود: لجاجت، پرگويى و بيهودگى و سه چيز را از مردم كنار نهاده بود: هيچ كس را، نه مى نكوهيد و نه عيب مى كرد و در پى جستن زشتيهاى او نبود، وسخنى نمى گفت، مگر در آن چه اميد ثوابش را مى بُرد. هرگاه سخن مى گفت، همنشينانش خاموشى مى گزيدند تا آن جا كه گويى، پرنده بر سر ايشان نشسته است و هرگاه پيامبر صلي الله عليه و آله  سكوت مى كرد، آنها سخن مى گفتند و در خدمت حضرت صلي الله عليه و آله  كشمكش نمى كردند، اگر كسى سخن مى گفت، به او گوش مى دادند تا از سخن گفتن آسوده شود. سخن آنها نزدحضرت صلي الله عليه و آله ، همان سخن نخستين نفر مجلس بود. از آن چه مى خنديدند، او هم مى خنديد و از آن چه تعجّب مى كردند، حضرت صلي الله عليه و آله  هم تعجّب مى كرد. حضرت صلي الله عليه و آله بر خشك و زمخت سخن گفتن شخص غريب و تقاضاى او صبر مى كرد، تا آن كه اصحابش آنها را گرد مى آوردند و مى فرمود: هرگاه كسى را ديديد كه حاجتى مى طلبد، او را يارى رسانيد. حضرت صلي الله عليه و آله ، ستايش را از كسى جز از مسلمان حقيقى نمى پذيرفت، وسخن كسى را قطع نمى كرد، تا آن كه از حد مى گذراند، پس با نهى يا برخاستن، كلام او را قطع مى كرد. ✍  دلائل النبوة للبيهقيّ : 1 / 290 ، وراجع نفس المصادر في الحديث السابق .
📚 بخوانید : شنبه ها . ✳️گذاردن سبزى در سفره‏ 💠پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:  سفره‏ هايتان را به سبزى آذين كنيد؛ زيرا آن، همراه با گفتن بسم اللّه، شيطان را مى ‏راند. بحار الأنوار، ج 62، ص 300 💠امام صادق عليه السلام: هر چيز را زيورى است و زيور سفره، سبزى است.  بحار الأنوار، ج 66، ص 199 💠به نقل از حَنان: با امام صادق عليه السلام بر سر سفره ‏اى نشسته بودم. ايشان دست به سوى سبزى دراز كرد، در حالى كه من به دليل بيمارى ‏اى كه داشتم، از آن پرهيز نمودم. امام عليه السلام به من رو كرد و فرمود: «اى حنان! مگر نمى ‏دانى نزد امير مؤمنان عليه السلام هيچ طبقي‏ بَقى آورده نمى‏ شد، مگر اين كه سبزى هم داشت؟». گفتم: فدايت شوم! چرا؟ فرمود: «زيرا دل‏هاى مؤمنان، سبز است‏  و به همانند خويش، ميل دارد». الكافي، ج 6، ص 362 💠به نقل از موفّق مدينى : روزى ، امام كاظم عليه السلام در پىِ من فرستاد و مرا براى غذا خوردن نزد خود نگه داشت. چون سفره آوردند، در آن سبزى نبود. امام عليه السلام دست بداشت و سپس به غلام فرمود: «مگر نمى‏ دانى كه من از سفره ‏اى كه در آن سبزى نباشد، نمى ‏خورم؟ برايم سبزى بياور». آن غلام رفت و سبزى آورد و بر سفره نهاد. پس، امام عليه السلام دست به سفره گشود و خورد.  الكافي، ج 6، ص 362 @BARADARANH1_IR
🔸امام حسین علیه السلام : هر که خدا را آنگونه که سزاوار اوست بندگی کنید خداوند بیش از آرزوها و کفایت است به او عطا کند 📚 بحارالانوار جلد ۶۸ صفحه ۱۸۴ 🌼@BARADARANH1_IR
✅  الإمام الحسين  عليه  السلام     ـ في دُعاءِ يَومِ عَرَفَةَ ـ  اللّهُمَّ يا مَن مَلَكَ فَقَدَرَ ، وقَدَرَ فَقَهَرَ، وعُصِيَ فَسَتَرَ، وَاستُغفِرَ فَغَفَرَ، يا غايَةَ الطّالِبينَ ، ومُنتَهى أمَلِ الرّاجينَ .   🍁 امام حسين  عليه  السلام  ⭕️ در دعاى روز عَرَفه ⭕️ 🦋 بارالها ! اى آن كه مالك و توانا بود ؛ و توانايى ورزيد و مقهور ساخت ؛ و مورد عصيان قرار گرفت ، امّا پوشاند ؛ و از او درخواست آمرزش شد ، پس آمرزيد ! اى مقصود جويندگان و نهايت آرزوى اميدواران !  📚  البلد الأمين : 257 عن بشر وبشير ابني غالب الأسدي  📚 🍁☘ @BARADARANH1_IR ☘🍁
Voice 001_sd.m4a
6.83M
🔊 نمی از یمی . جلسه 19 (فراز اول) . ✔ شرح نهج البلاغه 🌸امام علی علیه السلام : اِعْجَبُوا لِهَذَا اَلْإِنْسَانِ یَنْظُرُ بِشَحْمٍ وَ یَتَکَلَّمُ بِلَحْمٍ وَ یَسْمَعُ بِعَظْمٍ وَ یَتَنَفَّسُ مِنْ خَرْمٍ : در مورد این انسان در شگفت باشید که به وسیله پیهی [چشم] می‏ بیند و با گوشتی [زبان] سخن می‏گوید و به وسیله استخوانی [گوش] می‏شنود و از شکافی [بینی] نفس می‏کشد» . ✍نهج البلاغه . حکمت 8 .  @BARADARANH1_IR
🔴 حذف تصویر قرآن از کتاب فارسی کلاس اول دبستان!!! اجرای ۲۰۳۰ در تار و پود سیستم آموزش و پرورش جااااای تامل بسیار دارد! اگر این کار خیانت به مردم و زیر پا گذاشتن فرمان مقام معظم رهبری نیست پس چه دلیل دیگری دارد!؟ 🔗 ثمین بانو🍃 ✍️بیداری ملت @bidariymelat
فرصت منحصر به فرد شغلی در تهران و حومه.مناسب افرادی که جویای کار پاره وقت هستند. جهت اطلاعات بیشتر وارسال رزومه به آیدی زیر مراجعه فرمائید. @Mashayekh91
💢کدام امام حسین(علیه السلام)؟ این روزها لشکر مجازی مخالفان حسین(علیه السلام) از سر و بدلیل استقبال مردم بخصوص نسل جوان از هیاتهای عزاداری، هر چه در دارند خرج میکنند تا بین مردم و امام حسین(علیه السلام) فاصله بیاندازند. اما اینها با کدام امام حسین(علیه السلام) راحتترند؟ شاهان دیکتاتور قاجار، زورگویان پهلوی هم برای حسین(علیه السلام) عزا میگرفتند، اما امروزی مطرح نبود؛ براستی چرا؟ دلیل یک چیز است، این جماعت امام حسینی شبیه به مسیح تحریف شده در دین میخواهند. امامِ مهربان، و نیکوکاری که سر در گریبان خود دارد و در مسجد میکند. همین‌. اما اگر همین امام و منطقِ این امام مقابل ظلمِ ظالمان بایستد فورا از او عبور میکنند. حسین(علیه السلام) پرورش دهنده نسلی بی تفاوت نیست، آنها میخواهند نسلی بی خطر و بی تفاوت تربیت شود، پس باید علیه حسین(علیه السلام) و قیام او شبهه پراکنی کنند.
✳️ اعتراف به شکست در زمینه با سواد کردن مردم ایران
3️⃣6️⃣ 💢چگونه در فضای مجازی را تشخیص دهیم؟ 2️⃣ قطعه فیلم و تکه عکس اصلی‌ترین ابزار شایعه‌سازها: زاویه‌ خاص فیلمبرداری یا عکسبرداری، مشخص نبودن اتفاقات قبل و بعد از آن تکه‌ جدا شده از فیلم، ربط دادن عکس به مطلب نامرتبط، دستکاری عکس و فیلم،کیفیت‌های پایین و نامشخص بودن جزئیات و… فرصت را برای داستان‌سرایی و شایعه‌پردازی روی آن ایجاد می‌کند. پ.ن: قبل از کپی و ارسال مطالب؛ ، و سپس کنید... ✍️معصومه نصیری، مدرس سواد رسانه‌ای
📊 💢چرا خبرهای دروغ فضای مجازی را باور می‌کنیم؟ 🔻یافته‌های یک پژوهش داخلی نشان داد که تنها یک‌بار رویارویی پیشین با خبرهای دروغین باعث می‌شود که این خبرها در نظر افراد حقیقت () به نظر برسند و ، بیشتر از خبرهای تازه باور می‌شوند. هر اندازه رویارویی پیشین با خبرهای دروغ بیشتر شود، آن خبرها بیشتر باور می‌شوند. 🔻پژوهشگران در خصوص دلیل بروز چنین رفتاری می‌گویند که انسان‌ها برای داوری درباره درستی یا نادرستی گزاره‌ها، به دنبال آسان‌ترین راه هستند و چیزی را که راحت می‌فهمند، راحت باور می‌کنند و آشنایی قبلی به راحت فهمیدن آن‌ها کمک می‌کند. 🔻همچنین مشخص شد که رویارویی پیشین یا آشنایی با خبر حتی می‌تواند راست‌پنداری خبرهای دروغ عجیب و غریب را نیز افزایش دهد. دروغ بودن خبرهای عجیب و غریب را با اندکی اندیشیدن و بهره گرفتن از دانش و منطق می‌توان مشخص کرد. این مطالعه نشان داد که دانش و منطق به سختی می‌توانند جلوی اثر حقیقت خیالی را بگیرد. ✅درباره این پژوهش در سایت asrehooshmandi.ir بیشتر بخوانید.
🔆 به روز باشیم 📡 شبکه 7news در گزارش مفصلی اعلام کرده است که کارمندان و کارگران فروشگاه های بزرگ این کشور که با مردم برخورد روزانه دارند مجبور هستند از این کارت ها به سینه خود بزنند. اما چرا؟ 🗣 به گزارش این شبکه خبری این کارمندان روزانه با انواع و برخوردهای تند از سوی مراجعه کنندگان روبرو می شوند و برای اینکه کمتر به آنها فحاشی شود از این کارت ها استفاده می کنند که روی آن نوشته شده: «من یک مادر هستم» یا «من یک پدر هستم» یا «من یک دختر هستم». این جملات باعث می شود کمی احساسات مراجعه کنندگان تحریک شده و کمتر توهین کنند. 🏢یک نکته جالب دیگر این است که در استرالیا قبل از آغاز به کار ساخت ساختمان های بلند، روش های جلوگیری از را به کارگران یاد می دهند😔 منبع: https://bit.ly/3kJ1AoB
💢 تعمد جهانخواران به نابودی اسلام خدا مى ‏خواست انتشار كتاب كفرآميز «آيات شيطانى» در اين زمان اتفاق بيفتد و دنياى تفرعن و استكبار و بربريت چهره واقعى خود را در دشمنى ديرينه ‏اش با اسلام برملا سازد تا ما از ساده‌انديشى به درآييم و همه چيز را به حساب اشتباه و سوءمديريت و بى‌تجربگى نگذاريم و با تمام وجود درك كنيم كه مسئله اشتباه ما نيست، بلكه تعمد جهانخواران به نابودى اسلام و مسلمين است‏. صحیفه امام؛ ج21؛ ص291.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 آچمز شدن اپوزیسیون با افشاگری های کارشناس من و تو؛ از اعتراض جنجالی به وطن فروشی تا تحقیر پهلوی در آنتن این شبکه ♨️ فربد طلایی: مدافع جمهوری اسلامی نیستم من از ایران دفاع می‌کنم؛ چه به نام، چه به ننگ! 🔺کارشناس من و تو: ایران اکنون استقلال خود را ثابت کرده آن پهلوی بود که باید تمام کارهای خود را با سفارت انگلستان و آمریکا چک می کرد؛ ایران باید بیش از پیش قدرت خود را افزایش دهد همانطور که انگلستان در اوج بحران اقتصادی به دنبال اتم بود
‍🔴 | اهداف و محتوا 🔻 اهداف جریان تحریف 1️⃣ اهداف کوتاه مدت : ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران 2️⃣ میان مدت: ایجاد ناامیدی و بی اعتمادی در مردم نسبت به انقلاب و مخدوش کردن الگوی حکومت اسلامی در نگاه مردم منطقه و دنیا 3️⃣ بلندمدت : مجبور کردن نظام اسلامی به تغییر رفتار در داخل و خارج 🔻 محور های محتوایی جریان تحریف: 1️⃣ ولایت فقیه: با ادعای دیکتاتوری و فرمایشی بودن سایر مناصب حکومتی 2️⃣ مردم سالاری: با ادعای صوری بودن نقش مردم در انتخابات مهندسی شده 3️⃣ امنیت: با دوگانه سازی های کاذب مثل امنیت یا اقتصاد 4️⃣ ثبات سیاسی کشور: با تعمیم سیستمی شدن فساد در کلیت ساختار 5️⃣ وحدت ملی: با برجسته سازی اختلافات قومیتی و مذهبی 6️⃣ توان دفاعی کشور: با دوقطبی سازی های دروغین مثل موشک یا معیشت 7️⃣ قدرت منطقه ای ایران وحمایت از جنبش های آزادیبخش: با ادعای دخالت در امور کشورهای منطقه و حمایت از تروریسم 8️⃣ نهادها و چهره های انقلابی: با ارائه تصویری خشن و غیرواقعی از آن ها 9️⃣ دینداری جوانان: با برجسته سازی و تکرار ادعای گسترش لاابالی گری وبی دینی در جوانان 🔟 عدالتخواهی ایران: با قرار دادن ایران در لیست کشور های مخاطره آمیز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️اعترافات نوید افکاری هنگام بازسازی صحنه قتل + تصاویر دوربین‌های مداربسته از صحنه قتل
68-49 9️⃣4️⃣قسمت چهل ونهم ، به همین دلیل عربستان را درگیر جنگ پر هزینه در یمن کرد و چشم انداز توسعه اقتصادی عربستان را ارائه داد که سرآمد این چشم انداز طرح نیوم بود و سعی کرد، روابط نزدیکی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و دامادش «جارد کوشنر» برقرار کند. در داخل نیز با کوتاه کردن دست مفتی ها و محدود کردن دخالت آنها در امور و مسائل دینی و مذهبی، پای سینماها و کنسرت ها و کاباره ها و غیره را در عربستان باز کرد. 💠 به گفته این فرد که منتسب به یکی از خاندان های معروف و متمول عربستان است، درحالی که پادشاهان قبلی همواره تلاش کرده بودند، پیرامون آنها را افرادی خبره و صاحب نظر بگیرند تا از نظر و دیدگاه آنها برای حل مشکلات استفاده کنند، اما می بینیم در زمان سلطنت ملک سلمان و ولی عهدی پسرش اوضاع به گونه ای دیگر است. ملک سلمان به محض رسیدن به قدرت افرادی که زمانی حلقه نزدیک ملک عبد الله را تشکیل می دادند و غالبا از افراد صاحب نفوذ و با تجربه بودند، از خدمت دربار مرخص کرد تا جای آنها را جوانانی خام، فاسد و بی مسئولیت بگیرند. 🔘ادامه دارد... 🗞 منبع : کانال عقیق
🔸 شیطان از زبانت وارد می شود مراقب باش 📌 سوره اسراء آیه ۵۳ 🌸 برادرانه 🌸 @BARADARANH1_IR
✳️  الإمام الحسين عليه  السلام  :    بَينا أميرُ المُؤمِنينَ ـ صَلَواتُ اللّه ِ عَلَيهِ ـ ذاتَ يَومٍ جالِسٌ مَعَ  أصحابِهِ يُعَبِّئُهُم لِلحَربِ ، إذ أتاهُ شَيخٌ عَلَيهِ شَحبَةُ  السَّفَرِ ، فَقالَ : أينَ أميرُ المُؤمِنينَ؟ فَقيلَ : هُوَ ذا . فَسَلَّمَ عَلَيهِ ، ثُمَّ قالَ :  يا أميرَ المُؤمِنينَ ، إنّي أتَيتُكَ مِن ناحِيَةِ الشّام ، وأنَا شَيخٌ كَبيرٌ قَد سَمِعتُ فيكَ مِنَ الفَضلِ ما لا اُحصي ، وإنّي أظُنُّكَ سَتُغتالُ  فَعَلِّمني مِمّا عَلَّمَكَ اللّه ُ .  قالَ : نَعَم يا شَيخُ . . . إنَّ اللّه َ خَلَقَ خَلقا ضَيَّقَ الدُّنيا عَلَيهِم نَظَرا لَهُم فَزَهَّدَهُم فيها وفي حُطامِها ، فَرَغِبوا في دارِالسَّلامِ الَّتي دَعاهُم إلَيها وصَبَروا عَلى ضيقِ المَعيشَةِ ، وصَبَروا عَلَى المَكروهِ وَاشتاقوا إلى ما عِندَ اللّه ِ مِنَ الكَرامَةِ ، بَذَلوا أنفُسَهُمُ ابتِغاءَ رِضوانِ اللّه ِ ، وكانَت خاتِمَةُ أعمالِهِمُ الشَّهادَةَ ، فَلَقُوا اللّه َ وهُوَ عَنهُم راضٍ ، وعَلِموا أنَّ المَوتَ سَبيلُ مَن مَضى ومَن بَقِيَ ، فَتَزَوَّدوا لاِآخِرَتِهِم غَيرَ الذَّهبِ وَالفِضَّةِ ، ولَبِسُوا الخَشِنَ ، وصَبَروا عَلَى البَلوى ، وقَدَّمُوا الفَضلَ ، وأحَبّوا فِي اللّه ِ ، وأبغَضوا فِي اللّه ِ ، اُولئِكَ المَصابيحُ وأهلُ النَّعيمِ فِي الآخِرَةِ ، وَالسَّلامُ .  ✳️ امام حسين عليه  السلام  :    روزى امير مؤمنان    ـ كه درودهاى خداوند بر او باد ـ  با يارانش نشسته بود و آنها را براى جنگ ، بسيح مى كرد كه پيرمردى ، در حالى كه رنج  و خستگى سفر در چهره اش نمايان بود ، بر او وارد شد و گفت: امير مؤمنان كجاست؟  ايشان را به او نشان دادند. پيرمرد بر او سلام كرد و آن گاه گفت: اى امير مؤمنان، من از منطقه شام آمده ام. پيرى سالخورده ام كه درباره تو فضايل بى شمارى شنيده ام و گمان مى كنم به زودى ترور خواهى شد. پس، از آنچه خداوند به تو آموخته است ، مرا چيزى بياموز.  امام عليه  السلام  فرمود: «باشد ، اى پيرمرد! ... خداوند عدّه اى را آفريد و از سرِ لطف، دنيا را بر آنان تنگ كرد و ايشان را به زهد و بى رغبتى به دنيا و حطام دنيوى ترغيب فرمود و آنان ، به سراى سلامت (بهشت) كه خدا بدان فرايشان خوانده بود ، رغبت كردند و بر سختى معيشت ، صبر كردند و ناملايمات را تحمّل نمودند و به كرامت و پاداشى كه نزد خداوند است ، شوق ورزيدند. براى جلب خشنودى خداوند ، فداكارى كردند و عاقبت زندگى شان ، شهادت شد. پس، خداوند را در حالى ملاقات كردند كه از ايشان ، خشنود بود ، دانستند كه مرگ ، راهى است كه گذشتگان پيمودند و ماندگان ، خواهند پيمود. از اين رو، براى آخرت خويش ، توشه اى غير از زر و سيم بر گرفتند ، جامه خشن پوشيدند و در گرفتارى ها شكيبايى نمودند. مازاد [نياز خود را براى آخرت [پيش فرستادند ، از براى خدا ، دوستى ورزيدند و از براى خدا ، دشمنى نمودند. اينان ، چراغ هاى تابان اند و در آخرت ، برخوردار از نعمت. والسلام!    كتاب من لا يحضره الفقيه : ج 4 ص 381 ح 5833 ، معاني الأخبار : ص 198 ح 4 ، الأمالي للصدوق : ص 477 ح 644 ، الأمالي للطوسي : ص 435 ح 974 كلّها عن عبد اللّه  بن بكر المرادي عن الإمام الكاظم عن آبائه عليهم السلام  ، جامع الأحاديث للقمّي : ص 173 عن الإمام الكاظم عن آبائه عن الإمام الحسين عليهم السلام  ، تنبيه الخواطر : ج 2 ص 173 عن الإمام زين العابدين عن الإمام عليّ عليهماالسلام ، بحار الأنوار : ج 69 ص 272 ح 4 . 
📚 بخوانید : یکشنبه ها . @BARADARANH1_IR