eitaa logo
بصير
2.7هزار دنبال‌کننده
86.3هزار عکس
81.6هزار ویدیو
3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 پیاده‌روی اربعین و زمینه سازی ظهور امام زمان(عج)؛ ✅ زمانی که حضرت قائم(عج) ظهور می‌کنند، [کنار کعبه] ما بین رکن و مقام می‌ایستند و پنج ندا می‌دهند و با این پنج جمله خود را به جهانیان معرفی می‌نمایند: 1⃣: ألا یا أهل العالم أنا الإمام القائم؛(آگاه باشید ای جهانیان که منم امام قائم) 2⃣: ألا یا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم؛( آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام گیرنده) 3⃣: ألا یا أهل العالم إن جدّی الحسین قتلوه عطشان؛(بیدار باشید ای اهل عالم که جد من حسین را تشنه کام کشتند) 4⃣: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام طرحوه عریانا؛ (بیدار باشید ای اهل عالم که جدّ من حسین را برهنه روی خاک افکندند) 5⃣: ألا یا أهل العالم إنّ جدّی الحسین علیه السّلام سحقوه عدوانا؛ (آگاه باشید ای جهانیان که جدّ من حسین را از روی کینه توزی پایمال کردند») 🛑 از این پنج جمله سه جمله در ارتباط با امام حسین علیه السلام است. 🛑 پیاده‌روی اربعین یک مانور شیعه، همایش جهانی و نمایش عظمت شیعه تحت پرچم امام حسین علیه السلام و پرچم هیهات من الذله می‌باشد. 🛑 بیشترین جمعیت همایش در حج بین دو تا ۳ میلیون نفر می‌باشد، اما پیاده‌روی اربعین با بیش از ۲۰ میلیون نفر بزرگترین تجمع و همایش مذهبی جهان در طول تاریخ است. 🛑 در پیاده‌روی اربعین امام حسین علیه‌السلام به جهانیان شناسانده می‌شود و اربعین امام حسین علیه‌السلام را به جهانیان می‌شناساند. 🛑 هرچه در شناساندن اربعین و امام حسین تلاش شود امام زمان راحت‌تر می‌تواند خود را معرفی کند و مردم زودتر و راحت‌تر امام زمان(عج) را می‌شناسند و ایشان را قبول می‌کنند و ایشان را می‌پذیرند. 🔚پس پیاده‌روی اربعین هرچه با شکوه‌تر باشد می‌تواند زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود. ✍رسول جوکار https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕎 روزهای ناآرام فرودگاه بن گوریون 🔺 فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون در فلسطین اشغالی روز یکشنبه مملو از مسافران برای ترک تل‌آویو بود. https://eitaa.com/Basir_MN
🟤 سازمان ملل: زمانی برای اتلاف در روند مذاکرات صلح غزه وجود ندارد 🔺تور ونسلند، نماینده سازمان ملل در امور صلح: ما خواستار رسیدن به توافقی برای پایان جنگ غزه و تبادل اسرا میان طرفین هستیم. اکنون زمانی برای از تلف کردن باقی نمانده است. مذاکرات مصر برای نجات جان غیرنظامیان، کاهش تنش‌های منطقه‌ای، و تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه حیاتی است. 🔺آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل: من به شدت نگران تبادل آتش میان حزب الله و اسرائیل هستم. این اقدامات غیرنظامیان در لبنان و اسرائیل را به خطر انداخته و به بی ثباتی و تهدید امنیت منطقه‌ای دامن می‌زند. من خواستار کاهش تنش فوری در منطقه بوده و از همه طرف‌ها می‌خواهم به مخاصمه پایان بخشند. https://eitaa.com/Basir_MN
10.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟣 پایگاه گلیلوت وابسته به بخش اطلاعات نظامی اسرائیل را بیشتر بشناسیم 🔺حزب الله لبنان ویدیویی از مشخصات و مختصات پایگاه گلیلوت وابسته به بخش اطلاعات نظامی«امان» رژیم صهیونیستی را منتشر کرد که هدف عملیات بامدادی روز یکشنبه حزب‌الله قرار گرفت. 🔺سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی عصر روز یکشنبه خود درباره جزئیات مرحله اول «عملیات روز اربعین» که در واکنش به ترور فواد شکر فرمانده حزب الله انجام گرفت، گفت: هدف منحصر به فرد نظامی در این عملیات، پایگاه اطلاعات نظامی «امان»، یگان «8200» در گلیلوت و هدف دیگر، پایگاه دفاع هوایی دشمن در «عین شیمیا» بود. 🔺اطلاعات ما تاکید می‌کند که تعداد قابل توجهی از پهپادها به این دو هدف اصابت کرده است، ولی دشمن سانسور می کند، ولی به زودی حقیقت بر ملا خواهد شد. https://eitaa.com/Basir_MN
41.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فرار بیماران از بیمارستان شهدای الاقصی بعد از دستور تخلیه ارتش اشغالگر https://eitaa.com/Basir_MN
🟤 کانادا: از اسراییل در برابر حزب الله حمایت می‌کنیم 🔺ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا: من در تماس با همتای اسرائیلی خود بر حمایت کانادا از امنیت اسرائیل به ویژه در برابر جنبش حزب الله لبنان تاکید کردم. 🔺جامعه بین المللی اکنون باید هر آنچه در توان دارد انجام دهد تا مانع از تشدید تنش‌های منطقه‌ای شود. ما همچنان بر حمایت خود از استقرار صلح در غزه تاکید کرده و خواستار آزادی اسرای صهیونیست در بند حماس هستیم. https://eitaa.com/Basir_MN
🔵 بازی خطرناک اصلاحات در معرکه جنگ 🔹 فرقه اصلاحات هنوز چند روزی از تحویل گرفتن دولت نگذشته که بازی های خطرناکی را شروع کرده است. اکانت مرتبط با وزارت خارجه در وسط معرکه جنگ روسیه و اوکراین در یک دهن کجی به روسیه روز ملی اوکراین را طرف اوکراینی تبریک میگوید . 🔹 لیدرهای اصلاحات هم بازی جدیدی را علیه روسیه و به نفع آمریکا شروع کرده اند و ادعا کرده اند تسخیر لانه جاسوسی آمریکا کار روسها بوده و باید پزشکیان سفارت آمریکا را بازگشایی کند....بگذریم ازینکه غالب دانشجویانی که سفارت آمریکا را تسخیر کردند مانند معصومه ابتکار و سعید حجاریان و محسن میردامادی و عباس عبدی و ابراهیم اصغرزاده و....خود از لیدرهای فعلی همین فرقه اصلاحات هستند. 🔸 ایران و روسیه بعنوان دو شریک راهبردی اکنون هر دو درگیر جنگ با طرف غربی به سرکردگی آمریکا هستند . در وسط این معرکه جنگ، فرقه اصلاحات ساز فتنه جدید به نفع طرف آمریکایی می نوازد.... 🔹 این جماعت وطن فروش بی خرد و دشمن شاد کن به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند. https://eitaa.com/Basir_MN
🟡 حزب الله مقرهای موساد، شاباک و أمان را هدف قرار داد ✡️ رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند حزب الله در علمیات نظامی امروز خود مقرهای موساد، شاباک (سرویس‌های اطلاعات داخلی) و سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (أمان) در تل آویو را هدف قرار داده است. 🔴چرایی عدم انتشار عکس و فیلم از تلفات اسرائیلی ها در پی حملات جبهه مقاومت 🔹در ارتش اسرائیل سازمانی به نام سازمان سانسور وجود دارد که با این قبیل کار ها برخورد می کند و حتی در صورت افتادن اتفاقی امنیتی یا حمله این سازمان به رسانه ها و خبرنگاران دستور می‌دهد که اخبار را به صورت گزینشی و اخباری را پوشش دهند که عملیات روانی جامعه برهم نمی‌ریزد. یکی از دلایل عدم انتشار تصاویر از تلفات اسرائیلی ها همین سازمان سانسور است. https://eitaa.com/Basir_MN
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۱ انقلاب‌زدایی از سیاست‌ورزیِ رسمی 🖊مهدی جمشیدی ۱. یکم شهریور، سالگرد شهادت سیّداسدالله لاجوردی – رحمه‌الله‌علیه- در سال هفتاد و هفت است. به‌جز خاطرات مهمی که از دوستان و همکاران ایشان به جا مانده، یک وصیّت‌نامه از ایشان نیز در دست است که اشارات روشنگری دربارۀ حقایق ناگفتۀ انقلاب دارد. به تحلیل بخش‌هایی از این متن، می‌پردازیم. در ابتدا، ایشان می‌نویسد: «با نام اسلام و در ذی اسلاميّت، شعارهای مردم‌فريبِ خالی از محتوا، رواج پيدا می‌کند و آنها که مسئوليّت جلوگيری از انحراف افکار را دارند ساکت می‌نشينند و گاه تأييد هم می‌کنند.» این سخن، ناظر به «نیروهای سیاسی» است که در پی جذب بدنۀ اجتماعی برای خویش هستند و به این واسطه، به عوام‌فریبی و سطحی‌نگری روی آورده‌اند و جامعه را استحمار و تحمیق می‌کنند. این یک سوی ماجراست، سوی دیگر این است که باید «نیروهای فکری»، میدان‌دارِ مقابله با این سیاست‌ورزیِ قدرت‌طلبانه و ماکیاولیستی باشند و مجال ندهند که اصالت‌های فکر و فرهنگ انقلاب در جامعه، رقیق شوند، اما به‌جای واکنش و کنشگری، سکوت و خاموشی اختیار می‌کنند. دراین‌حال، روشن است که جامعه، بیشتر و بیشتر به درّۀ «قشری‌گری» و «فقر فکری» و «هیجان‌زدگی» سقوط می‌کند و امکان عقلانیّت و منطق را می‌بازد. این روندی است که در طول دهه‌های پیش، در جریان بوده و الگوی مردم‌سالاریِ دینی را به‌شدّت، تخریب کرده و آن را در عمل، به الگوی دموکراسیِ سکولار، نزدیک کرده است. واقعیّت انتخابات در جامعۀ ما، از بسیاری از معیارهای اصیل اسلامی و انقلابی، فاصله گرفته و اکنون از الگوی مردم‌سالاریِ دینی، یک نامِ بی‌مصداق باقی مانده است. این سیر نزولی و انحطاطی، همچنان در جریان است و آخرین نمونۀ آن، انتخابات ریاست‌جمهوری در سال جاری بود که مَثَل اعلای عوام‌زدگی است. همچنان که لاجوردی می‌نویسد، این تکلیف نیروهای فکری و معرفتی بود که به پالایش و تصفیۀ امر سیاسی بپردازند و در برابر التقاط‌ها و انحراف‌ها و کج‌اندیشی‌های اصحاب قدرت و سیاست، موضع‌گیری کنند، اما چنین نکردند و حاصل نیز این شده که امروز، در سخیف‌ترین موقعیّت سیاسی به سر می‌بریم. به‌جز آیت‌الله مصباح – رضوان‌الله‌علیه- هیچ نیروی فکریِ دیگری را نمی‌شناسم که در برابر التقاط سیاسی، موضع‌گیریِ جدّی و جانانه داشته باشد؛ او یکه‌تازه و تنها در معرکه حاضر شد و بر «لیبرالیسمِ اصلاح‌طلبان» و «عمل‌گراییِ اصول‌گرایان» تاخت و آنها نیز از دهۀ هفتاد به این‌سو، ایشان را با تمام توان، ترور شخصیّت کردند. ۲. در بند دیگری، لاجوردی می‌نویسد: «هر کس به خيال واهی و بی‌اساسِ رضايت به‌اصطلاح مردم و به خيال خام و پوچِ پايگاه به‌اصطلاح ملّی پيدا کردن، موضع‌گيری کند، مصداق فرمودۀ گران‌قدر معصوم - علیه‌السلام - است که من طلب رضی الناس بسخط الله فجعل الله حامده من الناس ذامّا.» این سخن لاجوردی، بخش عمدۀ واقعیّت سیاسی را در دهه‌های گذشته توصیف می‌کند؛ نیروهای سیاسی در اغلب مواقع، به «جامعه» ارجاع داده‌اند تا «ارزش‌های انقلابی» را به حاشیه سوق بدهند و به این ترتیب، امکان رأی‌آوری بیشتر را برای خویش فراهم کنند. آنها برای این‌که لایه‌های متجدّد و خاکستری جامعه را به سوی خود سوق بدهند، انقلاب و هدف‌های انقلابی را تخریب کردند و یک سنّت انتخاباتی و سیاسی به راه انداخته‌اند که بر اساس آن، هر کسی بیشتر از انقلاب و ارزش‌ها فاصله بگیرد، امکان رأی‌آوری بیشتری دارد. مردم در تلقّی آنها، همین لایه‌های بینابینی و سست‌عنصر هستند که عقاید مستحکم و باورهای متقن ندارند و گاه برای نان و بی‌بندوباری، ایمان‌فروشی می‌کنند؛ کسانی‌که به تعبیر حضرت حسین - علیه‌السلام – در زمانۀ ابتلاء و دشواری، «دنیادار» هستند و نه «دین‌دار»، و دین‌شان از «زبان» و «ادّعا» و «سخن‌»شان، فراتر نمی‌رود. بااین‌حال، عاقبت کار آنان، همان است که در روایت آمده است؛ در نهایت، مذموم و مطرود همان مردمی شده‌اند که در آغاز، جانب‌شان را گرفتند و به آنها رأی دادند. غایت اینان، کسب بدنۀ اجتماعی از طریق وانهادن معیارهای اسلامی و انقلابی بود، و چنین نیز کردند؛ اما پس از چندی که از قدرت، کام گرفتند و زمانه‌شان به سر آمد، جامعه از آنها گریزان شد. این است سرانجام سیاست‌مدارِ دنیاطلبی که «رضایت مردم» را بر «رضایت خدا» ترجیح می‌دهند و برای وصول به کرسی قدرت، دینش را می‌فرساید تا شاید رأی‌های بیشتری را نصیب خویش کند. امروز در سیاست رسمیِ کارگزارانِ جمهوری اسلامی، به عیان مشاهده می‌کنیم که اصل و اساس، رضایت اجتماعی است و کمتر کسی می‌کوشد که به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، «حرف خدا» بر روی زمین نماند. ازاین‌رو، از استقرار احکام الهی در جامعه می‌گریزند تا مبادا بخش‌هایی از مردم به آنها پشت کنند. https://eitaa.com/Basir_MN
🔻شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۲ بازطراحیِ مشروطۀ سکولار در متن انقلاب 🖊مهدی جمشیدی ۳. لاجوردی در وصیّت‌نامۀ خویش می‌نویسد: «به همان اندازه، بلکه صدچندان که به امام قاطع و سازش‌ناپذيرم عشق می‌ورزم، نسبت به سازش‌کاران و مدافعانِ عملیِ ضدانقلاب - اگر در لفظ و اعتقاد هم مخالف باشند - نفرت دارم. بيم آن دارم حوادث مشروطه، مجدداً تکرار شود.» شاید برجسته‌ترین خصوصیّت انسان انقلابی این باشد که «قاطع» و «سازش‌ناپذیر» است؛ یعنی در برابر اقتضاها و تحمیل‌های زمانه، تسلیم نمی‌شود و برای «ماندن»، از «هویّتِ» خویش نمی‌کاهد. به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، برای ما مهم است که «چرا بمانیم و چگونه بمانیم»؛ در این سخن، اصالت با ماندن نیست و نباید به هر قیمتی، ماندن را برگزید و نباید ارزش‌ها را به حاشیه سوق داد. نظام منهای انقلاب، یعنی صورت منهای سیرت، یعنی ساخت حقوقی منهای ساخت حقیقی، یعنی سکولاریسم پنهان، یعنی پوچ و پوک و تهی شدن. نظام جمهوری اسلامی بدون منطق و مبنای انقلابی، یعنی انقلاب، یک لحظۀ تاریخی بوده و سپری شده و اکنون باید محافظه‌کارانه، در پی حفظ قدرت بود و بس. آنان که منفعل و واداده‌اند - و به تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای، حاکمانی که همچون «شاه‌سلطان‌حسین» هستند – انقلاب را یک‌شبه می‌فروشند و جام زهر تعارف می‌کنند تا کمی بیشتر در قدرت بمانند. در تجربه‌های متعدّد دهۀ شصت، مشاهده کردیم که بسیاری از کارگزاران نظام، عقب‌نشینی و انفعال را توصیه کردند و این امام خمینی بود که مصمّم و جزمی ایستاد و استقامت ورزید. آنان که با «استقامت» بیگانه‌اند، به‌زودی پا پس می‌کِشند و به رنگ غیرانقلابیِ زمانه درمی‌آیند و اسیر فشارها و فضاها می‌شوند. چنین است که باید از تکرار تجربۀ مشروطه در انقلاب هراسید؛ روزی که انقلاب به دست «روشنفکران» بیفتد، مشروطۀ سکولار به راه خواهد افتاد. و مگر چنین نشد و در دهۀ هفتاد، روشنفکرانِ سکولار در مسندِ قدرت ننشستند و از انقلاب به اصلاح و از سرمایۀ انقلابی به سرمایۀ اجتماعی و از اسلام به دموکراسی عبور نکردند؟! تعبیر آیت‌الله خامنه‌ای از تحوّلات دهۀ هفتاد به عنوان «واگرایی‌های دهۀ هفتاد»، پرده‌ای از وقایع مشروطه را نشان می‌دهد که به شکلی دیگر در اکنونِ ما تکرار شد. خطر مشروطۀ سکولار، همچنان در میان است و جریان روشنفکریِ سکولار، جانِ تازه گرفته و در لایه‌های مختلف قدرت، حضور و حیات دارد و گاه با فتنه‌انگیزی خیابانی و گاه با فریب‌کاری انتخاباتی و گاه با روایت‌پردازی رسانه‌ای، نفس‌های انقلاب را به شماره می‌افکند. ۴. لاجوردی ادامه می‌دهد: «چون عاشق نظام بوده‌ام، از آن ترس داشتم که افشای چهرۀ سازش‌کاران، لطمه‌ای ناچيز به نظام وارد آورد.» مسأله این است که اصحاب استحاله و نفاق و سازش، در قدرت رسمی به سر می‌برند و خود را به نظام، گره زده‌اند. دراین‌حال، هزینه‌های روشنگری، متوجّه نظام نیز خواهد شد و بر این اساس لاجوردی از سخن صریح و بی‌پرده می‌گریزد و استخوان در گلو و خار در چشم، با کنایه و اشاره می‌نویسد و می‌گوید. این شرایط، اکنون حادتر و شدیدتر شده است؛ چراکه بسیاری از نیروهای سیاسیِ سکولار، سالیان سال در قدرت بوده‌اند و حیثیّت و اعتبار نظام را به خود پیوند داده‌اند و به این دلیل، واکنش صریح را دشوار کرده‌اند. نظام، هزینۀ اینان را می‌دهد و در، همچنان بر همان پاشنه‌ای می‌چرخد که لاجوردی احساس کرده بود. بنا بود که لیبرال‌ها به درون قدرت راه نیابند و عرصۀ رسمی، ملاک‌ها و معیارهای جدّی داشته باشد، اما ساده‌نگری‌های و تساهل‌ها، وضع را دچار قفل‌شدگی و انسداد کرده است. البته همیشه، مصلحت در نگفتن یا صریح نگفتن نیست و اگر جبهه و جریانِ منسجم و هم‌افزایی در میان باشد، می‌توان با کمترین هزینه، روشنگری کرد، اما افسوس که چنین نیست. ۵. لاجوردی با دوراندیشی می‌نویسد: «مبادا سختی‌های حرکت و فشارهای بين‌المللی موجب شود تعادلی را که شعار نه شرقی و نه غربی، تا حدودی ايجاد کرده، به هم بزنند.» از جمله واگرایی‌هایی دهۀ هفتاد، یکی همین بود که به عنوان تنش‌زدایی و گفتگوی تمدّن‌ها و آشتی با جهان، سیاست انقلابی از دستورکار خارج شد و از سیاست خارجی، انقلاب‌زدایی صورت گرفت. معیشت مردم در این برهه، به سیاست خارجی گره زده شد و این‌طور القا شد که دشواری معیشت، ناشی از آرمان‌گراییِ انقلابی است و اگر به خصومت و معارضه با جهان ادامه بدهیم، چالش‌ها ادامه خواهند داشت. هر دولتی که از راه رسید، به صد زبان و بیان این تحلیل غلط را به افکار عمومی خوراند و در ذهن‌ها جاگیر کرد. ازاین‌رو، جامعۀ کنونی، تحریم‌اندیش است و گمان می‌کند انقلاب، بی‌منطق و لجباز و ماجراجو است. https://eitaa.com/Basir_MN