eitaa logo
بصير
2.3هزار دنبال‌کننده
70.5هزار عکس
63.7هزار ویدیو
2.4هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چند برش از زندگی مجید سوزوکی واقعی لاتي که با شنیدن صوت قرآن کريم، یک شبه متحول شد. 🔹سید ابراهیم حبیب زاده که یکی از لات‌های محله شان بود، مسیر زندگی‌اش با شنیدن صوتی از قرآن کريم تغییر کرد و حالا پای ثابت روضه‌هاست . https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تمام دنیا علیه ما بسیج شدن 🔻 وزیر اطلاعات فرانسه در زمان جنگ میگفت چند تا از این نوجووناشونو بگیرید من ببینم اینا چه تفکری دارن... 🔺 این چه عقیده و ایمانی بود که جلوی کل دنیا ایستاد؟ . https://eitaa.com/Basir_MN
آیت‌الله ممدوحی دعوت حق را لبیک گفت 🔹فرزند آیت‌الله ممدوحی: پدرم به علت بیماری در بیمارستان بستری بود، از روز گذشته حال ایشان وخیم شد و لحظاتی پیش به علت ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت. 🔹آیت‌الله ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود و همچنین در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری نماینده مردم کرمانشاه بود . https://eitaa.com/Basir_MN
حیرت زدگی در جنگ عقل و جهل - ۱ 🔸آقای مهدی نصیری در ادامه تشکیک درباره الزام قانونی حجاب، در توییتر نوشته است : "تعمیم وجوب حجاب به توریستهای خارجی در شرایطی که رواج هر چه بیشتر توریسم می توانست به رونق معیشت مردم بیانجامد از دیگر نتایج زیانبار سیاست حجاب در تمام سالهای پس از انقلاب بوده است". 🔸 برادر نصیری، از ارادت نگارنده با خبر است. و اگر نبود حرمت حق که محترم تر از افراد است، نگارنده خود را موظف به نگارش این نقد گلایه آمیز نمی دید. 🔸کاش ایشان که با تشویق های مجازی، تخته گاز در حال حرکت است، لختی بایستد، نفسی تازه کند و از سر "غیرت عقل و شرع" از خویش بپرسد مرز من با "غیر" پا برجاست یا کمرنگ شده؟ و بعدا در عصر حیرتی که ادعایش را دارد، دوباره ادامه یا احیانا تغییر مسیر بدهد. 🔸عجیب است. انسان در دوره ای، با کسانی در بستر رسانه، مصاف اعتقادی و فرهنگی کرده باشد؛ اما مدتی بعد، همان طاغوت ها و اشراف و رسانه های شان، برای رفتار متفاوت وی ذوق مرگ شوند و انسان از خود نپرسد که چرا برای من هورا می کشند! آنها دگرگون شده اند؛ یا من عقبگرد کرده ام؟! 🔸انسان در کنار جاذبه ها، با دافعه هایش هویت می یابد. ما اکنون دافعه های آقای نصیری را نوعا در نسبت با نظام و جبهه خودی می بینیم. اما حتی یک صدم آنها را در نسبت با جبهه مقابل نظام نمی یابیم. 🔸ته این خط کجاست؟ احکامی را که ایشان درباره برداشتن الزام حجاب و عدم ممانعت از بی حجابی در ملا عام صادر می کند، آیا با همان استدلال غلط نمی توان درباره شراب و قمار و زنا و دزدی و جنایت صادر کرد؟! 🔸این احکام من در آوردی کجا متوقف می شود؟ اصلا حد یقف هم دارد یا باید به وضعیت جنگلی و غارنشینی و جاهلیت برگردیم؟ این گشاده دستی کی تمام می شود تا پس از آن، نوبت به دفاع از کیان اسلام و نظام برسد؟ آیا مسئولیت فرد، فقط در خدشه است، یا دفاع هم جزو مسئولیت هاست؟ 🔸طبعا باز کردن این باب اگر با امثال آقای نصیری باشد، پایانش با آنها نخواهد بود و عبور از مرز شرع و عقل هیچ محدوده ای نمی شناسد. حتی غرب لیبرال هم ولنگاری تقنینی برآمده از چهارچوب نادرست مد نظر برادر نصیری را بر نمی تابد. 🔸اما اگر در این میان، ایشان غصه اشتغال و درآمد ملی و... دارد، چرا گریبان دولت و مثلا وزیر مستعفی راه و شهرسازی را نمی گیرد که برای پنج سال، بخش مسکن را در کام رکود تورمی (خود تحریمی) بردند؟ 🔸با همت و تدبیر در این بخش می شد، هم نقدینگی تورم زا را به سمت تولید هدایت کرد، هم چرخ صدها صنعت تولیدی را چرخاند و اشتغال در تیراژ میلیونی فراهم ساخت، هم نیاز مسکن مردم را برطرف نمود و از فشار تورم به شکل محسوس کاست و هم مانعی بزرگ از سر راه ازدواج جوانان برداشت. ♦️ادامه دارد♦️ https://eitaa.com/Basir_MN
حیرت زدگی در جنگ عقل و جهل - ۲ 🔸برادر نصیری به یاد می آورد که آخرین بار، کی به نقد رویکردهای لیبرالی و خسارت بار دولت مستقر پرداخته؟ یا متعرض ده ها هزار میلیارد تومان واگذاری خسارت بار شرکت های دولتی و حراج 18 میلیارد دلار ارز شده که احتمالا معادل درآمد توریستی دو دهه می باشد، شده است؟ 🔸یعنی از همه مشکلاتِ کمبود درآمد و عدم رونق معیشت، الزام حجاب توریست ها، مسئله اول شده؟ در اینجا با "تضییع اصول و تمسک به فروع و حواشی" که معمولا مورد اشاره ایشان است، چه کنیم ؟! 🔸روزنامه کیهان و سپس نشریه صبح که آقای نصیری در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70، به ویژه در حوزه مبارزه با تهاجم فرهنگی و ترویج بی حجابی اداره می کرد کجا؛ و ادبیات امروز او کجا؟ 🔸خطی که او در آن وارد شده، همان خطی بود که دولت سازندگی و سپس تجدید نظر طلبان مدعی اصلاح طلبی (انقلابیون پشیمان) در پیش گرفتند و مورد اعتراض گسترده آقای نصیری بودند. 🔸اکنون ممیزه ایشان با آن طیف اشرافی سکولار در دعوت به تنازل در زمینه اجرای احکام دین کجاست؟ شبکه مبتذل منو تو یا بی بی سی و... به همراه نشریات زنجیره ای، دگرگون شده اند یا...؟ استقبال آنها، از باب تنویر است یا مشتبه کردن امر و شارژ پروژه معارضه با احکام الهی؟ 🔸در حالی که او دم از عصر حیرت می زند و منطقا باید توقف کند، این اجتهاد خود خوانده و تشریع جدید(!) از کجا می آید؟ تجویز متهوّرانه دست کشیدن از اجرای احکام دین تا کجا؟ و تفاوتش با نسخه استکبار، انجمن حجتیه، لیبرال ها کجاست؟ نظر ایشان، با رفتار "بن سلمان" که الزام حجاب را لغو کرد، چه تفاوتی دارد؟ 🔸ظاهرا آقای نصیری، از گارد معارضه شدید با مدرنیته، به گارد باز نشر همان نسخه تغییر موقعیت داده ؛ هر چند که ادعای "برداشتن الزام از یک حکم" به صرف تصور این که نظر اکثریت است، از مدرنیته قائل به چهارچوب های الزام آور هم جلو می زند! 🔸البته ادعای مخالفت اکثریت با الزام قانونی حجاب، ادعایی مجعول و خلاف واقع است که با شانتاژ پر حجم ناتوی فرهنگی واقع نما می شود. اما سخن مبنایی تر این است که هیچ حاکمیتی، تصویب و اجرای قوانین الزام آور را موکول به کسب و جلب نظر اکثریت نمی کند؛ هر چند که اقناع را ضروری می شمارد؛ 🔸اولا طبع انسان نوعا با قبول محدودیت مخالف است. ثانیا امکان دستکاری نظر اکثریت بر خلاف مصالح عمومی هست. ثالثا نظر اکثریت غالبا بسیار سیّال است. 🔸رابعا در صورت پایبندی به این گزاره نا معقول، باید ماهانه بلکه هفتگی، تمام قوانین الزام آور را به نظرسنجی عمومی گذاشت و قبل از آن هم اجرای تمام قوانین مربوط به حقوق عمومی و خصوصی و تجاری و مدنی و کیفری و جزایی را متوقف کرد! چنین نسخه ای امتناع عقلی و اجرایی دارد؛ و احتمالا خبر از حیرت زدگی و گم کردن موقعیت در جنگ بزرگ "جنود عقل و جهل" می دهد. 🔹اللهم‌ ارنی‌ الاشیاء کما هی‌، ثم‌ ارنی‌ الحق‌ حقاً و ارزقنی‌ اتباعه‌ و ارنی‌ الباطل‌ باطلا و ارزقنی‌ اجتنابه‌ . امام سجاد (ع) ♦️اللَّهُمَّ ... أَرِنِی الْحَقَّ حَقّا حَتَّی أَتَّبِعَهُ وَ أَرِنِی الْبَاطِلَ بَاطِلًا حَتَّی أَجْتَنِبَهُ وَ لَا تَجْعَلْهُمَا عَلَیَّ مُتَشَابِهَیْنِ فَأَتَّبِعَ هَوَایَ بِغَیْرِ هُدًی مِنْکَ. امام صادق (ع) https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 چند جوان در مالمو سوئد بدون علت خاصی به خانمی که در حال عبور از خیابان است حمله کرده و بعد از زمین خوردنش خوشحالی میکنند. 🔹 این تنها مورد ازار و اذیت زنان در این کشور رویایی غربزده ها نیست. میزان جرائم و حمله با سلاح در سوئد طی سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است. 🔻میزان تجاوزات جنسی گزارش شده در سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۳۵۰ مورد بوده که این رقم در سال ۲۰۱۸ حدود ۷۸۴۰ مورد بوده است که با فرض گزارش تنها ده درصد از موارد تجاوز به رقمهای وحشتناکی در این کشور اروپایی میرسیم حدود ۳۴۱۰ مورد از این گزارشات مربوط به تجاوز به افراد ۰ تا ۱۷ ساله است. 🔹 براساس آمار میزان تجاوزات گزارش شده در سال ۱۹۷۵ میلادی فقط ۴۲۱ مورد بوده که افزایش بیش از ۲۰۰۰ درصدی را نشان میدهد. 🔸گزارشات سازمان ملل نشان میدهد سوئد بعد از کشور آفریقایی لسوتو بیشترین آمار تجاوزات جنسی به زنان را در دنیا دارد. 💬 استیون هاون کوب . https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چه کسی جنگ را شروع کرد؟ 🔻 بعضی فکر می‌کنند جنگ از ۳۱ شهریور ۵۹ شروع شد در حالیکه واقعیت چیز دیگری است... 🔺فعالیت های ضد انقلاب از سال ۵۷ شروع شده بود که این آشوب ها با مساعدت رژیم بعث عراق بود... . https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بانک‌ها چگونه تولیدی‌ها را به تعطیلی می‌کشانند؟ 🔹مدتی پس از پرداخت وام، بانک پیشنهاد وام جدید می‌دهد. پس از پرداخت وام جدید، به بهانه دیرکرد پرداخت قسط، مبلغ وام پس از واریز برداشت می‌شود. 🔹پس از دیر شدن پرداخت قسط وام جدید، بانک کل وام و حداکثر میزان سود و جریمه دیرکرد را طلب می‌کند. بعد از ناتوانی تولیدکننده در پرداخت، تولیدی به قیمت پایین‌ ارزش‌گذاری شده و به تملک بانک در می‌آید . https://eitaa.com/Basir_MN