#پویش_اطعام_محرم|ویژه مناطق محروم سیستان🍛
▪️رسول مهربانی صلیاللهعلیهوآله فرمود:
هر كس شکم گرسنهاى را سیر کند، خداوند در روز قيامت با بهترين غذاهاى بهشت او را اطعام میکند.▪️
📌سلام علیکم در طرح نیکوکارانه امروز قرار است به مناسبت فرارسیدن #محرم در مناطق محروم سیستان در روز تاسوعا و عاشورای حسینی طبخ و #توزیع_اطعام داشته باشیم.👌
▫️هر پرس غذا ۲۵ هزار تومان ، شما چند پرس تقبل میکنید؟؟
‼️لازم به ذکر است از شما #تقاضامندیم این اجازه را به مجموعه نیکوکاری بدهید تا در صورتی که احیانا مبلغی اضافه بماند در #مسیر_تبلیغ و ترویج نام اهل بیت علیهم السلام هزینه گردد.🙏
〰〰〰〰〰〰〰
💳واریز کمک از طریق کارت به کارت:
6037-9979-5030-0195
به نام مرکز نیکوکاری امام رضا (علیه السلام)
🔸لطفاً پس از واریز کمک به شماره تلفن یا آیدی زیر اطلاع دهید👇👇
تلفن:09033530107
آیدی : @mahdisadgi4
〰〰〰〰〰〰〰
🔆 ملاصدرا چه کسی را قاتل امام حسین (علیه السلام) میداند؟
✍ رسول جعفریان در کانال تلگرامی خود نوشت:
🔸یکی از رسائل ملاصدرا، رساله سه اصل است که در آن، همزمان متشبّهان به علم و صوفیان بازیگر را نقد می کند. وی ضمن بحث، گریزی هم به کربلا و شهادت امام علی و حسن مجتبی و دیگر امامان (علیهم السلام) می زند، و شهادت آنان را بیش از آن که بدست قاتلان و ضاربان مستقیم آنان بداند، ناشی از رفتار ریا کارانه و نفاق مشتبهان به اهل علم و تقوا می داند.
🔸تعبیر او در باره شهادت امام علی علیه السلام جالب است که حضرتش «نه به ضرب ابن ملجم، بلکه به سکنجبین شهد صلاح ابوموسی اشعری و سرکه نفاق عمرو بن عاص شرب شهادت نوشید». امام حسین علیه السلام را هم شهید سقیفه می داند نه خنجر بیداد شمر بن ذی الجوشن.
◀️ عبارت او این است:
❇️ پس زنهار که به علم ظاهر و صلاح بى بصیرت، مفتون و مغرور نگردى، که هر شقاوتى که به مردودان راه یافت، از غرور علم ظاهر و عمل بى اصل راه یافت، و آنچه در قصص الانبیاء خواندهاى یا از احوال شهداء و اولیاء شنیدهاى، از مصیبتها و محنتها که بخاندان نبوت و ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت راه یافته، اگر نیک دریابى، آنها همه از نفاق و کید اهل شید و ریا و غدر و حیله متشبهان باهل علم و تقوى برخواسته.
🔹على مرتضى علیه السلام نه بضرب ابن ملجم بر زمین افتاد، بلکه بسکنجبین شهد صلاح ابو موسى اشعرى و سرکه نفاق عمرو بن عاص شربت شهادت نوشید، و امام حسین علیه السلام نه بخنجر بیداد شمر ذى الجوشن خوابید، بلکه بمعجون افیون پر سمّ مکر و افسون و تریاق پرزهر اتفاق اهل نفاق خونش با خاک کربلا آمیخته شد، که" قتل الحسین یوم السقیفة".
🔹و همچنین پارهاى جگر حسن مجتبى علیه السلام از کید و غدر نهانى معاویه بخاک محنت ریخت، و برین قیاس هر چه بسائر ائمه علیهم السلام واقع شده همه بزور شید اعدا و مکر و تلبیس ارباب رزق و ریا بوده، و با این همه ظلم و بیداد و فتنه و فساد که ازیشان سرزد ذرهاى از جاه و قدر و منزلت اهل ولایت و حقیقت کم نگشت، و در دنیا و آخرت معزز و مکرم بودند و خواهند بود بلکه این طایفه اعداء خود را در دین و دنیا رسوا کردند و بعذاب سرمد و سخط الهى تا ابد خویشتن را مبتلى ساختند.
آنان که ره دوست گزیدند همه
در کوی شهادت آرمیدند همه
در معرکه دو کون، فتح از عشق است
با آن که سپاه او شهیدند همه
(رساله سه اصل، ج1، ص: 122)
#تحریفات_عاشورا
( قسمت ششم)
✍ حاجی نوری می گوید ملاحسین کاشفی اولین کسی است که این مطلب را در کتابی به نام روضة الشهدا نوشته است و اصل قضیه صد در صد دروغ است. به قول شاعر که گفت:
بس که ببستند بر او برگ و ساز
گر تو ببینی نشناسیش باز
✍ ما برای سیدالشهدا، اصحاب و یارانی ذکر کرده ایم که اصلا ایشان چنین اصحاب و یارانی نداشته است.
✍ مثلا در کتاب محرق القلوب که اتفاقا نویسنده اش هم یک عالم و فقیه بزرگی است، ولی از این موضوعات اطلاع نداشته، نوشته شده است که یکی از اصحابی که در روز عاشورا از زیر زمین جوشید هاشم مرقال بود.
✍ در حالی که یک نیزه هجده ذرعی هم دستش بود، آخر یک کسی هم گفته بود سنان بن انس که بنا به قول بعضی ها سر امام حسین را برید، یک نیزه ای داشت که شصت ذرع بود. گفتند نیزه شصت ذرعی که نمی شود! گفت خدا برایش از بهشت فرستاده بود. اینجا هم در کتاب محرق القلوب نوشته که هاشم بن عتبه مرقابل با نیزه هجده ذرعی پیدا شد.
در حالی که این هاشم بن عتبه از اصحاب حضرت امیر بوده و در بیست سال پیش هم کشته شده بود.
ما برای امام حسین یارانی ذکر می کنیم که نداشته است. (و یا زعفر جنی جزو یاران امام حسین است). یا دشمنانی را ذکر می کنند که نبوده است.
📚 منبع حماسه حسینی؛ استاد شهید مطهری
ادامه دارد............
📚 بخوانید : شنبه ها . احادیث پزشکی
✅خواصّ سَويق خشك
✔️امام صادق عليه السلام:
[خوردنِ] سه كف دست، سويق خشك در حالت ناشتا، بلغم و تلخه را خشك مى كند، تا جايى كه تقريباً چيزى را از آن بر جاى نمى گذارد.
الكافي، ج 6، ص 06
✔️امام صادق عليه السلام: سويق خشك، چون ناشتا خورده شود، حرارت را خاموش مى كند و تلخه را فرو مى نشاند؛ امّا چون به روغنْ درآميخته و خورده شود، اين اثر را ندارد.
طبّ الأئمّة لابني بسطام، ص 67
✔️ به نقل از ابراهيم بن بسطام، از يكى از مردمان مَرْو: امام رضا عليه السلام در روزگارى كه در ميان ما بود، كسى را نزدمان فرستاد و سويق خواست. ما براى ايشان مقدارى سويقِ مرطوب فرستاديم. امام عليه السلام، آن را برگرداند و برايم پيغام فرستاد كه: «سويق، چون خشك باشد و ناشتا خورده شود، حرارت را خاموش مى كند و تلخه را فرو مى نشاند؛ امّا چون تَر شود، اين اثر را ندارد».
بحار الأنوار، ج 66، ص 278
🌸🌹 @BARADARANH1_IR
صفحه ما در اینستاگرام 👇
https://instagram.com/baradarannh.ir2?utm_medium=copy_link
💢 تقدم واجبات بر مستحبات
💠 امام علی علیه السلام فرمودند:
🍃 إذَا أَضَرَّتِ النَّوَافِلُ بِالْفَرَائِضِ، فَارْفُضُوهَا.
🔹 هنگامى كه نافله ها (مستحبات) به فرائض (واجبات) زيان رساند، آنها را ترك گوييد.
📚 حکمت 279 نهج البلاغه
📎 https://btid.org/fa/photogallery
📎 #اعتقادات
📎 #اخلاق
📎 #امامت
📎 #نهجالبلاغه
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
چرا حضور در صحنۀ مسئولین مهم است؟
زمامدار نباید خود را از مردم دور نگهدارد؛ زیرا که اختفای زمامدار از مردم جامعه موجب نوعی کم اطلاعی از امور می شود.
ادامه مطلب 👇👇👇
https://btid.org/fa/news/216460
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_داخلی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
مقتدیصدر در مسیر فتنهانگیزی
امروز جریان صدر در حالی دم از استقلال عراق میزند که در جریان حملۀ داعش، مقتدی صدر و هوادارانش هیچ واکنش درخوری نشان ندادند و این مردم بودند که با فتوای آیتالله سیستانی و تشکیل جبهه مردمی (حشدالشعبی)، فتنه داعش را به خاک مذلت کشاندند.
ادامه مطلب 👇👇👇
https://btid.org/fa/news/216377
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_داخلی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💿 #پادکست ویژه محرم
🏴 اشک حضرت سیدالشهدا برای عاشقان
🎙 شیخ حسین انصاریان
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #شکوه_حسینی
📎 #عزیزم_حسین
🌐https://btid.org/fa/video/216074
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #ببینید
📽 راههای رسیدن به آرامش...👆
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📩 سوالات شما را مشاورین کانال پاسخگو هستند
✅ آیدی ارتباط با مشاور👇
@pasokhgo313
📎https://btid.org/fa/video/212161
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
دانشگاه، نیازمند برنامه تحولی
از میزان تعداد استخدامیهای دولتی، تنها درصد اندکی متعلق به قشر نخبگان دانشگاههای تراز اول کشور است که این عدم مدیریت صحیحِ فرآیند آموزش و نحوه استخدام در کشور را نشان میدهد. از میزان تعداد استخدامیهای دولتی، تنها درصد اندکی متعلق به قشر نخبگان دانشگاههای تراز اول کشور است که این عدم مدیریت صحیحِ فرآیند آموزش و نحوه استخدام در کشور را نشان میدهد.
ادامه مطلب 👇👇👇
https://btid.org/fa/news/216354
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_داخلی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه
🌐 btid.org
🔮 مجموعه پیامهای مکتب عاشورا
♨️ پیام هشتم: دین همان انسانیّت است و انسانیّت همان دین‼️
✅ دین چیزی جز انسانیّت، و انسانیّت چیزی جز دین نیست! خدا دین را قرار داده تا انسان شویم!
#شعور_عاشورایی
#نشر_حداکثری
🔺 @RooyinDezh
فرصت تحریم؛ ایران جای آلمان را گرفت!
تحریمها علیه روسیه، باعث شده است ایران با صادرات خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی، هم تحریمها علیه خودش را کم اثر کند و هم به روابطش با کشوری قدرتمند و اثرگذار عمق ببخشد.
ادامه مطلب 👇👇👇
https://btid.org/fa/node/216242
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_داخلی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💠توی انجام کار خوب، از هیشکی نترس!
🔹ما نباید برای انجام کارهای خوب از دیگران خجالت بکشیم یا بترسیم، بلکه وقتی یه کاری که میدونیم خوبه و خدا دوس داره، اون کا رو برای رضای خدا انجام بدیم.
🔸خیلی از مواقع دوست داریم کار خوبی رو انجام بدیم، اما به خاطر نگاه و حرفهای مردم میترسیم. مثلا میترسیم که ما رو مسخره کنن یا نگاهشون نسبت به ما عوض بشه.
✅خدای مهربون توی قرآن میگه: برای انجام کارهای خوب از مردم نترسین، بلکه فقط از خدا بترسین. «فَلَا تَخْشَوُا النَّاسَ وَاخْشَوْنِ»؛ (مائده، آیه 44)
🕋 شاخصه: امر به معروف و نهی از منکر.
📝 لینک مطلب
https://btid.org/fa/news/213609
📎 #دانش_آموزی
📎 #کودک
📎 #امر_به_معروف
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
شیخ فضلالله؛ کشته جهل امت
اولین شهید تقابل غرب استعماگر با اسلامِ ضد استبداد، شیخ فضلالله بود و در این معرکه، جهالت عوام و خیانت خواص موجب شد که غرب، نقش غربزدگى را همچون داغى بر پيشانى ما بزند.
ادامه مطلب 👇👇👇
https://btid.org/fa/news/216505
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_داخلی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
بنده کانالی راه انداختم با نام آموزش خوشنویسی خط و خودکار
این کانال رایگان هست
و به نیت خیر راه افتاده
آموزش ها و رفع اشکال ها رایگان هست
خوشنویسی هنری هست که چندین بار از زبان امام علی و از زبان رسول اکرم (ص) نیز توصیه شده
اگر می خواهید خوشنویسی رو یاد بگیرید به کانال خط و خودکار از طریق لینک زیر بپیوندید👍👇👇
@Lineandauto
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ سخنی تکاندهنده از امام حسین (ع) ناراحت کنندهتر از زخمهای بدن مقدسش
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
✍️ یادداشت
📌 سیدالشهداء و منتقم او در قرآن
🔹 از آنجا که مصیبت امام حسین علیه السلام در این وسعت گسترده صورت گرفته است، نیازمند منتقمی است که در حد و اندازه آن مصیبت باشد. خونخواهی که عدالت گستر بوده و تمام ظلم و ستم را از ریشه و بن برکند.
🔸 اگرچه در طول تاریخ اسلام، اشخاص و گروههایی همچون توّابین، مختار ثقفی، سادات حسنی و... قدم در راه انتقام خون مطهر سید الشهداء علیه السلام گذاشتهاند ولی با توجه به مطالب گفته شده، نمیتوانند منتقم واقعی آن امام همام باشند.
🔹 با توجه به تعالیم حقه اسلامی، منتقم حقیقی سرور و سالار شهیدان، تنها امام زمان عجّل الله تعالی فرجه میباشند که با ظهور خود تمام ظلم را ریشه کن و عدالت را به معنی واقعی کلمه در عالم میگستراند. این اعتقاد مسلم شیعه است و اعتقاد خود را از قرآن و روایات بدست آورده است.
🔸 قرآن کریم به عنوان آخرین مصحف آسمانی، در بردارنده تمام حقایق عالم است؛ «وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ؛[انعام/۵۹] هیچ تر و خشکی نیست جز آنکه در کتابی مبین ثبت است.»
به قطع و یقین مصیبت امام حسین علیه السلام و منتقم آن حضرت که از بزرگترین مسائل عالم است، در قرآن وجود دارد و باید آن را از مفسران حقیقی قرآن (اهل بیت) جویا شد.
🔹 امام صادق علیه السلام در تأویل آیه «وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِیرًا؛[اسراء/۴] به سرکشی و طغیان بزرگ دچار می شوید»، فرمودند: مقصود از ظلم و طغیان بزرگ در این آیه به قتل رساندن امام حسین علیه السلام میباشد.
🔸 امام صادق در ادامه فرمودند: منظور از آیه «وَكَانَ وَعْدًا مَّفْعُولًا؛[اسراء/۴] و این وعده (انتقام خدا) حتمی است»، قیام امام زمان و مهدی موعود علیه السلام است.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://btid.org/fa/news/216454
📎 #اعتقادات
📎 #کلام
📎 #شکوه_حسینی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ #مهارت
🌹 کاردستی جذاب کودکانه
📎 #دانش_آموزی
📎 #کودک
📎 #کاردستی
❇️لینک کاردستی در سایت اندیشه برتر👇
https://btid.org/fa/video/215800
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
گفت یه معجزه از این حسینتون بگو ببینم!
گفتم انقدر بهت بگم که تو این محرم از داعش و گروهکهای دیگه نیرو فرستادن، آدمکشهای داخلیشون هم مسلّح کردند، انواع آموزشهای خرابکاری هم در فضای مجازی پخش کردن، ولی تو این همه مراسم قطره خونی از دماغ کسی نیومده...
گفت خداییش راست میگی!
✍️#محمدجوادمحمودی
@negashteh | نگاشته
میگن وقتی جوون قدم بر میداره؛
قند تو دل پدر و مادرش آب میشه!
شیرینتر از تماشای ثمره زندگی هم مگه داریم...
🌱#علی_اکبر
✍️#محمدجوادمحمودی
@negashteh | نگاشته
معادله عشق عجیب است!
گاه سلیمان صرد خزاعی از قافله جا میماند و وهب نصرانی تا اوج آسمان پر میکشد.
شرط عاشقی؛ شوریدگی است...
✍️#محمدجوادمحمودی
@negashteh | نگاشته
🟢 لزوم بیان مکرر فلسفه قیام حسینی برای مردم
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ ذکر مصیبت شهید مطهری برای حضرت علی اکبر(ع)
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
جلسه ۳۶۸ . حکمت ۲۷۴ . ۱۵.۵.۱۴۰۱.m4a
4.36M
🔊 نمی از یمی (شرح نهج البلاغه) . جلسه ۳۶۸
✔امام علی علیه السلام :
لَا تَجْعَلُوا عِلْمَكُمْ جَهْلًا، وَ يَقِينَكُمْ شَكّاً؛ إِذَا عَلِمْتُمْ فَاعْمَلُوا، وَ إِذَا تَيَقَّنْتُمْ فَأَقْدِمُوا.
علم خويشتن را جهل، و يقينتان را شك قرار ندهيد، آنگاه كه عالم و آگاه شديد عمل كنيد و زمانى كه يقين كرديد اقدام نماييد (تا علم و يقين شما پايدار بماند).
✍نهج البلاغه . حکمت ۲۷۴