eitaa logo
بکگراند | 𝖣𝗂𝗌𝗇𝖾𝗒🌸 •
12.3هزار دنبال‌کننده
18.6هزار عکس
3هزار ویدیو
1 فایل
- 𝗜𝗻 𝘁𝗵𝗲 𝗻𝗮𝗺𝗲 𝗼𝗳 𝗚𝗼𝗱 • 💖 • - 𝗚𝗼 𝘄𝗵𝗲𝗿𝗲 𝘆𝗼𝘂𝗿 𝗱𝗿𝗲𝗮𝗺𝘀 𝘁𝗮𝗸𝗲 𝘆𝗼𝘂 • 🌈 • - 𝗕𝗶𝗿𝘁𝗵 : 28 𝗢𝗰𝘁𝗼𝗯𝗲𝗿 • 🧁 • • • •
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺 🌺 ۷۲🌺 ✅ترجمه جدا هم ارسال میشه برای سهولت در خواندن ترجمه✅ @Rahee_saadat
🌺 🌺 ۷۲🌺 ✅ترجمه جدا برای سهولت در خواندن ترجمه✅ @Rahee_saadat
🌺 🌺 ۷۲🌺 ✅ترجمه جدا برای سهولت در خواندن ترجمه✅ @Rahee_saadat
✨📖✨ ضَرَبَ لَكُمْ مَثَلًا مِنْ أَنْفُسِكُمْ ۖ هَلْ لَكُمْ مِنْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ مِنْ شُرَكَاءَ فِي مَا رَزَقْنَاكُمْ فَأَنْتُمْ فِيهِ سَوَاءٌ تَخَافُونَهُمْ كَخِيفَتِكُمْ أَنْفُسَكُمْ ۚ كَذَٰلِكَ نُفَصِّلُ الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ (28 - روم) ⚡️خداوند برای (هدایت) شما هم از عالم خود شما مثالی زد: آیا هیچ‌ یک از غلام و کنیزان ملکی شما در آنچه (از مال و حقوق و مقام) که ما روزی شما گردانیدیم با شما شریک هستند تا شما و آن‌ها در آن چیز بی‌هیچ مزیت مساوی باشید و همان‌قدر بیمی که شما از یکدیگر دارید هم از آنان دارید؟ (هرگز ندارید و هیچ آن‌ها را شریک و مساوی با خود نمی‌دانید پس چگونه مخلوقات مملوک خدا را شریک خدا گرفته و معبود خود می‌گردانید؟) ما چنین مفصل و روشن آیات خود را برای مردم با عقل و هوش بیان می‌کنیم. 🔷🔸برای درک مفهوم آیه فوق به این مثال دقت کنیم: ما یک پیمانکاری هستیم که در امر ساخت مسکن کار می‌کنیم. ارباب ثروتمندی به ما پول و امکانات می‌دهد تا خانه‌ای برای کسی بسازیم و این ارباب دستمزد ما را هم جدا پرداخت می‌کند. آیا وقتی ما این خانه را ساختیم می‌توانیم ما هم ادّعای شراکت با ارباب بکنیم و بگوییم که در ساخت خانه شریک ارباب هستیم؟ قطعاً چنین نیست ما هیچ‌گونه مالکیتی بعد از ساخت خانه برای ارباب، بر خود نداریم. 💎حضرت حق‌تعالی هم روزیِ ما را می‌دهد و ما بخشی از این روزی را انفاق و به کس دیگری می‌دهیم، پس آیا ما می‌توانیم خود را در روزی‌رساندن به کسی که انفاق کرده‌ایم، شریک خدا کنیم؟ یا کسی که روزیِ خدا به دست او به ما می‌رسد، آن روزی‌دهنده را مالکیت قائل شده و گمان کنیم او روزی ما را می‌دهد؟ قطعاً چنین نیست. ‼️هیچ انسان ثروتمندی نوکر و پیش‌خدمت و غلام خود را در ثروت خود شریک نمی‌کند بلکه به او در قبال کاری که می‌کند اجرت می‌بخشد. وقتی ما هم به نیازمندی از آنچه خدا روزی‌مان کرده طعامی می‌بخشیم، هرگز در رزّاق‌بودن خدا شریک نمی‌شویم چون خودش فرموده رزّاق فقط خداست. (هُو الرَّزاق) بلکه در قبال این انتقال رزق فقط اجرت می‌بریم و دستمزد دنیوی و اخروی می‌گیریم. وقتی اربابی به پیمانکاری اعتماد می‌کند و ساخت خانه‌اش را به او می‌سپارد، پیمانکار باید از ارباب به خاطر این لطف که باعث شده است بیکار نباشد و اجرتی بگیرد تشکر کند. این پیمانکار حق ندارد در قبالِ ساخت خانه به کسی که این خانه را از ارباب می‌خرد منت کند چون او هیچ کاری این وسط نکرده است و اگر کرده اجرت خود گرفته است. برای همین است که حضرت حق منت و آزاردادن زمان انفاق را مبطل انفاق می‌داند. ✨📖✨ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُبْطِلُوا صَدَقَاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَالْأَذَىٰ (264 - بقره) ⚡️اى کسانى که ایمان آورده‌اید! بخشش‌هاى خود را با منت و آزار باطل نسازید. 💢مردم در بحث انفاق به سه گونه عمل می‌کنند: ♦️1) برخی آنچه می‌بخشند با منت و اذیت تمام انفاق خود را محو و باطل می‌کنند. 🍀نبی مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند: ✨کسی که ببخشد و منت کند، ملعون نزد خدا می‌شود.✨ ♦️2) برخی زمان انفاق از انفاق‌گیرنده هیچ تشکر و سپاسی نمی‌خواهند چون پیمانکار اجرت خود از ارباب می‌گیرد و در تحویل خانه ارباب به کسی که منظور ارباب است حق ندارد از او طلب دستمزد کند. ✨📖✨ إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا (9 - انسان) ⚡️(و می‌گویند:) ما شما را به خاطر خدا اطعام می‌کنیم و هیچ پاداش و سپاسى از شما نمی‌خواهیم. 👈این گروه در قیامت از امان‌یافتگان هستند. @Rahee_saadat
🌈بهشت مراتبی دارد که با عنوان نَعیم، فردوس، جَنَّت و.... در کلام وحی از آن یاد شده است. اگر بخواهیم مراتب بهشت را بهتر ترسیم کنیم به یک بیمارستان می‌رویم: از نظافت‌چی، بعد خدمه‌ای که ملحفه عوض می‌کند تا بهیاری که مراقب بیمار است و پرستاری که مسئول دارو، تزریقات و بخیه مریض است تا پزشک که معاینه بیمار بر عهده اوست و متخصص که فقط جراحی می‌کند، تا فوقِ تخصص و پروفسور... همه‌ی این مشاغل که ذکر شد هر چند در زیر مجموعه یک بیمارستان شناخته و کار می‌کنند ولی مراتب شغلی‌شان و منش اجتماعی و سادگی کار و برخورداری‌شان هرگز یکسان نیست. @Rahee_saadat
✨﷽✨ 🔴 تلنگر! ✍کسی آمد محضر آیت الله میلانی در مشهد. در اطراف حرم امام رضا علیه السلام مغازه داشت. عرض کرد: مغازه دارم در اطراف حرم، در ایامی که شهر شلوغ است و زائر زیاد، قیمت اجناس را مقداری بالا میبرم و بیشتر از نرخ متعارف میفروشم. حکم این کار من چیست؟ آیت الله میلانی فرمود: این کار "بی انصافی" است. مغازه دار خوشحال از این پاسخ و اینکه آقا نفرمود حرام است، کفشهایش را زیر بغل گذاشت و دست بر سینه عقب عقب خارج میشد. آقای میلانی با دست اشاره کرد به او که برگرد! برگشت! آقا دهانش را گذاشت کنار گوش مغازه دار و گفت: داستان کربلا را شنیده ای؟ گفت:بله! گفت: میدانی سیدالشهدا علیه السلام تشنه بود و تقاضای آب کرد و عمر سعد آب را از او دریغ کرد؟گفت: بله آقا، شنیده ام. آقای میلانی فرمود: آن کار عمر سعد هم "بی انصافی" بود! 🌹این روزها باانصاف باشیم @Rahee_saadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺تقدیم به شما 🍃آدینه مبارک 🌸آدینه شادی داشته باشید 🍃براتون : 🌺یک دل شاد 🍃و لب خندون 🌸و زندگی آروم و 🍃خانواده صمیمی و 🌺یک دنیا سلامتی وشادی آرزومندم @Rahee_saadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️چشمه ای از برکات است صلوات 🌹شهد دارد ، گلی از آب نبات است صلوات ❤️تا توانی بفرستی به نبی و به علی 🌹برکاتی که همه عین حیات است صلوات 🌹اللّهم صلّ علی مُحمّد ❤️و آلِ محمّد 🌹و عجّل فرجهم @Rahee_saadat
1_655578278.mp3
11.34M
۷ آنچه زبان انسان را به شُکر وامی‌دارد؛ قیمت وجودش را نشان میدهد! تو برای چه نعمتی، چه اتفاقی، چه حادثه‌ای ... زبان به شکر می‌گشایی؟ 🎤 @Rahee_saadat
⇦اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم⇨ @Rahee_saadat
🌹بردن کودکان به مهمانی دعوت نشده شرعاً چه حکمی دارد؟🌹 🍃گاهی والدین به یک مهمانی دعوت هستند که کودکان یا با اصرار همراه آن‌ها می‌شوند یا از ترس تنهایی‌شان، والدین مجبور می‌شوند آنان را با خود به مهمانی ببرند که فقط خودشان دعوت هستند. این امر بر اساس حدیثی از امام صادق (ع) در کتاب مکارم‌الاخلاق چنین نقل شده است: 💫✨آن‌کس که بدونِ دعوت فرزند خود به مهمانی ببرد علاوه بر این‌که حرام خورده است گنه‌کار هم هست. اگر جایی بدون دعوت رفتید بدانید غذایی که می‌خورید پاره آتش است. ‌🍂امام صادق (ع) در این حدیث به صراحت این امر را به شدت نهی می‌کنند، چون حضور بدونِ دعوت در محلی علاوه بر تحمیل خویش به میزبان، ممکن است نارسایی حاصل از این تحمیل باعث آبروریزی یا بدهکاری میزبان هم بشود. 🍀در حدیث دیگری از معصوم (ع) آمده است: اگر مجلسی دعوت شدید که نمی‌توانید حاضر شوید زمانِ دعوت به دعوت‌کننده موضوع را بگویید. علت این دستور برای این است که شاید میزبان اگر بداند شما نمی‌آیید به جای شما مهمان دیگری دعوت کند و نیز باعث هدررفت پیش‌بینی‌هایی که برای شما شده است، نمی‌شوید. @Rahee_saadat