🔹 نماینده شهرستان خمینی شهر اصفهان در مورد دریافت خودرو دنا پلاس:
" سلام
پیرو ابهامات و مطالبات متعددِ مردمِ عزیز، اعلام می دارم بنده هیچ خودرویی از مجلس تحویل نگرفتم و خودرو شخصی ام نیازم را کفایت میکند."
#دناپلاس
#شفافیت
⬛️با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از تولیدات رسانهای بدون سانسور
💠 امیرالمومنین(ع)
افسوس های گذشته را در دل خود بیدار مکن، زیرا تو را از آمادگی برا #پیروزی باز می دارد.
📘غررالحکم، ص۷۶۶
#امید_به_آینده
🔷 @BDON_SANSOR
دست آقایون مجلس درد نکنه
اینها زبون درآوردن
⬛️با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از تولیدات رسانهای بدون سانسور
🔘 ناکامی آمریکا در احیای تحریم های سازمان ملل
«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در توئیتی اذعان کرد که تلاش آمریکا برای کلید زدن مکانیسم ماشه و احیای تحریمهای سازمان ملل علیه ایران شکست خورد.
«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در توئیتی اذعان کرد که تلاش آمریکا برای کلید زدن مکانیسم ماشه و احیای تحریمهای سازمان ملل علیه ایران شکست خورد.
☑️ @BDON_SANSOR
📍#تحلیل_نگاشت | کدام مکانیزم؟
🔹حتماً به یاد دارید در دوران انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر همیشه هستند برخی از دلسوزان در کنار برخی دلسوزنماها، که می گویند ما برای رسیدن به گزینه های مطلوب باید مکانیزم داشته باشیم. وقتی از آنها می پرسیدیم چه مکانیزمی بهتر است؟
🔸می گفتند همه یا اکثر نخبگان را جمع کرده(مجمع عمومی) و برای انتخابِ گزینه اصلح، بین آنها رأی گیری شود. هر کس بیشترین رأی را آورد همان گزینه اصلح است.
🔹بعد می گفتند البته مصالحی وجود دارد که نمی توان صرفاً به رأی گیری بین نخبگان اعتنا کرد. باید گزینه نهایی و لیست نهایی در اتاق دربسته تعدادی از بزرگان بسته شود. آنها به مصالح جامعه نگاه می کنند، جدا از رأی گیری درون مجمع عمومی(نخبگان)، به نظرسنجی ها هم نگاه می کنند و ...!
⭕️ نکته: می گفتند فقط هم کسانی از نامزدها در این ساختار قرار می گیرند که عهدنامه ما را امضا کنند(اصلاً ملاک اصلح بودن و شایستگی ها نبوده).
🔸این چنین افراد و لیست های مورد نظر خود را به جامعه انقلابی غالب می کردند. برخی کاندیداها که در بین اعضای شورای مرکزی نفوذ داشتند اتوبوس اتوبوس آدم می آورده تا در مجمع عمومی رأی بالایی کسب کنند. همزمان با نفوذ در برخی موسسات افکارسنجی و نظرسنجی، اسم خود را جزو گزینه های رأی آور ثبت و اصطلاحاً، نظرسازی می کردند. البته گاهی نفوذ اشخاص در شورای مرکزی به حدی بود که اساساً نیازی به رأی آوری در مجمع عمومی یا نظرسنجی ها هم نداشتند!
✍️ داود مدرسی یان
#انتخابات_1400
⬛️با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از لفظ قلم | زهرا محسنیفر
تصمیم امیرالمؤمنین (ع) به پذیرش "حکمیت"، تصمیمی مدبرانه بود، اما آنها که حکمیت را به او تحمیل کردند، با مخ در جهنماند.
تصمیم امام حسن (ع) به پذیرش "صلح" معاویه، تصمیمی عاقلانه بود اما آنها که او را مجبور به پذیرش صلح کردند، همنشین دوزخی ابوموسی اشعری شدند.
تصمیم امام رضا (ع) به پذیرش "ولایتعهدی"، تصمیمی دوراندیشانه بود، اما آنها که امام را در جایگاه ولایتعهدی نشاندند، همنشین دوزخی معاویه شدند.
تصمیم امام خمینی بر پذیرش "قطعنامه ۵٩٨" تصمیمی مدبرانه بود اما آنها که جام زهر را به امام خوراندند، بعدها "برجام" را به امام خامنهای تحمیل کردند.
#دفاع_مقدس
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
هدایت شده از رو به راه | رها عبداللهی
🔴 قانون حجاب؛ نیازمند بازنگری یا دقیق نگری؟!
🔺این روزها دوباره بحث پیرامون «حجاب اجباری » یا به عبارت دیگر «قانون حجاب آری یا خیر» داغ شده. بسیاری از متن ها و نظرات مملو بود از احساس درد و دغدغه و دنبال راه حل گشتن. بعضی به سراغ مبنا رفته و برخی نظراتی سطحی مطرح کردند. کاری به اظهار فضل های غرض ورزانه ندارم. اما آن درد و دغدغه، حس مشترک همه دلسوزان دین و انقلاب و جامعه امروزمان است. ما در حوزه پوشش جامعه با یک معضل، یک آشفتگی، یک بی هویتی، یک تقلای جمعی آشفته برای تغییر، یک سردرگمی... روبرو هستیم.
🔹به نظر من این بحث یک بحث دو وجهی ست که در بسیاری از انتقادها این تفکیک دیده نمی شود. یک وجه این که آیا استاندارد پوشش مدنظر حاکمیت باید به صورت قانون الزامی معین شود؟ و وجه دوم این که ابزار حاکمیت برای التزام عملی افراد به این قانون چه باید باشد؟
🔹بسیاری در پاسخ به سوالات وجه دوم به سراغ وجه اول رفته و از اساس منکر آن شده اند و همین عدم تفکیک موجب بی نتیجه بودن بسیاری از مباحث شده.
🔹برای بحث پیرامون وجه نخست باید حجاب و هر ارزش اجتماعی دیگری که برخاسته از شرع مبین است، را در چارچوب حاکمیتی و هویتی دید و وجه دوم این بحث نیازمند بررسی و آسیب شناسی پیوست های اجرا و الزام قوانین در کشور است.
🔺وجه اول
🔹در حکومت اسلامی قانون گذار بالاترین مرتبه ی وجودی یعنی الله است. فرق قانون گذاری الله با انسان ها این است که مصلحت فرد و جامعه هر دو باهم دیده شده است و صلاح این دو باهم تزاحم ندارد. چراکه غایت، سعادت کل انسان هاست و قوانین اجتماعی اسلام از همین غایت سرچشمه می گیرد.
🔹اسلام بدون عمل به عقاید، ادعایی بیش نیست و جامعه ی اسلامی بنا نیست در مرحله ی ادعا متوقف شود. بلکه باید رشد کند تا اهداف الهی تامین شود. پس قوانین در حکومت اسلامی نقش هویتی و حیثیتی پیدا می کنند. هرکدام از ارکان هویتی یک ساختار لنگ بزند، به کل آن لطمه می زند و باید اصلاح شود تا ساختار فرو نریزد. الزام اجرای قوانین توسط حاکمیت از اینجا می آید. برقراری عدالت یا امنیت باشد یا حجاب فرقی نمی کند. عقب ماندگی در هرکدام مایه خدشه به هویت نظام اسلامی ست. اگر در هر کدام نقص بود، اگرچه باید نقص را برطرف کرد، اما دلیلی برای رها کردن باقی ارکان هویتی نیست. از این نظر حجاب مساله ای حاکمیتی و سیاسی ست.
🔹البته این بدان معنا نیست که همه ی مخالفان حجاب دلیلشان برای مخالفت سیاسی ست. اما مخالفان جمهوری اسلامی همه مخالف حجاب هستند. چون به خوبی متوجه هویتی و حیثیتی بودن آن هستند.
🔺وجه دوم
🔹عدم تناسب پوشش بسیاری افراد با استانداردهای اسلامی در کشور ما بسیاری را به این باور رسانده که ما پس از انقلاب راه را اشتباه رفته ایم و از اساس نباید حجاب را اجباری اعلام می کردیم و همین باعث افسارگسیختگی و بی هویتی اوضاع پوشش در جامعه شد. عده ای هم پا را فراتر گذاشته و می گویند اجبار حجاب در اوایل انقلاب موجب پیاده کردن بسیاری از زنانی که خود در راهپیمایی های روزهای انقلاب حاضر بوده اند از قطار انقلاب شد و این آغاز دو دستگی و خط کشی ها در نظام و ایجاد گسل های اجتماعی شد.
🔹اینجا همان نکته عدم تفکیک دو وجه قضیه دیده میشود.
🔹تغییر اعتقادات مردم در جهت قرار گرفتن در چارچوب اهداف نظام اسلامی، پیوست های اجتماعی و فرهنگی و سیاست گذاری های دقیق آموزشی می خواست؛ اگر این پیوست ها رعایت نشده چرا علت را در وجه اول می جوییم؟
🔹اگر در ادامه تغذیه فرهنگی و فکری جامعه مطابق با تهاجم فرهنگی و تغییر مقتضیات زمان نبود، مشکل از اصل قانون است؟
🔹کسانی که می گویند قانون حجاب اجباری عامل این آشفتگی هویت جامعه در پوشش است، آیا تصور می کنند این آشفتگی با آزادی پوشش برطرف یا تعدیل می شود؟ یا اینکه این بار با سیل مسایل حل نشده و غیر قابل کنترل دیگری در فرهنگ، آموزش، اقتصاد، اخلاق و حتی سیاست مواجه خواهیم شد؟
🔹اینکه بعضی برخوردهای افراطی، جاهلانه و ندانم کاری عده ای که بعدها هم از آن ور بوم افتادند، موجب تحریک گسل های اجتماعی شده، مربوط به وجه اول قضیه حجاب (اصل وجود قانون) است یا وجه دوم(شیوه ی اجرا)؟
🔹مهاجمان فرهنگی قانون حجاب را بزرگترین مانع ریشه کنی حجاب در کشور ما می دانند. منتقدان اجرا نشدن پیوست های فرهنگی چرا با آنان هم نوایی می کنند؟
🔻پاسخگویی به سوال مهم مربوط به این وجه بحث، جای بسی گفتگو و نقد و بررسی دارد. آنقدر عملکردهای خطا، نادیده گرفتن واقعیت ها، تسامح ها، آسیب شناسی نکردن ها... تکرار شده که گاه به نظر می رسد معضل پوشش در جامعه ما گرهی ناگشودنی ست. باید بحث و گفتگو پیرامون این دغدغه مهم از کلیشه های کم تاثیر فعلی خارج شود و آنقدر نظرات به بوته ی نقد و گفتگو گذاشته شود تا تصمیم گیران و سیاست گذاران را ومجریان و ناظران را و ادار به تدبیری دیگر کنند.
📝#رها_عبداللهی
@roo_be_rah
10.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ «خواب راحت ندارم بابایی» بانوای حاج میثم مطیعی
🏴 ویژه شهادت حضرت رقیه (س)
⬛️ با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
🌐 #توییت_نگاشت | تحریف نکن
➖پذیرش قطعنامه هرگز بهمعنای این نبود که امام از حرف های قبلی خود برگشتند، بلکه ایشان یک راهبرد جدید و پیچیده را انتخاب کردند که ثمره آن جبهه بزرگ مقاومت به رهبری آیت الله خامنه ای است و اکنون این شما غرب گرایان هستید که باید جام زهر را بنوشید.
#جریان_تحریف
✍حمیدرضا ابراهیمی
⬛️با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794