🇮🇷
📝#یادداشت_کوتاه | در مذاکرات چه میخواهیم؟
🍃🌹🍃
🔻مذاکرات هستهای از چند روز گذشته وارد فاز جدیدی شده است و این موضوع باعث گردیده تا رسانهها و تریبونهای رسمی و غیررسمی طرفین به انتشار خبرها و تحلیلهای جتدهی شده در راستای اهداف خود بپردازند. میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمانهای بینالمللی مستقر در وین اعلام کرد: «۵ دقیقه یا ۵ ثانیه با خط پایان فاصله داریم. مذاکرات بهویژه برای ایرانیها و آمریکاییها حساس است. نمیتوانم ضمانت کنم؛ اما برداشت موجود این است که گفتوگوها در مسیر درست پیش میرود».
🔸گزارههای تحلیلی:
1⃣ آنچه از سوی رسانهها، چه خوشبینانه و چه بدبینانه بهعنوان گام آخر مذاکرات مطرح میگردد، صرفاً جنبه رسانهای و روانی دارد. هرچند ایران از فرسایشی شدن توافق استقبال نمیکند ولی تا حصول نتیجه مدنظر خود، از مواضع اصولیاش کوتاه نخواهد آمد. لذا نکتهای که باید از سوی رسانههای انقلابی و جریان انقلابی مدنظر قرار گیرد، عدم پمپاژ خبرهای با پشت زمینه ناامیدکننده و یا ارسال خبرهایی است که موجب خوشحالی کاذب میگردد.
2⃣ در شرایط فعلی ایران درخواستهایی را بر روی میز دارد که یکی از موضوعات محوری، حذف هرگونه اهرم فشار علیه ایران در آینده است که نمونهای از آن بستن ادعاهای پادمانی علیه برنامه هستهای است. علت این خواسته هم مشخص است؛ چراکه بسته نشدن این موارد به آژانس بینالمللی انرژی اتمی اجازه میدهد هر از چند گاهی به بهانه ادعاهای طرفهای ثالث ازجمله رژیم صهیونیستی، سؤالات و ادعاهای تازهای علیه ایران باز کند و این کار آثاری سوء بر محیط داخلی و ریسک سرمایهگذاری در ایران خواهد گذاشت.
🔺نکته پایانی: این یک اصل اساسی است که برجام نقطه پایانی در مواجهه ایران با غرب نبوده و نیست و آنچه طرف مقابل مدنظر دارد، تخلیه قدرت ایران و گرفتن مؤلفههای قدرتساز جمهوری اسلامی است؛ لذا علاوه بر تیزبینی در مواجهه با دشمن، آنچه باید مدنظر قرار گیرد، متوازن کردن سیاست خارجی و دیپلماسی از یکسو و قویتر شدن پایههای اقتصادی از سوی دیگر است؛ چراکه از قدیمالایام گفتهاند برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی؛ که در نظام طبیعت ضعیف پامال است.
✍ یعقوب ربیعی
#روشنگری | #ثامن | #محرم
🆔 eitaa.com/meyarpb
6.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥 روزمان را با #قرآن آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۳۱۴ قرآن کریم ( آیات ۳۸ تا ۵۱ سوره مبارکه طه )
🍃🌹🍃
🌺 پیامبر (ص) میفرمایند: «لا یُعَذِّبُ اللهُ قَلبًا وَعَی القُرآنَ» خداوند قلبی را که قرآن را در خود جای داده باشد، عذاب نمیکند. (امالی طوسی ۱/۶)
🎙 استاد پرهیزگار
#ثامن | #روشنگری | #محرم
🆔 http://eitaa.com/meyarpb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥#استوری_موشن | امشب حرم آل علی یار ندارد
امان از دل #زینب
▪️◾️▪️
#روشنگری | #ثامن | #محرم
🆔 eitaa.com/meyarpb
🇮🇷
🖼#صرفا_جهت_اطلاع | توزیع پیشنویس توافق رفع تحریمها
🍃🌹🍃
🔻نماینده روسیه در #مذاکرات رفع تحریمها در وین نوشت: «خبر فوری! هماهنگکننده اتحادیه اروپا «متن نهایی» پیشنویس توافق احیای برجام را توزیع کرد.
🔹شرکتکنندگان در گفتوگوهای وین اکنون باید تصمیم بگیرند این پیشنویس مورد پذیرش آنها هست یا خیر.
🔺چنانچه مخالفتی وجود نداشته باشد توافق هستهای احیا خواهد شد.
#روشنگری | #ثامن | #محرم
🆔 eitaa.com/meyarpb
7.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تو آبی و به آب تو را احتیاج نیست
پس این فرات بود که با تو وضو گرفت
خیلی گران تمام شد این آب خواستن
یک مشک از قبیله ما یک عمو گرفت
🔻 روضهخوانی حاج مهدی رسولی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی(ع) در حسینیه امام خمینی(ره)
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مداحی بهنام بانی در دامغان
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⭕️ نقش عاشورایی بر برج آزادی
🔻برجنگاره ویژه سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام در شب عاشورای حسینی، بر دیواره برج آزادی نقش بست.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔸️تحلیل راهبردی در تبیین ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین در بیان
حضرت آیتالله سیّدعلی خامنهای:
[۱]. نه میتوانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیهالسّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچکدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند.
[۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجامدادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچکس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد.
[۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد میشوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمیرود، امّا گاهی هم مردم، فاسد میشوند، هم حکومتها، هم علمای دین، بهطوریکه حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض میکنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا بهتعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمینکنندۀ زندهشدنِ اسلام» است، بعد از آنکه مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبینرفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، بهجایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟!
[۴]. افزونبراینکه باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدایمتعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمیبخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهمبودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمیکند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاینرو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی.
[۵]. در زمانِ امام حسین - علیهالسّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» بهوجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمیکرد، چنانکه اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون بهعنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمیخواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد میکند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر میگذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسانها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالیکه اگر در زمانِ معاویه، امام حسین میخواست قیام کند، پیامِ او دفن میشد؛ زیرا سیاستها بهگونهای بود که مردم نمیتوانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاینرو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد.
[۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربهمعروف و نهیازمنکر» است.
[۷]. آن حضرت در مناسبتهای مختلف، به همین معنا اشاره کرده است:
وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ
دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتیکه اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد.
وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ
و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم، قیام نكردم، بهیقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و میخواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم علىبنابىطالب رفتار مینمایم.
وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ
و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مىخوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند.
(در خطبههای نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴)
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈•
📸 ما تنها نسل تاریخ هستیم که روضه تاسوعا را نشنیدهایم بلکه به چشم دیدهایم
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⭕️ عاقبت منفورترين چهرههای واقعهی کربلا
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
♦️در حادثه کربلا با سه نمونه شخصیت روبرو میشویم.
⚪️اول: حسین(ع)
حاضر نیست تسلیمِ حرفِ زور شود. تا آخر میایستد.
خودش و فرزندانش شهید میشوند.
هزینه انتخابش را میدهد
و به چیزی که نمیخواهد تن نمیدهد.
از آب میگذرد، از آبرو نه...
⚫️دوم: یزید
همه را تسلیم میخواهد.
مخالف را تحمل نمیکند.
سرِ حرفش میایستد.
نوه پیغمبر را سر میٔبرد.
بی آبرویی را به جان میخرد
تا به چیزی که میخواهد برسد
⚫️سوم: عمرِ سعد
به روایتِ تاریخ تا روز ٨ محرّم در تردید است.
هم خدا را میخواهد هم خرما،
هم دنیا را میخواهد هم آخرت.
هم میخواهد حسین را راضی کند هم یزید را.
هم اماراتِ ری را میخواهد، هم احترامِ مردم را.
نه حاضر است از قدرت بگذرد، نه از خوشنامی.
هم آب میخواهد هم آبرو.
دستِ آخر اما عمرِ سعد تنها کسی است که به هیچکدام از چیزهایی که میخواهد نمیرسد.
نه سهمی از قدرت میبرد نه از خوشنامی
🔸ما آدمهایِ معمولی راستش نه جرات و ارادهِ حسین شدن را داریم،
نه قدرت و ابزارِ یزید شدن را
اما در درونِ همه ما یک عمرِ سعد هست!
بیش از همه از عمر سعد شدن باید ترسید
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💭 رهبر انقلاب: شمر امروز، نخستوزیرِ اسرائیل است. ما شمر را لعنت میکنیم، برای اینکه ریشه شمری عمل کردن را در دنیا بکنیم؛ ما یزید و عبیدالله را لعنت میکنیم، برای اینکه با حاکمیت یزیدی، حاکمیت ظلمِ به مؤمنین در دنیا مقابله کنیم.
https://eitaa.com/roshana_ir
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•