💥 سرکوفت ممنوع! یاغی گری ذاتی
💠 شناخت دوران نوجوانی فرزندان برای تربیت صحیح لازم است.
👈 یاغیگری #نوجوان برای تثبیتِ استقلالش، زمانی به دردسر تبدیل میشود که با سختگیریها و درک نکردنهای #والدین مواجه شود.
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 #تربیت_فرزند
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔴 ارتش شاهنشاهی
🔸 نیمهشب دوشنبه، سوم شهریور 1320 قوای شوروی با پشتیبانی تانک و هواپیما از شمال و قوای انگلیس از مرزهای غربی، وارد ایران شدند.
🔹 #رضاخان سالهای 1300 تا 1320 عمده بودجه کشور را صرف تجهیز ارتش کرد. اما ارتش رضاخان مقاومت جدی در مقابل نیروهای متفقین نداشت.
🔸 #اشرف پهلوی مینویسد: «پدرم وقتی دید ارتشی که آن همه برای ایجادش خون دل خورده و تمام اتکایش به آن بود به این زودی و سادگی مضمحل شده و روسها به طرف تهران حرکت کردهاند، روحیه خود را به شدت باخت.»
🔹 روز پنجم شهریور 1320 نیروهای #انگلیس و #شوروی به سوی #تهران حرکت کردند.
🔸 #محمدرضا_پهلوی: «#متفقین به دولت ایران اطلاع دادند که قوای مسلح آنها در 26 شهریور 1320 تهران را اشغال خواهند کرد. سپس در روز 25 شهریور 1320 پدرم استعفا داد.»
🔹 صبح روز 25شهریور رضاخان به سرعت، سوار اتومبیلش شد و به سوی اصفهان و سپس کرمان فرار کرد. خانوادهاش قبلاً به اصفهان رفته بودند. رضاخان هم عجله داشت که سریع، تهران را ترک کند تا به دست قشون روس نیفتد؛ زیرا هر لحظه ممکن بود آنان از کرج به تهران برسند.
🔸 در 25 شهریور 1320 فرمان ترک مقاومت به تمام واحدهای نظامی ابلاغ شد. نیروهای انگلیس و شوروی به هم پیوستند و ارتش ایران، تار و مار شد.
🔹#امام_خمینی: « از آن بدتر- که من هر وقت فکرش را میکنم واقعاً متاسف میشوم- این است که خوب، متفقین حمله کردند به ایران و آن حرفهایی که رضا شاه میزد و آن ثناخوانیهایی که برای او میکردند یا خودش میکرد، که دیگر این مملکت مملکتی است که هیچ کس دیگر قدرت ندارد به آن تعرض کند!»
✅ @EMAM_COM
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید
💢بصیرت عمار
عرض تسلیت به مناسبت شهادت عمار بن یاسر
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #سیاسی
📎 #عمار
📎 #عمار_انقلاب
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 بهترین روش برای برخورد با لجبازی کودکان چیست؟
🔻 هماهنگ بودن پدر و مادر
🔹 داشتن برنامه ریزی روزانه برای غذا خوردن، بازی کردن و خوابیدنش.
🔸 خواسته موجّه کودک را حتما پاسخگو باشیم یعنی به او یاد بدهیم که قصد ما لجبازی کردن نیست.
🔺یه جاهایی بهش حق انتخاب بدهیم.
🔻 جایگزین کردن مثلا بگیم اگه جیغ نزنی میریم و اینکارو می کنیم
🔸 جملات خبری باشه تا دستوری مثلا بگیم وقته ناهاره!! نگیم الان باید ناهار بخوری.
🔹 گوش دادن فعالانه موثرترین روش است باید با بچه ها همدلی کنیم مثلا جیغ زد بهش بگیم چی میخوای عزیزم گرسنه ای؟ خوابت میاد؟ میخوای بازی کنیم؟
🔺با کودکان بالای ۴ سال می توان در مورد رفتارش صحبت کرد. اول باید تذکر داد مثلا در جمع توی گوشش بگیم، در مرحله دوم تنبیه متناسب با عملش و حال و هوای کودک تنبیه باید محروم کردن از چیز دلخواهش باشد.
📎 #مشاوره
📎 #دانش_اموزی
📎 #والدین
📎 #گرافیک_ثابت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 تکنیک های مهم همسرداری
💠 کم توقع باشیم
🔹 کم توقع بودن به معنی بی توقعی نیست! از همسرمان آن قدر انتظار داشته باشیم که بتواند به انتظارات پاسخ بدهد. انتظارات بی جا هیچ ارتباطی با راه های همسرداری موفق ندارد!
📎 #خانواده
📎 #مشاوره
📎 #همسرداری
📎 #گرافیک_ثابت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘️ نوجوان سالم کیست؟
🔹 پاسخ در 👆👆👆👆👆
📎 #خانواده_و_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 #نوجوان
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🖊جهانبخش: اعتقاداتم همیشه در اولویت قرار دارند
🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی
🌐 https://r.btid.org
📎گروه رصد سایبری 👇
https://eitaa.com/joinchat/2704211985C69900dfada
📎 #رصد
📎 #سیاست_اجتماع
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 راهکارهای پیشگیری از طلاق عاطفی(4)
🌻 انعطاف پذیر و واقع نگر باشید.
📎 #مشاوره
📎 #خانواده
📎 #گرافیک_ثابت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ جمع بین نمازها توسط پیامبر(ص) بدون عذر در مدینه به طور مستمر
🔹 مسلم در صحیح خود در باب «جمع نماز در حَضَر» هفت روایت از «ابن عباس» نقل کرده است، به این مضمون که رسول خدا نمازهای ظهر و عصر، مغرب و عشاء را با هم در یکجا، بدون داشتن عذرهایی مانند ترس از دشمن و مسافرت به جا آورد.
🌐 https://www.adyannet.com/fa/news/35185
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #وهابیت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🖊رئیس جمهوری پاکستان: ایران همواره در لحظات دشوار کنار ما قرار داشته است
🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی
🌐 https://r.btid.org
📎گروه رصد سایبری 👇
https://eitaa.com/joinchat/2704211985C69900dfada
📎 #رصد
📎 #سیاست_اجتماع
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 اصول برقراری ارتباط سالم با فرزندان (1)
💠 فرزندان خود را همانطوری که هستند بپذیرید و از مقایسه آنان با دیگران خودداری کنید.
📎 #دانش_آموزی
📎 #والدین
📎 #گرافیک_ثابت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
جلسه ۲۰۶ . حکمت ۱۵۰ . (۳) . ۲۵.۶.۱۴۰۰.m4a
3.95M
🔊 نمی از یمی (شرح نهج البلاغه) . جلسه ۲۰۶
✔امام علی علیه السلام :
إِنْ أُعْطِيَ مِنْهَا لَمْ يَشْبَعْ، وَ إِنْ مُنِعَ مِنْهَا لَمْ يَقْنَعْ؛ يَعْجِزُ عَنْ شُكْرِ مَا أُوتِيَ، وَ يَبْتَغِي الزِّيَادَةَ فِيمَا بَقِيَ...
اگر چيزى از دنيا به وى برسد سير نمى شود و اگر نرسد هرگز قانع نخواهد بود. از شكر آنچه به او داده شده عاجز است ، ولى باز هم فزونى مى طلبد.
✍نهج البلاغه . حکمت ۱۵۰
📽تغذیه از حاشیه
⭕️شیوع کرونا و تعطیلی طولانی سینماها بهترین فرصت برای عرض اندام و رشد شبکه نمایش خانگی بود تا با هزینههای زیاد و کشاندن کارگردانهای مطرح به این شبکه، به جذب مخاطب گسترده ای بپردازند. اما آنچه بیشتر از کیفیت آثار در حوالی این شبکه نمایش خانگی به چشم میآید، حاشیههای بی پایان سریالهای این شبکه است. از توقیف موقت گرفته تا سانسور و تیغ ممیزی. در این نوشته سعی داریم به علت وجود چنین حاشیههایی در دو اثر در حال پخش این شبکه بپردازیم.
👈ادامه مطلب
https://b2n.ir/g96119
📎 #نقدرسانه
📎 #تلویزیون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️حاضری به جای #عروس یا #داماد شدن یا مراسم گرفتن، سفر بری؟ (فرقی نداره سفر تفریحی یا سفر زیارتی)
⭕️ نظر کاربران قابل توجه است👆
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 #ازدواج
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید
انیمیشن اسگپ
قسمت دهم
این قسمت : اگه فکر نکنیم
باهنرمندی : آقا رضـا 🚕
بازیگر مهمان : اکبر پولیش از زبردست ترین صافکاران ایران و مهندس رامین
اسیران رسانه 📱
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #اسگپ
🔰آدرس کانال اسگپ
@sgap_animation
مشاهده سایر کیفیت ها :
https://www.aparat.com/v/V2716
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ بصیرت جناب عمار از منظر علمای اهل سنت
🔹 حاکم نیشابوری، محدث نام آشنای اهل سنت مینویسد:
ابومسعود انصاری با گروهی بر حذیفه وارد شدند و از فتنهها سؤال پرسیدند. حذیفه در پاسخ گفت: همواره بر مدار قرآن باشید و با آن همراهی کنید و در هنگام فتنهها از ابن سمیه تبعیت کنید؛ زیرا او همواره با کتاب خدا است.
از حذیفه پرسیدند: ابن سمیه چه کسی است؟ حذیفه در پاسخ گفت: عمار بن یاسر. از پیامبر خدا شنیدم که به عمار میفرمود: تو از دنیا نمیروی، تا آنکه گروهی نابكار تو را به قتل میرسانند.»
🔹 ذهبی و حاکم نیشابوری هر دو این روایت را صحیح میدانند.
🌐 https://www.adyannet.com/fa/news/35178
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #عمار
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)
💠 «فَاَیُّ رَجُلٍ لَطَمَ امْرِاَتَهُ لَطْمَةً، اَمَرَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ مَالِكَ خَازِنَ النِّيرَانِ فَيَلْطِمُهُ عَلَی حُرِّ وَجْهِهِ سَبْعِينَ لَطْمَةً فِی نَارِ جَهَنَّمَ.»
♦️ «هر كس به صورت زنش سيلی بزند، خداوند به آتشبان جهنم دستور می دهد تا در آتش جهنم، هفتاد سيلی بر صورت او بزند.»
✍️ مستدرک الوسائل، ج 14، ص 250
📎 #حدیث
📎 #امامت
📎 #گرافیک_ثابت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
📌امام_خمینی (رحمت الله علیه):
"با زندگاني اشرافي و مصرفي نميتوان ارزشهاي انساني اسلامي را حفظ کرد."
#امام_خمینی
📚صحيفه امام، ج 18، ص: 471
🔆 اسامی تمامی کسانی که به جزیرهٔ اپستین دعوت شده و به آنجا سفر کردهاند، باید تا نیمهٔ اکتبر به دادگاه داده شود.
🏖در این جزیره که از آزارهای جنسی کودکان گرفته تا قتل انسان و آدمخواری و ... انجام میشود و فقط اشخاص معدودی از دنیای سیاست، هالیوود و رؤسای کمپانیهای بزرگ امکان سفر به آنجا را داشتهاند.
منبع:
🌐https://nypost.com/2021/09/03/feds-ordered-to-reveal-names-of-ghislaine-maxwells-alleged-co-conspirators
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #استوری
⚠️ یک طبیب میتواند معالجهاش الهی باشد، میشود معالجهاش شیطانی باشد
🌺 باتشکر از زحمات کادر درمان کشور
➕هر هفته یک #نکته_اخلاقی از امام خمینی به اشتراک بگذارید...
✅ @EMAM_COM
#سواد_رسانهای 0️⃣3️⃣4️⃣
🔆 تأثیر رسانه
🔴افلاطون، که متعهد به بررسی و کنترل فرایند جامعه پذیری کودکان در دولت شهر آرمانی اش بود، نه تنها دغذغه خواندهها که دغدغه شنیدههای جوانان را داشت.
🔴افلاطون در جمهوری گفت که چون افراد «جوان و لطیف»بسیار منعطف هستند به سادگی توسط داستان ها گمراه شوند، و خواستار نظارت بر داستان سرایان شد.
🔴تا پرستاران و مادران را متقاعد کندبرای کودکانشان «داستان هایی که ما انتخاب کرده ایم را بگویند، چون تاثیر داستان بر شکل دادن به روحشان به مراتب بیشتر از تأثیر ورزش بر شکل دادن به جسمشان است.
🔴 فراخوان افلاطون برای سانسور داستان ها و اشعار بر پایه اعتقادش بود که « جوانان نمی توانند تمثیل و غیر آن را تمییز دهند، و نظراتی که در آن سن جذب می کنند به سادگی پاک نمیشود و محتمل است در ضمیرشان حک شود».
🔴این گوشه ای از نگرانی ها تاثیرات رسانه ای در قرون پیشن است. اما در قرن حاضر که عصر ارتباطات است هیچ نگاهی به تاثیرات رسانه ها نداریم.
✍️سیدعلی موسوی
🔆 نقد کردن را از بزرگان یاد بگیریم
1️⃣ این روزها عادت کرده اند برخی که اگر در یک موضوع با فردی اختلاف نظر دارند ، او را آن چنان نقد کنند که گویی بی سواد محض است و گویا در هیچ موضوعی تخصص و تبحر ندارد و کلا باید از عرصه علمی محو شود !
👈 این فاز خطرناک ( البته خطرناک از نظر علمی) ، به هیچ عنوان رویه بزرگان علمی ما نبوده و نیست و اصلا رویه دینی و اسلامی هم نیست
2️⃣ بارها کلام زیبای امیرالمومنین (ع) را شنیده ایم که فرمودند به حرف نگاه کن ، نه گوینده را شنیدیم، پس چرا در باب عمل کردن آن را رعایت نمی کنیم و تا می بینیم یک فردی مخالف فکری ما هست در موضوع الف ، حرفهای او را در موضوع ب هم رد می کنیم ؟
مثلا آیا اصلاح طلب بودن یک فرد، یا حتی ضد انقلاب بودن یک فرد یا غیرمسلمان بودن یا غیرشیعه بودن او، دلیلی بر بی سوادی اوست ؟
کسی نگفته برو از آنها اصول عقائد یاد بگیر، اما یادگیری علمی که آن فرد مخالف ما در آن تخصص دارد، یک رویه ای هست که حتی اسلام هم آن را تائید کرده ،
حال برویم سراغ چند مثال
3️⃣ نامه تند حضرت #امام_خمینی به ایت الله منتظری را حتما خوانده اید، که امام ایشان را بی اطلاع در مسائل سیاسی و ساده لوح خواندند،حتی یک صفت دیگر هم به ایشان داد که گویا بعدا به اصرار برخی ها آن کلمه را حذف کردند، اما اصل آن نامه در کتاب آقای ری شهری موجود است و معلوم شد آن کلمه چیست که فعلا از آن صرف نظر میکنم، اما همین امام خمینی دو روز بعد در نامه ای دیگر به ایشان ، از قدرت و سواد فقهی ایشان تعریف کردند و گفتند حوزه ها به شما نیاز دارند
👈 هنوز هم که هنوز است در درس خارج فقه برخی اساتید، از نظرات ایشان در مباحث فقهی استفاده می شود. پس در عرصه سیاسی ایشان غیرقابل قبول ❌، اما در عرصه علمی، قابل قبول ✅
4️⃣ جناب آیت الله صادق آملی لاریجانی ، رئیس اسبق قوه قضائیه ، رفتار سیاسی ایشان خیلی مورد نقد است ، مخصوصا قضیه اخیر ایشان در شورای نگهبان، بنده هم این را قبول دارم ، اما این نباید مانع شود سواد علمی ایشان زیر سوال رود
رهبری عزیز که با کسی تعارف ندارند و شدیدا هم در لقب دادن به این و آن تمام دقت نظر را دارند
رهبری ایشان را در تمدید انتصابشان برای دوره دوم در ریاست قوه قضائیه مورخ 23 مرداد 1393، آیت الله خطاب کردند ، در حالیکه ایشان آن زمان 54 ساله بودند ، اما حضرت اقا همین لقب ایت الله را به خیلی مشهورتر و بزرگ تر از ایشان هم ندادند
پس ایشان آن سطح علمی فقهی و اصولی را داشته که این لقب را از رهبری گرفته.
پس نقد سیاسی ما به ایشان، دلیل بر رد علمی ایشان نیست
5️⃣ اینها مثالهایی بود از دو فرد مشهور که در زمان ما بود، در سیره بزرگان از این چیزها زیاد داریم، مخصوصا علمای قدیم شیعه که فقه اهل سنت را هم تخصص داشتند می رفتند پای درس عالمان اهل سنت تا فقه آنها را یاد بگیرند برای تطبیق درست بین شیعه و سنی، علامه شعرانی که استادِ علامه حسن زاده بودند، زبان عبری را از یک یهودی یاد گرفتند، امیرالمومنین (علیه السلام) فرمودند علم را حتی از یک منافق هم شده یاد بگیرید، خود ایشان در نهج البلاغه ، بزرگترین شاعر عرب را جناب امرء القیس معرفی کردند که او یک کافر بود ، اما شاعر قوی ای بود
👈👈 نتیجه اینکه اگر در موضوعی سیاسی یا دینی یا هر موضوع دیگر، با فردی مشکل داشتیم، علمیت او را در دیگر علوم و تخصص او ، زیر سوال نبریم که آفت بزرگ علمی این روزهای ماست.
✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
@ma_va_o
📚 بخوانید : جمعه ها . مهدویت
🌸🌹 @BARADARANH1_IR
صفحه ما در اینستاگرام 👇
https://instagram.com/baradarannh.ir2?utm_medium=copy_link
✳️اختصاص نداشتن غیبت به امام زمان(علیه السلام)
✅نمونهای از غیبتهای پیامبران و اوصیای الهی :
💠٣. حضرت صالح(علیه السلام) :
✔️حضرت صالح برای قوم ثمود که مردمی بتپرست بودند مبعوث شد. وی مدتی از نظر قومش غایب شد. صالح در روز غیبت مردی کامل و دارای شکمی هموار و اندامی زیبا، و محاسنی انبوه، و گونههای کم گوشت، میانه بالا و متوسط القامه بود؛ اما پس از غیبت چون به سوی قوم بازگشت تغییر کرده بود و او را نشناختند. در موقع بازگشت وی، قومش سه دسته شدند:
١. دسته اوّل منکر وی شدند. ٢. دسته دوم مشکوک بودند. ٣. دسته سوم یقین داشتند که او صالح پیغمبر است.
صالح نخست به دستهای که دربارة وی مشکوک بودند برخورد نمود، و فرمود: من صالح هستم، ولی مردم او را تکذیب کرده دشنامش داده و به او آزار رساندند و گفتند: ما از تو به خدا پناه میبریم، صالح پیغمبر شکل تو نبود.
سپس نزد دستة منکرین آمد، آنها نیز سخن او را نپذیرفتند و سخت از وی دوری کردند!
آنگاه از کنار گروه سوّم که اهل یقین بودند گذشت، و به آنها گفت: من صالح هستم، آنها گفتند: راست میگویی، خبری به ما ده که بدان وسیله دربارهات شک نکنیم! و بدانیم تو صالح هستی، زیرا ما تردید داریم که خالق متعال قادر است انسان را در هر صورتی که میخواهد تغییر دهد!
صالح گفت: من همان صالح هستم که ناقه را برای شما آوردم، گفتند درست میگویی، منظور ما نیز پرسش از همین مطلب بود، ولی بگو بدانیم ناقه چه علائمی داشت؟!
صالح گفت: علامت ناقه این بود که یک روز برای خوردن آب به آبخشور میرفت و روز دیگر آن را برای شتران دیگر میگذاشت. گفتند درست گفتی، ما به خدا و آنچه تو از نزد او آوردی ایمان داریم.
بحار الانوار،ج51، ص215.
💠٤. حضرت ادریس(علیه السلام) :
✔️غیبت این پیامبر عظیمالشأن سرآغاز همة غیبتها بود و ظهور او بعد از دشواریهای زیاد که برای پیروانش پیش آمد اتفاق افتاد.
كمال الدين و تمام النعمة، ج1، ص254.