🔆 مدیونید بپرسید چرا بی بی سی چند وقته در مورد #کرونا خبر پخش نمیکنه!
📡 #بیبیسی که در اوج شیوع کرونا و رسیدن مرگ ومیر بالای ۶۰۰ نفر در ایران، آمار کرونای ایران را با عکس رهبری منتشر میکرد و بعد از انتشار آمار در متن خبر مینوشت: رهبر ایران ورود واکسن ساخت آمریکا و انگلیس ممنوع کرده است تا به مخاطب بگوید، ممنوعیت ورود #واکسن آمریکا و انگلیس علت آمار مرگ ومیر و ابتلا هست، اینروزها که آمار کشتههای آمریکا بالا ۱۵۰۰ نفر در روز و آمار ابتلا به کرونا در انگلیس به بیش از ۵۰هزار نفر رسیده، چون نانش در لجنپراکنی برای ایران است دیگر خیلی به اخبار کرونا نمیپردازد!!
#سواد_رسانهای 0️⃣7️⃣4️⃣
🔆 استفاده کودکان و نوجوانان از شبکههای اجتماعی در استرالیا منوط به رضایت والدین میشود
🔹استرالیا قصد دارد شبکههای اجتماعی را مجبور کند تا برای استفاده کودکان و نوجوانان از امکانات خود، رضایت والدین را در نظر بگیرند.
🔹بر اساس این طرح افراد زیر ۱۶ سال حق ندارند بدون اجازه والدین خود از شبکههای اجتماعی استفاده کنند و در صورت نقض این قانون جریمهای حداکثر ۷.۵ میلیون دلاری برای شبکههای اجتماعی در نظر گرفته خواهد شد.
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ به شبهات و سوالات دینی
❓چرا النظافه من الایمان...؟!
جلسه ۲۲۶ . حکمت ۱۵۴ . ۴.۸.۱۴۰۰.m4a
5.17M
🔊 نمی از یمی (شرح نهج البلاغه) . جلسه ۲۲۶
✔امام علی علیه السلام :
الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ، وَ عَلَى كُلِّ دَاخِلٍ فِي بَاطِلٍ إِثْمَانِ، إِثْمُ الْعَمَلِ بِهِ وَ إِثْمُ الرِّضَى بِه.
آن كس كه به كار جمعيتى راضى باشد همچون كسى است كه در آن كار با آنها شركت كرده (منتها) آن كس كه در انجام كار باطل دخالت دارد دو گناه مىكند: گناه عمل وگناه رضايت به آن (ولى شخصى كه بيرون از دايره عمل است و به آن راضى است تنها مرتكب يك گناه مىشود و آن گناه رضايت است).
✍نهج البلاغه . حکمت ۱۵۴
⭕️ مناظره زیبای امام صادق(علیهالسلام) با «ابنابیالعوجا» رهبر دهریون و منکران خدا
🔰 در زمان امام صادق (علیه السلام) مکاتب مادی مسلک و به اصطلاح امروزی «ماتریالیسیم» رشد کرده و در جامعه اسلامی به راحتی فعالیت میکردند؛ «ابن ابى العوجاء» از بزرگان و استادان مکتب مادی گرایی در قرن دوم هجری قمری بوده است، آنها منکر وجود خداوند متعال بودند و دنیا را پوچ میپنداشتند و اعتقادی به وجود آخرت نداشتند؛ آنان به «دهریه» یا «زندیق» مشهور بودند.
✅ راوی میگويد: من و «ابنابىالعوجاء» و «ابنمقفّع» در مسجدالحرام بوديم، ابن مقفّع با دست خود به محل طواف اشاره كرد و گفت: از اين مردمی که در حال طواف هستند، كسى را شايسته نام انسان نمیدانم، مگر آن شيخ که در آن محل نشسته است ـ مقصودش امام صادق (علیه السلام) بود ـ ابن ابىالعوجاء گفت: به چه دلیل؟ گفت: زیرا آنچه را نزد او ديدم از علم و كياست و زیرکی، نزد احدی ندیدهام.
✳️ ابن ابى العوجاء گفت: لازم است گفتهات راجع به او را بيازمايم، برخاست و نزد امام رفت؛ من و ابن مقفّع نشسته بوديم، چون ابن ابى العوجاء از نزد امام برگشت، گفت: واى بر تو پسر مقفّع (كه مقام او را كوچك دانستى) اين مرد از جنس بشر نيست، بلكه اگر در دنيا روحى باشد كه هر گاه بخواهد با كالبد هويدا شود، اين مرد است!
🔶 نزد او نشستم چون ديگران رفتند و من تنها ماندم، بدون اینکه چیزی بگویم، فرمود: اگر حقيقت چنان باشد كه اينها میگويند ـ که همان طور هم هست ـ آنها رستگارند و شما هلاك میشوید و اگر چنان باشد كه شما میگویيد ـ در صورتیكه چنین نيست ـ شما با آنها برابريد؛ من گفتم: خدايت رحمت كند، مگر ما چه میگویيم و آنها چه میگويند، گفته ما و آنها يكى است؟ ایشان فرمودند: چگونه گفتار تو با آنها يكى است، در حالیکه آنها معتقدند كه جهان آخرت و پاداش و كيفرى وجود دارد و اینکه در آسمان معبوديست، اما شما عقيده داريد آسمان خراب است و كسى در آن نيست.
❇️ ابن ابى العوجاء گفت: من اين سخن از او را غنيمت شمرده و گفتم: اگر مطلب چنان است كه اينها ميگويند (و خدائى هست) چه مانعى دارد كه بر مخلوقش آشكار شود، چرا از آنها پنهان گشت و رسولانش را بسوى ايشان گسيل داشت؟ وی فرمود: واى بر تو! چگونه پنهان گشته بر تو كسى كه هر روز قدرتش را در وجود خودت میابی، پيدا شدنت بعد از نبودنت؛ بزرگساليت بعد از كودكى؛ نيرومنديت بعد از ناتوانى و ناتوانيت پس از نيرومندى؛ بيماريت بعد از تندرستى و تندرستيت پس از بيمارى... به همين ترتیب پشت سر هم قدرت خدا كه در وجودم بود و نمیتوانستم آنها را انكار كنم را بر میشمرد كه یقین کردم به زودى در اين مباحثه بر من غالب خواهد شد.»
🔺 نکته اول: این روایت گویای علم غیب امام به «مافی الضمیر» و درون آدمی است.
🔻 نکته دوم: در این مناظره امام صادق (علیه السلام) براى اثبات وجود خداوند متعال و ظهور و آشكارى او، آثار قدرت خدا در وجود خود ابن ابى العوجاء که از همه چيز به او نزديكتر است را گواه میگيرد؛ با اين بيان كه پيدا شدن انسان و پيرى و ناتوانى و شادى و خشم و دهها حالت ديگرى از اختيار او خارج است و خود او علت اين حوادث و آثار نيست، پس علت ديگرى دارد و آن جز اراده و مشيت خداوند حى و توانا نیست.
___________________
📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/18540
📎 #اعتقادات
📎 #خداشناسی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 داشتههای تو، آرزوی خیلیهاست.
💠 یه "نابينا" از خواب که بیدار میشه، روشنایی رو نمی بینه، خورشید رو
نمی بینه، صبح رو نمی بینه. میدونی آرزوش چیه؟ فقط یکبار و فقط یک روز بتونه نزدیکان، عزیزان، آسمون و زندگی رو با چشماش ببینه.. ، یه بیمار سرطانی" دلش می خواد خوب بشه و بدون قرص و آمپول قوی زندگی کنه و درد نکشه. یه "کر و لال" آرزو داره بشنوه و بتونه با زبونش حرف بزنه. یه "بیمار تنفسی" دلش می خواد امروز رو بتونه بدون کپسول اکسیژن نفس بکشه و یه معتاد همیشه در عذابه و آرزوی ۲۴ ساعت پاکی رو داره.......
🔶 الآن مشکلت چیه دوست من؟
دستتو ببر بالا و از ته قلبت خدا رو شکر کن، با تمام وجودت از نعمتایی که خدا بهت داده استفاده کن
🔹 تو خیلی خیلی خوشبختی. داشتههای تو، آرزوی خیلیهاست.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #ببینید
🎬 کلیپ بالا به شما کمک می کند تا درباره ی خواستگارتان اطلاعات بیشتری داشته باشید.👆👆
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 #مهارت_فردی
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 تلخی و شیرینی زندگی
💠 هیچکس به آدم نمیگه میوه های تلخ نخور. چون میوه تلخ رو کسی دوست نداره. هیچ کسی هم نمیگه میوه های رسیده و آبدار رو بخور، چون خود شیرینی و رسیده بودن میوه، آدم رو وسوسه میکنه.
🔹 وقتی میریم دکتر، به ما داروهایی میده که شاید تلخ باشن، ولی دوست نداره ما اذیت بشیم، چون می خواد ما خوب بشیم. میگه این دارو تلخ باید بخوری یا مثل خربزه که شیرین و خوشمزه هستش، ولی وقتی سرما خورده باشیم، میگه نخور؛ چون ضرر داره. پس توی دنیا همیشه نباید چیزهای شیرین خورد، شاید ضرر داشته باشن. بعضی وقتها به خاطر خوب شدن باید از داروهایی که تلخ هستن بخوریم.
🔶 حالا اگه یک کاری انجام میدی و برات تلخه، دلگیر نشو. چون اون کار برات فایده داره. اگه خدا میگه یک کاری انجام نده، چون ضرر داره میگه انجام نده.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
❌ متن شایعه :
حرام جدید به بازار آمد
آیت الله #مکارم_شیرازی اعلام کرد گرفتن یارانه حرام است و لزومی ندارد ۷۰ملیون نفر از بودجه بیت المال تامین شود و مردم بی نیاز هستن..
✅ پاسخ شایعه:
1️⃣ این نقل قول صحیح نمی باشد! بیان ایشان این بوده که افراد “بی نیاز” یارانه دریافت نکنند، نه همه مردم!
http://shayeaat.ir/link/yrns1
2️⃣ آيتالله مکارم شيرازي: بعضي از ما نقل کردهاند که دريافت يارانه حرام است ولي حقيقت آن است که ما توصيه کردهايم کساني که بينياز هستند يارانه را دريافت نکرده و اموال خود را به پول مشکوک آلوده نکنند.
https://www.entekhab.ir/000eUI
3️⃣ یکی از اتفاقات زیان بار رایج در فضای مجازی فارسی و غیرفارسی این است که کسی که از یک موضوع اطلاعات کافی ندارد، تصمیم میگیرد دیگران را راهنمایی کند! شروع میکند به نتبرداری از مطالبی که مخلوط درست و نادرستاند و به اندازهٔ درک خود از آنها برداشت و آن را برای راهنمایی عموم منتشر میکند!
اسم یک شخص حقیقی یا حقوقی معروف را هم زیر مطلب مینویسد تا لطفش به مخاطبین تکمیل شود! مبادا زحمتش جدی گرفته نشود!
عدهای هم با همین هدف چنین مطالبی را بازنشر میکنند و سبب میشوند کسانی که سواد و سواد رسانهای کمی دارند دچار زیانهای ناشی از باور چنین مطالبی شوند.
🔆 آیا نقاشی منتسب به نوجوانی حضرت محمد (صلوات الله علیه و آله) واقعیت دارد
🔷 رادولف فارانتز لهنرت 1878 – 1948 ـ که اهل جمهوری چک امروزی بود، در سال 1904 به همراه « ارنست هاینریش لاندارک » ـ 1878 – 1966 ـ آلمانی به تونس رفت، اولی به عنوان عکاس و دومی به عنوان ناشر و مدیر. تصویر لهنرت نمایشگر چهره یک نوجوان خندان است، با دهانی نیمه باز، عمامهای بر سر و گل یاسمنی بر گوش. همین چهره در کارت پستالهای دیگری و تحت عناوین دیگری از قبیل احمد، جوان عرب و غیره تصویر شده است.
♦️ بدون شک، همه نسخ موجود از عکس منتسب به پیامبر، همه از عکسی که او گرفته الگوبرداری کردهاند. بدین ترتیب، لهنرت ناخواسته در قلب یک اسطوره قرار گرفته است.سوال درباره ارتباط بین توصیف مرسوم از چهره پیامبر و چهره جوان تونسی، هنوز بدون پاسخ مانده است.
🔷 قبل از جنگ جهانی اول، تصویر محمد در مجله نشنال جئوگرافی در ژانویه سال 1914 و تحت مقالهای با عنوان اینجا و آنجا در شمال آفریقا چاپ شد که زیر آن نوشته شده بود عربی با یک گل.
🔶 هرچند که هیچ توصیفی درباره چهره حضرت محمد در نوجوانی وجود ندارد، ولی توصیفاتی از چهره وی در بزرگسالی گفته شده که حضرت محمد پوستی سفید داشته، چشمانی سیاه، گونههایی صاف، ابروان پرپشت و کمانگونه. دندانهای مرتب و مویشان کمی موجدار بوده است.
♦️ به عبارت دیگر، تصویرگران ایرانی مدلی از حضرت محمد را انتخاب کردهاند که نمایانگر زیبایی، جوانی و توازن است ولی هیچ ارتباطی با حضرت محمد ندارد.
📌امام خمینی(رحمت الله علیه):
من به صراحت اعلام مىكنم كه جمهورى اسلامى ايران با تمام وجود براى احياى هويت اسلامى مسلمانان در سراسر جهان #سرمايه_گذارى مىكند. و دليلى هم ندارد كه مسلمانان جهان را به پيروى از #اصول_تصاحب_قدرت در جهان دعوت نكند و جلوى جاه طلبى و فزون طلبى صاحبان قدرت و پول و فريب را نگيرد. ما بايد براى پيشبرد اهداف و منافع ملت محروم ايران برنامهريزى كنيم. ما بايد در ارتباط با مردم جهان و رسيدگى به مشكلات و مسائل مسلمانان و #حمايت_از_مبارزان و گرسنگان و محرومان با تمام وجود تلاش نماييم. و اين را بايد از #اصول_سياست_خارجى خود بدانيم. ما اعلام مىكنيم كه جمهورى اسلامى ايران براى هميشه حامى و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است. و كشور ايران به عنوان يك دژ نظامى و آسيب ناپذير نياز #سربازان_اسلام را تأمين و آنان را به #مبانى_عقيدتى و تربيتى اسلام و همچنين به اصول و روشهاى مبارزه عليه نظامهاى كفر و شرك آشنا مىسازد.
#امام_خمینی
📚صحيفه امام، جلد21،صفحه91