eitaa logo
بصير
2.4هزار دنبال‌کننده
71هزار عکس
64.4هزار ویدیو
2.4هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 (ره) 🌴ای امام شهیدان خمینی 🌴ای علمدار راه حسینی 🎤 https://eitaa.com/Basir_MN
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 (ره) 🌴از برکت ایمان ما سرتاسر ایران ما 🌴بوی خمینی می دهد 🎤 https://eitaa.com/Basir_MN
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 (ره) 🌴همواره در عشقِ پاک حسین هستیم 🌴هم غرقه‌ی داغِ پیر خمین هستیم 🎤 https://eitaa.com/Basir_MN
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 (ره) 🌴احیاگر شعائر حسینی 🌴لبیک یا خمینی 🎤 https://eitaa.com/Basir_MN
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 (ره) 🌴دل ما بی سر و سامون ای یار 🌴چه داغی توی دلهامونه ای یار 🎤 https://eitaa.com/Basir_MN
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 (ره) 🌴خوشا که دلم که آب و گِلم وقف حسین است 🌴بگو‌ به‌ همه‌ که‌ مرشد من‌ پیر خمین‌ است 🎤 https://eitaa.com/Basir_MN
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 (ره) 🌴ما امت‌ حزب‌ اللهیم 🌴دلداده‌ روح ‌اللهیم 🎤 https://eitaa.com/Basir_MN
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 (ره) 🌴سرود یا لثارات همیشه شعار ماست 🌴شمیم روضه ات یاحسین اعتبار ماست 🎤 https://eitaa.com/Basir_MN
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 (ره) 🌴به نام نامی عاشقان بریده سر 🌴به پیش تیغتان میشود سینه ام سپر 🎤 https://eitaa.com/Basir_MN
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 (ره) 🌴ایستاده ام مرید حیدرم من 🌴آماده ام فدای رهبرم من 🎤 https://eitaa.com/Basir_MN
‏⚡️چرا هر گرایشی به لیبرالیسم به نفی اسلام سیاسی می‌انجامد؟ ایدئولوژی لیبرالیسم به سبب اینکه مقوله آزادی را به عنوان دال مرکزی خود قرار داده است، «آزادی مذهب» را نیز به عنوان یک آزادی مضاف می‌پذیرد. این است که در میان پیروان لیبرالیسم هم می‌توان مسلمان یافت، ‌هم مسیحی هم لائیک‏ و هم بودائی. لیبرالیسم اما برای مذهب تا جایی شان آزادی قائل می‌شود که مذهب مرجع تعیین بایدها و نبایدهای فرد نباشد؛ ‌به عبارت دقیق تر، یک لیبرال مذهبی تا زمانی می‌تواند مذهبی باشد که قیود و باید و نبایدهای مذهبی او را محدود نکند. لیبرال‌های مذهبی‏ به طور عام و لیبرال‌های مسلمان به طور خاص، به سبب ماهیت دین اسلام از همان ابتدای پذیرش ایدئولوژی لیبرالی دچار تنش‌های عقلانی و تناقض‌های فکری می‌شوند. چه، اسلام دین تجویز بایدها و نبایدهاست و لیبرالیسم، هیچ باید و نبایدی خارج از اراده افراد را برای آنها نمی‌پذیرد.‏ مخصوصا زمانی که این تجویزهای دینی در حوزه اجتماعی مطرح می‌شوند، لیبرالیسم کمترین انعطافی از خود نشان نمی‌دهد. نفس عمل به دستورات دینی و پذیرش مرجعیت آنها با ابتدائی‌ترین ارزش‌های لیبرالی تباین دارد و اگر لیبرالیسم من باب اینکه «فرد آزاد است هر کاری که می خواهد انجام دهد»، اجازه عمل به دستورات فردی دین را می‌دهد، اما اجرای دستورات اجتماعی دین به سبب اینکه ممکن است بر خلاف میل دیگر افراد جامعه باشد و آزادی آنها را دچار مخاطره نماید، جزو خطوط قرمز لیبرالیسم شمرده می‌شود. لذاست که «اسلام لیبرال» یا «لیبرال مسلمان» همواره ترکیب‌های متناقض‌نما بوده‌اند. لیبرال‌های مسلمان برای حل این تناقض، راه را در حذف «مرجعیت اجتماعی اسلام» به عنوان مهم‌ترین دغدغه ضددینی لیبرالیسم دیده‌اند و از دریچه‌های گوناگون پا در این مسیر گذاشته‌اند،‏ اما نقطه اشتراک همه آنها ضدیت با حکومت اسلامی به عنوان تجلی اجتماعی و بازوی اجرایی و عنصر مهم مرجعیت بخش به احکام اسلام در عرصه جامعه است. نمی‌توان هم لیبرال بود و هم معتقد به اسلام سیاسی. این است که هر گونه گرایشی به لیبرالیسم، لاجرم سر از انکار اسلام سیاسی در خواهد آورد. متن کامل یادداشت "لیبرال ها، اسلام رحمانی و مسئله مرجعیت اسلام" را می‌توانید از لینک زیر مطالعه فرمایید؛ https://www.dana.ir/364752 https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی‌صداقتی آقای هاشمی رفسنجانی با مردم در خصوص ارتحال امام ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی: شبی که امام از دنیا رحلت کردند در جماران بودم. آقای هاشمی رفسنجانی به مرحوم حاج احمد آقا اصرار داشت که شما خبر فوت امام را اعلام نکنید بلکه بگوییم مردم بریزند در مساجد برای دعا و ختم أمن یجیب برای سلامتی امام تا ما بتوانیم در مجلس خبرگان رهبر بعدی را انتخاب کنیم و بعدا خبر رحلت ایشان اعلام شود. نگران بود اگر قبل از انتخاب رهبری خبر فوت امام منتشر شود شیرازه کشور از هم بپاشد. این هم نشانه عدم شناخت نسبت به مردم است و هم این‌که نسبت به مردم بی‌اعتناست و از اول می‌خواهد به آن‌ها دروغ بگوید. 📚 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی https://eitaa.com/Basir_MN
مبارزه امام با نهضت آزادی و جریانات لیبرال؛ به روایت مقام معظم رهبری ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی از اوّلِ انقلاب، در عرض و به موازات خطِّ امام، جریانی پیدا شد که به یک و الگوبرداری شده از نظام‌های غربی دعوت می‌کرد؛ منتها با رنگ و لعاب اسلامی؛ اسمِ اسلامی، اما باطنِ غیراسلامی؛ ساختِ اسلامی، اما جهت‌گیرىِ غیراسلامی. البته آن‌ها بی‌میل نبودند که در کنار چنین نظامی، هم برای مقبول جلوه دادن نظام در چشم مردم وجود داشته باشد - چون مردم به اسلام دلبسته بودند - بدشان نمی‌آمد روحانىِ مورد قبولی در کنار نظام قرار گیرد تا نظام را در چشم مردم، اسلامی جلوه دهد؛ دولتمردان نظام هم به همان شکلی که خودشان می‌پسندند و تشخیص می‌دهند، نظام را به همان صورت غیراسلامی - و در حقیقت، شکل بازسازی شده رژیم سلطنتی، منتها طبق قبول سیاستمداران و قدرتمندان دنیا - اداره کنند. ظاهر و رنگ و لعاب دین هم این فایده را برای آن‌ها داشته باشد که نیروهای مردم را در خدمت‌شان قرار دهد؛ هرجا به حضور مردم احتیاج است - در هنگام و و دادن و غیره - همین ظاهر اسلامی، مردم را به همکاری با آن نظام وادار کند؛ اما اگر تأمین نشد، نشد؛ اگر با مبارزه نشد، نشد؛ اگر کشور و و مردم در قبضه دشمنان قرار گرفت، گرفت! لذا از اوّلی که امام دستور داد به وسیله خبرگان منتخب مردم تدوین شود، هرجا که نام اسلام و نشانی از حضور واقعی اسلام بود، این‌ها مقابله کردند. آن‌جایی که اصل مربوط به « » مطرح شد، این‌ها بی‌تابانه مبارزه کردند. البته با ولایتش مخالف نبودند - ولایت یعنی حکومت؛ آن‌ها تشنه قدرت و حکومت کردن بودند - با فقیه‌اش مخالف بودند؛ چون به معنای حضور حقیقی دین در جامعه بود؛ این را برنمی‌تافتند و تحمّل نمی‌کردند. هرجا که نشانه حضور واقعی اسلام بود، این‌ها معترض بودند. امام در مقابل این جریان - که بسیار هم مدعی بود - ایستاد؛ روی مبانی اسلام تکیه کرد؛ روی ترکیب و ساخت اسلامی نظام، با جدیت اصرار ورزید»(1380.3.14) 📚 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی https://eitaa.com/Basir_MN
گام یازدهم: نفی اسلام سکولار ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی چهارده گام تا امام 🔹« استعمار جهان‌خوار طی سالیان دراز با نقشه و توطئه کوشید که به امت اسلام بباوراند که دین از سیاست جداست. علما و روحانیان در امور سیاسی و کشوری نباید دخالت کنند. وظیفه علما ، دعاگویی و عبادت است و جز این، وظیفه و مسئولیتی ندارند! 🔸امام خمینی طی چند سال اقامت اجباری در نجف اشرف به نقش آن حوزه در اجرای «تفکیک دین از سیاست» و دور داشتن امت اسلام از امور سیاسی و کشوری، بیش از پیش آگاهی یافت و در یکی از جلسات خود نیز به این حقیقت تلخ، دردمندانه اشاره کرد و چنین اظهار داشت: 🔹«امروز با اعتقاد به جدا بودن دین از سیاست، فکر رضاخان در ایران و آتاتورک در ترکیه را دنبال می‌کند و در حقیقت راه آنان را ادامه می‌دهد.» 🔸بحث ولایت‌فقیه برای امام فرصتی بود که با این تز استعماری به مبارزه برخیزد و با وجود آن‌که اثبات ولایت و حکومت برای فقیه، خود نفی این تز استعماری و ارتجاعی است، امام به طور جداگانه آن را مورد بررسی قرار داده، چنین گفت: 🔹«استعمارگران گفتند که باید دیانت از سیاست جدا باشد. آیا زمان پیغمبر اکرم صلّی الله علیه و آله سیاست از دیانت جدا بود؟ زمان خلفای حق یا غیرحق، زمان خلافت حضرت امیر سیاست از دیانت جدا بود؟ دو دستگاه بود؟ این حرف‌ها را آن‌ها زدند تا دین را از تصرف در امور دنیا کنار بزنند، آن‌ها را می‌خواهند. 🔸اگر ما مسلمین جز نماز خواندن، دعا خواندن و ذکر گفتن کاری نداشته باشیم، آن‌ها هیچ کاری به ما ندارند، شما برو هرقدر می‌خواهی اذان بگو، نماز بخوان، بیایند هرچه داریم ببرند! حواله‌شان به خدا! لاحول و لاقوة إلا بالله! وقتی که مردیم ان شاء الله به ما اجر می‌دهند! اگر منطق ما چنین باشد آن‌ها به ما کاری ندارند...» (نهضت امام خمینی، ج2 ص721-720) 📚 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی https://eitaa.com/Basir_MN
گام دوازدهم: اثبات اسلام ناب محمدی ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی چهارده گام تا امام 🔹امام خمینی (قدس سره) در مبارزه خود با ، به معرفی و جهاد برای تحقق می‌پرداختند و در زمانی که جامعه اسلامی و حتی برخی از حوزه‌های علمیه به خاطر و انحرافی جهان‌خواران؛ اسلام را محدود به عبادیات می‌دیدند تلاش نمودند که تمام ابعاد اسلام را معرفی نمایند. 🔸مطالعه بخشی از سخنرانی ایشان در این زمینه گویای جو غالب آن زمان و جلوه‌گر مبارزه عمیق ایشان در راستای اثبات و تحقق اسلام ناب محمّدی صلّی الله علیه و آله است: 🔹« الان طبقات مسلمین چه تحصیل‌کرده از متجددین و چه تحصیل‌کرده از روحانیین، فضلا از توده مردم، اسلام را درست نفهمیده‌اند و همان‌طور که غربا را مردم نمی‌شناسند، اسلام هم تقریبا به وضع در دنیا زندگی کرده است. و چنان‌چه کسی بخواهد اسلام را آن‌طور که هست معرفی کند، به این زودی‌ها مردم باورشان نمی‌آید. 🔸حدود پنجاه کتابی که احکام اسلام در آن مجتمع است، سه-چهار جلدش مربوط به عبادیات و وظایف انسان با رب‌الارباب است و کمی از احکام هم مربوط به اخلاقیات است، مابقی کتاب‌ها همه مربوط به اجتماعیات، اقتصادیات، حقوق و سیاسیات می‌باشد... آن روز که دنیا غرق در بود و از اروپا هیچ خبری نبود و دو امپراتوری بزرگ که بودند، در حال استبداد به سر می‌بردند و اصلا قانونی وجود نداشت، اسلام قوانینی آورد که جامع قوانین حکومت‌های زنده دنیاست و از آن هم جامع‌تر است و همه جهاتی که بشر در امور مربوط به جنگ، صلح، حکومت، زندگی خصوصی، معاشرت با دیگران... و دیگر امور به آن محتاج است در قوانین اسلام آمده است... 🔹ما تمام جهات را کنار گذاشتیم و مقداری از احکام را گرفته، خَلَفا عن سلف مباحثه می‌کنیم. بسیاری از احکام اسلام جزء علوم غریبه شده است، اصلا و فقط از آن اسمی مانده است، تمام جزئیات اسلام که بهترین جزئیاتی است که برای بشر آمده الان بکلی فراموش شده است و لم یبق الا اسمه. تمام آیات شریفه الهیه که برای جزئیات و حدود است لم یبق الا قرائته... ما الان موظف هستیم ابهاماتی را که نسبت به اسلام وجود دارد برطرف کنیم تا این ابهام را از اذهان بیرون نکنیم هیچ‌کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. 🔸 ما باید خود و نسل آتیه را وادار کنیم و به آن‌ها سفارش کنیم که نسل آتیه خویش را نیز مأمور کنند این ابهامی را که بر اثر چند صد ساله، نسبت به اسلام در اذهان حتی بسیاری از روشن‌فکران ما پیدا شده است رفع کنند، اسلام و حکومت اسلامی را معرفی کنند، که اسلام چیست و حکومت اسلام چه می‌باشد و قوانین اسلام چگونه است و بسیاری از احکام عبادی اسلام با این‌که عبادت است، عبادت توأم با سیاست است. اجتماعی حج و جمعه و امثال آن، در عین معنویت از سیاسیات اسلام است... امروز ، و حوزه‌های دیگر موظفند که اسلام را نشان دهند و این متاع را عرضه کنند...»(نهضت امام خمینی (قدس سره) ج2 ص723-722) 📚 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی https://eitaa.com/Basir_MN
9. یاد یار امام به روایت دانشمندان.pdf
33.6K
امام در نگاه اندیشمندان جهان ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی ژاپن تایمز: آیت‌الله خمینی ایران را به قدرتی مهم در خاورمیانه تبدیل کرد... امروز ایران به یک قدرت عظیم مبدل گردیده که با نیروی هیچ‌یک از پادشاهان تاریخ ایران قابل مقایسه نیست سیبوری متخصص اندونزیایی در امور خاورمیانه: زندگی امام خمینی برای ما الگوست و بایستی از مبارزات، فداکاری‌ها و صبر او در تحقق آرمان‌هایش درس بگیریم. دکتر محمدسعید شهابی-سردبیر مجله عربی العالم: امام خمینی تمام مرزهای تقلیدی حاکم بر مؤسسات مذهبی اعم از اسلامی و غیراسلامی را پشت سر گذاشتند و در حالی که قرآن به دست داشتند، بازگشت به اسلام را به زندگی اعلام نمودند و بدان روح جدیدی بخشیدند مقاله ضمیمه: یادیار؛ امام خمینی در نگاه اندیشمندان جهان؛ فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، ش3، بهار1384 📚 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی https://eitaa.com/Basir_MN
الگوی انقلابی در هنده فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، 32.pdf
1.49M
انقلابی‌گری از نگاه امام و رهبری به چه معناست؟ ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی انقلابی‌گری در شرایط کنونی کشور و موقعیت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، بهترین راه برای خروج از بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کنونی است اما اصلی‌ترین سؤال این است که:«انقلابی‌گری چیست؟» انقلابی‌گری در این نوشتار، یعنی انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن که الگوی کامل آن در ایران، حضرت امام خمینی (ره) است. انقلابی‌گری با شاخص مدنظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، نقشه راهی است که می‌تواند ضامن کارآمدی، استحکام و اقتدار ملی باشد. مقاله ضمیمه: الگوی انقلابی در هندسه فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری؛ فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، ش50-49، پاییز و زمستان 1395 📚 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی https://eitaa.com/Basir_MN
مختصات اسلام آمریکایی.pdf
1.7M
اسلام آمریکایی چیست؟ ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی امام خمینی (ره) خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی: «...‎‏ شما باید نشان دهید که چگونه مردم، علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپس‌گرایی قیام‏‎ ‎‏کردند و فکر اسلام ناب محمدی را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه‌داری،‏‎ ‎‏اسلام التقاط و در یک کلمه کردند.‏» اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب به کرات در ادبیات سیاسی امام خمینی (ره) مطرح شده و ایشان همواره به مردم و مسئولین هشدار می دهند نادر برابر این جریان خزنده و انحرافی ایستادگی کنند اما این مفهوم پراهمیت و پرتکرار به چه معناست؟ جریان اسلام آمریکایی از چه ویژگی‌هایی برخوردارند و اهداف آن‌ها چیست؟ پاسخ به این سؤالات در: مقاله ضمیمه: مختصات اسلام آمریکایی در منظومه فکری امام خمینی (ره) 📚 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی https://eitaa.com/Basir_MN
17. در حضور اخلاص.pdf
155.5K
زیارت‌های ترک‌نشدنی امام خمینی در نجف ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی: امام خمینی در نجف اشرف (كمتر مرجعی را اینگونه دیدیم)، از روزی که وارد نجف شد تا روزی که از نجف مهاجرت کردند هر شب ۲ ساعت که از شب می‌رفت، زمستان با تابستان هوای سرد، گرم، ایشان در حرم حضرت علی (ع) بود؛ حرم‌شان ترک نمی‌شد، درست سر ساعت به وقت محلی در حرم حضرت علی (ع) بود این برنامه‌شان هرگز ترک نمی‌شد؛ حتی یک‌وقت به دنبال کودتایی که در عراق رخ داد و حکومت نظامی شده بود، برادر شهید مرحوم حاج آقا مصطفی می‌گفت که: دیدیم آقا توی اتاق نیست گفتیم نکنن که آقا رفته باشد حرم، کجا رفته باشد، ابن طرف بگرد، آن طرف بگرد، تا اینکه دیدیم رفته بالای پشت بام ایستاده رو به گنبد حضرت علی (ع) و دارند زیارتنامه می‌خوانند... مقاله ضمیمه: در حضور اخلاص؛ سرگذشت‌های ویژه از سلوک و سیره امام خمینی(ره)؛ فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره20، 1388ه.ش. 📚 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی https://eitaa.com/Basir_MN
بررسی تطبیقی اندیشه امام و هاشمی رفسنجانی.pdf
1.65M
هاشمی رفسنجانی و اختلاف با امام خمینی در مشرب مبارزاتی ⚫️به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی هاشمی رفسنجانی در طول سالیان مبارزه، به حرکت‌های مسلحانه و اقدام علیه رژیم طاغونی اعتقاد داشته و اقدامانی را در این زمینه صورت داده است. وی در کنار مخالفان مذهبی متمایل به مبارزات مسلحانه مانند هیئت‌های مؤتلفه اسلامی و همچنین در کنار سازمانی التقاطی مانند مجاهدین خلق (منافقین) نیز حضور داشت و از آن‌ها حمایت‌های فراوانی نمود. در نقطه مقابل امام خمینی به مبارزه مسلحانه اعتقادی نداشتند و ارتقای بینش سیاسی-فرهنگی مردم را یگانه راه مؤثر برای پیروزی انقلاب اسلامی می‌دیدند و گذشت زمان صحت این دیدگاه را به اثبات رساند. در هر صورت بررسی تطبیقی اندیشه‌های امام خمینی و عملکردهای هاشمی رفسنجانی در زمینه مبارزه مسلحانه و حمایت از منافقین، فاصله آقای رفسنجانی با افق دید امام خمینی قدس سره الشریف را نشان می‌دهد. فاصله‌ای که محدود به این موارد نبود و بررسی سایر موارد مجال خاص خود را می‌طلبد. مقاله ضمیمه:بررسی تطبیقی اندیشه‌های امام خمینی و عملکردهای هاشمی رفسنجانی در زمینه مبارزه مسلحانه و حمایت از منافقین، ، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، ش48، تابستان1395 📚 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی https://eitaa.com/Basir_MN
عصمتیه.pdf
348.8K
آشنایی با مبارزات فرهنگی-سیاسی «دختران عصمتیه» در واپسین سال‌های دهه چهل آن‌گاه که امام خمینی، ایده تشکیل حکومت اسلامی را در قالب «نظریه ولایت‌فقیه» مطرح کرد، گروه‌های مبارز جدیدی در میان جوانان حوزه و دانشگاه شکل گرفت که آرمان آن‌ها دیگر رابطه‌ای با الگوهای غربی نداشت. با همین پیش‌زمینه بود که «مؤسسه عصمتیه» خرمشهر -که مرکزی دینی و فرهنگی بود- به پایگاهی برای روشنگری دختران و زنان ایران شد و فعالیت‌های مذهبی-سیاسی این مؤسسه مایه نگرانی ساواک گردید؛ از این رو دو تن از سخنرانان آنجا به نام‌های معصومه اژدر افشار و فخریه اژدرافشار را دستگیر و مؤسسه را تعطیل نمود اما دختران مقاوم عصمتیه برنامه‌های خویش را پیش گرفتند... ادامه متن در مقاله ضمیمه: روزنه‌هایی امید در فضای ناامیدی زن ایرانی/ برگرفته از کتاب نهضت امام خمینی (س)، دفتر چهارم (فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره19، بهار1388. 📚 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی https://eitaa.com/Basir_MN
امام خمینی حوزه علمیه نجف را متحول کرد.pdf
1.45M
امام خمینی فضای فکری حوزه علمیه نجف را متحول کرد مصاحبه اختصاصی فصلنامه 15خرداد با آیت‌الله محمد فاضل استرآبادی امام خمینی اولین کاری که خوب کرد و زود کرد، همین تحول فکری بود. فضای نجف را عوض کرد. یکی خود من! در آن زمان درس خارج می‌رفتم. امام به همه ما باوراند که مبارزه نه فقط حرام نیست بلکه جایز هم هست، بلکه واجب هم هست. شاید واجب عینی هم باشد، بالاتر از واجب کفایی... مقاله ضمیمه: امام خمینی فضای فکری نجف را متحول کرد، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، ش50-49، پاییز و زمستان 1395 📚 بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️ امام خمینی، رهبری که حتی در جمهوری اسلامی هم مظلوم و گمنام است. 💢 سال ۹۱ بود و بنا به درخواست و قبولی در آزمون مدرسی، به علت تاخیر در اعلام ساعت کلاسی، درس وصیت نامه حضرت امام آنهم جهت دانشجویان دختر دانشکده مهندسی نصیبم شد. برای ترم نخست تدریس، چنین درسی، آنهم برای دانشجویان دختر خیلی سنگین بود. 🔰 همان جلسه نخست عدم علاقمندی و غر زدن های دانشجویان از موضوع و عنوان درس، مرا بی انگیزه کرد و جلسه نخست با هر ترفندی بود به پایان رسید و سریع با یکی از اهالی عرفان تماس گرفته و مشکل را بیان و ایشان نکاتی را گفتند. 🔽از جلسه بعد بنا به توصیه اش بجای معرفی امام به شکل رسمی به خاطرات و ابعاد شخصیتی ایشان پرداخته، چنانچه تا سند و مدرک و منبعی در هر جلسه نمی بردم، باور نمی کردند آنچه می گویم از خمینی کبیر است. ◀️ از عشق و علاقه حضرت امام به همسر و خانواده گفتم که چطور در زمانه ای که چون بعضی ها در کنون، نام همسر را منزل می گذارند و جمله عاشقانه به همسر را پر رو کردن او، حضرت امام نامه عاشقانه به همسرش می نویسند و با عشق و محبت همسرش را در غربت یاد کرده و او را نور چشم، قوت قلب، محبوب عزیز خطاب می کند، عشقی که به گفته دانشجویی پدر شاعرش هم به مادرش هدیه نداده!! ◀️برایشان از دلسوزی ها و توصیه اما حتی به مخالفینشان گفتم که چون پدر برای همه بودند و حتی به ملاقات محمدرضا پهلوی در کاخش می رود تا شاید به توصیه آیت الله بروجردی بتواند در دل او تاثیری بگذارد و نشود آنچه بعد ها بر سر او آمد. ◀️ از تقیدش به قانون گفتیم که حتی در فرانسه خود را مقید به آن می دانست و بعدها قبل از هر اقدامی به تدوین و اجرای قانون همت می گماشت و هیچ کس را حتی فرزند و نوه اش را نه تنها مسئولیت نداد، بلکه وقتی شنید که نوه اش سید حسین مسلحانه قصد تمرد از حکم قانون دارد، گفت با گلوله هم که شده بزنیدش. ◀️ از شاعر بودن امام گفتم و اشعار مشهوری که بر زبان ها جاریست اما کسی نمی داند از این پیر جماران است، چون شعر من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم، چشم بیمار تو را دیدم و بیدار شدم! ◀️از ثروت پدری و مال و منالی گفتم که پدرش را در خمین از ثروتمندان کرده بود و او علی رغم وارث آنها بودن، از همه اش دل کند و رفت اراک برای درس طلبگی و خود در فقر و تهیدستی زندگی می کرد و تا بود، همان حسینیه و کوچه های تنگ جماران و خانه قدیمی آنجا نه محل زندگی، بلکه محل مدیریت ایران و اسلام شد و ناجوانمردانه بعد ها با حرمی کاخ گونه رهبر مستضعفین بودنشان به حاشیه بردند. ◀️ برایشان از روحانیتی گفتم که یکی از دشمنان اصلی او بودند و خون دلی بر دلش کردند که لیبرال ها نکردند، برایشان از امامی گفتم که آنقدر اهل علم و فلسفه و منطق بود که عده ای ایشان را نجس شمرده و حتی ظرف آب خورده فرزندش را طاهر می کردند. ◀️از امامی گفتم که درس و مشق سیاست و جنگ نخوانده بود، اما چنان هشت سال کشور را مدیریت کرد که سیاستمداران و نظامیان عالم با آنچه داشتند نتوانستند شکستش دهند، حتی اگر در ظاهر دستوراتش چون اطلاع دادن به مردم عراق در موشک باران کشورشان خنده دار باشد. که همین سیاست ترسی عجیب در صدام ایجاد و سپس امام و ایران را محبوب عراقی ها کرد که حتی در جنگ هم حواسش به آنان است که کمتر آسیب ببینند. ◀️ و برایشان از سعه صدری گفتم که تا می شد به خرج می دادند: دولت بازرگان را تایید می کردند، حکم بنی صدر را تنفیذ، آیت الله منتظری را علی رغم میل باطنی، حمایت و به ارتشیان شاهنشاهی تا می شد اعتماد که هر چند بعضی ها با کودتا خلف وعده کردند و خیانت. ✅ وقتی بحث به اینها کشیده شد، شاید باورش سخت باشد اما همه می گفتند: پس چرا کسی به ما نگفته بود که امام چنین بوده؟ مگر مملکت در اختیارش نبوده پس چرا اینها را رادیو و تلویزیون برایمان نقل نکردند؟ مگر رهبر ایران نبوده پس چرا در کتب درسی و آموزشی نیامده؟ و اینجا بود که فقط یک پاسخ می شود داد، امام در نظام برآمده از اندیشه خود نیز مظلوم و گمنام است!!! ✍️ سید محسن هاشمی https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 چرا اسرائیل نگران است ؟ 👤 🔹 وزیر امور خارجه اسرائیل در اظهار نظری کم سابقه مدعی شده است که رژیم متبوعش جنگ را به داخل ایران خواهد کشانید . 🔸 این اظهارنظر از این جهت اهمیت دارد که یک مقام دیپلماتیک آن را بیان کرده است. ✅ در واکنش نیز رسانه منتسب به شورای عالی امنیت ملی ایران علاوه بر تاکید نسبت به تغییر معادله قدرت در منطقه، از رخدادهای احتمالی غیر قابل پیش بینی سخن گفته است . 🔹 شرایط و قرائن نشان می دهد به بن بست رسیدن مذاکرات احیای برجام، دوطرف را به سمت زورآزمایی سوق داده است. 🔸 اما به نظر می رسد اسراییل که نیروهای متحد ایران را در مرزهای ۳ سمت خود می بیند بیش از پیش نگران است زیرا با استفاده از جنگ و نبردهای متعدد و متعارف نتوانست این تهدیدات را مرتفع کند . ✅ در نتیجه تنها امید تل آویو به تجهیزات نامتعارفی است که در زادخانه ها دارد تا بتواند از طریق آن برای خود علیه دشمنانش ایجاد وحشت کرده و تولید بازدارندگی نماید. 🔹 اما ترامپ ۴ سال پیش با امید به تسلیم کامل ایران از برجام خارج شد و جمهوری اسلامی نیز متعاقبا به بازنگری در فعالیت های اتمی روی آورد و امروز به اذعان کارشناسان و صاحب نظران، حداقلِ مواد برای ساخت یک بمب اتم را در به دست آورده و به زودی با نصب سانتریفیوژ های جدید و توسعه کمی و کیفی غنی سازی هسته ای ، اورانیوم بیشتری را تجزیه خواهد کرد . 🔸 این شرایط برای اسراییل قابل تحمل نیست زیرا این رژیم مولفه ها و عناصر لازم برای تشکیل یک کشور را ندارد و دارای ضعف های ساختاری متعدد و شکاف های اجتماعی فراوان است و بقایش منوط به انحصار اتمی ارزیابی می گردد. ✅ در نتیجه از نظر سران اسرائیل اگر جمهوری اسلامی ایران که یک دشمن موجودیتی برای این رژیم به شمار میرود دارای قابلیت ساخت سلاح اتمی شود دیگر کار آنان تمام می شود زیرا بازدارندگی هسته ای شان از دست خواهد رفت . 🔹 البته ایران واقعا قصد ساخت بالفعل بمب اتمی را ندارد اما صرف داشتن مواد غنی شده در غنای بالا و میزان زیاد ، خود نوعی توازن قدرت با دشمنان اتمی را برای تهران به ارمغان خواهد آورد . 🔸 به دلایل فوق به نظر می رسد اسرائیل از موضع ضعف و استیصال ممکن است دست به اقداماتی خطرناک بزند لکن نکته ای که باید به التفات داشت اینست که فاصله اسرائیل تا تاسیسات اتمی ایران ۲۰۰۰ کیلومتر است و فاصله موشک های ایرانی با تاسیسات اتمی ، شیمیایی و پالایشگاهی آنها تنها ۱۵۰ کیلومتر . ✅ به عبارت بهتر هواگردهای اسراییل برای ضربه نطنز باید ۲۰۰۰ کیلومتر را بپیمایند ( به غیر از مسیر بازگشت ) که حدود نیمی از آن در آسمان ایران خواهد بود اما موشک های نقطه زن و با کلاهک های سنگین ایرانی مستقر در سوریه و لبنان تنها ۳۰ ثانیه تا اصابت به اهداف حیاتی و راهبردی رژیم صهیونیستی زمان نیاز دارند. 🔹 در نتیجه باید گفت جنگ با ایران یک خودکشی برای رژیم صهیونیستی محسوب میشود اما این رژیم می داند که دیگر نمی تواند روی حمله آمریکا به ایران حساب باز کند و بقایش در خطر است . 💢در نهایت به نظر می رسد حکایت این روزهای اسرائیل حکایت فردی است که در باتلاق گیر کرده و ناخودآگاه دست و پا می زند و هرچه تلاش میکند بیشتر در آن فرو می رود . https://eitaa.com/Basir_MN