🔹اطلاق عنوان حزب و فرقه به بهائیت دقیق نیست و همه ابعاد این تشڪیلات را در بر نمیگیرد. آنچه ڪه تمامیت بهائیت را پوشش میدهد عنوان سازمان سیاسی است.
♦️ڪتاب سازمان سیاسی بهائیت نوشته حمید رضا اسماعیلی توسط انتشارات موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی منتشر شده است.
نویسنده ڪتاب در پاسخ به خبرگزای فارس با ذڪر این نڪته ڪه پرسش از ماهیت بهائیت، پرسش مهمی است ڪه باید پاسخ دقیقی به آن داد. میگوید: در ڪتاب سازمان سیاسی بهائیت تلاش ڪرده ایم با اسناد و مباحث تحلیلی نشان دهیم ڪه اطلاق عنوان حزب و فرقه به بهائیت دقیق نیست و همه ابعاد این تشکیلات را در بر نمیگیرد. آنچه ڪه تمامیت بهائیت را پوشش میدهد عنوان سازمان سیاسی است.
🔸اسماعیلی با ذڪر این نڪته ڪه بهائیت یک سازمان است میافزاید: بهائیان ڪتاب هائی در باب نظم اداری را تألیف ڪرده و تڪلیف همه بهائیان است ڪه خود را با نظم و مقررات اداری بهائیت وفق دهند. این موضوعی است ڪه از ڪودڪی به بهائیان آموزش داده میشود. اما این سازمان همواره در پی قدرت سیاسی و حتی حڪومت هم بوده است، ڪه همین هدف به راحتی ماهیت سیاسی بودن سازمان بهائیت را تعیین میڪند.
🔺این پژوهشگر میافزاید: سازمان سیاسی بهائیت دارای یک ایدئولوژی سیاسی است ڪه در پوشش باورهای دینی و آئینی به بسیج منابع و رفتارسازی در اعضای خود دست میزند. هدف و غایت اصلی تشکیلات بهائی دست یافتن به قدرت سیاسی و در رؤیای دوردست تأسیس یک حڪومت بهائی است.
🔻حمید رضا اسماعیلی در پایان میگوید: فرق اصلی حزب سیاسی و سازمان سیاسی هم این است ڪه احزاب رسماً برای ڪسب قدرت رقابت میڪنند، اما سازمان سیاسی در پوشش اهداف دیگری مانند امور خیریه اهداف سیاسی خود را پیگیری میڪنند. بنابراین در مورد بهائیت شاید بشود با تسامح لفظ حزب سیاسی را به ڪار برد، اما اگر بخواهیم دقیقتر سخن بگوییم باید بگوئیم بهائیت یک سازمان سیاسی است.
📡ڪانال بهائیت شناسی⬇️
🌍https://eitaa.com/joinchat/830341121Cca0f94fa66
📙ڪتاب سازمان سیاسی بهائیت
تألیف: دڪتر حمیدرضا إسماعیلی
🔹در این ڪتاب آمده است: بهائیت یک موضوع تاریخی صرف یا مربوط به حوزۀ فرق و أدیان إنحرافی نیست.
تشڪیلات بهائیت یک سازمان سیاسی در حال رشد پیش از انقلاب إسلامی بود ڪه در سالهای بعد همپای سازمان مجاهدین خلق به جاسوسی از مراڪز ایران پرداخت.
♦️این تشڪیلات از جمله أپوزیسیون های فعالی محسوب میشود ڪه در داخل و خارج از إیران فعالیت دارد و در محافل سیاسی بینالمللی به لابیگری علیه ایران مشغول بوده است. حقوق بشر و محیط زیست از جمله حوزههای انتخابی این سازمان تشڪیلاتی است ڪه در پوشش آنها به فعالیت خود ادامه می دهد.
🔸آرزوی دیرینۀ آنان در إیران ڪسب قدرت در حال حاضر و حکومت در آینده بوده است. آنها إیدئولوژی و برنامههای خود را برای رسیدن به این مقصود بازنویسی ڪردهاند. این سازمان سیاسی ڪه به نام دین بهائیت فعالیت دارد از دهۀ ۱۳۷۰ با وضعیت جدیدی در صحنه حاضر شده است و با تلاش برای إحیای تشڪیلات خود متناسب با قرن ۲۱، به فعالیت سیاسی و ضد ملی خود إقدام میڪند.
📡ڪانال بهائیت شناسی⬇️
🌍https://eitaa.com/joinchat/830341121Cca0f94fa66
⭕️ڪار ویژه إسرائیل برای بهائی ها «مبارزه نرم» بود.
🔹دڪتر حمید رضا إسماعیلی مؤلف ڪتاب سازمان سیاسی بهائیت:
بهائیت نه تنها قبل از إنقلاب بلڪه بعد از انقلاب هم سوگلی غرب و إسرائیل بود. مبارزه سخت به گروههای دیگر رسید و مبارزه نرم به بهائیت.
♦️در بسیاری از عملیاتهای سخت و تروریستی بهائیانی حضور داشته و در جمع آوری إطلاعات و طراحی عملیات نقش داشتهاند اما إجرا به گروههای دیگری چون منافقین و ڪومله واگذار شده است.
🔹یڪی از مهمترین پروندههای بهائیت در طول چند دهه إنقلاب فعالیت و نفوذ در حوزه محیط زیست است ڪه در این باره سازمانهای غیر دولتی متعددی را راهاندازی ڪردهاند.🤫
🔹 نمونه این موارد مؤسسه "میراث پارسیان" با مدیریت أفرادی چون ڪاووس سید إمامی و مراد طاهباز بود.
📡ڪانال بهائیت شناسی⬇️
🌍https://eitaa.com/joinchat/830341121Cca0f94fa66
❌کلمات اعجازآمیز میرزا حسینعلی بهاء
🔹عریضه های مختلفی به عرش (پیشگاه میرزا حسینعلی بهاء) رسیده و مؤمنین از خدای جهانیان پرسیده اند که (کتاب احکام و قوانین نوشته شود) این است که ما این کتاب را نوشته و آن را به سبک امر و حکم زینت دادیم تا مردم به احکام پروردگارشان عمل کنند.
اما چند نمونه از غلط های ادبی جناب میرزا
1⃣- “قد حضرت” حضور نامه برخلاف استعمال فصحاء است.
2⃣- “عرائض شتّی” به معنی عرائض پراکنده شده و متشتت است نه بمعنی مختلف که مقصود حسینعلی است.
3⃣-“لدی العرش” شاید از باب قلب المؤمن عرش الرحمن است ولی در این صورت هم حضور عریضه لدی القلب بی معنی است.
4⃣- “سئلو فیها” مسئول عنه ذکر نشده است
5⃣- “فیها الله” عریضه متوجه به عرش است و خطاب و سؤال از خدا و این دو قسمت با هم مَچ نیستند در صورتی که مؤمنین با عرش طرف هستند نه خدا و اگر منظور از عرش تخت حسینعلی نوری باشد پس خدا هم خود او خواهد بود.
6⃣- “ربّ ما یری…” این اوصاف در این مقام کاملاً بی وجه و بی جهت و برخلاف بلاغت کلام است.
7⃣- “بطراز الأمر” اطلاق کلمه امر به اوامر، احکام و قوانین الهی برخلاف استعمال فصحای عرب است.
8⃣- “لعلّ النّاس…” نزول لوح وسیله و سبب تعلم و یاد گرفتن است نه وسیله عمل کردن.
🔹پیامبر خوانده بهائیان در این چند سطر چندین غلط فاحشی دارد که به نظر بنده رسیده، چه رسد به سمع و نظر أدباء و فصحا و بلغای عرب.🤔
♦️با چنین غلط های واضح میرزا حسینعلی مدعی وحیانی بودن کلمات اقدس نیز هست!
#کتاب_اقدس_صفحه۹۷
📡ڪانال بهائیت شناسی⬇️
🌍https://eitaa.com/joinchat/830341121Cca0f94fa66
❌قلم ملهم جناب عبدالبهاء
🔹عبدالبهاء قلمش را ملهم به الهام الهی و به دور از اشتباه دانسته در حالی ڪه اشتباه و غلط های ادبی و محتوائی و نحوی در ڪتاب ها و سخان او موج می زند.
♦️وی با ڪمال بی سوادی و جهالت جرم خورشید را تقریباً یک میلیون و نیم بزرگتر از زمین می داند!🤭
🔸در حالی ڪه هر ڪسی با جستجو در اینترنت می بیند جرم خورشید ۳۳۳ هزار برابر جرم زمین است نه یک میلیون و نیم بزرگتر از زمین و این از باب مشت نمونه خروار است.
#ڪتاب_مکاتیب_جلد۵_صفحه۱۶۰
📡ڪانال بهائیت شناسی⬇️
🌍https://eitaa.com/joinchat/830341121Cca0f94fa66
⭕️حرف های دور از واقعیت پیشوای بهائیان
🔹عبدالبهاء معتقد است جرم خورشید تقریباً یک میلیون و نیم بزرگتر از زمین و هر یک از ستارگان ثابت نیز هزار مرتبه بزرگتر از خورشید است🤔
🔺در حالی ڪه جرم خورشید ۳۳۳ هزار برابر جرم زمین است و مقایسه کردن جرم خورشید با دیگر ڪرات نیز اشتباه دیگر است چرا ڪه هر چیزی را باید همانند خودش مقایسه ڪرد نه یڪی در جرم و دیگری در حجم.
این خبط بزرگی است ڪه از مدّعی ملهم بودن قلمش صادر گشته و نشان داد ڪه نه خودش ملهم است و نه قلمش.
🔻عبدالبهاء در ادامه مدعی شد هر یک از ستارگان ثابت نیز هزار مرتبه بزرگتر از خورشید هستند! این حرف نیز خطائی آشڪار است ڪه از قلم این مدعی موید و ملهم تراوش نموده است.
🔹معلوم نیست این آمارها را وی از ڪدام منبعی اخذ یا از ڪدام مشاوری دریافت نموده و آن را الهام خدائی دانست و به خورد پیروان گوسفتد صفتش داده است.
🔸اینڪه عبدالبهاء می گوید هر یک از ستارگان ثابت هزار مرتبه بزرگتر از خورشید هستند، نه تنها سخنی غیر علمی بلڪه دور از واقعیت است ڪه احدی از اخترشناسان گفتار او را تأئید نمی کنند چرا ڪه تمام ستارگان ثابت هزار مرتبه بزرگتر از خورشید نیستند.
🔵واقعیت این است ڪه جناب عبدالبهاء فرقی بین حجم و قطر و جرم خورشید با مساحت و چگالی آن نمی دانسته و از نسبت ستارگان با خورشید در حجم و قطر و جرم و شعاع و چگالی آنها نیز ڪاملاً بی اطلاع بود.😁
#ڪتاب_مفاوضات_صفحه۸۱
📡ڪانال بهائیت شناسی⬇️
🌍https://eitaa.com/joinchat/830341121Cca0f94fa66
🔴اعتراض به حڪومت ممنوع
🔹میرزا حسینعلی بهاء در ام الڪتاب خود از پیروان خویش می خواهد احدی از آنان نسبت به حاڪمان خود حق اعتراض ندارد.
با توجه به اعتقاد بهائیان ڪه میرزا حسینعلی نوری را موسس دیانت بهائی دانسته و بهائیت را آئین الهی و آسمانی قلمداد می ڪنند😶
♦️اما باید گفت میرزا حسینعلی بهاء با این حکم نشان داد بهائیت نه تنها دین نیست، بلڪه تنها فرقه ای بیش نخواهد بود چرا ڪه یکی از ویژگی های فرقه مخالفت با مذهب رسمی جامعه است.
علی محمد شیرازی و حسینعلی نوری توسط ڪانون های صهیونی فرقههای بابیت و بهائیت را در ایران تأسیس و به آن سمت و سو دادند و از این طریق به مخالفت با نظام اسلامی برخاستند و از پیروان خود نیز خواستند نسبت به حاڪمیت اعتراض نڪنند.🤔
#ڪتاب_أقدس_صفحه۹۳
📡ڪانال بهائیت شناسی⬇️
🌍https://eitaa.com/joinchat/830341121Cca0f94fa66
⭕️حسینعلی بهاء دروغگوست و به اجماع مسلمین ڪافر است
🔹شيخ عبدالعزيز بن باز مفتى سابق عربستان در پاسخ به اين سؤال، «ڪسانى ڪه معتقد به مذهب حسینعلی بهاء شده اند، و ڪسى ڪه مدعى نبوت است و همچنين مدعى است ڪه خداوند در او حلول ڪرده حڪمشان چيست»؟
♦️اينگونه فتوا داد:
«اگر عقيده بهائيت همانگونه باشد ڪه ذڪر گرديد در ڪفرشان هيچ شڪى وجود ندارد بنابراين نباید آنها را در قبرستان مسلمین دفن ڪنند. هرڪس بعد از بعثت حضرت محمد (ص) مدعى نبوت باشد دروغگوست و به نص و اجماع مسلمانان ڪافر است».
📡ڪانال بهائیت شناسی⬇️
🌍https://eitaa.com/joinchat/830341121Cca0f94fa66
💢بهائیان ڪافر هستند
🔹مولانا محمد عمر ملازهی مشهور به «محمد عمر سربازی» از مشاهیر علمای دیوبند در پاسخ به سوالی مبنی بر این ڪه چرا جلوی فرقه بهائی را نمی گیرید و چرا علماء مردم را آگاه نمی ڪنند؟ می نویسد:
♦️«بر فتوای ڪفر بهائی و ڪمونیست ما همه اهل تسنن و تشیع موافق و همصدا هستیم همانگونه ڪه در تحریم اقتصادی با آنها هم نوا هستیم».😐
📡ڪانال بهائیت شناسی⬇️
🌍https://eitaa.com/joinchat/830341121Cca0f94fa66
🔹امام زمان علیه السّلام در روایات اهلبیت علیهم السّلام
💢حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ڪتاب منتخب الاثر روایاتی نقل می ڪند ڪه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بطور دقیق معرفی شده است.
🔸در این ڪتاب ۱۲۱ روایت نقل می ڪند ڪه امام زمان علیه السّلام هفتمین امام از نسل امام باقر علیه السّلام است.
🔺همچنین ۱۱۲ روایت نقل می ڪند ڪه امام زمان علیه السلام ششمین امام از نسل امام صادق علیه السّلام است.
🔻و ۱۱۵ روایت نقل می ڪند ڪه امام زمان علیه السّلام پنجمین امام از نسل امام ڪاظم علیه السّلام است.
🔹همچنین ۱۱۱ روایت نقل می ڪند امام زمان علیه السّلام چهارمین امام از نسل امام رضا علیه السّلام است.
♦️آیا علی محمد باب هفتمین نسل امام باقر یا ششمین نسل امام صادق یا پنجمین نسل امام ڪاظم یا چهارمین نسل امام رضا علیهم السّلام بود؟
🔸مرحوم آیت الله صافی همچنین ۱۱ روایت نقل می ڪند ڪه مادر امام زمان علیه السّلام ڪنیز بود.
🔹آیا مادر علی محمد شیرازی مدّعی بابیت و مهدویت یا مادر دیگر مدّعیان مهدویت ڪنیز بود؟🤔
📡ڪانال بهائیت شناسی⬇️
🌍https://eitaa.com/joinchat/830341121Cca0f94fa66
🌺گفتگو با دانشجوی بهائی🌺
قسمت ششم
🔹در اینجا، فرهاد به میان سخن جلال آمد و گفت: جلال، متأسّفم ڪه باید صریحاً به تو بگویم ڪه بسیار متعصّبی و برای اثبات یک مطلب واهی، حاضری حتّی عبارات را هم ناصحیح معنی ڪنی تا موضوعی را به خیال خودت ثابت ڪنی! تو در معنی عبارتی ڪه خواندی، اعمال غرض ڪردی.
زیرا جناب میرزا حسینعلی بهاء خطاب به احمد در این لوح ڪه می فرماید:
«ڪن ڪشعلة النّار لأعدائی و ڪوثر البقاء لاحبّائی» معنایش این نیست ڪه بر دشمنانم همچون شعله های آتش، سوزاننده و بر دوستانم چون چشمه ی آب، دوام بخش باش. بلڪه معنایش این است ڪه تو برای دشمنان من چونان چراغ راهی شعله افروز باش و مانند پرتو آتش راه اینان را روشن ڪن و همانند شعله آتش جان بخش برای ڪسانی باش ڪه در برودت اعراض و انڪار من افتاده اند.
ادامه مطلب👇
https://www.baha9.ir/?p=3663