فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻همین مردمی که اینطوری از آقای رئیسی استقبال میکنند یه عده از معاندین جمهوری اسلامی، مزدور صداشون میکنن !
❌️چرا نمیان بگن پروژه ده ساله آبرسانی تو کمتر از یکسال توسط دولت مردمی تموم شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 زخمهای سردشت و سالها همنشینی با تاول و خردل
🔹سردشت نخستین شهر دنیا بود که بعد از جنگ جهانی اول و تصویب کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی مورد حمله شیمیایی قرار گرفت.
🔹روز ۷ تیرماه سال ۱۳۶۶، هواپیماهای بعثی عراق شهر سردشت را با بمب های شیمیایی مورد حمله قرار دادند که از شهر ۱۲۰۰۰ نفری سردشت طبق آمارهای رسمی ۸۰۲۵ نفر مصدوم شدند و ۱۳۰ نفر به شهادت رسیدند.
🔹نکته قابل توجه آن که، برابر گزارشها، بیش از ۴۰۰ شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی از عراق برای تجهیز شیمیایی حمایت کردند که بیشترین آنها از آلمان و انگلیس بودند.
حقوق بشر آمریکایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏰ #مثبت۱۰۰ثانیه | معامله قولنامهای ممنوع!
👈 مروری صد ثانیهای بر تأکید رهبر انقلاب بر سلب اعتبار از معاملات غیر رسمی در اموال غیرمنقول در دیدار اخیر قوه قضائیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله مصباح یزدی :
نظام اسلامی مساوی دولت و یا چند وزیر نیست!
هر عیب که هست، از مسلمانی ماست .....
🔸 پاسخ رسمی مجلس به ادعای حقوق ۱۰۰ میلیونی نمایندگان
🔹روابط عمومی مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه توضیحاتی درباره پرداخت حقوق بالا به یک نماینده، خواستار برخورد با کسانی که تهمت زدهاند، شد.
🔹در بخشی از این اطلاعیه آمده است: چندی پیش یکی دیگر از روزنامه نگارنماها فیشی را منتشر کرد و مدعی پرداخت حقوق ۱۰۰ میلیون تومانی به یک نماینده مجلس شد. علی رغم اینکه توسط نمایندگان مجلس توضیح داده شد که این فیش مربوط به حقوق نیست و مربوط به هزینه های دفاتر، نیروهای شاغل در این دفاتر و انجام وظایف نمایندگی در حوزههای انتخابیه است، جریانی با تکرار عبارت سراسر دروغ حقوق ۱۰۰ میلیون تومانی نمایندگان، تلاش کردند مجلسی که در سال آخر خود علی رغم برخی نقاط ضعف، در یک نگاه کلی مدال افتخار مجلس انقلابی را گرفته است، تخریب کند.
نخستوزیر آلبانی: اگر مجاهدین خلق میخواهند با ایران بجنگند باید خاک ما را ترک کنند
🔹«ادی راما» در اولین اظهارات پس از یورش پلیس آلبانی به مقر منافقین گفت: اگر آنها میخواهند از خاک ما برای جنگ با ایران استفاده کنند، باید خاک آلبانی را ترک کنند.
🔹آلبانی هیچ قصدی برای در جنگ بودن با ایران ندارد و دوست ندارد که هیچ کسی از مهماننوازی ما سوءاستفاده کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 دروغپردازی اصلاح طلبها در روز روشن علیه رئیسی
آیتالله رئیسی درباره حل مشکلات مردم چه گفت؟!
🔺در حالی که برخی رسانهها و فعالان فضای مجازی در نقل قولی مدعی شدند رئیسجمهور گفته است «دولت کاری به حرف دیگران ندارد، مهم رضایت خداست» فیلم اظهارات رئیس جمهور نشان میدهد که آیت الله رئیسی تاکید کرده است که دولت بدون توجه به بهرهبرداری و سخنان دیگران با تمام ظرفیت برای حل مشکلات مردم پایکار است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جریان تسهیلات بانکی به شکل متوازن در تمام استانها فراهم میشود
وزیر امور اقتصادی و دارایی:
🔹یکی از دغدغههای دولت مساله عدالت منطقهای در دسترسی به تسهیلات بانکی است. در جریان سفرهای استانی رئیس جمهور نیز یکی از پرتکرارترین مسائل مردم این بود که مردم منابع و سپردههای استان را جمع میکنند اما بخش ناچیزی صرف سرمایهگذاری در استان میشود.
🔹در بخشنامه بانک مرکزی، بانکها مکلف شدند که حداقل ۵۰ درصد از سپردههای مردم هر استان در پروژههای عمرانی و یا تسهیلات خرد مردم همان استان هزینه شوند.
🔹اگر بانکها به این مصوبه بی تفاوت باشند امکان توسعه شعب بانک در آن استان وجود نخواهد داشت.
سوئد: هتک حرمت قرآن را محکوم میکنیم
🔹بهدنبال واکنش شدید کشورهای اسلامی به هتک حرمت قرآن در استکهلم، وزیر خارجۀ سوئد در گفتوگو با همتای عراقی خود گفت: دولت سوئد این اقدام را محکوم و عمیقا از آنچه روی داده ابراز تأسف میکند.
🔹سفارت واتیکان در بغداد هم اعلام کرده ما هتک حرمت قرآن که مسلمانان را آزردهخاطر کرد را بهشدت محکوم میکنیم.
خبرگزاری فارس
🔶 اگر از فردا اعلام کنن زنهای بی حجاب، دیگه مهریه و نفقه ندارن..
باور کنین همشون با چادر و پوشیه میان بیرون!!
چادراشون دنباله دار پرنسسی میکردن حتی!!
دین همه دین است، مهریه و نفقه بخشی از احکام دین اسلام است، نمیشه بعضیشو قبول داشت، بعضیشو قبول نداشت. قرآن کریم میفرماید:
«الَّذِينَ جَعَلُوا الْقُرْآنَ عِضِين فَوَرَبِّكَ لَنَسْأَلَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ»
همانان که قرآن را بخش بخش کردند [بخشی را پذیرفتند و از بخش دیگر روی گرداندند.] به پروردگارت سوگند، قطعاً از همه آنان بازخواست میکنیم. (سوره حجر، 91-92)
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•
♨️چه میکنه این دیپلماسی_اقتدار؟؟
دیگه آب و صابون برای شستن دستو روی اصلاحاتچیهای زبانبلد نون به نرخ روز خور، که حاضرند احکام اسلام را با رای آوردن معامله کنند و از این طریق حتی روی رای افراد بی دین و فاحشه ها هم حساب باز می کنند، کفایت نمیکنه؛ باید وایتکس بیاریم!!😎
ایران_مقتدر_قوی 🇮🇷
سرطان_اصلاحات_آمریکایی
"بنده خدا"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سه عامل نجات و خوشبختی
🎙دکتر رفیعی
•┈••✾🍃🌼🌺🌼🍃✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃
مبّلغ غدیر باشیم💖
برای اطعام غدیر برنامه ریزی کردید؟!
فقط ثواب یک غذا در عید غدیر....
حاجآقا پناهیان
الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
•┈••✾🍃🌼🌺🌼🍃✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️امام رضا علیه السلام: يَوْمُ مَرْغَمَةِ الشَّيْطَانِ وَ يَوْمُ تُقْبَلُ أَعْمَالُ الشِّيعَةِ وَ مُحِبِّي آلِ مُحَمَّد علیهم السلام
🔸غدیر روزی است که بینی شیطان به خاک مالیده میشود
و اعمال شیعیان و دوستداران آل محمد علیهم السلام مُهر قبولی میخورد.
📚 اقبال الاعمال ج۲، ص۲۶۰.
•┈••✾🍃🌼🌺🌼🍃✾••┈•
🔴تاکید سران قوا بر تدوین قانون جامع در موضوع عفاف و حجاب
🔸سران قوای سهگانه بر لزوم تدوین قانونی جامع در موضوع عفاف و حجاب در سریعترین زمان ممکن، تاکید کردند.
🔸نشست سران سه قوه با حضور محمدباقر قالیباف، سید ابراهیم رئیسی و محسنی اژهای عصر امروز به میزبانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
ایران_مقتدر_قوی 🇮🇷
💠چند عمل ساده براي
چند صد برابر كردن ثواب نمازها🍂
❶ «اذان و اقامه»
باعث ميشود دو صف از فرشتگان،
پشت سر مومن نماز بخوانند.
📚(ثواب الاعمال صدوق ص٧٢)
❷ «ركوع كامل»
باعث نداشتن وحشت قبر ميشود.
📚(ثواب الاعمال صدوق ص٧٣)
❸ «انگشتر عقيق»
دو ركعت نماز با عقيق معادل هزار ركعت
بدون آن است.
📚(عدة الداعي ابن فهدحلي ص٢٢٠)
❹ «مسواك زدن»
دو ركعت نماز با مسواك بهتر از هفتادركعت
نماز بدون مسواك است.
📚(من لايحضره الفقيه صدوق)
❺ «خواندن سوره قدر»
خواندن سوره قدر در يكي از نمازها
باعث آمرزش گناهان ميشود.
📚(ثواب الاعمال ص٢٦٧)
❻ «استنشاق و مزه مزه در وضو»
باعث آمرزش و غلبه بر شيطان است.
📚(ثواب الاعمال صدوق ص٤٣)
❼«عطر»
باعث ميشود ثواب نماز هفتاد برابر شود.
📚(ثواب الاعمال ص١٢٠)
❽ «تسبيحات حضرت زهراء س»
بهتر از هزار ركعت نماز نزد حضرت صادق
(عليه السلام) است.
📚فلاح السائل ص١٥٥
Tafsir E Hamd 16_برش.mp3
3.63M
تفسیر سوره حمد 16
آیت الله جوادی آملی
💜بخش اول
حجم : ۳:۴۲مگابایت
زمان : ۱۵:۰۶ دقیقه
Tafsir E Hamd 16_برش_1.mp3
3.84M
تفسیر سوره حمد 16
آیت الله جوادی آملی
💜بخش دوم
حجم : ۳:۶۶مگابایت
زمان : ۱۶ دقیقه
╲\╭┓
╭ 🍃🌺﷽🌺🍃
┗╯\╲
🔴 جلسه 16
🔵 بخش اول
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله رب العالمين الرحمن الرحيم مالك يوم الدين اياك نعبد و اياك نستعين براهين اختصاص حمد به خداي سبحان تا كنون دربارهٔ اسماء حسناي خداي سبحان كه هر كدام دليل محمود بودن خداي سبحان هستند سخناني به استناد اين آيات مطرح شد. هر كدام از اين اسماء ميتواند حد وسط باشد براي اثبات ضرورت حمد براي خداي سبحان. او «الله» است يعني ذاتي است كه همه كمالات را داراست و هر ذاتي كه جامع همهٔ كمالات باشد محمود مطلق است، پس او محمود مطلق است «الحمد لله»(1). او «رب العالمين»(2) است، هر موجودي كه «رب العالمين»(3) باشد محمود مطلق است پس «الحمد لله»(4). او رحمان است و هر رحماني محمود است، پس او محمود است. او رحيم است هر رحيميمحمود است پس او محمود است. او مالك مطلق است كه اين مالكيت مطلقهاش در قيامت ظهور ميكند، هر مالك مطلقي محمود است، پس او محمود است يا او مالك روز جزا است و هر كسي كه روز جزا زير پوشش قدرت اوست محمود است پس او محمود مطلق است هر كدام از اينها ميتواند حد وسط باشد براي اثبات حمد براي خداي سبحان پس «الحمد لله»(5). حصر عبادت و استعانت چه اين كه اين اسماء حسني ميتواند دليل باشد براي آينده و آن حصر عبادت نسبت به خداي سبحان است و حصر استعانت از خداي سبحان كه «اياك نعبد و اياك نستعين»(6) اين اسمای حسناي گذشته، هم زمينهٴ ضرورت حمد را تثبيت ميكند، هم زمينه ضرورت عبادت و حصر عبادت را، زمينه ضرورت استعانت و حصر استعانت را. عمده اين است كه فرمود، به ما اين چنين آموخت كه بگوييم «اياك نعبد و اياك نستعين»(7) التفات از غيبت به خطاب سخن، تا كنون به لسان غيبت بود الان به لسان حضور شد كه «اياك نعبد»(8) سخن از غيبت به حضور آمد آن هم با تقديم معبود بر عابد، آن هم به لسان حصر، آن هم با حفظ وحدت در ناحيه معبود، با حفظ كثرت در ناحيه عابد. كه اگر اين نكات جمع بشود مجموعش اين است كه الله معبود است ولا غير، ما سوي الله عابداند و سمتي جز عبادت ندارند. عبدند و لا غير. هم او معبود است وغير او معبود نيست و غير او هم هر كه هست و هر چه هست، عابد است. تا انسان نمازگزار يا قاري قرآن ديدش چقدر وسيع باشد و اين نعبد كه متكلم مع الغير است كيها را در نظر بياورد. سرّ التفات از غيبت به خطاب نكته اولي اين است كه اين سخن از غيبت به حضور منتقل شده است. اين تنها يك تفنن ادبي نيست كه به عنوان صنعت بديعي (التفات من الغيبة الي الخطاب) ذكر شده باشد. عبدي كه فهميد خدا جميع كمالات را داراست. رب عالمين است، رحمان مطلق است و رحيم مطلق است و مالك مطلق، لايق است كه خود را در حضور خدا ببيند و او را مخاطب قرار بدهد و بگويد اياك. كسي كه اين ديد را ندارد لايق خطاب نيست. به او اجازه نميدهند كه در محضر خدا قرار بگيرد. او غايب است گر چه خدا مشهود مطلق است. پذيرش و درك اين اسماء حسناي گذشته براي آن است كه انسان را از غيبت به حضور بياورد، نه صرف يك تفنن ادبي باشد كه (التفات من الغيبة الي التكلم) است اگر كسي معتقد شد و فهميد خدا «رب العالمين» است و «مالك يوم الدين»(9) است لايق است كه از غيبت به حضور بيايد نه خدا از غيبت به حضور بيايد. معمولا در صنعت ادبي آن است كه اگر از غيبت به خطاب يا حضور التفات است، ميگويند متكلم از غيبت به خطاب التفات كرده. يعني متكلم قبلاً خطاب نميكرد و الان خطاب ميكند. اما در اين جا سخن آن است كه متكلم قبلاً غايب بود و الان حاضر است. او قبلاً غيبت داشت و الان درك كرد در محضر خدا است. نه اين كه او قبلاً صاحب سخن بود، اول با خدا سخن نميگفت بعد با خدا سخن ميگويد. تفاوت اگر هست در متكلم است كه از غيبت به حضور آمده است نه از غيبت به حضور، التفات پيدا كرده است. در صناعت ادبي و امثال آن، زمام سخن به دست متكلم است
╲\╭┓
╭ 🍃🌺﷽🌺🍃
┗╯\╲
🔴 جلسه 16
🔵 بخش دوم
او براي زيباگويي گاهي شخص را غايب و گاهي شخص را مخاطب قرار ميدهد. اما در اينجا سخن آن نيست كه زمام كلام به دست گوينده است، زمام كلام به دست مخاطب است. مخاطب به انسان اجازه حضور تا كنون نميداد، الان اجازه حضور ميدهد. گوينده خود را بعد از درك اين معارف ميبيند در مشهد خداي سبحان مشاهده ميكند، ميگويد «اياك». پس التفات از غيبت به خطاب نكتهاش اين است و همين هم دليل است بر تقديم و دليل است بر حصر و دليل است بر اينكه از آن طرف ضمير مفرد است و از اين طرف ضمير جمع. بيان ذلك اين است اگر ثابت شد كه او «رب العالمين» است و جميع موجودات در تحت ربوبيت خداي سبحانند پس هيچ موجودي شايسته خطاب به عنوان اينكه معبود باشد و در حضورش انسان خضوع بكند نيست، مگر الله. اسرار تقديم اياك اين حصر ممكن بود با اين جملهٔ (ولا نعبد الا اياه) بيان بشود. گاهي انسان ميگويد تو را عبادت ميكنيم فقط. تو را عبادت ميكنيم و غير تو را نه. كه لسان حصر با جملههاي بعدي تبيين ميشود. گاهي ميگويد اياك، از همان اول كه سخن شروع ميكند با حصر شروع ميكند. تقديم اياك مفيد حصر است. الف. موحد حقيقي قبل از هر چيز خدا را ميبيند چون انسان او را ميبيند و لا غير. اگر كسي معتقد شد او مالك مطلق است و او رب العالمين است با كي خطاب كند. لذا ميگويد «اياك». اين تقديم مفعول كه ضمير منفصل است و مفيد حصر است، براي اين نكته است كه اول او را ميبيند. والا ممكن بود انسان حصر را با جملههاي ديگر بيان كند و بگويد (نعبدك و لا نعبد غيرك) اما از اينكه ميگويد «اياك» يعني وقتي كه به حال آمدم فقط تو را ميبينم. در سوره فصلت آن جا كه سخن از «اولم يكفِ بربّك أنّه علي كل شيءٍ شهيد»(10) است، ملاحظه ميكنيد كه آنجا شهيد به معناي مشهود است، نه شهيد به معناي شاهد (انه علي كل شي مشهود) يعني انسان هر چه را ميخواهد ببيند اول خدا را ميبيند بعد غير خدا را. كه غير خدا هم قهراً آيت او خواهد بود ولا غير. انساني كه از حجاب بدر آمد، از غفلت بدر آمد او، را ميبيند ولا غير. سر افراد ضمير در اياك لذا ميگويد «اياك» اول از او سخن ميگويد و چون او يكي است ولا شريك له، ضمير را هم مفرد ميآورد ميگويد: «اياك» نه «اياكم» سخن از تشريف نيست. تشريف در اينجا در توحيد است نه در جمع. در تشريفات ما، احياناً ما از مفرد به جمع ياد ميكنيم ميگوييم شما گفتيد. اما اينجا #ادب در توحيد است، ادب در مفرد ذكر كردن است، ادب در آن است كه بگوييم تو، نه شما. چون شمايي در كار نيست. بگوييم «اياك» نه «اياكم». كُمي در كار نيست. اگر ما سواي حق مربوبند و او رب است ولا غير، پس ميگوييم «اياك» نه «اياكم». تشريف و تعظيم اقتضاي وحدت ميكند چون هر گونه كثرتي مربوب خواهد بود و مملوك خواهد بود. گسترهٴ ضمير جمع در نعبد آنگاه اگر #ديد انسان وسيع شد و فهميد خدا رب عالمين است، اين ضمير متكلم مع الغير در نعبد منظورش اين است كه ما همه #عوالم، نه تنها من با ساير #نمازگزاران. يك انسان عادي وقتي كه بخواهد بگويد «اياك نعبد»(11) ميگويد من و ديگر نمازگزاران. اما اگر يك مقدار انسان با آيات قبلي مأنوس شد ميبيند به اينكه اگر عالمين مربوب خداي سبحانند و هر مربوبي عبد است و ربّ مولاست و رابطهٴ بين الله و جهان، رابطهٴ عبد و مولاست، اين به ضرس قاطع ميگويد: «اياك نعبد»(12) يعني من كه جزئي از عالمينم با ديگر اجزاي عالمين همه تو را عبادت ميكنيم. چه اينكه تو دربارهٔ قيامت فرمودي: «ان كل من في السماوات و الارض الا آتي الرحمن عبدا»(13)؛ فرمودي همه موجودات سمائي و زميني در قيامت #بندگي آنها مشخص ميشود. بندهوار ميآيند.