eitaa logo
بصير
2.5هزار دنبال‌کننده
72.4هزار عکس
65.8هزار ویدیو
2.4هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 پاسخ امام خامنه‌ای به نامه رییس مجلس درباره تحقیق و تفحص از نهادهای مرتبط با رهبر انقلاب حکم حکومتی صریح رهبر انقلاب در اجازه دادن، تایید و تأکید بر نظارت عام مجلس شورای اسلامی بر نهادهای زیرنظر رهبری در پاسخ به نامه ریاست مجلس هیأت رییسه مجلس تاکنون هیچ توضیحی درباره اینکه چرا علیرغم تأکیدات مکرر ولی فقیه، با توصیه این و آن، تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف را از دستور کار مجلس خارج کرده، نداده! آیا ۲۰۱ نماینده‌ای که به بخشنامه وزارت کشور معترض شدند، برای تعطیلی نظارت در مجلس هم رگ گردنشان باد می‌کند؟! https://eitaa.com/Basir_MN
🟠 خاموشی نظارت بر سازمان اوقاف/ بخش اول 🔸گزارش ۹دی درباره چرایی تعلل مجلس و سازمان بازرسی در نظارت، تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه 🔻مصونیت‌سازی برای سازمان اوقاف برخلاف نظر رهبر انقلاب  🔹طی هفته های اخیر طرح یک ادعا درباره موقوفه ای در استان قزوین بار دیگر نگاه رسانه ها و مردم را معطوف به سازمان اوقاف کرد. در شماره گذشته ۹دی با اشاره به این ماجرا اهمیت مساله تبعیض و لزوم توجه دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی و مسولان اوقاف نسبت به این ضلع مهم از سه گانه مهم فقر، فساد و تبعیض در برقراری عدالت را متذکر شدیم. در کنار این طی هفته‌های گذشته چندبار سرنوشت موضوع تحقیق و تفحص مجلس از سازمان اوقاف و امور خیریه مورد مطالبه نمایندگان مجلس قرار گرفت و به رسانه‌ها کشیده شد. 🔹 ۲۲خردادماه سال ۱۴۰۱ برای اولین بار یکی از نمایندگان مجلس از تحقیق و تفحص مجلس از سازمان اوقاف خبر داد. حجت الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی وقت کمیسیون فرهنگی مجلس در آن روز به رسانه ها اعلام کرد: «در جلسه امروز تقاضای نمایندگان برای تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف در مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه که با حضور حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف برگزار شد، نمایندگان مطالب خود را مطرح کردند و رئیس سازمان اوقاف نیز پاسخ‌های خود را عنوان کرد. یکی از مطالبی که تقاضاکنندگان برای تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف مطرح می‌کردند، استفاده بهینه از موقوفات بود و موضوع دیگر نیز بحث سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف در بخش‌های مختلف بود که توسط نمایندگان مطرح شد.» 🔹در ادامه و حدود ۵ ماه بعد، روز یازدهم آبان ماه ۱۴۰۱ بود که حسینعلی حاجی دلیگانی سخنگوی هیات ردیسه مجلس هنگام اعلام دستور کار جلسه علنی مجلس، موضوع گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را به عنوان دستور جلسه قرائت کرد. 🔹تا اینکه روز ۲۱ خردادماه امسال ولی الله بیاتی نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس خطاب به قالیباف رئیس مجلس گفت: «بیش از ۱۴۱ نفر تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه را امضا کرده‌اند و تاکید شد که این موضوع خارج از نوبت مطرح شود. ضروری است به نظر نمایندگان احترام بگذارید و تحقیق و تفحص در دستورکار مجلس قرار گیرد.» قالیباف هم در پاسخ گفت: آن را در زمان مقرر در دستورکار قرار خواهیم داد. 🔹در همان روز هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در تذکر آئین نامه‌ای خطاب به قالیباف گفت: «موضوع طرح تحقیق و تفحص از اوقاف مدت‌ها است که مطرح شده، اما شما اجازه نمی‌دهید که کار پیش برود این در حالی است که مسئولان زیادی (حداقل در شهر ما) به دلیل عملکرد یک یا دو درصد، در معرض اتهام قرار گرفته‌اند. اجازه دهید روند بررسی این تحقیق و تفحص که یک سال است آماده شده، پیش برود چرا که نباید به خاطر یک درصد، کل مسئولان زیر سوال بروند و بدبینی ایجاد شود.» 🔹رییس مجلس هم در پاسخ به این تذکر گفت: «به این نکته توجه کنید که من مانع این تحقیق و تفحص نیستم و این حق را نیز ندارم. به آقای میرمحمدی که این طرح را امضا کرده و پیگیر آن است نیز گفته‌ایم که شهرستان‌های مختلف و استان‌های مختلف با موضوع اوقاف درگیر هستند. با اوقاف توافقی شده و صورتجلسه هم تنظیم شد و حداقل شخص بنده در این خصوص سه جلسه گذاشتم که آقای میرمحمدی نیز در جریان است، همچنین این موضوع در جلسه سران هم مطرح شد و حتی موضوعات فقهی را پیگیری کردیم. قرار شد موضوع تحقیق و تفحص هفته قبل مجدداً با اولویت قرار گرفتن موضوعات دیگر، به نوعی دنبال شود که گفتم اجازه دهید بحث ملی در حوزه این موضوعات را توافق کرده و حل و فصل کنیم و بعد به این موضوعات برسیم که دوستان مخالفت کردند و گفتند چنانچه آن موضوعات حل شود یا خیر، موضوع ما باید پیگیری شود که ما نیز موافقت کردیم.» 🔹بیگی نژاد در همین رابطه در گفتگو با رسانه‌ها گفت: «آقای قالیباف پشت تریبون مجلس اعلام کرد به دلیل اختلاف نظر‌هایی که از نظر حقوقی و فقهی وجود داشت، این تحقیق و تفحص اعلام وصول نشده است. اما چون زمان آن طولانی شد، تصمیم گرفته شد تحقیق و تفحص انجام شود و ابهامات شرعی و سیاسی هم جداگانه دنبال شود». این نماینده در پاسخ به این پرسش که نهایتا آیا تحقیق و تفحص در دستور کار قرار گرفت یا نه، گفت: «در دستور قرار گرفته است، اینکه چه زمانی طرح شود ممکن است یک هفته یا دو هفته یا بیشتر شود. پس از رای‌گیری، هیات رییسه تحقیق و تفحص و سایر اعضای مورد نظر انتخاب می‌شوند.» https://eitaa.com/Basir_MN
🔰خاموشی نظارت بر سازمان اوقاف/ بخش دوم 🔻ابهامات فقهی مانع تحقیق و تفحص اوقاف یا توصیه‌های غیرقانونی!؟ 🔹پیگیری‌های ۹دی نشان می‌دهد که در پشت این بهانه‌های رسمی، دلایل دیگری وجود دارد که علت اصلی تاخیر و توقف در تحقیق و تفحص را باید در میان آنها جست؛ نه در وجود ابهامات فقهی میان مجلس و سازمان اوقاف. البته این به معنای نفی وجود ابهامات فقهی در این طرح نیست؛ نکته این است که اگر اراده و عزم جدی بر انجام کار وجود داشت، مدت زمان یکسال، برای رفع این ابهامات و اجرایی شدن طرح تحقیق و تفحص از اوقاف در مجلس، زمان قابل توجهی بود. 🔹جالب آنکه حتی بعد از داغ شدن دوباره موضوع در رسانه‌ها و مجلس، همچنان زمان دقیق و مشخصی از سوی رئیس و هیات رئیسه برای شروع به کار هیات تحقیق و تفحص اعلام نشده است و طبق سخنان نماینده ملایر، حتی رای‌گیری برای انتخاب هیات رئیسه و سایر اعضای تحقیق و تفحص از اوقاف هم هنوز صورت نگرفته است! 🔹یکی از مهمترین حرف‌های غیررسمی در همین رابطه، مصون دانستن سازمان‌ها و نهادهای زیر نظر رهبر انقلاب از نظارت و بازرسی، در نگاه برخی سیاسیون به ویژه برخی از اصولگرایان است. سابقه تاریخی نشان داده جریاناتی در میان اصولگرایان هستند که نسبت به افراد و نهادهای منصوب و منسوب به رهبر انقلاب، مصونیت نظارتی قائل هستند. البته باید توجه داشت که این نگاه در برخی افراد برخاسته از نگاه شأنیت و اعتقاد قلبی آنها به ولایت فقیه است اما برخی دیگر این را بهانه کرده‌اند و در حقیقت برای پوشاندن کم کاری‌ها، خطاها، ضعف‌ها و ترک فعل‌های خود و افراد جریانشان چنین بهانه‌ای را به زبان می‌اورند که متاسفانه در برخی موارد هم این خط منجر به فرار از پاسخگویی در برابر نهادهای نظارتی و ایجاد حاشیه امن برای فساد اداری و مالی می‌شود. 🔹در مقابل امام خامنه‌ای ‌برای جلوگیری از همین مسائل، همواره بر شفافیت و نظارت همه جانبه تأکید داشته‌اند و هیچ نهاد و شخصی را مستثنی از نظارت و بازرسی و پرسشگری ندانسته‌اند حتی مسئولین منصوب و افراد منتسب به خودشان را و همواره تاکید کرده‌اند که هیچ کس فوق نظارت نیست. 🔻هیچ فرد و نهادی، فوق نظارت نیست 🔹رهبر انقلاب در این خصوص می‌فرماید: «هیچ کس فوق نظارت نیست چه برسد به دستگاه‌های مرتبط با رهبری. بنابراین همه باید نظارت شوند. نظارت بر کسانی که حکومت می‌کنند - چون حکومت به‌ طور طبیعی به معنای تجمّع قدرت و ثروت است؛ یعنی اموال بیت‌المال و اقتدار اجتماعی و اقتدار سیاسی در دست بخشی از حکّام است. برای این که امانت به‌ خرج دهند و سوء استفاده نکنند و نفسشان طغیان نکند، یک کار لازم و واجب است و باید هم باشد... بنابراین چنین نیست که دستگاه‌های مربوط به رهبری از نظارت معاف باشند؛ نه، به ‌نظر ما بازرسی‌ها لازم است.» (۹ اسفند ۷۹) 🔹بر همین اساس وقتی فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را صادر کردند، فرمودند: «منسوبین من هم معاف نیستند/ هیچ شخص یا نهادی نمی‌تواند با عذر انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور، خود را از حساب‌کشی معاف بشمارد.» (فرمان هشت ماده‌ای اردیبهشت ۸۰) 🔹اتفاقا یک بار وقتی نمایندگان مجلس قصد بررسی عملکرد صدا و سیما را داشتند، برخی انتصاب رییس این سازمان توسط امام خامنه‌ای را بهانه‌ای دانستند برای جایز نبودن این نظارت که رهبر انقلاب خطاب به آنها فرمودند: 🔹«یکی از اين اعتراض‌ها، اعتراض به صدا و سيما بود و اينكه بعضي مي‌گويند اگر چنانچه صدا وسيما را نقد كنيم، برخلاف رهبري مطلبي گفته‌ايم؛ چرا! چون رهبري رئيس صدا وسيما را معين مي‌كند! اگر واقعاً ملاك اين باشد، كه آدم بايد به هيچ‌كس اعتراض نكند؛ چون رئيس قوه قضائيه را هم رهبري انتخاب مي‌كند، رئيس جمهور هم بعد ازانتخابات، تنفيذ رهبري دارد؛ مي‌گويد نصب كردم. پس بايد به هيچ‌كس اعتراض نكرد. نه آقا، اولاً صدا وسيما را رهبري اداره نمي‌كند؛ اين معلوم باشد. صداوسيما را رئيس صدا و سيما اداره مي‌كند و رهبري هم در موارد زيادي اعتراض‌هائي دارد، انتقاد شما از صدا وسيما مطلقاً به رهبري منتقل نمي‌شود. شما حق داريد انتقاد كنيد؛ هيچ اشكالي ندارد.» (۷ مهر ۸۷) 🔹با وجود این تاکیدات علنی امام خامنه‌ای، اما بررسی ۹ دی از هیات رییسه مجلس نشان می‌دهد که سازمان اوقاف برای رها شدن از نظارت مجلس به برخی مسئولان دفتر رهبری پناه برده و انجام تحقیق و تفحص را سبب ایجاد مشکلاتی در روند کاری خود دانسته‌اند. پس از این به مجلس توصیه شده که فعلا تحقیق و تفحص انجام نشود! این اتفاق به شکل دیگری در خصوص انجام بازرسی توسط سازمان بازرسی صورت گرفته است! https://eitaa.com/Basir_MN
الان مسجدالضرار مکی که توش طلبه شکنجه دادید هم جزو زندان‌ها محسوب میشه؟! ببین عبدالحمید؛ اینجا سوریه نیست؛ اینجا با صبر ولی به وقت چنان توی کاسه‌ات گذاشته میشه که مجبور بشی تا ته تناولش کنی...😉 پوریا فاضل https://eitaa.com/Basir_MN
وقتی طرف می‌خواد تا تهش سینه‌خیز بره 😂 https://eitaa.com/Basir_MN
🔹«عذرا علوی طالقانی» از بالاترین فرماندهان نیروی معاندین خلق در آلبانی به درک اسفل‌السافلین وارد شد! او مهندس شیمی از دانشگاه صنعتی شریف و جانشین مریم رجوی و عضو ارشد شورای رهبری معاندین و از نزدیکان آیت الله طالقانی بود که از سال 1355 به عضویت معاندین درآمد. https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تقلب ۱۰۰۰ داوطلب پزشکی و مهندسی کنکور پارسال محرز شده، ولی الان دانشجو هستند بعد از این جماعت وجدان کاری و تعهد ملی و ... هم انتظار داشته باشیم؟ پس فردا دانشگاه رو میکنن سکوی اپلایشون و چارتا لگد به نظامم میزنن https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 تقلای آمریکایی‌ها برای آزادی شناور تانزانیایی که سوخت قاچاق حمل می‌کرد. 🔼از شب گذشته که شناور تانزانیایی حامل سوخت قاچاق توسط سپاه پاسداران توقیف شد، آمریکایی‌های با جنگنده و پهپاد به تهدید پرداختند ولی از ترس موشک‌های ایرانی فقط در حد تهدید باقی ماند. 🔼پهپاد MQ-9 آمریکایی تا نزدیکی مرزهای ایران شناور توقیف شده را مشایعت کرد :) 🔽این شناور ۵۰ متر طول دارد و در حال انتقال به بوشهر است https://eitaa.com/Basir_MN
🔹بریتانیا با ریاست بر شورای امنیت سازمان ملل متعهد شد که اپوزیسیون بین المللی را علیه ایران رهبری کند پ.ن: اول که شما اپوزسیون بین المللی که هیچی؛ کل کهکشان رو هم علیه ایران کنید باز هم غلطی نخواهید کرد؛ این ملت ملت امام حسین هستن؛ در ثانی؛ این خودشیه تو دهنی به غرب‌پرستا هستش که فکر میکنن این نهاد‌ها برای بی‌طرفی در امور بین المللی ایجاد شدن! 😏 https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 گفت‌وگوهای ایران با ۳ کشور اروپایی ♦️ وزیر امور خارجه: 🔹هفته‌هاست گفت‌وگوهایی را با آلمان، انگلیس و فرانسه شروع کرده‌ایم. 🔹گفت‌وگوها ناظر بر این است که بتوانیم از سوءتفاهم‌ها عبور کرده و در مسیر تعامل و همکاری بهتری قرار بگیریم. https://eitaa.com/Basir_MN
⚠️ سؤالی که مدیریت حوزه علمیه باید پاسخ دهد ⚠️ حذف تشکل‌های فعال حوزوی و طلاب انقلابی از فرصت دیدار با رهبر انقلاب، چرا ؟! 🔰 حمید رسایی: چهارشنبه دیدار طلاب حوزه‌های علمیه با امام خامنه‌ای است. این دیدار فرصتی برای طلاب است تا با طرح دغدعه‌های خود، این ظرفیت عظیم را به عنوان یکی از بازوان مهم ولایت معرفی کنند اما علی‌رغم تأکیدات رهبر انقلاب بر حمایت از طلاب و مجموعه‌های انقلابی، مطالبه‌گر، فعال و صریح، متأسفانه تا امروز مدیریت حوزه به مجموعه‌های مردمی حوزه و روحانیت برخوردار از این ویژ‌گی‌ها فرصتی برای طرح مباحث‌شان در این جلسه نداده و جالب اینجاست که حتی از این افراد برای حضور در جلسه دعوت هم به عمل نیامده و تا چند روز قبل، از اصل برگزاری این دیدار مهم اطلاع هم نداشتند! حتی شنیده می‌شود که با نظر مدیران حوزه، شاید مراسم دیدار، بدون فرصت طرح دیدگاه‌ طلاب برگزار شود! سؤال این است که آیا این رویه را باید از مصادیق تقویت بُعد‌ انقلابی حوزه علمیه که مورد تأکید مکرر رهبر انقلاب بوده بدانیم یا از مصداق انقلاب‌زدایی از حوزه که از جمله هشدارهای امام خامنه‌ای است؟ چند سال قبل هم که بعد از مدت‌ها، فرصت دو دیدار برای حوزویان فراهم شد. متأسفانه در آن دیدارها هم به دلیل حذف بدنه کُنشگر حوزه و روحانیت فعالِ در میدان فتنه‌ها، مباحث طرح شده در برابر امام جامعه که می‌توانست زمینه طرح برخی مباحث را فراهم و فرصتی برای حوزه باشد، از غنای کافی برخوردار نبود و سبب انتقادات زیادی به مدیریت جلسه شد. بر خلاف دیدار طلاب با امام خامنه‌ای که سخنرانانش را طیف اداری و منتخب مدیران حوزه‌ تشکیل می‌دهند و اکثر مطالبشان کلی و غیرمرتبط با دردهای جامعه‌ است، جلسات تشکل‌های دانشجویی با رهبری، خیلی صریح به بیان مسائل روز و مرتبط با مردم می‌پردازد به طوری که برای امام جامعه، زمینه اعلام موضع در آن موارد، رفع برخی شبهات فراهم می‌شود و جایگاه این تشکل‌ها را بین مردم بالا می‌برد. یکی از برکات جلسات امام خامنه ای با فعالان انقلابی، برجسته شدن مطالبات و مشکلات ریشه‌ای و تزلزل در جایگاه‌ سایه‌نشینان و افراد رسوب کرده در مناصب حساس است که یکی از دلایل اصلی حذف بدنه زنده اجتماعی سیاسی حوزه علمیه از جلسات مذکور را همین موضوع باید دانست. بی تردید آنچه مطلوب و مقصود اصلی امام خامنه‌ای از برگزاری این جلسات است، طرح مسائل و مشکلات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی داخلی حوزه‌های علمیه و مهم‌تر از آن جلوگیری از حذف حوزه از معادلات و عرصه‌های ضروری جامعه است. این مسئله مهم، یعنی ضرورت حضور حوزویان در میدان‌های گوناگون و جلوگیری از سکولار شدن حوزه، در سیره عملی و علنی رهبری انقلاب نمایان و آشکار است. ظاهرا مدیریت حوزه با همه دلسوزی‌ها از این مهم غفلت دارد در حالی که یکی از رسالت‌های اساسی مدیریت حوزه علمیه همین است. بنابر این توقع این است که مدیریت حوزه، بی‌اعتنا به مصلحت‌اندیشی‌‌های ناموجه، جلوی از حوزه را بگیرد. https://eitaa.com/Basir_MN
🔷آقاترین محبوبترین سید دنیا ❤❤❤ عیدتان مبارک🌺🌺🌺 https://eitaa.com/Basir_MN
🟠 دو خاطره شنیدنی از روحانی اهل‌سنت 🔰شریف زاهدی، روحانی اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید، در بیان خاطرات خود چنین می آورد: 1⃣ خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود: «مولانا» یعنی واجه؛ یعنی رهبر ما، پیشوای ما. به آنها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره بزرگانتان معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است! 2⃣ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) در غدیر خم استناد کردم. ایشان می‌گفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش نگذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانواده‌ام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی. خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: می‌خواستم به تو بگویم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده‌ام منتظرم بودند و باید می‌رفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت می‌کنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند می‌روی و شما را از راهتان بر می‌گردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت می‌شوی و در عقل من شک می‌کنی، ولی وقتی پیامبر اسلام ص ده‌ها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه می‌دانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی‌کردند؟! با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده‌داری زده است و اقرار کرد که پیامبر خدا - در جریان غدیر خم - می‌خواست نکته مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.» 📚 (باید شیعه می‌شدم، خاطرات شریف زاهدی، ص ۱۳۸) *الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام.* https://eitaa.com/Basir_MN
🟤 نگویید: «مستحب است؛ شد، شد؛ نشد، نشد» آیت الله حائری شیرازی: هرچه می‌توانید سنت‌های خود را در ، جدی‌تر بگیرید. نگویید: «مستحب است؛ شد شد؛ نشد نشد». این سنت‌ها از اوجب واجبات است. چرا؟ چون ما شیعیان است. پدرها جوری نسبت به عید غدیر ارادت به خرج بدهند که بچه‌ها از یک ماه، دو ماه قبل عید غدیر باشند! حتی اگر لازم شد، کنید و یک عیدی حسابی -به اندازه‌ای که به علی ارادت دارید- به بچه‌ها بدهید. نگویید: «باز من باید یک چیزی خرج کنم!» نه! مقروض می‌شوی، خب بشو! تو که برای چیزهای دیگر قرض کرده ای، یک بار هم برای حضرت علی مقروض شو. مسیحی‌ها بابانوئل درست می‌کنند و به بچه هایشان می‌گویند: «او برای تو هدیه را آورده؛ مسیح برای تو این هدایا را آورده». بچه از اول ذهنش با عیسی (علیه‌السلام) انس می‌گیرد، رفاقت می‌کند. حالا بروید ببینیم چه کار می‌کنید! این شما و این عید غدیر. سفری، تفریحی، گردشی می‌خواهی ببری، بگو این مال عید غدیرت است! اگر هم تابستان می‌بری بگو، قولش را عید غدیر به شما دادم. قول‌هایی که می‌خواهید به آن‌ها بدهید، عید غدیر بدهید. هدایایتان و وعده‌هایتان را بگذارید در این روز تا این‌ها با عید غدیر جوش بخورند. https://eitaa.com/Basir_MN
گوشه کوچکی از حضور میلیونی مردم تهران در جشن عید غدیر https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 از تلاش برای ریاست جمهوری مادام العمر هاشمی رفسنجانی تا دعوت دختر هاشمی رفسنجانی به عدم مشارکت در انتخابات https://eitaa.com/Basir_MN
🟤 هواداران سرکاری 🔰 حمید رسایی: کاریکاتور تلخی است اما هواداران سرکاری فقط مختص فوتبال نیست. شبیه همین صحنه را در سیاست هم می‌توانید ببینید. دو جریان آبی و قرمز عرصه سیاست در حالی زمان انتخابات‌ها احساسات هواداران خود را تحریک می‌کنند و آنها را از طرف مقابل می‌ترسانند تا رأی بدنه را در سبد خود بریزند که در بسیاری از مواقع یا شبیه هم عمل می‌کنند یا اشکالات طرف مقابل در باند خودشان هم هست ولی نسبت به آن سکوت می‌کنند! تعبیر رهبر انقلاب درباره این جماعت چنین است: "میل به رفتارهای قبیله‌ای در میدان سیاست، در میدان اقتصاد، از دیگر نقاط ضعف ماست. رفتار قبیله‌ای معنایش این است که تخطئه یا تأییدی که نسبت به کار کسی می‌کنم، ناشی نباشد از ماهیت عمل او؛ ناشی باشد از نحوه‌ ارتباط او با من. اگر از قبیله‌ ما کسی کار خطائی انجام داد، راحت قابل اغماض باشد؛ اما از قبیله‌ مقابل اگر همان کار را انجام داد، این قابل پیگیری و تعقیب می‌شود. کار خوب اگر از کسی که مربوط به قبیله ماست، انجام گرفت، قابل تحسین و تشویق باشد؛ اگر از قبیله‌ دیگر بود، نه. رفتار قبیله‌ای این است. این رفتار، اسلامی نیست، انقلابی نیست. ما متأسفانه اینگونه رفتار را در میان خودمان داریم. نمی‌گویم همه‌گیر است، فراگیر است؛ اما وجود دارد." (۱۶ مرداد ۱۳۹۰) https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قالیباف در جمع معترضان لایحۀ حجاب حاضر شد | گفت‌وگوی بی‌واسطۀ معترضان لایحۀ حجاب با رئیس مجلس https://eitaa.com/Basir_MN
حرف‌های تکراری و آمارهای موهومی لیبرال‌ها این بار از زبان معاون اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور! با این مبنای غلط، تکراری و عددهای موهومی هم باید بگوییم کارمندان دولت هم ۱۰برابر درآمدهای نفتی به دولت و کارگران ۲۰برابر درآمدهای نفتی به کارفرمایان یارانه موهومی می‌دهند!!!! انتهای تمام این آماربازی‌های ساختگی و اعداد موهومی که وجود خارجی ندارند (مثلا دوبرابر درآمد نفتی اصلا وجود ندارد که بخواهند آن را یارانه بدهند) یک راه را به ما نشان‌می‌دهند که آن هم گران‌سازی معیشت مردم است... بس کنید تقلید از علم فریب‌کار معیشت‌سوز سرمایه‌داری را... https://eitaa.com/Basir_MN
✍ یک اشتباه راهبردی در چگونگیِ مواجهه با مسئله «کشف حجاب»/ روش مواجهه اندیشمندانی همچون «آیت الله مصباح» با فتنه های فرهنگی- اجتماعی چگونه بود؟ 📝شبیر فیروزیان 1⃣ تامّل در آیات قرآن کریم نشان دهنده این نکته راهبردی و مهم است که در نوع مواجهه با هر فتنه و ناهنجاری سیاسی، فرهنگی و اجتماعی (مانند مسئله «کشف حجاب»)، «اصل اساسی» و «اولویّت»، باید برخورد شدید و قهرآمیز با «ریشه ها»، «علّت ها»، «سامری ها» و «منافقانی» که عامل و نفوذیِ دشمن هستند و «شبکه های مولد ناهنجاری های اجتماعی» و «عاملان اصلیِ» ایجاد آن فتنه ها و ناهنجاری ها باشد، نه برخورد با معلول ها و قربانی های کف خیابانی. «گوساله های سامری» و «مسجد ضرارها»یی که پایگاه ایجاد ناامنی های عقیدتی، فرهنگی و سیاسی هستند باید با مدیریتی دقیق و هوشمند، سوزانده شوند یا تخریب شوند. 2⃣ امام امیرالمؤمنین(ع) در توصیه ای به محمد بن حنفیه که پرچم سپاه در جنگ جمل را به او داده بودند، می فرمایند: 🔸«ارْمِ بِبَصَرِكَ‏ أَقصَى‏ الْقَوْمِ‏ وَغُضَّ بَصَرَكَ وَاعلَم أَنَّ النَّصْرَمِن عِندِاللَّهِ سُبْحَانَه‏؛به انتهای سپاه دشمن بنگر و دیده ات را(از آنچه که اراده ات را سست می کند) فرو افکن و بدان که پیروزی از سوی خداوند سبحان است.»(نهج البلاغه؛خطبه11) درواقع توصیه امیرالمؤمنین(ع) به همه مجاهدان جهاد فرهنگی(اعم از فعالان خودجوش فرهنگی، اندیشمندان و کارگزاران) این است که در این جهاد، سرگرمِ مصادیق پیش پا افتاده و دمِ دستی و بدون اولویت نشوید؛ ماجرا را «راهبردی»، «عمیق»، «ریشه ای»، «جامع»، «برآیندی»، «فرآیندی»، «جریانی»، «چند ضلعی» و «چند بعدی» ببینید:«ارْمِ بِبَصَرِكَ‏ أَقْصَى‏ الْقَوْمِ؛به انتهای سپاه دشمن بنگر». همچنین می فرماید:«غُضَّ بَصَرَكَ». یعنی خیره نشو و چشمانت را نیمه بسته نگاه دار؛ از چه چیزی؟ از هرآنچه که ممکن است در میدان جنگ در تو «اختلال محاسباتی» ایجاد کند. از تعداد نفرات و تجهیزاتِ بزرگنمایی شده، از حواشی پر سر و صدا و از مصادیق و موضوعات غیراولویت دار. 3⃣ با توجه به آنچه گفته شد، در مسئله "کشف حجاب" نیز نباید فریب بزرگنمایی ها و حاشیه سازی های دشمن از "کشف حجاب های خیابانی" را خورد. بلکه باید «میدانِ اصلیِ نبرد» را درست تشخیص داد: ✅ امروز میدان نبرد اصلی در مسئله کشف حجاب، «مدیریت صحیحِ فضای مجازی»(بطور خاص، تلگرام و اینستاگرام) است. ✅ میدان نبرد اصلی، «نظارت دقیق بر شبکه نمایش خانگی» است. ✅ میدان نبرد اصلی، برخورد با «سلبریتی های قبح شکن و هتّاکِ مرتبط با سفارتخانه های غربی» است. ✅میدان نبرد اصلی، «برخورد با مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب» است. ✅ میدان نبرد اصلی، برخورد با سرشبکه های مرتبط با دشمن هستند که با وعده پول، افرادی را برای قبح شکنی و کشف حجاب های خیابانی اجیر و سازمان دهی می کنند. ✅ میدان نبرد اصلی، نظام آموزش و پرورش و آموزش عالیِ پر اشکال ماست که خروجی هایش در کف خیابان دیده می شود. ✅ میدان نبرد اصلی، اندیشه های فرهنگیِ خطرناکی است که از ابتدای انقلاب در ذهن برخی کارگزاران و تصمیم سازانِ کشور نقش بسته. ✅ میدان نبرد اصلی نفوذی هایی هستند برای در امان ماندن خود از تیغ انتقاد، ما را مشغول به معلول های خیابانی و حواشی و امور غیراولویت دار کردند و می کنند. آری! باید نیم نگاهی هم به خیابان داشت؛ولی نه بگونه ای که ما را دچار «ناامیدی»،«فریب» و «اختلال محاسباتی» کند تا بخش عمده سیاستگذاری ها و مطالبه گری ها را نیز به سمت خیابان سوق دهیم. 4⃣ این اشتباهی بود که برخی در دهه هفتاد نیز که زمانه شروع تهاجم فرهنگیِ دشمن بود،مرتکب شدند؛ اما از آن سو امثال «شهید آوینی» و مرحوم «آیت الله مصباح یزدی» که درک عمیق تری از موضوع داشتند، ریشه ها و علت ها و سامری ها و منافقان و مرجفون و نفوذی های فرهنگیِ دشمن و سیاستگذاران پشت پرده فرهنگ را هدف می گرفتند و برخورد سخت با آنان را مطالبه می کردند. 5⃣همچنین سیاستگذاریها و قوانین در این زمینه نباید «تک بعدی» و تنها ناظر به «برخورد با مصادیق خیابانیِ کشف حجاب» طراحی شوند. برنامه عملیاتیِ دشمن در مسئله حجاب، منسجم، منظّم، چند بعدی، مکمل یکدیگر و به تعبیر قرآن، «صفّاً»(در یک صف واحد) است: 🔸«فَأَجمِعوا كَيدَكُم ثُمَّ ائتُوا صَفًّا؛ (فرعون گفت:)تمام نيرو و نقشه خود را جمع كنيد و دريك صف(به ميدان مبارزه)بيائيد.»(طه: 64) در نتیجه در جبهه حق نیز باید طرّاحی و برنامه عملیاتی و قوانین، چند لایه، منسجم، مکمل یکدیگر و «صَفًّا» باشد. این نوع جهاد فرهنگی است که دارای اتقان و مورد رضایت خداوند متعال است: 🔸"إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلونَ فِي سَبيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنيانٌ مَرصوصٌ"(صف:4) ⚠️متن کامل این مقاله را بصورت فایل pdf در لینک زیر مطالعه نمایید: https://eitaa.com/basaer_fi/835 @Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زن حیوانی‌ست با گیسوان بلند و افکار کوتاه شما اگه نویسنده رو میشناسید به ماهم بگید! یه نگاه متفاوت به.... خودتون ببینید 😉 https://eitaa.com/Basir_MN
اندیشمند عزیز آقای عباس آخوندی، صاحب حماسه حمله به بانوی خبرنگار، از رفتار طالبانی می‌گویند. ‏زیبا نیست؟ https://eitaa.com/Basir_MN