eitaa logo
بانو نگار
514 دنبال‌کننده
316 عکس
99 ویدیو
6 فایل
رسانه بانوان انقلاب اسلامی ارتباط با ما👇 @Abaspoor98 @elhamghafari انتشار مطالب با ذکر نام کانال مجاز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
💢به مناسبت افراط و تفریط های جبهه انقلاب ⚠️ خطر عمق نداشتن ایمان سعی کنید در مسائل تعمّق کنید؛ وقتی عمق‌یابی کردید، این ایمانِ مستقر با هیچ نیرویی از شما جدا نخواهد شد. مشکل اینهایی که می‌بینید یک روز تندتر از همه‌ی تندهایند و یک روز ۱۸۰ درجه به این‌طرف می‌غلتند، عمق نداشتن آن ایمان است. داشتیم ما؛ اوایل انقلاب بعضی‌ها بودند که آن‌چنان تند و آتشی بودند که انقلابی‌های اصلی و قدیمی و سابقه‌دار را هم قبول نداشتند و به آنها هم ایراد می‌گرفتند، امّا سطحی بودند؛ این سطحی‌بودن بلای جانشان شد، از این‌طرف ۱۸۰ درجه غلتیدند؛ مَمشایشان عوض شد. عمق و ژرفا [داشته باشید]؛ بروید در اعماق فکر و اندیشه و از راهنمایی در این راه استفاده کنید. بیانات در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام، ۱۳۹۵/۰۳/۰۳ 🔹بانونگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 توصیهٔ کشتی نجات 💢 ❇️ فرازی از سخنرانی امام حسین (علیه‌السلام) پیش از حرکت به‌سوی کربلا: 🔻مَنْ نَفَّسَ كُرْبَةَ مُؤْمِنٍ فَرَّجَ اَللَّهُ عَنْهُ كُرَبَ اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ وَ مَنْ أَحْسَنَ أَحْسَنَ اَللَّهُ إِلَيْهِ وَ اَللّٰهُ يُحِبُّ اَلْمُحْسِنِينَ. 📚 کشف‌الغمة، ج ۲، ص ۳۰ 🔺هر کس رنج و اندوه مؤمنی را برطرف کند، خدا گره‌های دنیا و آخرت او را می‌گشاید و هر کس احسان کند خدا به او احسان خواهد کرد و خدا نیکوکاران را دوست دارد. 🔹میلاد امام حسین علیه السلام بر همه دوستدارانش مبارک باد. ❇️ ⭕️ @hamidhossaini 🔹بانونگار
🔹مرکز فعالیت های قرآنی جهاد دانشگاهی تقدیم می کند: 🔹پخش مستند ضد قهرمان 💢با حضور دکتر سکینه سادات پاد💢 مکان: مشهد مقدس- سه راه ادبیات- مجتمع دکتر علی شریعتی- تالار فردوسی زمان: چهارشنبه 17 بهمن ساعت17 🔹بانونگار
ناظم مدرسه دختران و نا«زنانگی» در مدیریت مضمون اصلی در اهمیت ورود زنان به مدیریت منابع انسانی، گذشته از بهره مندی جامعه از فضیلت های علمی و تجارب بانوان، نیاز به لطافت نگاه زنانه و مادرانه در شکوفایی بنی آدم، خاصّه در محیط های علمی و آموزشی است. اما شوربختانه، مدیریت زنانه، گذشته از نرسالاریِ صریح و بی نفاق، از آفت جانکاه دیگری رنج می برد که همانا مدیریت نا«زنانه» زنانی است که یا ادامه و نقابِ مردان تمامیت خواه‌اند و یا به مثابه بازویی از بازوهای هشت‌پاهای خونسالاری عمل می کنند. اینگونه زنانِ رئیس مآب، نه به زن و زنانگی خدمت می کنند و نه جامعه انسانی را لطافتی می بخشند. بگذریم که مدیریت زنانه را نیز بدنام می سازند. دانشگاه الزهرا س، که امسال به شصت سالگی رسیده، با بیش از ده هزار دانشجو در ده ها رشته تحصیلی و صدها عضو هیئت علمی، بی شک یکی از دیرپاترین و مهم ترین موسسات آموزشی زنانه است که با چندین دهه تلاش و زحمتِ یک جامعه علمی قابل احترام، سیر رشد خود را از مدرسه عالی دختران به یک دانشگاه بین المللی طی نموده است. اما از آنجا که به طور سنتی، در صندلی ریاست دانشگاه الزهرا س یک خانم قرار می گیرد، این صندلی معمولا مورد طمع همسرانِ سیاستمردانی است که جلوس خودشان بر صندلی های متعدد دیگر را برای «شوق خدمت» کافی نمی دانند. و در معامله سیاست مردان، این دانشگاه نیز بعضا بازیچه کسانی قرار می گیرد که نه شایستگی مدیریت دانشگاه را دارند و نه منتخب و یا دست کم مقبول جامعه دانشگاهی اند. چنین شخصیت هایی، عملا دانشگاه الزهرا س را به یک مدرسه دخترانه بزرگ و متورم تقلیل می دهند و با ایجاد یک فضای نیم‌مرده، ناظم «مدرسه دختران» باقی می مانند. یکی از این ناظم ها، خانم دکتر زهرا ناظم بکایی است که با مدرک دکتری از دانشگاه آزاد، رئیس یک دانشگاه دولتی مهم در سطح ملی است. دکتر ناظم بکایی، همسر محمدرضا مخبر دزفولی است که با تخصص دامپزشکی به مدت 13 سال (۱۳۸۴–۱۳۹۷) دبیر شورای عالی انقلاب «فرهنگی» بود و اکنون رئیس فرهنگستان علوم است. گفتنی است آقای دکتر زلفی گل وزیر سابق علوم در دولت سیزدهم، یعنی کسی که خانم دکتر ناظم بکایی را به ریاست دانشگاه الزهرا س منصوب کرد، در همین فرهنگستان علوم به عضویت پیوسته مفتخر گردید. اما ناظم مدرسه دختران، اکنون که با فشارهای مزمن به شمار زیادی از اساتید دانشگاه الزهرا و اخراج شماری و بازنشسته کردن شماری دیگر و اعمال قدرت مطلقه متمرکز در عزل و نصب ها و به طور کلی، کنار گذاشتن بدنه اعضای هیئت علمی از مشارکت در مدیریت دانشگاه و نیز برخوردهای دل‌گزا با برخی از دانشجویان، دانشگاه را به فضایی امنیتی، سرد و ملال آور بدل نموده است، در دولت جدید به دنبال ابقای خود «احتمالا» با نفوذ فامیل های دور و نزدیک شان هستند. باید دید دولت د. پزشکیان، با انتخابی شایسته و مقبول برای ریاست دانشگاه الزهرا س، به وظیفه ملی خود در باب این نهاد پراهمیت عمل می کند یا اجازه می دهد همچنان خونسالاری، زندگی علمی هزاران دانشجو و صدها عضو هیئت علمی این دانشگاه را در زمستانی تمام نشدنی افسرده نگه دارد. جمعی از اساتید دانشگاهها @kherad_Jensi 🔹بانونگار
بانو نگار
ناظم مدرسه دختران و نا«زنانگی» در مدیریت مضمون اصلی در اهمیت ورود زنان به مدیریت منابع انسانی، گذشت
🔹شایسته سالاری در انتصابات در رفت و آمد دولت ها در حکمرانی جمهوری اسلامی یکی از مواردی که همواره به عنوان یک آسیب خود را نشان داده است انتصابات سیاسی و جناحی است که مبنای آن بعضا در رابطه های خونی در دولت به قدرت رسیده است. چنین انتصاباتی در همه دولت ها چه اصول گرا و چه اصلاح طلب خود را بارها و بارها نشان داده است. ورود چنین انتصاباتی به فضای علمی دانشگاه باعث هدر رفت سرمایه انسانی‌، نا امیدی نخبگان، اقدامات و برنامه ریزی های بعضا ناقص و غیر پیوست دار و نخبه کش در مدیریت های این چنینی می شود. یکی از راهکارهای حل مسئله در فضای انتصابات دانشگاه ها می تواند خارج نمودن انتصابات از دست وزیر علوم و واسپاری آن به شورایی متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه و نمایندگان صنفی دانشجویان باشد و تعیین شاخص ها و ارزیابی سالیانه مبتنی بر سنجه های مورد تایید شورا جهت ابقا و یا انفصال روسای دانشگاه ها باشد. امیدواریم این چنین مطالباتی بر حفظ بیشتر نخبگان و استفاده از ظرفیت متخصصين در اصلاح مشکلات و محل مسائل کشور و افزایش امید در رسیدن به شایسته سالاری موثر باشد. ان شاالله تعالی 🔹بانونگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 باز هم امشب الله اکبر می گوییم ... معتقدم انسان به آرمان زنده است و انقلاب اسلامی یکی از زیباترین آرمان های بشری را به دنیا عرضه نمود. این انقلاب را همچنان دوست دارم اگر چه ناخلفان و نا اهلان داخلی و خارجی هر جور بتوانند سنگش می زنند. تولدت مبارک انقلاب ۵۷ 🔹بانونگار
تشدید مسائل زنان ذیل خرده گفتمان های سیاسی ✍زهرا عباس پور دانش پژوه دکتری حکمرانی خانواده محور 🔹به عقیده بسیاری از صاحب نظران وقوع انقلاب اسلامی ایران منجر به فاعلیت جدیدی از زنان در عرصه های اجتماعی و خانوادگی گردید که تا قبل از آن در گفتمان های پیرامون زنان در جامعه ایران بی نظیر بود. 🔹جامعه ایران تا قبل از نهضت مشروطه متاثر از خوانشی خاص از رویکرد دینی و سنت های ایرانی نگرشی به زن داشت که در «گفتمان سنتی» نسبت به زن تعریف می شود. دال مرکزی گفتمان سنتی، «نابرابری ذاتی میان زن و مرد» می باشد که ذیل انگاره هایی همچون؛ «فرمـــانبرداری از شـــوهر»، «فرومایه»، «فساد افکن»، «محصور در خانه»، «خانه داری»، ، «نداشـتن حـق سیاسـی و اجتماعی»، «تاکید بر نقش تولید مثل و نقش جنسی» جانمایی می شد. سیطره گفتمان سنتی نسبت به زن، قدمت مدار ترین گفتمان در جامعه ایران می باشد. 🔹با ظهور جنبش مشروطه در ایران و حضور روشنفکران ایرانی که در رفت و آمد با دنیای غرب با ادبیات مدرنیته و توسعه آشنا شده بودند گفتمان جدیدی به نام «گفتمان تجدد» نسبت به زن شکل گرفت. دال مرکزی این گفتمان وارداتی «برابری زن و مرد» بود که در دال های دیگری همچون «آگاه به حقوق»،، «تربیت کننده نسل آینده»، «آزادی خواه»، «کنش مند اجتماعی» می باشد. تحقق هویتی زن در این گفتمان ذیل انگاره های «حجاب گریزی» و «تهی از مذهب» دست یافتی می شد. این گفتمان عموما با مخالفت توده مذهبی مردم و نقد های متاثر از رویکرد مارکسیستی و جامعه مردسالار فرصت بازنمایی زیادی نداشت اما تاثیرات خود را در جامعه ایران خصوصا در دوران دو پهلوی حفظ نمود. 🔹با وقوع انقلاب اسلامی که خوانشی جدید از گفتمان سنتی به زن و دریافت دقیقی از گفتمان تجدد به بازنمایی «هویت زن مسلمان» منجر شد. گفتمان انقلاب اسلامی خوانش جدیدی و سیستمی از هویت زن مسلمان بود که تا قبل از آن در تاریخ جامعه ایران مسبوق به سابقه نبود. در این گفتمان جدیـد زن و مـرد بـه مثابـه «مکمـل یکـدیگر» بازتعریف شده و دوشادوش هم با رعایـت «شؤونات اسلامی » صادرشده از ابرگفتمان سـنتی تعـدیل شـده در جهت پاسداری از این گفتمان به فعالیت در اجتماع می پردازنـد و تکامل جامعه در «تکامل گرایی زنان» مترادف دانسته شد. 🔹هر چند هیچ گاه خواستگاه گفتمانیِ دو گفتمان پیشا انقلاب اسلامی در جامعه ایران تضعیف نشد، بلکه هر یک از این دو گفتمان با برداشت بخشی از گفتمان انقلاب اسلامی نسبت به زن در ذیل گفتمان های سیاسی (اصول گرا، اصلاح طلب) به حیات گفتمانی خود ادامه داند. آنچه به عنوان ابر مسائل زنان امروز در جامعه خود نمایی می کند حاصل نزاع گفتمانی این دو رویکرد در مقابل گفتمان انقلاب اسلامی نسبت به زن است. نزاع پر تلاطم برنامه های توسعه در موضوع زنان محصول بارز این نزاع گفتمانی است که سیاست گذارسنتی و یا متجدد به جای پذیرش گفتمان انقلاب اسلامی و تولید نظریات کاربردی پیرامون آن تلاش دارد پیرامون دال های گفتمانی خود بخش هایی از گفتمان انقلاب اسلامی نسبت به زن را پررنگ جلوه دهد. لذا می توان گفت تا میزهای سیاست گذار جمهوری اسلامی در اختیار جریانات سیاسی گفتمانی با ذهنیت های سو گیرانه نسبت به گفتمان انقلاب اسلامی می باشد، بازتولید مسائل زنان در حکمرانی جمهوری اسلامی روز به روز به فزونی خواهد رفت. 🔹بانونگار
🎓 به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد ✍🏻 چالش‌ها و فرصت‌های حضور زنان در جامعه، پس از انقلاب ✅️ با حضور سکینه‌سادات پاد، دستیار رئیس جمهور شهید در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی و عضو کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌ها 🔗پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی