eitaa logo
برادرانه
225 دنبال‌کننده
25.9هزار عکس
10.6هزار ویدیو
321 فایل
حسین برادران پرسش سوالات دینی @Hossein_baradaranh
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ ذكر سجده آخر ✔️ امام خمینی در سجده آخر نمازشان ذكري را بطوري آهسته مي خواندند كه هر قدر من دقّت مي كردم نمي شنيدم كه چه ذكري است . تا اينكه يك روز كه با امام پس از زيارت حرم آقا امام اميرالمؤ منين عليه السلام در حال بازگشت بوديم در مسير راه از ايشان سؤال كردم : آقا ! در سجده آخر نمازتان ، ذكري را آهسته مي گوييد ، اين ذكر چيست ؟ آقا فرمودند : 💠اَللّهُمَّ ارزُقني التَّجافي عَن دارِ الغرُورِ وَ الاِنابَةِ اِلي دارِ الخُلود وَ الاِستِعداد لِلمَوت قَبلَ حُلول الفَوت . خدایا مرا از این دنیای فریب بر کن و نجات بخش و بازگشت به دنیای جاودان آخرت روزیم فرما، استعداد جدا شدن از این جسم ظلمانی و اوج گرفتن روح نورانی را به سوی خودت عنایت فرما پیش از این که در این تاریکنای شرک و خودپرستی تباه شوم. (اقبال الاعمال، سید بن طاوس، ص 702) ✍امام در سنگر نماز .ص91
✔️عدم ترس در ابلاغ، از ویژگی های مبلّغان راستین ✳️آیه ۳۹ سوره «احزاب» به یکى از مهمترین برنامه هاى عمومى انبیاء اشاره کرده، مى فرماید: (پیامبران پیشین کسانى بودند که تبلیغ رسالت هاى الهى مى کردند و از او مى ترسیدند، و از هیچ کس جز خدا واهمه نداشتند)؛ «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لایَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللّهَ». لذا خطاب به پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) آمده است: تو نیز در تبلیغ رسالت هاى پروردگار، نباید کمترین وحشتى از کسى داشته باشى، هنگامى که به تو دستور مى دهد: یک سنت غلط جاهلى را در زمینه ازدواج با همسر مطلقه فرزند خوانده، در هم بشکن، و با «زینب» همسر مطلقه «زید» ازدواج کن، هرگز نباید در انجام این وظیفه، کمترین نگرانى از ناحیه گفتگوى این و آن، به خود راه دهى که این سنتِ همگى پیامبران است. اصولاً کار پیامبران در بسیارى از مراحل، شکستن این گونه سنتها است و اگر بخواهند، کمترین ترس و وحشتى به خود راه بدهند، در انجام رسالت خود پیروز نخواهند شد، قاطعانه باید پیش روند، حرف هاى ناموزون بدگویان را به جان خریدار شوند، و بى اعتنا به جوسازیها، و غوغاى عوام، و توطئه فاسدان و مفسدان، به برنامه هاى خود ادامه دهند؛ چرا که همه حسابها به دست خدا است. لذا، در پایان آیه، مى فرماید: (همین بس که خداوند حافظ اعمال بندگان و حسابگر و جزا دهنده آنها است)؛ «وَ کَفى بِاللّهِ حَسِیباً». هم حساب ایثار و فداکارى پیامبران را در این راه نگه مى دارد، و پاداش مى دهد و هم سخنان ناموزون و یاوه دشمنان را محاسبه و کیفر مى دهد. در حقیقت، جمله «کَفى بِاللّهِ حَسِیباً» دلیلى است، براى این موضوع که رهبران الهى، نباید در ابلاغ رسالات خود، وحشتى داشته باشند، چون حسابگر زحمات آنها و پاداش دهنده خدا است. (۱) ✍پی نوشت : (۱). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دار الکتب الإسلامیه، چاپ بیست و ششم، ج ۱۷، ص ۳۵۴.
💢مسولیت با کیست؟ امام صادق(ع) نقل میکنند در زمان حکومت امیرالمومنین مردی را پیش حضرت علی(ع) آوردند که با خود بازی کرده (و به این طریق می کرد)، حضرت آن قدر بر روی دست های او زدند که دستانش شد و سپس با بودجه بیت المال او را نمودند 📚وسائل الشیعة ج : 20 ص : 352 در حکومت اسلامی، علاوه بر نقش مهم در تسهیل امر ازدواج جوانان، دولت ها هم وظیفه دارند. علی(ع) برای اینکه آن مرد مجدد دچار خودارضایی نشود پس تنبیه، او را با بودجه بیت المال متاهل میکند. در واقع نوعی تسهیلات میدهد، اما آیا امروز دریافت وام برای خرید خودرو آسانتر است یا امر واجبی مثل ازدواج؟ میزان وام بیشتر است یا وام ۱۵ میلیون تومانی ازدواج؟ کاش به تشکیل خانواده و اهمیت ابتلای به گناه جنسی توجه بیشتری نسبت سایر امور میشد. @mobahelegharne21
🎨 ببینید : کاریکاتور 🔞 اندر حکایت جکی جان در کیش...!؟ https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLRT9deqJ4v5sMQ
📚 بخوانید : تنظ ثیاثی....😂 https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLRT9deqJ4v5sMQ
💢 من کاری به این ندارم که کربلای 4 بود یا اصلی! کاری ندارم که عده ای زمان جنگ به دانشگاههای انگلستان گریخته بودند در کافه های لندن قهوه تلخ میخوردند و حالا با خودشان را مدافع شهدا میدانند. به انگیزه محسن رضایی هم کاری ندارم. اما نسل جوان باید از خود بپرسد، معمولا در چگونه عملیاتها لو میرفت؟ نقش سازمان منافقین و چه بود؟ همانهایی که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته برایشان اشک تمساح ریختند. فکر میکنم، خیریت این توییت جنجالی این بود که نسل جوان بار دیگر با خیانتهای سازمان منافقین آشنا شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید : 🚀 از پیام تبریک محمدرضاشاه برای سران کشورهای غربی و متخصصان خارجی تا......!؟ https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLRT9deqJ4v5sMQ
🌎رتبه جهانی امنیت ایران آیا می دانستید ⁉️ 📊 اخیرا دو موسسه معروف و معتبر  انگلیسی به نام های «اینترنشنال SOS» و «کنترل ریسک» با در نظر گرفتن شاخصه های مختلف امنیت اجتماعی، کشورهای جهان را رده بندی کرده اند. 💢در این رده بندی همانطور که مورد انتظار بود، کشورهایی مثل سوئیس و نروژ که همیشه به امنیت مشهور بوده اند، در رتبه امن ترین کشورهای جهان قرار گرفته اند. 👌اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید کشور ایران؛ یعنی کشوری که در ناامن ترین منطقه جهان قرار دارد و کشوری که دشمن با کمک شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی مدام سعی می کند شورش های اجتماعی را در آن دامن بزند و کشوری که هربار تهدید به حمله نظامی می شود، در این بررسی چه رتبه ای را کسب کرده؟! ☀️طبق نتایج این بررسی، ایران جزو امن ترین کشورهای جهان و در طراز کشورهای سوئیس و فنلاند و نروژ قرار گرفته. 🔺نتایج این تحقیقات در روزنامه ایندیپندنت انگلستان به چاپ رسیده است. ✅نظامی که بتواند در بحران خیز ترین شرایط و مکان ها، آرامش و امنیت را در حد عالی در کشور تحت حاکمیتش برقرار کند، بی تردید یک نظام مدبر و مقتدر است. 📚منبع‌ : http://yon.ir/cALyB
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جدیدترین اظهار نظر ظریف ظریف در گفت‌وگو با رسانه فرانسوی: ما چه موقع گفتیم که اسرائیل را نابود می‌کنیم؟ فقط یک نفر را پیدا کنید و به ما نشان دهید که این حرف را زده باشد. هیچ کس چنین حرفی نزده است 😐 آقای ظریف شما چطوری وزیر خارجه جمهوری اسلامی هستید که یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب رو نمی‌دونید ؟ این یک دقیقه رو ببین بلکه یاد بگیری و کم‌‌تر آبروی دیپلماتیک جمهوری اسلامی رو توی مجامع جهانی ببری... @BisimchiMedia
💢 همه چیز درمان دارد جز جهل! طرف میگه توی ایران نیست! بعد میگه همه میدونن رهبر سال ۷۶ موافق بود که رئیس جمهور بشه! اما شد!!! میگه همه میدونن، توی انتخابات خبرگان نظرش این بود که مصباح و یزدی بیارن ولی مردم رای ندادن!!! بهش میگم خب اگر و اگر آزادی نیست، چرا توی دو انتخابات مهم برخلاف نظر شد و رهبر هم احترام گذاشت! (اگر حرف طرف در مورد رای رهبر رو قبول کنیم) به این جماعت که خودشون تبلیغ کننده رضاشاه دیکتاتور و توی کل تاریخ شاهنشاهی ایران یک صندوق رای ندیدن چی میشه گفت!
💢نفاق شاخ و دم ندارد اما...!! جماعت نه شاخ دارند و نه تابلویی بر سر که آنها را بشناسند. میگذارند، بیشتر از متعصبین داعشی، طولانی میروند بیشتر از هر ، قرآن و حدیث میخوانند بهتر از اهل خوارج. اما نشانه هایی دارد: دوست دارد، همه او را دوست بدارند و باشد! سعی میکند همگان را از راضی نگه دارد پس هم از طرفداری میکند و هم از زبانی تلخ و گزنده دارد، اهل تمسخر است، زود تغییر عقیده میدهد، زیاد حرف میزند، راحت میگوید و مدام مدعی است. هزینه نفاقِ منافق به پای دین نوشته میشود و مردم را از دینداری میکند. تخصص منافق دور کردن مردم از دین است.
💢زود مردم را نکنید عده ای در کار و جذب مردم به زود ناامید شده و دست از کار میکشند. گمان میکنند زمانه تغییر کرده و مردم دیگر پذیرای دین نیستند. با این بهانه ها تلاش را میکنند. ✅ اما به پیامبر(ص) نگاه کنید پیامبر برای هدایت و نجات مردم از عذاب الهی آنقدر میخورد که در چند نوبت صریح نازل شد ✅ جان دادن پیامبر برای هدایت مردم  «لَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ أَلاَّ یَکُونُوا مُؤْمِنین»؛شاید می‌خواهى خود را  از شدّت اندوه از دست دهى، به خاطر این‌که آنها ایمان نمی‌آورند. 📚سوره مبارکه شعراء آیه ۳ ✅اگر و عشق به هدایت مردم نسبت به دین باشد، با دیدن ظواهر احساس شکست بوجود نخواهد آمد
✔️قاعده دفع ضرر محتمل، آخرین راه، برای هدایت کافران 💠خداى متعال در آیه ۵۲ سوره «فصّلت» اصل عقلى معروف «دفع ضرر محتمل» را با بیانى روشن براى افراد لجوج تشریح مى کند، خطاب به پیامبر(صلى الله علیه وآله) کرده، مى فرماید: (به آنها بگو! به من خبر دهید! اگر این قرآن از سوى خداوند یگانه یکتا باشد [و حساب و جزا و بهشت و دوزخى در کار باشد] و شما به آن کافر شوید، چه کسى گمراه تر خواهد بود از آن کس که در مخالفت، شدیدى قرار دارد؟!)؛ «قُلْ أَ رَأَیْتُمْ إِنْ کانَ مِنْ عِنْدِ اللّهِ ثُمَّ کَفَرْتُمْ بِهِ مَنْ أَضَلُّ مِمَّنْ هُوَ فِی شِقاق بَعِید». (۱) البته، این گفتار، در مورد کسانى است که هیچ دلیل منطقى در آنها کارگر نیست، در حقیقت آخرین سخنى است که به اشخاص لجوج و مغرور و متعصب گفته مى شود، و آن این که: اگر شما حقانیت قرآن و توحید و وجود عالم پس از مرگ را صددرصد، نپذیرید، مسلماً دلیل بر نفى آن نیز ندارید، بنابراین، این احتمال باقى است که دعوت قرآن و مسأله معاد واقعیت داشته باشد، آنگاه فکر کنید چه سرنوشت تاریک و وحشتناکى خواهید داشت با این گمراهى و مخالفت شدید و موضع گیرى در برابر این مکتب الهى. این همان سخنى است که ائمه دین(علیهم السلام)، در برابر افراد لجوج در آخرین مرحله، مطرح مى کردند چنان که در حدیثى که در کتاب «کافى» آمده، مى خوانیم: امام صادق(علیه السلام) با «ابن ابى العوجاء»، مادى و ملحد عصر خود، سخنان بسیارى داشت، آخرین مرحله که او را در «مراسم حج» ملاقات کرد، بعضى از یاران امام عرض کردند، مثل این که «ابن ابى العوجاء» مسلمان شده؟! امام فرمود: او از این کوردل تر است، هرگز مسلمان نخواهد شد، هنگامى که چشمش به امام صادق(علیه السلام) افتاد گفت: اى آقا و بزرگ من! امام فرمود: «ما جاءَ بِکَ إِلى هذَا الْمَوْضِع»؛ (تو اینجا براى چه آمده اى؟!) عرض کرد: «عادَةُ الْجَسَدِ، وَ سُنَّةُ الْبَلَدِ، وَ لْنَنْظُرَ مَا النّاسُ فِیْهِ مِنَ الْجُنُونُ وَ الْحَلْقِ وَ رَمْىِ الْحِجارَةِ»؛ (براى این که هم جسم ما عادت کرده، هم سنت محیط اقتضاء مى کند، ضمناً نمونه هائى از کارهاى جنون آمیز مردم، و سر تراشیدن ها، و سنگ انداختن ها را تماشا کنم!) امام فرمود: «أَنْتَ بَعْدُ عَلى عُتُوِّکَ وَ ضَلالِکَ، یا عَبْدَالْکَرِیْمِ»؛ (تو هنوز بر سرکشى و گمراهى خود باقى هستى، اى عبد الکریم!). (۲) او خواست شروع به سخن کند، امام فرمود: «لاجِدالَ فِى الْحَجِّ»؛ (در حج جاى مجادله نیست) و عباى خود را از دست او کشید، و این جمله را فرمود: «إِنْ یَکُنِ الْأَمْرُ کَما تَقُولُ ـ وَ لَیْسَ کَما تَقُولُ ـ نَجَوْنا وَ نَجَوْتَ ، وَ إِنْ یَکُنِ الْأَمْرُ کَما نَقُول ـ وَ هُوَ کَما نَقُولُ ـ نَجَوْنا وَ هَلَکْتَ»؛ (اگر مطلب این باشد که تو مى گوئى [خدا و قیامتى در کار نباشد] ـ که مسلماً چنین نیست ـ، هم ما اهل نجاتیم و هم تو، ولى اگر مطلب این باشد که ما مى گوئیم، ـ و حق نیز همین است ـ، ما اهل نجات خواهیم بود و تو هلاک مى شوى). «ابن ابى العوجاء» رو به همراهانش کرد و گفت: «وَجَدْتُ فِى قَلْبِی حَزازَةً فَرُدُّونِی، فَرَدُّوهُ فَماتَ»؛ (در درون قلبم دردى احساس کردم، مرا بازگردانید، او را بازگرداندند و به زودى از دنیا رفت!). (۳)، (۴) ✍پی نوشت : (۱). «أَرَأَیْتُمْ» معمولًا آن را به معنى «أَخْبِرُونِى»؛ (به من خبر دهید) تفسیر مى کنند؛ بحث مشروحى در این زمینه در تفسیر نمونه، جلد ۵، صفحه ۲۳۱ آمده است. (۲). «عبدالکریم» اسم اصلى «ابن ابى العوجاء» بود، و چون او منکر خدا بود امام علیه السلام مخصوصاً او را به این نام صدا مى زد تا شرمنده شود. (۳). «اصول کافى»، جلد ۱، صفحه ۷۸ (کتاب التوحید، باب حدوث العالم). (۴). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دار الکتب الإسلامیه، چاپ بیست و ششم، ج ۲۰، ص ۳۴۶.
✔️قاعده دفع ضرر محتمل، آخرین راه، برای هدایت کافران 💠خداى متعال در آیه ۵۲ سوره «فصّلت» اصل عقلى معروف «دفع ضرر محتمل» را با بیانى روشن براى افراد لجوج تشریح مى کند، خطاب به پیامبر(صلى الله علیه وآله) کرده، مى فرماید: (به آنها بگو! به من خبر دهید! اگر این قرآن از سوى خداوند یگانه یکتا باشد [و حساب و جزا و بهشت و دوزخى در کار باشد] و شما به آن کافر شوید، چه کسى گمراه تر خواهد بود از آن کس که در مخالفت، شدیدى قرار دارد؟!)؛ «قُلْ أَ رَأَیْتُمْ إِنْ کانَ مِنْ عِنْدِ اللّهِ ثُمَّ کَفَرْتُمْ بِهِ مَنْ أَضَلُّ مِمَّنْ هُوَ فِی شِقاق بَعِید». (۱) البته، این گفتار، در مورد کسانى است که هیچ دلیل منطقى در آنها کارگر نیست، در حقیقت آخرین سخنى است که به اشخاص لجوج و مغرور و متعصب گفته مى شود، و آن این که: اگر شما حقانیت قرآن و توحید و وجود عالم پس از مرگ را صددرصد، نپذیرید، مسلماً دلیل بر نفى آن نیز ندارید، بنابراین، این احتمال باقى است که دعوت قرآن و مسأله معاد واقعیت داشته باشد، آنگاه فکر کنید چه سرنوشت تاریک و وحشتناکى خواهید داشت با این گمراهى و مخالفت شدید و موضع گیرى در برابر این مکتب الهى. این همان سخنى است که ائمه دین(علیهم السلام)، در برابر افراد لجوج در آخرین مرحله، مطرح مى کردند چنان که در حدیثى که در کتاب «کافى» آمده، مى خوانیم: امام صادق(علیه السلام) با «ابن ابى العوجاء»، مادى و ملحد عصر خود، سخنان بسیارى داشت، آخرین مرحله که او را در «مراسم حج» ملاقات کرد، بعضى از یاران امام عرض کردند، مثل این که «ابن ابى العوجاء» مسلمان شده؟! امام فرمود: او از این کوردل تر است، هرگز مسلمان نخواهد شد، هنگامى که چشمش به امام صادق(علیه السلام) افتاد گفت: اى آقا و بزرگ من! امام فرمود: «ما جاءَ بِکَ إِلى هذَا الْمَوْضِع»؛ (تو اینجا براى چه آمده اى؟!) عرض کرد: «عادَةُ الْجَسَدِ، وَ سُنَّةُ الْبَلَدِ، وَ لْنَنْظُرَ مَا النّاسُ فِیْهِ مِنَ الْجُنُونُ وَ الْحَلْقِ وَ رَمْىِ الْحِجارَةِ»؛ (براى این که هم جسم ما عادت کرده، هم سنت محیط اقتضاء مى کند، ضمناً نمونه هائى از کارهاى جنون آمیز مردم، و سر تراشیدن ها، و سنگ انداختن ها را تماشا کنم!) امام فرمود: «أَنْتَ بَعْدُ عَلى عُتُوِّکَ وَ ضَلالِکَ، یا عَبْدَالْکَرِیْمِ»؛ (تو هنوز بر سرکشى و گمراهى خود باقى هستى، اى عبد الکریم!). (۲) او خواست شروع به سخن کند، امام فرمود: «لاجِدالَ فِى الْحَجِّ»؛ (در حج جاى مجادله نیست) و عباى خود را از دست او کشید، و این جمله را فرمود: «إِنْ یَکُنِ الْأَمْرُ کَما تَقُولُ ـ وَ لَیْسَ کَما تَقُولُ ـ نَجَوْنا وَ نَجَوْتَ ، وَ إِنْ یَکُنِ الْأَمْرُ کَما نَقُول ـ وَ هُوَ کَما نَقُولُ ـ نَجَوْنا وَ هَلَکْتَ»؛ (اگر مطلب این باشد که تو مى گوئى [خدا و قیامتى در کار نباشد] ـ که مسلماً چنین نیست ـ، هم ما اهل نجاتیم و هم تو، ولى اگر مطلب این باشد که ما مى گوئیم، ـ و حق نیز همین است ـ، ما اهل نجات خواهیم بود و تو هلاک مى شوى). «ابن ابى العوجاء» رو به همراهانش کرد و گفت: «وَجَدْتُ فِى قَلْبِی حَزازَةً فَرُدُّونِی، فَرَدُّوهُ فَماتَ»؛ (در درون قلبم دردى احساس کردم، مرا بازگردانید، او را بازگرداندند و به زودى از دنیا رفت!). (۳)، (۴) ✍پی نوشت : (۱). «أَرَأَیْتُمْ» معمولًا آن را به معنى «أَخْبِرُونِى»؛ (به من خبر دهید) تفسیر مى کنند؛ بحث مشروحى در این زمینه در تفسیر نمونه، جلد ۵، صفحه ۲۳۱ آمده است. (۲). «عبدالکریم» اسم اصلى «ابن ابى العوجاء» بود، و چون او منکر خدا بود امام علیه السلام مخصوصاً او را به این نام صدا مى زد تا شرمنده شود. (۳). «اصول کافى»، جلد ۱، صفحه ۷۸ (کتاب التوحید، باب حدوث العالم). (۴). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دار الکتب الإسلامیه، چاپ بیست و ششم، ج ۲۰، ص ۳۴۶.
⛔️ جنس خارجی ممنوع... https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLRT9deqJ4v5sMQ
👌 💗احترام به قانون در هر جا و هر حالتی💗 🔶🔷استاد زبانمان بود می گفت یکی از شاگردهای کلاسم برای گرفتن تابعیت به یکی از کشورهای آسیای شرقی سفر کرده بود. در آنجا بعد از رویت مدارک و انجام مراحل اداری مصاحبه ای هم بصورت حضوری با او ترتیب داده بودند. در این مصاحبه یکی از سوالات این بود که آیا شما در کشورتان ای هم داشته اید؟ تا حال برای موردی بازداشت یا مثلا سابقه داشته اید؟ 💢پاسخ این خانم منفی بود، اما اشاره کرده بود که فقط چندبار وی را به بهانه بی حجابی کرده اند و بعد گفته بود که این هم چیز مهمی نیست چون در کشور شما حجاب اجباری نیست وگرنه من هیچ سابقه سوء رفتار خاصی ندارم که با موازین و کشور شما همخوانی نداشته باشد! 👈اما واکنش طرف مصاحبه هم جالب توجه بود. چرا که به آن خانم گفته بود با موازین کشور ما ندارد با موازین کشور شما که دارد!👉 💢آن طرف مصاحبه کننده از پذیرش تقاضای آن خانم سر باز زده بود و گفته بود:👇👌 🔸مهم این نیست که قوانین کشور شما با قوانین سایر کشورها تفاوت دارد،👈 این هم مهم نیست که شما به عنوان یک شخص چقدر قوانین کشورتان را قبول دارید، این است که وقتی در کشوری وضع شد همه به آن قانون بگذارند و حدود و ثغور آن را رعایت کنند که شما این کار را نکرده اید و ما متاسفیم که نمی توانیم با تقاضای شما برای تابعیت موافقت کنیم! ❌ http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید : ( برادرانه ) ❓کرامت یا اهانت انسان...!؟ ✔️ وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ : ما فرزندان آدم را گرامى داشتیم. (اسراء/70) https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLRT9deqJ4v5sMQ
✔️قصاص مرد در برابر زن 💠منظور از عدم قصاص مرد در برابر قتل زن، قصاص بدون قید و شرط است، ولى با پرداخت نصف دیه، کشتن او جایز است. و لازم به توضیح نیست که پرداخت مبلغ مزبور براى اجراى قصاص، نه به خاطر این است که زن از مرتبه انسانیت دورتر است و یا خون او کمرنگ تر از خون مرد است، این توهمى است کاملاً بى جا و غیر منطقى که شاید لفظ و تعبیر «خون بها» ریشه این توهم شده است، پرداخت نصف دیه [که به افراد تحت تکفل او پرداخت می شود و نفعی برای قاتل که قرار است قصاص شود ندارد] تنها به خاطر جبران خسارتى است که از قصاص مرد متوجه خانواده او مى شود (دقت کنید). توضیح این که: مردان غالباً در خان3واده عضو مؤثر اقتصادى هستند و مخارج خانواده را متحمل مى شوند و با فعالیت هاى اقتصادى خود چرخ زندگى خانواده را به گردش در مى آورند، بنابراین تفاوت میان از بین رفتن «مرد» و «زن» از نظر اقتصادى و جنبه هاى مالى بر کسى پوشیده نیست که اگر این تفاوت مراعات نشود، خسارت بى دلیلى به بازماندگان مرد مقتول و فرزندان بى گناه او وارد مى شود، لذا اسلام با قانون پرداخت نصف مبلغ در مورد قصاص مرد، رعایت حقوق همه افراد را کرده و از این خلاء اقتصادى و ضربه نابخشودنى، که به یک خانواده مى خورد جلوگیرى نموده است. اسلام هرگز اجازه نمى دهد به بهانه لفظ «تساوى»، حقوقِ افرادِ دیگرى مانند فرزندان شخصى که مورد قصاص قرار گرفته پایمال گردد. البته ممکن است زنانى براى خانواده خود، نان آورتر از مردان باشند، ولى مى دانیم احکام و قوانین بر محور افراد دور نمى زند بلکه کل مردان را با کل زنان باید سنجید.(۱) ✍پی نوشت : (۱). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دار الکتب الإسلامیه، چاپ پنجاه و پنجم، ج ۱، ص ۶۸۹.
📚بخوانید : پنج شنبه ها . خاطراتی از شهدا ❤️ دختر یا پسر...!؟ https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLRT9deqJ4v5sMQ 👇👇
❤️دختر یا پسر؟ 💠بعد از چند ماه انتظار می خواستم خبرِ پدر شدنشو بدم اما وقتی از منطقه اومد فوراً رفت سراغ کارهای لشکر و اعزام نیروها. شب خسته و کوفته اومد و رفت استراحت کنه ولی خیلی تو فکر بود. گفتم: «محمود تو فکر چی هستی؟» گفت: «تو فکر بچه ها» خوشحال شدم و گفتم: «تو فکر بچه ها؟ کدوم بچه ها؟ هنوز که بچه ای در کار نیست!» گفت: «ای بابا بچه های لشکرو می گم». انگار آب سرد ریخته باشند رو بدنم. با ناراحتی رفتم خوابیدم و آروم آروم گریه کردم. - فاطمه خوابیدی؟ - دارم می خوابم. - چرا امشب اینقد ساکتی؟ - چی بگم؟ - مثلاً بگو دختر دوست داری یا پسر؟ خودمو جمع و جور کردم و جوابشو دادم. اون هم نظرشو گفت. اون شب کلّی باهام حرف زد. تا خیالش ازم راحت نشد نخوابید. 🌹شهید محمود کاوه ✍رد خون روی برف، صفحه4 ✔️مقام معظم رهبری : زن هم در کشاکش زندگی زنانه خود، با بحران ها و با تلاطم هایی مواجه می شود. چه در محیط بیرون از خانه مشغول تلاش و فعالیت و کارهای گوناگون سیاسی، اجتماعی و... باشد یا در داخل خانه مشغول باشد که زحمت و اهمیتش کمتر از کار بیرون نیست. حالا زن در این کشاکش به تلاطم هایی برخورد می کند و چون روح او ظریف تر است، بیشتر به آرامش، به آسایش، به تکیه کردن به یک شخص مطمئن احتیاج دارد. او کیست؟ او شوهر است. ✍مطلع عشق، صفحه 28
✳️فهرست وظائف عمده و اصلی یک مدیر ✔️بطور کلّى مى توان گفت که یک مدیر، ده وظیفه عمده و اصلى دارد که فهرست وار از این قرار است: ۱. تصمیم گیرى. ۲. برنامه ریزى. ۳. سازماندهى. ۴. هماهنگى و کنترل. ۵. ایجاد انگیزه و ابتکار. ۶. چاره جوئى و پیشگیرى. ۷. بررسى و ارزیابى عوامل پیروزى و ناکامى. ۸. جمع آورى اطّلاعات و آمار لازم. ۹. جذب نیروهاى صالح. ۱۰. تشویق و توبیخ.(۱) ✍پی نوشت :(۱). گرد آوری از کتاب: مدیریت و فرماندهى در اسلام، مکارم شیرازى، ناصر، نسل جوان، قم، ۱۳۸۹ شمسی، چاپ: دوازدهم، ص ۴۳.
💠پيامبر صلي الله عليه و آله :  يَجِبُ عَلَى الرَّجُلِ لاِمْرَأَتِهِ ما يَجِبُ لَهُ عَلَيْها، اَن يَتَزَيَّنَ لَها كَما تَتَزَيَّنُ لَهُفى غَيرِ مَأثَمٍ ؛ همان حقوقى كه لازم است مرد در رابطه با همسر خود رعايت كند، بر زن نيز لازم است اين كه شوهر، خود را براى همسر خويش آراسته كند؛ همان گونه كه زن، خود را درغير گناه براى همسر خويش آراسته مى كند. الفردوس ، ج 5، ص 521 ، ح 8953
📚 بخوانید : تنظ ثیاثی....😂 https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLRT9deqJ4v5sMQ