KayhanNews759797104121504853170512.pdf
10.28M
بسم الله الرحمن الرحیم
تمام صفحات روزنامه کیهان
با کیفیت عالی
امروز سه شنبه ۲۵ دی ۹۷
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🌹 @dini12
💫 توصیه آیتالله بهجت برای تعجیل در ظهور امام زمان(عج)
حجتالاسلام صالحنیا از شاگردان آقای بهجت در گفتگو با فارس:
یک بار بنده از ایشان(آیت الله بهجت) سؤال کردم که اگر ما بخواهیم در ظهور امام عصر تعجیل شود، چه کار باید بکنیم؟ ایشان فرمودند:
«همان کارهایی که در عصر ظهور ایشان قرار است انجام دهیم را الآن انجام دهیم. اگر ایشان حاضر بود ما چه کارهایی را میکردیم و چه کارهایی را نمیکردیم؟ همان رفتارها و کارهای خوب را همین الآن انجام دهیم و بدیها را همین الآن ترک کنیم، ظهور ایشان محقق میشود.»
🌹 @dini12
⚡️چگونگی برخورد با مدعیان دروغین قبل از ظهور
"در زمان ابوسهل نوبختی، حلاج، ادعای سفارت و نیابت خاص از طرف امام مهدی را داشت و به همین منظور، به پدر شیخ صدوق، نامه نوشت و او را به ایمان آوردن به خودش، دعوت کرد. حتی حلاج، پا را از این هم فراتر گذاشته بود و با سفر به شهر به قم، رسما از دیگر معتمدین شیعه همچون ابن بابویه قمی و پدر شیخ صدوق، برای ایمان به خودش، دعوت کرده بود. در این میان، ابوسهل نوبختی، که از معتمدین شیعه در عراق بود، برای صدق ادعای حلاج، از او درخواست معجزه کرد و آن معجزه این بود: حلاج، معجزه ای انجام بدهد و محاسن سفید وی (ابوسهل نوبختی) را که در سن پیری هست را به ایام جوانی، برگرداند اما حلاج از انجام چنین کاری، ناتوان بود و بدین ترتیب، ادعای ارتباط خاص او با ناحیه مقدسه و امام عصر، باطل شد."
📒شیخ طوسی، الغیبۀ، ص۴۰۱
🌹 @dini12
KayhanNews759797104121504854171513.pdf
10.93M
بسم الله الرحمن الرحیم
تمام صفحات روزنامه کیهان
با کیفیت عالی
امروز چهارشنبه ۲۶ دی ۹۷
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🌹 @dini12
💠 #قلمرو_امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
آیت الله مصباح یزدی
🔶قسمت اول (تعلیم کسی که نمی داند)
🌹امام على علیه السلام :
همه كارهاى خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر چون قطره اى است در درياى عميق.
نهج البلاغه، حکمت ۳۷۴
اولين مصداق امر به معروف و نهي از منکر از قبيل تعليم است؛ گاهي فردي به دلايل مختلف از قبيل اين که تازه به تکليف رسيده، يا به مقتضاي محيطي که در آن زندگي مي کند نتوانسته احکام اسلام را ياد بگيرد و اين فرد به اصطلاح نسبت به احکام اسلام جاهل قاصر است؛ يعني کسي است که حکم يا راه اجراي آن را نمي داند و در بي اطلاعي خود مرتکب تقصير نشده است. به اين معني که، براي او شرايط فرا گرفتن احکام اسلام فراهم نشده است، و او در اين امر کوتاهي نکرده است. تعليم احکام اسلام به چنين فردي واجب است.
چنين تعليمي بايد با کمال نرمي، ملايمت و مهرباني انجام گيرد، چون طرف در جهل خود تقصيري نداشته است. همچنين در اين تعليم به مقتضاي سن، شرايط زندگي و مرتبه استعداد و فهم شخص، بايد سعي کرد از شيوه هاي مناسب آموزشي استفاده کرد تا او بهتر ياد بگيرد. مثلاً برا ي نوجواني که تازه به سن تکليف رسيده نمي توان همان روش آموزشي که براي افراد بزرگسال استفاده مي شود به کار برد. و به همين ترتيب روش آموزش بر حسب مراتب استعداد و معلومات افراد نيز فرق مي کند. اين يک قسم امر به معروف و نهي از منکر است.
حالت ديگر بحث اين است که جاهل، مقصر باشد؛ يعني توانايي ياد گرفتن را داشته اما در اين کار کوتاهي کرده است. در اين فرض اگر شخص جاهل مقصر درخواست تعليم کرد، لازم است به او تعليم داده شود. اما اگر درخواست هم نکرد، ولي شما مي دانيد که جاهل مقصر وظيفه خود را نمي داند و در يادگرفتن آن کوتاهي کرده است، در اين جا علاوه بر اين که بايد به او تعليم داد، بايد در تعليم او روشي را به کار برد که او تشويق به يادگرفتن شود. «جاهل قاصر» خود به خود انگيزه براي يادگرفتن داشته، اما شرايط يادگيري براي او فراهم نبوده، لذا توانايي ياد گرفتن را نداشته است. امام براي «جاهل مقصر» شرايط يادگيري فراهم بوده و مي توانسته ياد بگيرد، لکن در اين کار کوتاهي کرده است. لذا براي اين که در اين مقام برآيد که گوش بدهد و توجه کند تا ياد بگيرد، بايد در او ايجاد انگيزه کرد. يعني در اين مورد بايد روش پيچيده تري را در تعليم به کار گرفت، تا اين آمادگي در جاهل مقصر ايجاد شود که خود او درخواست تعليم کند.
قسم سوم از امر به معروف که از قبيل تعليم است، اين است که کسي به خيال خود، حکم را ياد گرفته، روش انجام آن را مي داند، ولي اشتباه مي کند. مثلاً در مسائل فردي، افرادي هستند که قرائت نمازشان غلط است، ولي گمان مي کنند درست است. يا فردي به خيال خود تکليف اجتماعي اش را درست انجام داده است، اما اشتباه مي کند. مثلاً همين وظيفه ي امر به معروف و نهي از منکر، از سابق که زمان طاغوت بود و شرايط فرهنگي و ديني جامعه با امروز خيلي فرق داشت، موارد زيادي را به خاطر دارم، که البته امروز هم ممکن است مشابه آن ها در بعضي موارد پيدا شود، کساني بودند که با تندي، ترشرويي، خشونت، و حتي گاهي با توهين به ديگران مي گفتند آقا چرا فلان امر را انجام مي دهي؟ اين فرد گمان مي کند که وظيفه خود را به درستي انجام مي دهد، اما از روي ناآگاهي همراه انجام تکليف واجب امر به معروف، مرتکب گناه نيز مي شود. اين گناه توهين به مؤمن است که حرام است، ولو آن مؤمن گناهکار باشد. در اين جا فرض بر اين است، که فرد، جاهل مرکب است. يعني نمي داند و گمان مي کند که مي داند. چنين کسي را بايد تعليم داد، اما روش تعليم چنين فردي پيچيده تر از دو روش قبل است. يعني آن چنان بايد با نرمي سخن گفت، که فرد آماده بشود. ابتدا احتمال بدهد که اشتباه کرده است. چون فرض ما اين است که او گمان مي کند وظيفه ي خود را درست انجام مي دهد. لذا به آساني قبول نمي کند که کارش غلط است. ابتدا بايد کاري کرد که احتمال بدهد در نحوه انجام وظيفه اشتباه مي کند. سپس عمل صحيح به او تعليم داده شود.
✨هر سه مورد، جاهل قاصر، جاهل مقصر و جاهل مرکب احتياج به تعليم دارند، مي بايست مسائل را به آن ها ياد داد، اما بايد روش هاي آموزش متناسب با سن، استعداد و موقعيت اجتماعي افراد باشد، تا انسان در امر به معروف و نهي از منکر موفق شود. صرف اين که انسان براي «اتمام حجت» چيزي بگويد، کافي نيست.هدف ياد گرفتن است. هدف ياد دادن به جاهل است؛ نه اين که انسان چيزي را بگويد که اتمام حجت کرده باشد. اين سه قسم از امر به معروف و نهي از منکر است، که اسم هر سه «تعليم جاهل» است. در مورد جاهل قاصر، جاهل مقصر، يا جاهل مرکب، نيازي به استفاده ي از برخورد تند، خشونت و برخورد فيزيکي نيست. بلکه در اين موارد بايد به جاهل آموزش داد، و سعي کرد که او بهتر یاد بگیرد.
🌹 @dini12
10.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد حسن عباسی:
#زمینه_سازی برای ظهور یعنی #زدودن_ربا_از_اقتصاد
⚡️ ۶۱ بار مراجع تقلید فریاد زدند که بانک ها ربوی(آلوده به ربا) است...
#ربا_جنگ_با_خداست
🌹 @dini12
⚡️ خیلی مهم
👇لطفا حتما بخونید👇
🔶آیتالله جوادی آملی: ما خودمان را فریب ندهیم؛ ما مثل کسی که قلبش ۸۰ درصد از کار افتاده و با ۲۰ درصد کار میکند هستیم. تعارف هم نکنیم، با ۲۰ درصد زندهایم و ۸۰ درصد با #ربا بسر میبرند.
وی با اشاره مجدد به ماهیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما منبع را کنار گذاشتیم و خیال میکنیم که کار مجلس قانون گذاری است در صورتی که قانون گذاری فقط کار خداوند است.
وقتی تسهیلات بانکی با سود ۲۰ درصد ارائه میشود این سودها بعد از ۵ سال ۱۰۰ درصد میشود و چیزی برای کسی که وام گرفته نمیماند و شخص باید تا آخر عمر بدهکار باشد و چه بسا جای او در زندان باشد
khabaronline .ir/detail/220872
_____________________
خداوند در قرآن کریم در سوره بقره آیه ۲۷۸ و ۲۷۹ می فرماید:
ای کسانی که ایمان آوردید، از مخالفت فرمان خدا بپرهیزید و آنچه از ربا باقی مانده رها کنید و اگر چنین نکردید ، بدانید به #جنگ_با_خدا_و_رسول_او برخاسته اید؛ و اگر توبه کنید، سرمایه های شما از آن شماست؛ نه ستم میکنید و نه بر شما ستم وارد می شود.
امام على علیه السلام :
اى مردم! ابتدا احکام را یاد بگیرید، سپس تجارت کنید! به خدا قسم که ربا در میان این امت ناپیداتر از حرکت مورچه بر روى تخته سنگ است.
من لا یحضره الفقیه ج۳، ص۱۹۵
امام صادق علیه السلام :
ربا خوار از دنیا نرود، تا آن که شیطان دیوانه اش کند.
بحارالانوار(ط-بیروت) ج۱۰۰ ، ص۱۲۰
رسول اکرم صلى الله علیه و آله :
خداوند عزوجل به ربا خوار و ربا دهنده و نویسنده و شاهدینش لعنت کرده است.
سفینة البحار جلد۱ صفحه۵۰۷
رسول اکرم صلى الله علیه و آله :
هر کس ربا بخورد خداوند عزوجل به اندازه ربایى که خورده شکمش را از آتش دوزخ پر کند و اگر از طریق ربا مالى به دست آورد، خداى تعالى هیچ عمل او را نپذیرد و تا زمانى که قیراطى (کمترین مقدار) از مال ربا نزدش باشد، پیوسته خداوند و فرشتگانش او را نفرین کنند.
ثواب الاعمال، ص ۲۸۵
رسول اکرم (ص) : هرکه ربا فراوان خورد، سرانجام او به فقر و بی چیزی انجامد.
نهج الفصاحه حدیث ۲۶۰۷
رسول خدا (ص) در ضمن وصیتى به امیرالمومنین علی (ع) فرمود:
یا على ربا هفتاد جزء است آسانترین جزءاش مانند آن است که کسى با مادر خودش در خانه کعبه عمل جنسى انجام دهد یا على یک درهم ربا از هفتاد زنا که شخص با محرم خود در بیت اللَّه الحرام (خانه کعبه) بجا آورد بزرگتر است.
خصال شیخ صدوق جلد۲ صفحه۷۰۵
☑️ نتیجه: برای رضای خدا و هلاک نشدنمان از هم اکنون گرفتن سود های بانکی (ربا خواری) را ترک کنیم و تمام حساب های سرمایه گذاری و سود دار را ببندیم و از خدا طلب مغفرت کنیم و حتی سراغ وام های بانکی هم نرویم.
ان شاء الله که مورد بخشش خدا واقع شویم و به هیچ وجه به بهانه به ظاهر اسلامی بودن کشور و بانک ها خود را فریب ندهیم.
☑️ بعضی ها به اشتباه فکر میکنند که همه ی مراجع تقلید تمام وام ها و سود های بانکی را قبول دارند در صورتی که اینطور نیست بعضی مراجع آن هم با یک سری شرایط و قواعدی که بیان کرده اند سود و وام های بانکی را ربا نشمرده اند که غالبا بانک ها نیز متاسفانه آن شرایط و قواعد را عمل نمیکنند چراکه بانک ها صرفا به سودآوری فکر میکنند نه شرعی بودن آن به همین دلیل اخیرا اعتراض های شدیدی از سوی مراجع و علما شده است.
☑️ برای دیگر مصادیق ربا همچون #رهن_ملک ، #مبادله_جنس و ... به مرجع تقلید خود رجوع کنید.
🔊این مطالب را به اشتراک بگذاریم و پخش کنیم تا ان شاء الله دیگران را از این گناه بزرگ و هلاک کننده نجات دهیم.
🌹 @dini12