eitaa logo
🇵🇸بسیج مداحان شهرستان نیشابور
509 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
812 ویدیو
38 فایل
کانال رسمی بسیج و کانون مداحان نیشابور
مشاهده در ایتا
دانلود
مانند اوراق ورق ورق شدهٔ یک دفتریم ما، و تو مانند شیرازه ایی این پریشانی ها را... از ما به صف شدن از تو صحافی مان یا صاحب الزمان!... واحد رسانه بسیج وکانون مداحان شهرستان نیشابور @Basijmd
توصیه های دیروز رهبری معظم به جوانان و خصوصا فعالان فضای مجازی بسیار پر اهمیت بود؛ از مهمترین هایش اینها بودند: دنبال دیده شدن نباشید تا کارتان بی برکت نشود (نقل به مضمون). و نکتهٔ بعد: این شما باشید که به فضای مجازی تحلیل و فکر و خبر بدهید، نه اینکه عکس آن اتفاق بیفتد. واحد رسانه بسیج وکانون مداحان شهرستان نیشابور @Basijmd
واحد رسانه بسیج وکانون مداحان شهرستان نیشابور @Basijmd
مطالبی به کانال ارسال می‌شود در پاسخ به محسن برهانی، لطفا با دقت مطالعه شود👇 واحد رسانه بسیج وکانون مداحان شهرستان نیشابور @Basijmd
افرادی که از روی آگاهی مرتکب جرم و گناه بی‌حجابی می‌شوند، از جمله کسانی محسوب می‌شوند که دوست دارند فساد و فحشاء در جامعه رایج شود. در قرآن آمده که چنین افرادی علاوه بر مجازات اخروی مجازات دنیوی هم دارند؛ 👈"إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ"؛ کسانی که دوست دارند زشتی‌ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکی برای آنان در دنیا و آخرت است. (نور، 19) بنابراین با توجه به آیهٔ فوق مجازات چنین افرادی می‌تواند صحیح باشد. 👈از طرفی بی‌حجابی زمینه‌ساز رواج فساد و منکرات در جامعه است و آثار مخربی برای خانواده‌ها و مخصوصاً جوانان به همراه دارد. دیگر این را هر عقل سلیمی می‌فهمد!
حالا وظیفهٔ حکومت اسلامی چیست؟! 👈حکومت اسلامی وظیفه دارد مانع رواج فحشاء و منکرات در اجتماع بشود. "الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ"؛ کسانى که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم نماز را بر پا مى‌دارند و زکات را ادا مى‌کنند و امر به معروف و نهى از منکر مى‌نمایند. (حج 41) بنابراین مقابله با منکرات و مفاسد در جامعه طبق نص صریح قرآن از وظایف دولت اسلامی هست و طبیعتاً مقابله با مفاسد و منکرات در جامعه بدون اِعمال مجازات‌های بازدارنده و تکیه صرف به توصیه و نصحیت تحقق پیدا نخواهد کرد. 👈خب حکومت اسلامی به منظور جلوگیری از بروز منکرات و فحشاء در جامعه که ناشی از معضل بی‌حجابی است, باید مجازات‌هایی را برای عاملان آن در نظر بگیرد یا خیر؟!!! مرحلهٔ عملی امر به معروف و نهی از منکر و وادار کردن گناه‌کار به ترک گناه از توان مردم عادی خارج است و حکومت باید آن را اجرا نماید به دلایلی که مهمترینش جلوگیری از هرج و مرج و پریشانی در جامعه هست. در مجازات اسلامی برای بعضی از جرم‌ها و گناهان مانند روزه‌خواری، بی‌حجابی و ... حد مشخص و معیّنی از مجازات بیان نشده است. 👈در چنین مواردی حاکم اسلامی می‌تواند برای فرد گناه‌کار و مجرم مجازاتی را تعیین کند که به آن تعزیر می‌گویند. 👈تعزیر هم یعنی كیفری که در شرع از حیث مقدار مشخص نیست و در فقه بر كیفرى اطلاق می‌شود كه برخلاف حدّ، شارع مقدّس اندازه‏‌اى براى آن تعیین نكرده است. تعزیر می‌تواند، زندان، شلاق، جریمه مالی و ... باشد. یکی از دلایلش هم حدیثی از رسول اسلام است:" إن الله قد جعل لکل شئ حدا و جعل لمن تعدی ذلک الحد حدا"؛ همانا خداوند برای هر چیزی حدّی قرار داده است و برای کسی که از آن حدود تجاوز نماید نیز حدی قرار داده است. (وسائل الشيعه، ج28، 14) امام خمینی رضوان الله علیه هم مانند صاحب جواهر می‌گویند: هر کس حرامی را مرتکب شود یا واجبی را ترک نماید در صورتی که معصیت انجام شده کبیره باشد حاکم و امام حق دارد او را تعزیر نماید. (جواهر، ج41، 448؛ تحریر الوسیله، 878) دقت داشته باشیم که هر گناه صغیره با تکرار تبدیل به گناه کبیره می‌شود. (کافی، ج۲، ۲۸۸) 👇
👈فرضاً حجاب با نماز قیاس نمی‌شود، در فقه قیاس ممنوع است، حجاب یک امر اجتماعی و سیاسی است. 👈ولی نماز امر انفرادی است، وقتی در جامعه‌ای فساد معصیت رخ می‌دهد هر گناهی باشد بر حاکم شرع لازم است، جلوی آن فساد را بگیرد. علما اذعان دارند هر گونه معصیت در اجتماع رخ میدهد وظیفه حاکم شرع است جلوی آن را بگیرد ، منجمله شیخ طوسی که اعظم فقها اصولیون هستند. شیخ طوسی در کتاب مبسوط بیان می‌کنند. "كل من اتى معصية لا يجب بها الحد فإنه يعزر مثل أن سرق نصابا من غير حرز أو أقل من نصاب من حرز أو وطئ أجنبية"؛هر معصیت و گناهی که حد شرعی ندارد ، میشود برای اون تعزیر و بازدارندگی ایجاد کرد. المبسوط في فقه الإمامية - الشيخ الطوسي - کتابخانه مدرسه فقاهت https://lib.eshia.ir/10036/8/69/%DA%A9%D9%84_%D9%85%D9%86_%D8%A7%D8%AA%DB%8C_%D9%85%D8%B9%D8%B5%DB%8C%D8%A9_%D9%84%D8%A7_%DB%8C%D8%AC%D8%A8 شیخ طوسی که عالم فقه به آن مرتبه است میفرماید هر گناهی که حدّ ندارد میشود برای آن بازدارندگی و حدّ ، حاکم شرع وضع کند چند مثال هم می‌زند. مثل اين كه سارقى مالى را كه به حدّ نصاب مى‌رسد از خارج حرز سرقت كند. يا مال كمتر از نصاب را از داخل حرز بدزدد. يا مرد و زن بيگانه‌اى برهنه در رخت‌خوابى بخوابند هر چند آميزش نكنند. يا او را ببوسد. يا كسى انسانى را فحش دهد. در تمام اين موارد حاكم شرع مجرم را تعزير مى كند. 👈ابن زهره  از قدماى فقهاى شيعه مى‌گويد: "التَّعْزِيرُ يَجِبُ بِفِعْلِ الْقَبِيحِ أَوْ الاخلال بِالْوَاجِبِ الَّذِى لَمْ يرد الشرع بتوظيف حَدَّ عَلَيْهِ أَوْ ورد بِذَلِكَ فِيهِ وَ لَمْ تتكامل شُرُوطِ اقامته"؛  انجام هر كار زشتى و ترک هر واجبى كه حدّ شرعى خاصّى ندارد، يا حدّ شرعى دارد ولى شرايط آن جمع نيست، تعزير دارد. 👈ابن ادریس از فقهاى عاليقدرِ پس از عصر شيخ طوسى، مى‌گويد:"وَ التَّعْزِيرُ تَأْدِيب تَعبد اللَّهُ سُبْحَانَهُ بِهِ لردع المعزر وَ غَيْرِهِ مِنَ الْمُكَلَّفِينَ وَ هُوَ مُسْتَحقُّ بِكُلِّ اخلال بِوَاجِبٍ وَ اتيان كُلَّ قَبِيحٍ لَمْ يُرِدِ الشَّرْعِ بتوظيف الْحَدِّ عَلَيْهِ"؛تعزير نوعى تأديب است كه خداى سبحان آن را براى جلوگيرى گنه‌كار از تكرار گناه، و ديگران از آلوده شدن به آن، وضع كرده است، و تمام كسانى كه واجبى را ترک مى‌كنند، يا مرتكب حرامى مى‌شوند كه حدّ شرعى ندارد، مستوجب تعزير هستند. 👈مرحوم فاضل اصفهانى، از ديگر فقهاى نامدار شيعه، در شرح كلام علاّمه حلّی مى گويد:"ثُمَّ وُجُوبِ التَّعْزِيرُ فِى كُلَّ محرَمٍ منْ فِعْلٍ أَوْ تَرَك ان لَمْ يَنْتَهِ بِالنَّهْىِ وَ التَّوْبِيخ وَ نَحْوِهِمَا فَهُوَ ظَاهر لِوُجُوبِ انكار الْمُنْكَرِ. وَ أَمَّا ان انْتَهَى بِمَا دُونَ الضَّرْبِ فَلَا دَلِيلَ عَلَيْهِ الَّا فِى مَوَاضِع مَخْصُوصَةٍ وَرَدَ النَّصُّ فِيهَا بالتأديب أَوِ التَّعْزِيرُ وَ يُمْكِنُ تعميم التَّعْزِير فِى كَلَامه وَ كَلَام غَيْرِهِ لِمَا دُونَ الضَّرْب مِن مَرَاتِبَ الانكار"؛تعزير در ترک هر واجب و انجام هر حرامى واجب است، البتّه مشروط بر اين كه با توبيخ و سرزنش و نهى و مانند آن از تكرار آن چشم‌پوشى نكند وگرنه بايد به همين امور قناعت كرد و دليل بر وجوب تعزير، ادلّه نهى از منكر است. و امّا اگر بدون شلاّق و تنبيه بدنى از تكرار گناه صرفنظر كند، دليلى بر ضرب فقيه بزرگ، شهيد ثانى رحمه الله علیه در كتاب مسالک الافهام، كه شرح شرايع الاسلام است، مى گويد:"وَ التَّعْزِيرُ لُغَة التَّأْدِيب، وَ شَرْعاً عُقُوبَةً أَوْ اهانة لَا تَقْدِيرَ لَهَا باصل الشَّرْعِ غَالِباً"؛ تعزير در لغت به معناى تأديب، و از نظر شرع مجازات عملى يا گفتارى است كه حدّ و اندازه خاصّى براى غالب مصاديق آن تعيين نشده است. پس نتیجتاً بی‌حجابی فساد است، و وظیفه حاکم شرع جلو فساد بایستد. البته وظیفه تک تکِ ماست که آمر و ناهی باشیم. واحد رسانه بسیج وکانون مداحان شهرستان نیشابور @Basijmd
👆مطالبی که ارسال شد پاسخ به توییت ِ حضرت علامه بحرالعلوم، فقیه بزرگ و دین شناس!!!!!! جناب محسن برهانی وکیل و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است که علم ایشان را نه ابتدایی است و نه انتهایی!!!! ایشان اگر حتی گذری کتب فقهی را میخواندند این حرف را نمی‌زدند. جناب برهانی شما چطور سرتاسر فقه را زیر و رو کرده اید که نظر علمای بزرگ فقه را، ندیده اید؟! واحد رسانه بسیج وکانون مداحان شهرستان نیشابور @Basijmd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مدیحه‌ سرا
❇️ اجرای ذاکران اهلبیت برادران قانع، ایل بیگی، حسینی و معین درباری 🕌 حرم مطهر رضوی رواق دارالهدایه ساعت ۲۴ ، ♦️تصاویر مداح اهلبیت برادر حسین رمضانی ✅ @madihesara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای شهید غواص پدرم را قانع کن که... خدایا بعضی‌ها برای چادری شدن چه موانعی دارند  که دست به دامان شهدا می شوند... ولی برخی برای بی حجاب شدن یا بی حجاب ماندن چقدر فلسفه می بافند. واحد رسانه بسیج وکانون مداحان شهرستان نیشابور @Basijmd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شما از دست دشمنان اسلام فرار کنید بروید سر کوه، بروید در غار پنهان شوید، فایده ای دارد؟ خیر. آنها می آیند سراغتان والله که نمیگذارند راحت به کار خودتان برسید، نمیگذارند حتی یک نماز با تمرکز بخوانید، با رسانه می آیند، با فضای مجازی، با معلم ها و اساتیدی که تربیت کرده اند مشکل این ها نه تنها زن و حجاب و آزادی نیست، بلکه مشکل جمهوری اسلامی هم نیست!!! پس مشکلشان چیست ؟ همهٔ دعواها برای اینست که تمدن نوین اسلامی توسط ما شکل نگیرد. مردم را نگاه نکنید که بازیچه شده اندو خیلی هایشان قدرت تحلیل ندارند، فلج فکری شده اند زیر بار شبهات... برای همین رهبری خیلی زودتر از این روزها فرمودند جهاد تبیین. یعنی در مقابل بمباران شبانه روزی دشمن کاری بکن، منفعل نباش‌ آرایش جنگی بگیر، هرلحظه زیر آتش هستی و باید پاتک بزنی دستت پر باشد از صعودهای چهل سالهٔ مان!!! آن ها خیلی خوب میدانند امام چکار کرد رهبری چه کار دارد میکند، میدانند انقلاب ما برای مردم جهان برنامه دارد، عصا را انداخته‌، اژدها شده تازه می‌خواهد بقیه دنیا را هم آگاه کند. پس آن ها میدانند اگر برای ما تفریحات حواس پرت کن، تحریم های فشارآور، آشوب و درگیری داخلی، شایعه و شانتاژ و فریب نداشته باشند، بیچاره می‌شوند. میدانند اگر حواس ها جمع باشد‌ دیگر مشکل فقط یک جمهوری اسلامی نخواهد بود! آنوقت این مطالبه جهانی سرایت میکند و تمدن اسلامی خورهٔ جانشان میشود و عامل سقوط‌شان خیال نکنیم رهایمان می‌کنند! برای همین هرروز یک بساطی درست میکنند! آدم ها را با زندگی لاکچری، توجه به تن و بدن، برند و مارک و مدل و زندگی های رقابتی و نمایشی، جراحی های زیبایی و... بازی میدهند  خلاصه کاری میکنند تا سر مردم گرم باشد، انقدر گرم که بود و نبود امام زمانشان برایشان فرقی نکند و اگر اینگونه شد انقدر گرفتار روزمرگی و شلوغی ها و هیاهوی پوچ دنیا بشوند که همه چیز را فراموش کنند وقتی هم فراموشی آمد سراغشان، دیگر به تمدن سازی اسلامی فکر نمیکنند. اصلا جز خور و خواب و خشم، حس و حال کارهای مهم برای تحقق ظهور را ندارند، به مظلومان جهان فکر نمیکنند صبح تا شب دارند با خودشان و زندگی و حساب بانکی و الکی خوشی و وقت هدردادن وَر میروند. پس مشکل جمهوری اسلامی نیست! تمام این دعواها برای پرت کردن حواس مردمی است که دارند در هوای حکومت اسلامی نفس میکشند، چون اگر اینها متحد و همدل بشوند میخواهند دائم به مردم دنیا بفهمانند بیچاره ها بدون امام زمان هیچی ندارید زندگی این مدلی هیچی ندارد جز نکبت!!! بیایید مدل زندگی اربعینی ما را ببینید، این همه محبت و خدمت بی منت و معنویت و اتحاد و سر هم کلاه نگذاشتن را ببینید نمونهٔ مدینه فاضله عصر ظهور را ببینید تا عاشق بشوید، تا شیفتهٔ مکتب اهل بیت شوید عاشق که شدید حالا نوبت شماست، مقابل دولت های مستکبرتان بایستید و بگویید ما زندگی زیر سایه ولایت را میخواهیم ما دست و پا زدن در لجنزار لذت های سطحی و کارهای مسخره دم دستی را نمیخواهیم. ما نمیخواهیم جاهل بمیریم. ما امام میخواهیم. حالا دستتان آمد مشکل چیست؟ پس حالا ببینید هرلحظه خدمت برای جمهوری اسلامی عجب اثر و برکتی دارد و چه توفیق بزرگی است و چقدر همت و اخلاص و پای کار بودن میخواهد. ببینید چقدر پای آرمانهای جمهوری اسلامی که در راستای ظهورند، هستید. واحد رسانه بسیج وکانون مداحان شهرستان نیشابور @Basijmd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با رفتنش گویی جان از بدن میرود معلوم نیست او میرود یا ما میرویم هولناک است! معلوم نبود حسین میرفت یا زینب! هولناک بود وداع! میخواهیم بمانیم اما دیگر رمضان نیست با رمضان رفته چه کنیم؟! در کربلا اگر میماند هم دیگر حسین نبود! با یادگاریهایت چه کنیم سحرها افطارها عطشها گرسنگیها یادگاریهایش اما حسین ... امان از یادگاریهای غارت شده ات در کربلا! عجب دردیست! با تمام شدنت باید به بزم شادی بنشینیم و عید بگیریم چگونه بی تو به بزم بنشیند زینب؟! اما نه وداع تو با وداع در کربلا فرق دارد وداع با تو با بزم شادی همراه است ولی وداع در کربلا را عده ایی شوم به بزم شادی برگزار کردند. خدانگهدارت ای عزیزدل ما، ماه رمضان. واحد رسانه بسیج وکانون مداحان شهرستان نیشابور @Basijmd
enc_16495490054641614005539(1).mp3
3.3M
وداع سخت می‌شود، آنجا که انسی گرفته باشی ؛ گویی قلبت چسبیده به سینهٔ آسمان رمضان و قصد کندن ندارد…💔😔 واحد رسانه بسیج وکانون مداحان شهرستان نیشابور @Basijmd
هدایت شده از مدیحه‌ سرا
📌 حضور شورای سازمان بسیج مداحان و هیات مذهبی خراسان رضوی در بنای فاطمیه آذربایجانیهای مشهد 🔗 عرض خداقوت به پیشکسوت و مداح اهل بیت حاج مقصود ایرانمنش، مسئول و محور حرکتهای جهادی سازمان بسیج مداحان و هیات مذهبی خراسان رضوی و سایر خدمتگزاران بنای فاطمیه . 🛑 الگوی فاخر و بی نظیر حرکت های جهادی در راستای مقابله با فقر و محرومیت زدایی در کشور 🔸 طبخ و توزیع روزانه ۵هزار غذای گرم در ماه مبارک رمضان در حاشیه شهر و روستاهای اطراف مشهد 🔸 اطعام وافطاری روزانه ۱۵۰۰ نفر در حرم مطهر رضوی(صحن کوثر) ♦️ ۲۷ فروردین ماه 1402 ◾️ با آرزوی سلامتی و طول عمر بابرکت برای حاج مقصود ایرانمنش مسئول بنای فاطمیه آذربایجانیهای مشهد ✳️ سازمان بسیج مداحان و هیات مذهبی خراسان رضوی @madihesara