eitaa logo
بصير
2.6هزار دنبال‌کننده
80.8هزار عکس
75هزار ویدیو
2.7هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅فضیلت اطعام روز عید غدیر 💠با کلام استاد حسینی قمی https://eitaa.com/Basir_MN
Aali_eheyat.com_.mp3
2.87M
🔖منبر کوتاه 🔖 💠ولایت امیرالمومنین(عليه السلام)💠 https://eitaa.com/Basir_MN
حاج‌میثم_مطیعی_یاعلی_مالک_ملک_دلی_.mp3
3.78M
♦️ یا علی مالک ملک دلی.. 🎤مداح حاج میثم مطیعی به مناسبت عید https://eitaa.com/Basir_MN
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ترجمه خطبه غدیر 🔴 🔸روان‌سازی‌شده (با تصرف جزئی) 🔸مناسب برای اجرای نمادین 🔹تارنما: yaddashtha.blog.ir/post/Ghadir https://eitaa.com/Basir_MN
💕فضایل حضرت مولا امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام ┄┄┅═✧❁🍁🌸🍁❁✧═┅┄ ♥️ پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم در خطبه غدیر فرمود: 💠ای مردم !علی را برتر (از همگان) بدانید که او بعداز من، تا آن زمان که خداوند روزی رسان است و مخلوقات پابرجایند،برترین مردم از میان مرد و زن است.ملعون است. ملعون است،مورد خشم(خداوند) است،موردخشم( خداوند) است کسی که این کلام مرا نپذیرد و با آن موافق نباشد! 📘بحارالانوار ، جلد ۳۷، صفحه ۲۰۹ https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 بیانات تاریخی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه‌ای صمیمی با فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در تاریخ ۱۳۶۷.۵.۱۰ [صفحه ۱ از ۳] ▫️اشاره▫️ در این سخنرانی تاریخی، برخی علل و عوامل کارشکنی در پیشبرد امر دولت که طبعا به کارشکنی در امر جنگ نیز منجر می‌شد، اشاره شده است و لذا آیت‌الله خامنه‌ای با آنکه تا حدود دو ماه پیش از پذیرش قطعنامه رسما مسئولیت جنگ را بر عهده داشت اما به دلیل دخالت‌های گاه و بی‌گاه دیگران و نیز برخی کارشکنی‌ها، عملا در اعمال نظر و مدیریت امر جنگ بسط ید نداشت و لذا نهایتا در نامه‌ای به امام، هاشمی را برای تصدی مدیریت یکپارچه جنگ در قالب قائم‌مقامی فرماندهی کل قوا پیشنهاد داد که البته او هم برخلاف تصریحات امام مبنی بر تجمیع قوا برای پیشبرد هرچه بهتر جنگ، تمام تلاشش را برای قطعنامه به کار بست. با تصدی آقای هاشمی، گزارشات متعددی از مسئولان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی گرفته شد و در مقام احتجاج با امام برای پذیرش قطعنامه، به آن گزارشات تمسک شد و نهایتا راه دیگری جز پذیرش قطعنامه برای امام باقی نماند. قطعنامه‌ای که امام از آن به سرکشیدن جام زهر تعبیر کرد. با این مقدمه، بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در جمع رزمندگان لشکر فاتح محمد رسول‌الله(ص) به شرح ذیل تقدیم است: 👇 ... قضایای جنگ هم که خودتان می‌دانید. جنگ مسئولیتش با من نیست، حالا هم نبوده، دیروز هم نبوده. عرض کنم که از سال ۶۲ به این طرف، بنده هیچ‌گونه مسئولیتی در جنگ ندارم و اگر شما سؤال کردید، اشکالی داشتید، ممکن است بنده آن اشکال شما را در مواردی وارد بدانم؛ ممکن است در مواردی هم چون خبرهای بیشتری از شما بدانم. شما اشتباه می‌کنید در یک سؤالی اما چه سؤال شما وارد باشد چه وارد نباشد، طرف سؤال من نیستم؛ این یک مقوله. مقوله دوم: مسائل دولتی، این سؤالی که آقای کوثری اخیراً کردند که چرا سیاست‌های دولت این نیست؟ خب این مسئولش دولت است نه من. ممکن است بگویید خب مگر دولت زیر نظر رئیس‌جمهور نیست؟ نه، جوابش نه است... حالا دیگر بالاخره قانون اساسی را می‌خواهید بیاورید اینجا بخوانید، آنی که من دارم می‌گویم، شما این را به عنوان یک برادر بزرگتر از خودتان که وارد هم هست تو کار‌ها - من هم که دارم این حرف را می‌زنم، حرفی نمی‌زنم که آن طرف منکرش بشوند. این حرف را، در نماز جمعه هم می‌شود زد، منتها من مصلحت نمی‌دانم توی نماز جمعه این چیز‌ها را بگویم، یا در ملاء - اما شما یک عده خواصید. هم صاحب فکرید، صاحب نظرید، لااقل بعضی‌هایتان و هم اینکه تو مسائل صاحب اعتقاد هستید، یعنی یک نظری دارید، اعمال نظر می‌کنید. برادرهای مسئولی هم هستید. باید شما این‌ها را بدانید؛ نه، مسئولش من نیستم. بنده‌ای که فلان وزیر سه سال است چهار سال است از نظر من عملش غلط، موضع‌گیری‌اش در زمینه کاری، نه مسائل سیاسی و خطی - آنکه خبر پوچ است - کار ملموس از نظر من غلط، ضعیف، ناقص است و بنده هیچ قادر نیستم که این وزیر را نه فقط برش دارم، طبق قانون اساسی من نمی‌توانم وزیر را بردارم، باید نخست‌وزیر به من پیشنهاد کند، من قبول کنم. من نمی‌توانم به نخست‌وزیر پیشنهاد کنم که بیا این وزیر را برداریم و اگر نخست‌وزیر صد سال هم به فرض محال، یک نفری را پیشنهاد نکند که عوض کنیم، بنده قادر به کار نیستم. من مجبورم این وزیری را که دارم می‌بینم جلوی چشم خودم که نمی‌تواند کار کند و دارد اشتباه می‌کند و دارد غلط عمل می‌کند، باید تحملش بکنم، قبولش کنم. خب بنده چه کار می‌توانم بکنم؟ اتفاقا آن وزیر هم شگرد کار را فهمیده... یک مدتی تا دو سه سال اوایل ریاست جمهوری که این وزرا هنوز تازه‌کار بودند، نمی‌دانستند چی به کجاست، با این‌ها رفتار می‌کردیم. بعد یواش یواش وزرا فهمیدند نه، بیخودی از ما می‌ترسند! اصلاً نباید بترسند. تنها جایی که رئیس‌جمهور می‌تواند در مورد وزیر اعمال نفوذ بکند، اول، پیشنهاد دولت است که وقتی نخست‌وزیر گفت آقا این وزیر را ما می‌خواهیم به مجلس بدهیم، رئیس‌جمهور بگوید نه، آقا من این وزیر را قبول ندارم؛ اینجا آن گلوگاه قدرت رئیس‌جمهور است. آن هم که در دوره دوم ریاست جمهوری به خاطر مشکلاتی که در باب نخست‌وزیر پیش آمد که بنده آن نخست‌وزیر را قبول نداشتم، بعد امام فرمودند، بنده از امام تبعیت کردم، برادرمان آقای موسوی را تصویب کردم و ازشان حمایت هم کردم؛ تا این ساعت هم من از آقای موسوی همیشه حمایت کردم. بعد این مسأله پیش آمد، من خودم به امام گفتم، گفتم آقا ما سر قضیه نخست‌وزیری اینقدر مشکل تحمل کردیم. سر قضیه وزرا من و آقای موسوی به توافق نخواهیم رسید؛ من می‌دانم ۱۳ تا ۱۵ تا وزیر ما اختلاف پیدا خواهیم کرد. ایشان یک کسی را معرفی می‌کند، من آن را قبول نخواهم داشت، قبول ندارم اصلا. شما بیایید یک فکری بکنید، این را من خودم به امام گفتم، هیچ‌کس دیگر پیشنهاد نکرد. https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 بیانات تاریخی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه‌ای صمیمی با فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در تاریخ ۱۳۶۷.۵.۱۰ [صفحه ۲ از ۳] پیشنهاد من به امام این بود که شما بیایید یک حَکَمی را - من نگفتم یک هیأت - گفتم یک شخصی را به عنوان حَکَم معین کنید که هر جا من و آقای موسوی اختلاف نظر پیدا کردیم در وزیر، آن حَکَم بگوید این، حرفش تمام باشد. امام گفتند این خوب فکری است. من سه نفری را معین می‌کنم؛ سه نفر معین کرد. سه نفر هم مورد رضایت من است. یکی آقای هاشمی، یکی آقای موسوی اردبیلی، یکی آقای حاج احمد آقا. خیلی خب، ما گفتیم بسیار خب، من خودم رفتم به برادر‌ها حکمیت را ابلاغ کردم - سال ۶۴ - و گفتم این پیشنهاد من به امام بوده. بنده هم می‌خواهم کار و تکلیف الهی انجام بگیرد؛ من چه کار دارم که کی می‌آید، کی می‌رود؟ هر کی می‌خواهد بیاید، هر کی می‌خواهد برود. این را شما بدانید، الان هم هر کسی می‌خواهد بیاید، هر کسی می‌خواهد برود، برای بنده یک سر سوزن والله تفاوت نمی‌کند. من فقط حجت شرعی داشته باشم، بتوانم فردا جواب خدا را بدهم. اگر حجت شرعی داشتم، جواب شما‌ها و جواب ملت را خواهم داد. من از جواب دادن اصلاً باکی ندارم. هر کسی بگوید آقا چرا؟ می‌گویم که وظیفه‌ام بود؛ دهان‌ها بسته می‌شود. من باید آنجا را قرص کنم. حجت را سر قضیه نخست‌وزیر هم به امام گفتم. گفتم آقا من حجت شرعی می‌خواهم، این جوری برای من حجت شرعی نیست؛ حجت شرعی به من بدهید، من اقدام می‌کنم. امام هم حجت شرعی به من داد، من هم اقدام کردم. سر قضیه وزرا هم همین بود، من گفتم آقا حکمیت، حکمیت را هم امام معین کردند. این حکمیت هم به لطف الهی در حدود ده، یازده مورد بین من و آقای نخست‌وزیر اختلاف سر وزرا بود - به نظرم ۱۱ مورد بود - در ده، یازده مورد، ۱۱ تا رأی به نفع آقای نخست‌وزیر دادند، بنده هم هیچ اظهار نگرانی نکردم. همان وزرا بودند که وقتی نخستین جلسه هیأت دولت تشکل شد، من آمدم بیرون مصاحبه کردم - همه‌تان شنیدید قاعدتاً - گفتم بسیار هیأت دولت خوبی است، چهره‌ها، چهره‌های پرنوری هستند، چهره‌های باصفایی هستند؛ من محیط صفا اینجا دیدم و اعتقادم هم واقعاً این است که باید از این‌ها حمایت کرد، تا الان هم حمایت کردم. این حرف‌هایی هم که دارم به شما‌ها می‌زنم، به کمتر جمعی ممکن است من بزنم این حرف‌ها را. حالا ممکن است یک فرد، دو فردی، اما به جمع‌ها من این حرف‌ها را نمی‌زنم. برای خاطری که ظرفیتش را ندارند. شما ظرفیتش را دارید، باید بدانید این را. آن وزیری که من تعیینش نکردم، با حکمیت آمده، آن حرف من را گوش نمی‌کند؛ حالا شما هم هر چی دلت می‌خواهد، می‌گویی. قبل از این جریان هم من به یکی از برادران وزرا - وزیری است که اسمش هم تو همین جلسه آورده شده - یک چیزی را من نوشتم. آن برادر جواب من را نوشت. کاغذ نوشت که مثلاً یک بهانه‌ای آورد. من دوباره جواب نوشتم که آقا این بهانه است، اینی که شما نوشتید، این درست نیست، ‌این بهانه است؛ همانی که گفتیم عمل کنید. آن برادرمان باز یک جواب نوشت که آره، مثلاً به این دلیل فلان. خب من که ول‌کن معامله نیستم که باید دنبال کنیم قضیه را تا به جایی برسیم. این مال سال ۶۳ است یا اوایل ۶۴، قبل از دوره دوم ریاست جمهوری. من دوباره، سه باره نوشتم؛ این‌ها همه‌اش محفوظ است. این‌ها کاغذهایی است که هست توی سوابق و پرونده‌های دستگاه ما؛ موجود است در دفتر. ایشان در جواب چون دید نمی‌تواند هر چی بنویسد ما جواب می‌دهیم، نوشتش که برای اینکه وقت مثلاً ریاست محترم جمهوری و این‌ها به مکاتبه و این‌ها تلف نشود، من دیگر بعد از این جواب نامه را نمی‌دهم! این یعنی تا این حد یک وزیر گستاخی می‌کند. بنده هیچ ضعیف نیستم. این را شاید بدانید، من آدمی هستم که به فضل پروردگار زحمت را بر تن خودم و بر جان خودم تحمیل می‌کنم؛ من تنم از زحمت نمی‌ترسد. هیچ لذت و آسایشی را که به طور معمول وجود دارد، بنده دنبالش نیستم؛ نه اینکه اگر لذت بیاید، پس می‌زنم. اما اصلا بدن من احتیاج به لذت ندارد. روی زمین خوابیدن، تنها خوابیدن، گرسنگی کشیدن، حتی سختی‌های روحی را من می‌توانم تحمل کنم؛ به هیچ‌وجه احتیاج به هیچ‌ کس و هیچ چیز و هیچ مقامی ندارم که بخواهم از آن ملاحظه بکنم. آدم دنبال‌گیری هستم، آدم این‌جوری قوی است. ... آدمی که این جور است، از گروه فشار نمی‌ترسد؛ دنبال آسایش و راحتی خودش نیست؛ این آدم، ضعیف نمی‌تواند باشد؛ من ضعیف نیستم. اما وقتی که امکان قانونی من ندارم، فشار قانونی نمی‌توانم روی مقامی بیاورم، بنده مسئولیت آن مقام را به عهده نمی‌گیرم. https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 بیانات تاریخی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه‌ای صمیمی با فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در تاریخ ۱۳۶۷.۵.۱۰ [صفحه ۳ از ۳] ... یا وزیر صنایع سنگین ملزم نیست که نیسان پاترول را بگذارد کنار؛ مثلاً تویوتا لندکروز را که سپاه لازم دارد بسازد یا آن مقدارش را به سپاه بدهد. همین اواخر، یک کاری این‌ها می‌کردند؛ به نهاد‌ها از سهمیه دولتی به قیمت بیش از دولتی، مثلا فلان ماشین که قیمت دولتی‌اش ۱۵۰ هزار تومان است، به ۳۵۰ هزار تومان به نهاد‌ها می‌فروختند که نهاد این را به قیمت دولتی بگیرد، توی بازار آزاد بفروشد که استفاده پولی بکند؛ ناسالم‌ترین کارهای عالم، موجب تورم، موجب فساد، موجب ضعف دستگاه‌ها از لحاظ ارتباطات با یکدیگر، کار غلط اندر غلط اندر غلط. بنده وقتی که اعتراض به این کار کردم، پاسخ من مثبت نبود از طرف مسئولانی که من به این‌ها اعتراض کردم که چرا این کار را می‌کنید؟ البته به نهاد ریاست جمهوری هم آمدند، همین را پیشنهاد کردند - پیشنهاد کرده بودند، من خبر دارم - مثلاً به فلان نهاد به فلان نهاد به فلان نهاد، صدتا، ۲۰۰ تا، ۳۰۰ تا، هزار تا، فلان ماشین را دادند. من به نهاد گفتم یک دانه‌اش را قبول نکنید؛ ما توی این سیکل غلط، حتی به این اندازه قرار نخواهیم گرفت و من قبول نخواهم کرد؛ رد کردم من. وقتی که اعتراض کردم به مسئولانش، پاسخ این بود که خب چه کار کنیم؟ ما ارز می‌خواهیم، ما فلان می‌خواهیم، ما می‌خواهیم کارخانه اشتغال داشته باشد. البته بعداً فهمیدند؛ از بس اعتراض‌ها از اطراف زیاد شد، فهمیدند که کار غلطی است. اما بنده که مسئول قانونی هستم و طبق قانون اساسی شخص اول کشور هستم (بعد از رهبری) و مسئولیت‌های قانون هم زیاد است، اختیارات قانونی من آنقدر نیست که من بتوانم جلوی این کار غلط را بگیرم. حالا شما می‌فرمایید چرا پاترول تولید می‌کنند؛ نمی‌دانم، تویوتا نمی‌زنند. این اعتراض‌ها را به من نباید بکنید، سؤال از من نباید بکنید. البته من حالا جواب خواهم داد، بعضی‌هایش که جواب دارد، اما هدف و به اصطلاح، مخاطب این سؤال‌ها هیچ کدام بنده نیستم؛ این را بدانید و اصلاً به این عنوانی که بنده بخواهم مسئولیت را برگردانم، نیست. هر چی که مسئولیتش با من است، با کمال میل قبول می‌کنم و خوب هم انجامش می‌دهم، اما این‌ها مسئولیتش با بنده به هیچ‌وجه نیست؛ نه آن مسأله جنگ، نه این. بخشی از سؤال‌های آقایان از این دو مقوله است. https://eitaa.com/Basir_MN
Emam_com_032k_قرائت_پیام_قطعنامه_توسط_مهران_دوستی.mp3
22.11M
بشنوید|| صوت کامل قرائت پیام قطعنامه‌ امام خمینی https://eitaa.com/Basir_MN
13670431 (1).mp3
21.95M
🎙 بشنوید|| صوت کامل نخستین خطبه نمازجمعه آیت‌الله خامنه‌ای پس از پذیرش ۵۹۸ https://eitaa.com/Basir_MN
☑️حضور میلیونی یمنی ها در جشن باشکوه 🔹فعالیت های عید غدیر به مناسبت روز ولایت امیرالمومنین حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام در صنعا و شهرهای مختلف یمن آغاز شد. https://eitaa.com/Basir_MN
🔴همان اندازه که بنز آلمان برای عده‌ای از ایرانی‌ها رشک برانگیزه پهپادهای ایرانی هم برای آلمانی‌ها رشک برانگیزه ✍️مجتبی روحی‌زاده https://eitaa.com/Basir_MN
❌💠 عبور از آتلانتیک و فتح سرزمین نو ▫️▪️شاهکار تمدن غرب ۹ 🖋 محمدرضا مرادی / مدیر کانال جنایات غرب 🔻در سال‌های پایانی سده پانزدهم میلادی بود که سرانجام پس از 781سال، آخرین بقایای حکومت اسلامی در سرزمین اندلس در برابر تهاجم مسیحیان شکست خورد و مردمان مسلمان آن به خاک و خون کشیده و بیش از 12هزار نفر از آنان به بردگی برده شدند! ثروت به‌دست آمده از غارت اندلس کافی بود تا ابزارهای لازم برای تحقق رویاهای اروپاییان برای دستیابی به ثروت شرق را فراهم آورد. ♻️ متن کامل یادداشت را در ص ۱۰ روزنامه همشهری (چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱) مطالعه کنید : 🌐 https://newspaper.hamshahrionline.ir/id/165860/ https://eitaa.com/Basir_MN
⭕️ دولت و راهبرد "دلم می خواد" 🔹سخنگوی دولت : دولت با دسته بندی مردم برای ارائه خدمات شهروندی و عمومی مخالف است همه مردم باید در چارچوب قانون و حقوق شهروندی از خدمات عمومی دولت بهره مند شوند. 🔹 سخنگوی ستاد ملی کرونا: تزریق ۲ دوز واکسن کرونا حتما اجباری می‌شود و برای استفاده از خدمات عمومی نیز ضروری خواهد بود و احتمالا تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای مجاز شدن تردد افراد اضافه شود. ❇️ جمله دوم به فاصله یک هفته پس از عبارت سخنگوی دولت بیان شده و نشان می دهد که دولت سیزدهم چقدر قانونمند و هماهنگ عمل می کند! ▪️وقتی یک مقام قضایی در جهت پاسداری از حرمت حکم الهی حجاب و حفظ امنیت و سلامت اجتماعی و روانی جامعه، دستور ممانعت از حضور زنان بی حجاب در مترو را می دهد ، سخنگوی دولت (همگام با رسانه های لندنی و ضد انقلاب داخلی و خارجی ) از مخالفت دولت با "دسته بندی مردم" برای ارائه خدمات شهروندی و عمومی ، سخن می گوید اما وقتی پای کرونا و توصیه های پزشکی درباره واکسن به میان می آید سخنگوی ستاد کرونا بر"دسته بندی مردم" و افزایش محدودیتها جهت دریافت خدمات عمومی تاکید می کند! ▪️به بیان ساده : آنجا که پای حکم خدا و سلامت دین و روان مردم مطرح است مخالف "دسته بندی مردم " هستیم و جایی که پای سلامت جسم مردم و توصیه برخی از پزشکان مطرح است به شدت موافق " دسته بندی مردم" هستیم و ملاک هم خودمانیم و هر چه دلمان بخواهد و به عقلمان برسد! ▪️پس از بازگشایی دانشگاه ها در سال جاری بسیاری از دانشجویان به علت عدم تزریق واکسن کرونا از دریافت خوابگاه محروم و آواره کوچه و خیابان شدند! ❇️ لازم است یک مقام مافوق ،سخنگوی دولت را درخصوص آنچه نباید بگوید توجیه کند تا تناقضات داخلی دولت به این شکل علنی نشود! وظیفه سخنگو، دفاع از دولت است نه گاف دادن و دردسر ساختن برای دولت! 👤دکتر کوشکی https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با پول ما به جنگ ایران نروید! مجری آمریکایی‌: 🔸ما آمریکایی‌ها باید سخت کار کنیم، جون بکنیم و پول در بیاریم تا اسرائیلی‌ها با این پول برن و با ایران جنگ راه بندازن! 🔹ما نمیخوایم از طرف شما اسرائیلی ها با ایران بجنگیم چون شما بی هیچ دلیلی درحال تنش افزایی در منطقه‌ هستی. ▫️چه کسی رو وارد لیست تروریسم کرد؟ ترامپ، ما به بایدن رای دادیم تا راه ادامه پیدا نکنه.... https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️عاقبت امر به معروف جاهل در کلام ائمه اطهار 🌺کلامی از استاد مطهری محاق https://eitaa.com/Basir_MN
محمد بنا: چرا کسی برای بودجه فوتبال حساب و کتاب راه نمی‌اندازد؟ 🔹مگر من به وزارت ورزش گفتم که چرا کی‌روش چند میلیون دلار می‌گیرد و من ۷۰۰ هزار تومان؟ ۶۵ درصدِ مدال‌های المپیکی ما مربوط به کشتی است. 🔹مگر فوتبال در ۴۰ سال اخیر به المپیک رفته است؟ کسی الان پرسیده که وقتی این تیم در مقدماتی آسیا حذف می‌شود چقدر برایش هزینه شده است؟ عدالت به معنای مساوات نیست، هرکس بهتر کار می‌کند باید بودجه بیشتری بگیرد. /فارس https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 فیلم/ ۵ بدهکار عمده بانک پاسارگاد واحدهایی هستند که مدیرعامل این بانک در هیات مدیره آن‌هاست 👤 میثم زالی، دبیر سابق ستاد رفع موانع تولید وزارت صمت در گفتگو با «نود اقتصادی»: ۸۰ درصد بدهی بخش تولید به نظام بانکی متعلق به واحدهای تحت مالکیت بانک‌ها و شرکت‌های دولتی و خصولتی است/ بانک پاسارگاد علاقه‌ای به حمایت بخش تولید ندارد. /نود اقتصادی https://eitaa.com/Basir_MN
🔻بازنمایی بی‌حجاب‌ها در ناواقعیّت‌های رسانه‌ای 🖋 مهدی جمشیدی ۱. آخرین و جدیدترین کج‌روایتِ جریان سکولار و غیرانقلابی از حسّاسیّت نسبت به حجاب این است که مواجهه با بی‌حجاب‌ها در جامعه، موجب ایجاد «شکاف اجتماعی» و «قطبی‌شدن جامعه» و «دسته‌بندی‌شدن مردم» می‌شود و در نتیجه، هم سبب «تقابل مردم با حاکمیّت» می‌شود و هم سبب «نزاع مردم با یکدیگر». بنابراین، باید از کنار مسألۀ بی‌حجابی «عبور» کرد و نسبت به آن «حسّاس» نبود. تاکنون بحث بر سر این بود که آیا دولت اسلامی می‌تواند مردم را به حجاب، «الزام» کند و برای بی‌حجاب‌ها، «منع قانونی» و «مواجهۀ حقوقی» در نظر بگیرد یا خیر، امّا در این روایت جدید، سخن دربارۀ این است که گذشته از مباحث نظری و فقهی، «واقعیّت اجتماعی» نشان می‌دهد که اصرار بر این امر، جامعه را «پاره‌پاره» و دچار «قطب‌بندی درونی» می‌کند. در این روایت، مصحلت «حفظ انسجام اجتماعی» در برابر مصلحت «حفظ حجاب در عرصۀ عمومی» قرار داده شده و ادّعا شده که اکنون در موقعیّت چنین تزاحم و تعارضی قرار داریم و به‌ناچار باید از مسألۀ بی‌حجابی، «عقب‌نشینی» کنیم و جامعه و سبک زندگی را همان گونه که هست، بپذیریم. ۲. اگر استدلال یادشده را بپذیریم، باید از هر ارزشی که پاره‌ای از جامعه به آن معتقد نیست یا التزام عملی به آن ندارد، به‌آسانی «عبور» کنیم و حکم شرع را «نادیده» بگیریم، درحالی‌که ادّعای انقلاب اسلامی، «تحقّق ارزش‌های اسلامی در ساختار جامعه» بود، و نه عقب‌نشینی از شرع به نفع عرف. همچنین در برابر هر امر ضدّارزشی که «مطالبۀ اجتماعی» برای آن وجود دارد، باید «دین» را فراموش کنیم. چنین انفعالی، هیچ حدومرزی ندارد و دولت اسلامی باید در برابر واقعیّت اجتماعی، مسیر «تساهل‌وتسامح» را انتخاب کند و «رضایت اجتماعی» را نسبت به «احکام دین»، اصل فرض نماید. دراین‌میان، پیشنهاد نمی‌شود که اگر در برابر برخی احکام دینی، مقاومت اجتماعی وجود دارد، باید چاره‌ای برای «اقناع و همراه‌سازی جامعه» اندیشید و در پی «بازسازی ذهنیّتِ جمعیِ تحریف‌شده» بود، بلکه بی‌درنگ و مشتاقانه، «انفعال» و «عقب‌نشینی» تجویز می‌شود. به‌این‌ترتیب، ازیک‌سو، «ذهنیّت جامعه»، دست‌مایۀ تحریف‌گری خواص اغواگر قرار می‌گیرد و به ارزش‌ها بدبین می‌شود، و ازسوی‌دیگر، همین تغییر نگرشی، به اهرمی برای «فشار بر حاکمیّت» تبدیل می‌شود تا به‌تدریج، سکولار شود. به‌بیان‌دیگر، در اینجا واقعیّت اجتماعی به یک «واسطۀ پیشبرنده» برای سکولاریزاسیون تبدیل شده است. ۳. امّا آیا واقعیّت اجتماعی در ایران، این‌گونه است که از ارزش‌های دینی عبور کرده باشد؟ آیا بخش عمده‌ای از مردم، ارزش‌ها را برنمی‌تابند و سکولار شده‌اند؟ آیا عفت و پاکدامنی و حیا و نجابت در جامعۀ ایران، مهجور شده است؟ یا این نسبت‌ها، «کج‌روایت‌ها»یی برای شکل‌دهی به ذهنیّت جمعی است؟ به‌عبارت‌دیگر، آیا به‌جای فهم و توصیف خودِ واقعیّت اجتماعی، «تفسیرهای پیش‌ساخته» و «برداشت‌های مصنوعی» به ذهنیّت جمعی خورانده می‌شوند و «روایت رسانه‌ای» در حال غلبه‌یافتن بر «واقعیّت اجتماعی» است؟ برخلاف این فضاسازی‌های دروغین و آغشته به تحریف، متن واقعیّت اجتماعی در ایران، همچنان آمیختۀ با دین‌داری و ارزش‌ها است و هرگز به سوی تجدّد و سکولاریسم گذار نکرده است. کافی است به «ابرواقعیّت‌های اجتماعی» که همگان را مسحور و متحیّر می‌سازد بنگریم تا حقیقت نهفته در وجدان جامعۀ ایران را دریابیم. ازاین‌رو، باید گفت «بخش عمده‌ای از جامعۀ ایران»، همچنان به ارزش‌ها وفادارند و بیش‌وکم به سبک زندگیِ دینی باور دارند. در کدام دورۀ تاریخی، «همۀ مردم» در مرتبۀ عالی از دین‌داری قرار داشته‌اند که بتوان اکنون از جامعۀ ایران چنین توقعی داشت؟ دین‌داری در مقام تحقّق و تعیّن، «درجات» و «مراتب» متنوّع دارد و نباید با استناد به برخی «بیرون‌زدگی‌ها» و «لغزش‌ها»، به فروافتادن جامعۀ ایران به سکولاریسم حکم کرد. بدین‌جهت، بسیاری از دختران و زنانی که تقیّد ظاهری و پوششی به حجاب شرعی ندارند، «توصیه‌پذیر» و «منعطف» هستند و می‌توان با «گفتمان‌سازی» و «تربیت» و «اصلاح شناختی»، سبک پوشش آنها را دگرگون کرد. این روند، با هیچ‌گونه «مقاومت جدّی و چالشی»‌ای روبرو نخواهد شد و تنها محتاج ایجاد فضای ارزشی و مبتنی بر چهارچوب‌های گفتمانی و قانونی در جامعه است. ۴. در عین حال، یک «اقلیّت معارض و دین‌گریز» نیز در جامعه وجود دارند که بسیار اندک هستند، امّا در روایت‌ها، برجسته و بزرگ، بازنمایی می‌شوند؛ چنان‌که این گمانه در ذهن شکل می‌گیرد که گویا اینان «برآیند جامعۀ ایران» هستند، امّا حقیقت این است که اینان در «روایت»، اکثریّت هستند نه در «واقعیّت». قدرت روایت‌سازی و خود را با صدای بلند بیان‌کردن، موجب پیدایی تخیّلِ مرعوبانه و منفعلانه نسبت به واقعیّت اجتماعی شده است. https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 مخاطب این نوشتار مدیران و تصمیم گیران کشورند❗️ 1️⃣بزرگترین خیانت جریان نفوذ در دولت روحانی، زمینه سازی برای اشغال فضای مجازی کشور توسط آمریکا بود. جریان مزبور در این راستا دو اقدام اساسی را در دستور کار داشت: ۱. قرار دادن تمام امکانات و زیرساخت های ارتباطی کشور در خدمت توسعه سکوهای آمریکایی که محل پمپاژ میلیاردها محتوای مخرب ضدفرهنگی، ضداعتقادی و ضدارزشی تا کنج خانه های مردم هستند. ۲. ایجاد جو رسانه‌ای علیه هرگونه اقدام حاکمیت در راستای سالم سازی فضای مجازی که اقدام دوم به مراتب مهمتر از اقدام اول است. 2️⃣ شبکه رسانه‌ای که با حمایت‌های دولت قبل در کشور ایجاد شد، از ولنگاری فضای مجازی درآمدهای نجومی به دست آورده و می‌آورد. بدیهی است فردی که در سایه هرج و مرج فضای مجازی، روزانه دهها میلیون درآمد دارد، زیربار ساماندهی این فضا نمی رود و پول پاشی برای هجمه به هر اقدامی که در راستای سالم سازی فضای مجازی باشد، بدیهی ترین کاری است که چنین فردی انجام می دهد❗️ 3️⃣این چنین است که جیغ های بنفش به صدا در می‌آیند؛ دیروز علیه طرح صیانت (فارغ از برخی انتقادهای دلسوزانه به طرح مزبور) و امروز علیه دو اقدام تحسین برانگیز؛ یکی اقدام وزارت ارتباطات در فعال سازی پیش فرض جستجوی ایمن (safesearch) و دیگری اقدام ساترا در برخورد با سکوهای متخلف شبکه نمایش خانگی. ✅ مخاطب این نوشتار مدیران و تصمیم گیران کشور هستند؛ هدف از جنجال های رسانه ای در مخالفت با دو اقدام اخیر، ایجاد خطای محاسباتی در تصمیم گیران است. کاسبان ولنگاری فضای مجازی در برابر کوچکترین اقدام مثبت، هجمه سنگینی می کنند تا هزینه اقدام را برای مسئول مربوطه افزایش دهند و وی یا عقب نشینی کند یا به همان اقدام حداقلی بسنده کرده گام بعدی را بر ندارد. اینجا است که باید فرمایش خدای متعال خطاب به پیامبر اکرم را یادآوری کرد که «إستَقِمْ کما اُمِرتَ وَ لا تَتَّبِع أَهْواءَهُمْ» ✍️حجت الاسلام محمد کرباسی https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻‏این حرف که قرار است با برجام تحریم ها لغو شود دروغ بزرگی بود که عده ای عوام و خوش خیال باور کردند. لغو تحریمها اصلا مساله روحانی و هاشمی و ظریف و عراقچی نبود، هدف آنها از برجام چیز دیگری بود. این ادعا را با استناد به حرفهای خود آنها ثابت کرده ایم. در هفتمین سالگرد امضای برجام، قسمت بیست و ششم حافظه تاریخی ایرانی را ببینید. Hafezeh_tarikhi_irani https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢| بـرجـام یکی از واضح‌ترین رسـوایی‌های قبیله‌های سیاسی در محضـر ملت انقلابی ما بود. 🌀| اصولگرایان و اصلاح طلبان هر دو با یک جمله از پیش طراحی شده، نظام اسلامی و ولایت فقیه را متهم کردند؛ و یک صدا گفتند: برجام تصمیم نظام بود!!! و این نشان دهنده وجود یک اتاق فرمان واحد و یک حلقه وصل، میان این دو قبیله سیاسی است. 📌درضمن اگرچه برجام به تعبیر رهبر انقلاب، بود، امّا مدیریت ایشان موجب شد برجام به شکل گیری جریان مستقل و انقلابی که همیشه در طول این سالها در اقلیّت بوده، تسریـع ببخشد. اگرچه تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه زیادی پیش روی ماست. 🎙 امیر حسین ثابتی https://eitaa.com/Basir_MN