✅مراسم نورافشانی 22 بهمن ماه در شهرستان جغتای
🔸
#انقلاب_مردم
#بهمن_تماشایی
#ایران_قوی
♦️@khriribnews
♦️sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
✅مراسم با شکوه راهپیمایی 22 بهمن ماه با حضور مسئولین و شهروندان گرامی با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان جغتای
🔸
#انقلاب_مردم
#بهمن_تماشایی
#ایران_قوی
♦️@khriribnews
♦️sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
مرغم که در حرم چمنی دارم از قدیم
پروانهام که سوختنی دارم از قدیم
در آسمان پرچم و گلدستههای تو
حال و هوای پرزدنی دارم از قدیم
🔺محمد جواد پرچمی
📸 مصطفی محمد زاده
#سلام_آقا
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
📿 ذکر روز شنبه، صد مرتبه
⚜یا ربَّ العالمین ⚜
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
اوّل #ماه_رجب دنيای ما زيباتر است
چونكه ماه ديگری پا می گذارد بر زمين
#ولادت_امام_باقر_ع_مبارک_باد
#السلام_علیک_یا_باقرالعلوم_ع
#گزارش_تصویری ۱
هم اکنون اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد مقدس
#قرآن_کریم
#معاونت_فرهنگی_و_تبلیغات_سپاه
#مشهد_مقدس
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
#گزارش_تصویری ۲
هم اکنون اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد مقدس
#قرآن_کریم
#معاونت_فرهنگی_و_تبلیغات_سپاه
#مشهد_مقدس
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
سی و نهمین دوره نهایی مسابقات قرآن کریم سپاه به کار خود پایان داد
سی و نهمین دوره نهایی مسابقات قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با معرفی برگزیدگان در مشهد به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ در این دوره از مسابقات متسابقین در رشتههای حفظ؛ (کل، ۲۰، ۱۵، ۱۰ و ۵ جزء قرآن کریم) قرائت؛ (تحقیق، ترتیل) مفاهیم و نکات تفسیری (سطح یک و سطح دو) با یکدیگر به رقابت پرداختند.
این مرحله از مسابقات با حضور داوران بین المللی و کشوری و رقابت متسابقین اعزامی از سراسر کشور در رشتههای مربوطه به مدت سه روز به طول خواهد انجامید.
در مراسمه اختتامیه که در مجتمع امامت برگزار شد، رتبههای اول تا سوم هر یک از رشتههای حفظ، قرائت، مفاهیم و نکات تفسیری مشخص شدند و با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی مورد تشویق قرار گرفتند.
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
🔹تیغِ دشمن کُند شده تیزش نکنید!
✍ جعفر بلوری
🔸 «تضعیف» از طریق گرفتن مولفههای قدرت، جزو راهبردهای ثابتی است که، کشورها برای مهار رقبا، به آن متوسل میشوند.
🔸در دنیای «سیاستِ منهای اخلاق» هم، چون هدف، «وسیله» را توجیه میکند، محدودیتی برای رسیدن به این هدف تعریف نمیشود.
🔸این وسیله، یکجا میتواند، حمله نظامی باشد، یک جا کودتا باشد، یک جا خلق داعش باشد، یک جا هم ترور و تحریم یا حتی... مذاکره! باشد. بسته به اینکه شرایط کشورِ هدف چگونه است، از بین این ابزار، یکی انتخاب میشود.
ادامه مطلب👇
http://kayhan.ir/fa/news/210876
#یادداشت_روز
┏🍃🌸🍃━━━━━┓
💠sapp.ir/nardooneh.razavi
#مکتب_امام_ره
#خمینی_عظیم
┏🍃🌸🍃━━━━━┓
💠sapp.ir/nardooneh.razavi
هر صبح یک آیه:
🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺
«قُلْ مَن يَرْزُقُكُم مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أَمَّن يَمْلِكُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَمَن يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَيُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَمَن يُدَبِّرُ الْأَمْرَ ۚ فَسَيَقُولُونَ اللَّهُ ۚ فَقُلْ أَفَلَا تَتَّقُونَ»
بگو: «چه کسى شما را از آسمان و زمین روزى مى دهد؟ یا چه کسى مالک (و خالق) گوش و چشمهاست؟و چه کسى زنده را از مرده، و مرده را از زنده بیرون مى آورد؟ و چه کسى امور (جهان) را تدبیر مى کند؟» بزودى (در پاسخ) مى گویند: «خدا»،بگو: «پس چرا تقوا پیشه نمى کنید (و راه شرک مى پویید)؟!
(سوره مبارکه یونس/ آیه ۳۱)
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
010031.mp3
196.7K
آیه ۳۱ سوره مبارکه یونس
استاد پرهیزگار
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
❇ تفســــــیر
چه کسى شما را روزى مى دهد؟
در این آیات، سخن از نشانه هاى وجود پروردگار، و شایستگى او براى عبودیت به میان آمده و بحث هاى آیات گذشته را در این زمینه تعقیب مى کند.
نخست مى فرماید: به مشرکان و بت پرستانى که در بیراهه سرگردانند بگو: چه کسى شما را از آسمان و زمین روزى مى دهد؟ (قُلْ مَنْ یَرْزُقُکُمْ مِنَ السَّماءِ وَ الأَرْضِ).
رزق به معنى عطا و بخشش مستمر است و از آنجا که بخشنده تمام مواهب در حقیقت خدا است، رازق و رزّاق به معنى حقیقى، تنها بر او اطلاق مى شود.
و اگر این کلمه در غیر مورد او به کار رود، بدون شک جنبه مجازى دارد، همانند آیه ۲۳۳ سوره بقره که در زمینه زنان شیرده مى گوید: وَ عَلَى الْمَوْلُودِ لَهُ رِزْقُهُنَّ وَ کِسْوَتُهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ: پدران موظفند زنانى که فرزندانشان را شیر مى دهند، به طور شایسته روزى دهند و لباس بپوشانند .
این نکته نیز لازم به یادآورى است که بیشتر روزى هاى انسان از آسمان است.
باران حیات بخش از آسمان مى بارد.
و هوا که مورد نیاز همه موجودات زنده است نیز بر فراز زمین قرار گرفته.
و از همه مهم تر، نور آفتاب که بدون آن هیچ موجود زنده و هیچ گونه حرکت و جنبشى در سرتاسر زمین وجود نخواهد داشت، از آسمان است، و حتى حیوانات اعماق دریاها از پرتو نور آفتاب زنده اند; زیرا مى دانیم:
غذاى بسیارى از آنها، گیاهان بسیار کوچکى است که در لابلاى امواج، در سطح اقیانوس، در برابر تابش نور آفتاب رشد و نموّ مى کند، و قسمت دیگرى از آن حیوانات، از گوشت دیگر حیوانات دریا، که به وسیله آن گیاهان تغذیه شده اند استفاده مى کنند.
ولى زمین، تنها به وسیله مواد غذائى خود، ریشه گیاهان را تغذیه مى کند، و شاید به همین دلیل است که در آیه فوق، نخست سخن از ارزاق آسمان، و سپس ارزاق زمین به میان آمده است (به تفاوت درجه اهمیت).
آنگاه به دو قسمت از مهم ترین حواس انسان، که بدون آن دو، کسب علم و دانش براى بشر امکان پذیر نیست اشاره کرده مى فرماید: بگو چه کسى است که مالک و خالق گوش و چشم و قدرت دهنده این دو حسّ آدمى است؟ (أَمَّنْ یَمْلِکُ السَّمْعَ وَ الأَبْصارَ).
🌼🌼🌼
در واقع در این آیه، نخست به نعمت هاى مادّى و بعد به مواهب و روزى هاى معنوى، که بدون آنها نعمت هاى مادّى فاقد هدف و محتوا است اشاره شده.
کلمه سمع مفرد به معنى گوش و ابصار جمع بصر به معنى بینائى و چشم است.
پس از آن، از دو پدیده مرگ و حیات، که عجیب ترین پدیده هاى عالم آفرینش است سخن به میان آورده، مى گوید: و چه کسى زنده را از مرده، و مرده را از زنده خارج مى کند؟ (وَ مَنْ یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَ یُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ).
این همان موضوعى است که تا کنون عقل دانشمندان و علماى علوم طبیعى، و زیست شناسان در آن حیران مانده، که چگونه موجود زنده از موجود بى جان به وجود آمده است؟
آیا چنین چیزى که تلاش و کوشش مداوم دانشمندان تا کنون در آن به جائى نرسیده است، مى تواند یک امر ساده، و وابسته به تصادف، حوادث رهبرى نشده، و بدون برنامه و هدف طبیعت بوده باشد؟
بدون شک پدیده پیچیده و ظریف و اسرارآمیز حیات، نیازمند به علم و قدرت فوق العاده، و عقل کلّى است.
او نه تنها در آغاز، موجود زنده را از موجودات بى جان زمین آفریده است، بلکه علاوه بر این، سنت او بر این قرار گرفته که: حیات نیز جاودانى نباشد، و به همین جهت مرگ را در دل حیات آفریده، تا از این طریق، میدان را براى دگرگونى ها و تکامل باز گذارد.
در تفسیر آیه فوق، این احتمال نیز داده شده که آیه علاوه بر مرگ و حیات مادّى، مرگ و حیات معنوى را نیز شامل مى شود; زیرا انسان هاى هوشمند و پاک دامن و با ایمان را مى بینیم: از پدر و مادرى آلوده، بى ایمان و گمراه متولد مى شوند، عکس آن نیز مشاهده شده است که بر خلاف قانون وراثت، انسان هاى بى ارزش و مرده، از پدر و مادر ارزشمندى به وجود آمده اند.
البته، مانعى ندارد که آیه فوق، اشاره به هر دو قسمت باشد; زیرا هر دو از عجائب آفرینش، و از پدیده هاى اعجاب انگیز جهانند، و روشنگر این حقیقت اند که: علاوه بر عوامل طبیعى، دست قدرت آفریدگار عالم و حکیمى در کار است.
بعد از آن اضافه مى کند: و چه کسى است که امور این جهان را تدبیر مى کند؟ (وَ مَنْ یُدَبِّرُ الأَمْرَ).
در حقیقت نخست، سخن از آفرینش مواهب، سپس سخن از حافظ و نگهبان و مدبّر آنها است.
قرآن این سؤالات سه گانه را مطرح مى کند و بلافاصله مى گوید: آنها به زودى در پاسخ خواهند گفت: اللّه (فَسَیَقُولُونَ اللّهُ).
از این جمله، به خوبى استفاده مى شود که حتى مشرکان و بت پرستان عصر جاهلیت، خالق، رازق، حیات بخش و مدبّر امور جهان هستى را خدا مى دانستند، و این حقیقت را هم از طریق عقل، و هم از راه فطرت در یافته بودند که این نظام
حساب شده جهان، نمى تواند مولود بى نظمى و یا مخلوق بت ها باشد.
و در آخر آیه به پیامبر(صلى الله علیه
وآله)دستور مى دهد: به آنها بگو: آیا با این حال تقوا را پیشه نمى کنید؟ (فَقُلْ أَ فَلا تَتَّقُونَ).
تنها کسى شایسته عبادت و پرستش است که آفرینش و تدبیر جهان به دست او است، اگر عبادت به خاطر شایستگى و عظمت ذات معبود باشد، این شایستگى و عظمت تنها در خدا است، و اگر براى این باشد که مى تواند سرچشمه سود و زیان گردد، این نیز مخصوص خدا است.
(تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۳۱ سوره مبارکه یونس)
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi
در کعبه کوی تو هر آن کس که بیاید
از قبله ابروی تو در عین نماز است
بردوختهام دیده چو باز از همه عالم
تا دیده من بر رخ زیبای تو باز است
🔺حافظ
📸 فرزانه سادات حیدری
#سلام_آقا
sapp.ir/basijnews.khorasan_razavi