eitaa logo
بصير
2.7هزار دنبال‌کننده
85.4هزار عکس
80.5هزار ویدیو
2.9هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
18.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
احساسی 🍃تو عشق آتشین و دل من عاشق ترین 🍃اسمت رو تا میارم ضربان دلمو ببین 🎙 https://eitaa.com/Basir_MN
YEKNET.IR - roze - shabe 14 ramezan 1402 - salahshoor.mp3
2.08M
سوزناک 🍃این زهر دردی از دل خونم دوا نکرد 🍃هیچ عقده ای از این گلوی بسه دوا نکرد 🎙حاج https://eitaa.com/Basir_MN
YEKNET.IR - zamine - shabe 12 ramezan 1402 - salahshoor.mp3
6.23M
احساسی 🍃ایها الارباب عشق بی پایان 🍃ای نگاه تو بهترین درمان 🎙حاج https://eitaa.com/Basir_MN
نوای ایرانصدا - شبیه تک درختی در دل صحرای غم هایم.mp3
4.24M
📝شبیه تک درختی در دل صحرای غم هایم 🎙مناجات خوانی دلنشین حاج مهدی سلحشور شب‌های ماه مبارک رمضان 1402 https://eitaa.com/Basir_MN
YEKNET.IR - monajat - shabe 16 ramezan 1402 - karimi.mp3
2.23M
🌙 با (عج) 🍃نگاه رحمتت بر ماست؛ می‌دانم که می‌آیی 🍃ز اشک دوستان پیداست؛ می‌دانم که می‌آیی 🎙حاج https://eitaa.com/Basir_MN
YEKNET.IR - monajat - shabe 16 ramezan 1402 - motiee.mp3
3.01M
🌙 ویژه 🍃به خاطر زهرای کتک خورده ببخش 🍃به جگر مسموم امام حسن(علیه السلام) 🎙حاج https://eitaa.com/Basir_MN
YEKNET.IR - monajat - shabe 12 ramezan 1402 - taheri.mp3
3.75M
🌙 ویژه 🍃وقتی میمیرم تا که به روی شونه 🍃جنازمو میارن نزدیکترین رفیقان 🎙حاج https://eitaa.com/Basir_MN
YEKNET.IR - zamine - shabe 12 ramezan 1402 - taheri.mp3
6.99M
احساسی 🍃ای رفیق دارم یه وصیت 🍃زیر تابوتم دم هیئت 🎙 https://eitaa.com/Basir_MN
YEKNET.IR - shoor - shabe 11 ramezan 1402 - taheri.mp3
3.83M
احساسی 🍃ای نفس حضرت زهرا حسین 🍃ای نمک خانه‌ی مولا حسین 🎙 https://eitaa.com/Basir_MN
YEKNET.IR - shoor - shabe 12 ramezan 1402 - taheri.mp3
6.72M
احساسی 🍃پنهونه ماه نیمه شب من 🍃تو تاریکی این شب ابری 🎙 https://eitaa.com/Basir_MN
مداحی آنلاین - سلام ای راه نجاتم - نریمانی.mp3
9.86M
🌙 ویژه 🍃سلام ای راه نجاتم 🍃سلام ای چراغ راهم 🎙کربلایی https://eitaa.com/Basir_MN
🌺✍️نماز خواندن در اماکن دولتی مانند ادارات و شركت‏ها و مدارس و پارك‏ها و غيره اشكال ندارد و به صرف احتمال غصب توجهى نمى‏شود. 🌼✍️نماز خواندن در امکان دولتی که از صاحبان آنها بدون رضايت گرفته شده است، در صورتیکه تصرف و تملک آن با مجوز قانونی و شرعی بوده، اشكال ندارد. 🤔❓شخصی در یک خانه دولتی زندگی می کند که مدت سکونت وی در آن به پایان رسیده و حکم تخلیه نیز به او ابلاغ شده است. نماز و روزه های وی بعد از انقضای موعد مقرر تخلیه، چه حکمی دارد؟ 🌸✍️ اگر از طرف مسئولین مربوطه مجاز به استفاده از آن خانه بعد از مهلت مقرر نباشد، تصرّفات او از جمله نماز خواندن در آنجا، حکم غصب را دارد. 📚 آقا، رساله آموزشی ج 1 درس 30 و اجوبه س 370 تا 385؛ سیستانی، استفتائات ج 1 س 42؛ مکارم جامع المسائل و استفتائات ج 1 س 141 https://eitaa.com/Basir_MN
🌺کفاره تأخیر یعنی کفّاره‌ای که بر اثر تأخیر در انجام قضای روزه رمضان تا فرا رسیدن ماه رمضان آینده واجب می‌شود. 🌼فدیه روزانه یعنی 750 گرم طعام که بر افرادی که روزه بر آنها (با شرایطی) واجب نیست (کهنسالان، بیماران و بانو حامله و شیرده)، باید پرداخت کنند. 🌸کفاره روزه یعنی اطعام 60 فقیر یا روزه گرفتن 60 روز. 🔹اگر روزه رمضان را عمدا تا رمضان بعدی نگیرد علاوه بر قضا باید برای هر روز یک کفاره تاخیر نیز بپردازد. 🔸اگر کفاره و فدیه روزانه را چندین سال تاخیر بیاندازد چیزی بر آن اضافه نمی‌شود. 👌 کفاره تأخیر در فرض جهل به وجوب قضا قبل از ماه رمضان آینده، ساقط نمی شود. 📚 توضیح المسائل مراجع م 1705 و 1709؛ آقا رساله نماز و روزه م 928 تا 933 https://eitaa.com/Basir_MN
🌺 زن بارداری که زایمان او نزدیک است؛ اگر می‌ ترسد که روزه برای جنین ضرر داشته باشد، روزه بر او واجب نیست و باید برای هر روز یک مدّ طعام؛ یعنی گندم یا جو و مانند اینها (به عنوان فدیه) به فقیر بدهد و بعد از ماه رمضان نیز قضای آن را به جا آورد. 🌼 اگر روزه برای خودش ضرر دارد، باید روزه هایی را که نگرفته، قضا نماید و دادن فدیه به شرح زیر است: آیات عظام خامنه‌ای، صافی، زنجانی و وحید: مستحبه. آیت الله مکارم:لازم نیست. آیت الله نوری:احتیاط واجب لازمه آیات عظام سیستانی و جوادی: لازم است. 👌 در مورد زنی که زایمان او نزدیک نیست (ماه‌های اول بارداری): طبق نظر آیت الله خامنه‌ای: پرداخت فدیه بنا بر احتیاط وجوبی است. و طبق نظر آیت اللله سیستانی: فدیه ندارد. 📚 آقا رساله نماز و روزه 953 تا 955 و اجوبه 747، 803، 806 توضیح المسائل مراجع م 1703 و 1728 و 1729 مکارم جامع المسائل و 600 مسئله م 280 https://eitaa.com/Basir_MN
🌺 زنى كه بچه شير می‌دهد اگر می ترسد روزه گرفتن باعث كمى شير شود و برای کودک ضرر داشته باشد، روزه بر او واجب نیست و باید برای هر روز فدیه بدهد و قضای روزه را هم بعداً بگیرد. 🌼 اگر روزه برای خود زن ضرر داشته باشد، روزه را قضا کند و دادن فدیه به شرح زیر است: آیات عظام خامنه‎ای و نوری: احتیاط واجب. آیات عظام زنجانی و وحید: مستحبه. آیت الله مکارم: ندارد. آیات عظام سیستانی و جوادی: باید فدیه بدهد. 🤔❓زنی که بخاطر شیردهی تا رمضان بعد نتواند روزه را قضا کند، آیا کفاره تاخیر باید بدهد؟ آیات عظام امام و نوری: احتیاط مستحب کفاره تاخیر هم بدهد. آیات عظام خامنه‎ای، مکارم و مظاهری: کفاره تاخیر ندارد. بقیه مراجع: احتیاط واجب کفاره تاخیر هم بدهد. 🤔❓خانمی که بخاطر بارداری و شیردهی تا رمضان بعد نتواند روزه بگيرد آيا قضا ندارد؟ همه مراجع بجز خامنه‎ای، مکارم و مظاهری: خیر، باید قضا کند. آیت الله مظاهری: قضا ندارد. آیات عظام خامنه‎ای، مکارم: اگر روزه براى مادر ضرر داشته قضا ندارد، امّا اگر براى بچّه ضرر داشته قضا دارد. 👌فدیه یعنی برای هر روز {همه: ۷۵۰ گرم، زنجانی: 900 گرم } طعام به فقير بدهد. 👌کفاره تاخیر مقدارش مثل فدیه است وبرای روزه قضای که تا رمضان بعد گرفته نشده باید پرداخت شود. 📚آقا رساله نماز و روزه 953 تا 955 و اجوبه 747، 803، 806 توضیح المسائل مراجع م 1703 و 1728 و 1729 مکارم جامع المسائل و 600 مسئله م 280 https://eitaa.com/Basir_MN
🌺در روزه سه امر مالی داریم: : فطریه (زکات فطره) سه کیلو طعام یا مبلغش كه در روز عيد فطر پرداخت می‌شود فطریه یک عبادات مالى است و قرار داده شده تا باعث قبولی روزه و پاك كردن روح و نفس گردد. : فردی که بخاطر عذری مثل بیماری و کهنسالی نتوانسته روزه بگیرد باید برای جبران برای هر روز یک مد طعام 750 گرم به فقیر بپردازد. فدیه نوعی جایگزین است برای روزه. : كفّاره كاریست كه مكلف بايد به عنوان جريمه‌ی مخالفت خود با امر يا نهی الهی انجام دهد. یعنی فرد می‌توانسته روزه بگیرد ولی نگرفته. کفاره سه نوع است: 1. اگر با خوردنی ها و کارهای حلال روزه نگرفته: (برای هرروز) 60 تا (60 روزه یا 60 طعام به فقیر) 2. اگر با خوردنی ها و کارهای حرام روزه نگرفته: (برای هرروز) کفاره جمع 120 تا (60 روزه + 60 طعام به فقیر) 3. اگر قضاء روزه رمضان را تا سال بعدش نگیرد: (برای هرروز) کفاره تاخیر یک (مد 750 گرم) طعام به فقیر 👌کفاره جبران است یعنی خطاء کرده و باید جبران کند ولی فدیه جایگزین است یعنی خطاء نداشته ولی چون نمیتو‌اند 100 درصد را انجام دهد و مصداق کامل بجا آورد یک جایگزین کمتر را بجا آورد. https://eitaa.com/Basir_MN
🤔❓سحر براساس نرم افزار باد صبا بیدار شدیم و غذا خوردیم، ولی صبح فهمیدیم چون امسال ساعتها تغییر نکرده بعد از اذان صبح سحری خوردیم، حکم روزه مون چیه؟ ✍️ آیات عظام خامنه‌ای، مکارم و فاضل: روزه شما صحیح است و قضاء ندارد. ✍️ بقیه مراجع: باید روزه را بگیرید و بعدا هم قضاء آن را بگیرید. 👌نکته: طبق نظر آیات عظام خامنه‌ای، مکارم و فاضل: اگر با نگاه به ساعت وامثال ان وبا وجود اطیمنان به اینکه هنوز وقت اذان نشده وسحری خورده باشد روزه صحیح است وقضا ندارد. https://eitaa.com/Basir_MN
1. كسى كه نماز عيدفطر را می‌‏خواند بايد فطریه را پيش از نماز عيد بدهد، و اگر نمی‌‏خواند، تا ظهر روز عيد فطر مهلت دارد. 2. پرداخت پول كفّاره و فدیه به فقير كفايت نمى‌‏كند مگر اين كه اطمينان داشته باشد، فقير به وكالت از او، طعام (نان يا گندم و...) مى‏‌خرد و آن را به عنوان كفّاره قبول مى‌‏كند. 3. به شرابخوار و كسي كه آشكارا معصيت كبيره مي‎كند و یا فطریه را در معصيت مصرف مي‎كند نبايد فطریه بدهند. 4. اگر مرد همسر روزه دار خود در ماه رمضان را وادار به نزدیکی کرده باشد در برخی فرضها کفاره بر عهده مرد است. 5. مصرف فطریه در امور فرهنگى و مذهبی‏ آيات عظام امام، بهجت، تبريزى، فاضل و نورى: اشكال ندارد. آيات عظام خامنه‏‌اى، سيستانى، مكارم، صافی، سبحانی و وحيد: بنابر احتياط واجب، بايد فطریه را به فقير داد. 👌 اگر كفّاره یا فدیه را چند سال تاخیر بیندازد، چیزی از نظر تعداد بر آن اضافه نمی‌شود ولی باید به قیمت روز پرداخت شود نه قیمت چند سال پیش. ‏ منظور از «طعام»، گندم، آرد، نان، خرما و مانند آن است. «مد» حدود 750 گرم يا ده سير مى‏باشد و طبق نظر آیت الله شبیری زنجانی حدود 900 گرم است. 📚 توضيح ‏المسائل مراجع، م 1660 تا 1732 و 1925 تا 2014 https://eitaa.com/Basir_MN
🌺 به فضای دهان نرسیده: روزه را باطل نمی‎کند. 🌼 به فضای دهان برسد و سهواً فرو رود: روزه را باطل نمي‌كند. 🌸 به فضای دهان برسد و عمدا فرو ببرد: ✍️ آیات عظام سیستانی، شبیری، جوادی و مظاهری: روزه را باطل نمي‌كند. ✍️ بقیه مراجع: بنابر احتیاط واجب روزه را باطل مي‌كند. 👌در اين مسئله مقلدین بقیه مراجع می‎توانند به آیات عظام سیستانی، شبیری، جوادی و مظاهری رجوع کنند و روزه‎شان (حتی روزه‌های گذشته که در آن اخلاط را فرو برده) صحیح است. 📚 توضيح المسائل، مراجع م 1580؛ آقا اجوبه‏ ، س 799 و رساله نماز و روزه م 822 https://eitaa.com/Basir_MN