فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ میدونید چرا گاهےمواقع باتوسلبهامامزمان (عج) حاجت روانمے شویم
🎙 سخنران استاد #عالے
https://eitaa.com/Basir_MN
مداحی_آنلاین_دروغ_شاخ_دار_استاد_قرائتی.mp3
1M
♨️دروغ شاخ دار
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام #قرائتی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
https://eitaa.com/Basir_MN
🌸 مرحوم حضرت آیت الله مجتهدی تهرانی:
#سجده_گناهان_را_می_ریزد.
🔴 روایت است که انسان به سجده برود و مدتی در سجده باشد، "شکراً الله و الهی العفو" بگوید.
☝️ مخصوصا در نماز شب، ده دقیقه، یک ربعی در سجده باشد، حسّ می کند وقتی که به سجده می رود، سبک می شود.
♦️ آن حالت سبکی بر اثر #ریخته_شدن_گناهان است.
🍁 همانطور که باد در فصل پاییز برگ درختان را می ریزد ، سجده هم گناهان را می ریزد.
https://eitaa.com/Basir_MN
💢 حکم پوشیدن ساپورت و مانتوهای بدن نما و خیلی کوتاه
◀️ آیه 59 سوره احزاب: ای پیامبر ، به همسران و دخترانت و زن های مؤمنان بگو روسری ها و چادرهای خود را بر خویش بیفکنند( که گردن و سینه و بازوان و ساق ها پوشیده شود ) این ( کار ) نزدیکتر است به آنکه ( به حجاب و عفت ) شناخته شوند تا مورد تعرض و آزار ( فاجران ) قرار نگیرند.
✍🏻 پاسخ:
🔹 پوششی که محرک شهوت باشد و جلب توجه نامحرم کند یا مفسده داشته باشد یا زمینه ساز گناه باشد، در برابر نامحرم جایز نیست و حرام است .
پوشش زن در مقابل نامحرم باید به گونهای باشد که:
🔸یک- به جز گردی صورت و مچ دست به پایین (بدون آرایش و زیورآلات) آشکار نباشد.
🔸دو- برجستگیها و زیباییهای بدن زن، با وجود پوشیدن آن، آشکار نباشد.
🔸سه- رنگ و خصوصیات آن به گونهای نباشد که جلب توجه کند و موجب تحریک اطرافیان شود.
🔺 رساله آموزشی 2 آیت الله خامنه ای - پوشش و نگاه کردن
https://eitaa.com/Basir_MN
⭕️ شرب خمر و نماز و روزه
#احکام_نماز
#شرب_خمر_نماز
❓ سوال: آیا مقصود از این گفته که «شارب خمر تا چهل روز نماز و روزه اش نماز و روزه نیست»، این است که در این مدت بر او واجب نیست نماز بخواند؛ و بعداً باید آن ها را قضا کند؟
✅ پاسخ: ⬇️
منظور این است که شرب خمر مانع از قبول نماز و روزه است، نه این که با شرب خمر، وجوب ادای نماز و روزه ساقط شود، و قضا واجب گردد.
------------------
✅ پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای / احکام موضوعی/ احکام نماز
🆔 رسانه تخصصی فقه واحکام
https://eitaa.com/Basir_MN
‼️ زکات انگور
🔷 س ۶۴۱۲: شخصی که باغ انگور دارد و نمی خواهد آنها را به کشمش تبدیل کند (مثلا بفروشد یا به صورت میوه مصرف کرده یا به شیره تبدیل کند)، آیا زکات دارد؟ آیا مویز حکم کشمش را دارد؟
✅ ج: اگر وزن محصول در فرض اینکه تبدیل به کشمش شود، به میزان نصاب ( ۸۴۷.۲۰۷ کیلوگرم کشمش) برسد، باید زکات انگور را محاسبه کرده، پرداخت کند و مویز نیز حکم کشمش را دارد.
https://eitaa.com/Basir_MN
‼️شرکت در مسابقات پیش بینی با پرداخت پول
🔷س ۶۴۰۳: به دليل علاقه به ورزش به خصوص فوتبال در پيشبينى بازىهاى ايرانى و خارجى شركت مىكنم و از بابت شركت كردن در اين مسابقه مقدارى پول مىپردازم و اگر تمام پيشبينىهاى اين بازىها را درست انجام داده باشم، در ليست برندهها قرار مىگيرم. مىخواستم بدانم كه اگر يك روز برنده شدم و در ليست گيرندگان جايزه قرار گرفتم، آيا پولى را كه به دست مىآورم مىتوانم خرج كنم يا نه؟
✅ج: عمل مزبور جايز نيست و نمىتوان در جايزه تصرف نمود.
📕منبع: khamenei.ir
https://eitaa.com/Basir_MN
‼️طهارت و نجاست غساله
🔷س ۶۳۹۹: آیا غساله ـ آبی که هنگام تطهیر از شیء جدا می شود یا ترشح می کند، ـ پاک است؟
✅ج: اگر تطهیر با آب قلیل انجام شود، غساله آن نجس است و اگر با آب متصل به کر انجام شود، در صورتی که عین نجاست در غساله آن نباشد، پاک است.
📕منبع: leader.ir
https://eitaa.com/Basir_MN
‼️مانع بین پیشانی و محل سجده
🔷س ۶۳۹۸: اگر هنگام سجده، چادر یا کلاه روی صورت بیفتد و پیشانی با واسطه چادر یا کلاه روی مهر قرار بگیرد، یا پیشانی بر چیزی که سجده بر آن صحیح نیست، گذاشته شود، چه وظیفه ای داریم؟
✅ج: باید بدون بلند شدن از سجده، مانع ـ چادر ـ را کنار بکشید تا پیشانی بر مهر قرار گیرد یا پیشانی را به طوری که سر بلند نشود، بر چیزی که سجده بر آن صحیح است، قرار دهید.
📕منبع: leader.ir
https://eitaa.com/Basir_MN
‼️ خمس خانه مورد نیاز
🔷 س ۶۴۰۰: شخصی مسکن مورد نیاز را تهیه نموده ولی نمی تواند در آن سکونت کند، و یا مدتی آن را اجاره داده است، سپس از سکونت در آن منصرف می شود و آن را می فروشد، بر فرض که در این مدت، سال_خمسی بر آن گذشته باشد، حکم خمس آن چگونه است؟
✅ ج: سکونت شرط نیست و همین که مورد نیاز و در شأن او باشد، با گذشت سال خمسی بر آن، مؤونه محسوب شده و خمس ندارد حتی اگر پس از فروش باشد.
https://eitaa.com/Basir_MN
‼️لزوم یادگیری مسائل شرعی مورد ابتلا برای پیراپزشکان
🔷س ۶۴۰۴: دانستن مسائل شرعی برای پزشکان و پرستاران در حین آموزش و کار تا چه حدّی لازم است؟
✅ج: اگر نیاموختن احکام به ترک واجب یا ارتکاب حرام بینجامد، گناهکار است.
📕منبع: leader.ir
#احکام_ویژه_پرستاران
https://eitaa.com/Basir_MN
‼️ شرط بندی و پیش بینی نتیجۀ مسابقه
🔷س ۶۴۰۲: آیا #شرط_بندی در سایت ها برای #پیش_بینی تیم برنده در فوتبال حرام است؟
✅ج: احتیاط در ترک شرکت در این مسابقات است، هر چند حرام نیست، اما کسی که در پیش بینی برنده می شود، شرعا مالک جایزه نمی شود، مگر آن که مالک #جایزه، ضمن یکی از عقود شرعی مانند هبه یا صلح، جایزه را به #برنده تملیک کند.
https://eitaa.com/Basir_MN
‼️ معالجه زن توسط پزشک نامحرم
🔷س ۶۴۰۸: نگاه و لمس بیمار زن برای پزشک مرد چه حکمی دارد؟
✅ ج: اگر مرد برای معالجه زن نامحرم ناچار باشد که او را نگاه کند و دست به بدن او بزند اشکال ندارد، ولی اگر با نگاه کردن بتواند معالجه کند نباید دست به بدن او بزند و اگر با دست زدن بتواند معالجه کند نباید او را نگاه کند.
https://eitaa.com/Basir_MN
‼️وجوب رو به قبله کردن بیمار محتضر
🔷س ۶۴۰۵: آیا پزشک یا پرستاری که شاهد بیمار محتضر است، رو به قبله کردن بیمار واجب می شود؟ آیا نیاز به اجازه از ولیّ او دارد؟
✅ج: بنابر احتیاط واجب است و با علم به رضایت ولی، تحصیل اجازه لازم نیست.
#احکام_ویژه_پرستاران
#پرستار
📕منبع: leader.ir
https://eitaa.com/Basir_MN
‼️ لمس غیرمماثل توسط پرستار
🔷س ۶۴۰۶: اگر برای پرستار غیر مُماثل (غیر همجنس با بیمار) هنگام گرفتن نبض (فشارخون) و چیزهای دیگری که احتیاج به لمس بدن بیمار دارند، دست کردن دستکش امکان داشته باشد، آیا انجام آن اعمال بدون دستکشهایی که پزشک هنگام درمان بیمار از آنها استفاده می کند، جایز است؟
✅ج: با امکان لمس از روی لباس یا با دست کردن دستکش هنگام معالجه، ضرورتی به لمس بدن مریض غیر مُماثل (غیر هم جنس) وجود ندارد و بنا بر این جایز نیست.
📕منبع: leader.ir
https://eitaa.com/Basir_MN
‼️تطهیر خون با پنبهی آغشته به الکل
🔷س ۶۴۰۷: گاهی موقع خونگیری از بیمار، خون با دست گیرندهی خون تماس پیدا میکند. آیا با پنبهی الکلی میتوان محل را تطهیر کرد یا مطابق آنچه که در احکام آمده است باید طهارت شود؟
✅ج: تطهیر متنجّسات از قبیل مذکور در سؤال باید با آب باشد.
📕منبع: leader.ir
https://eitaa.com/Basir_MN
‼️بیهوش کردن بیمار درمان ناپذیر
🔷 س ۶۴۰۹: آیا در مواردی که بیمار از نظر پزشکی درمان ناپذیر بوده و باید تا زمان مرگ، درد بسیار شدیدی را تحمل کند، می توان او را با رضایت خودش تا زمان مرگ، بیهوش کرد تا متوجه درد نشود؟
✅ ج: اگر بیهوش کردن سبب تسریع در فوت یا ضرر قابل توجه برای بیمار نباشد، با رضایت او اشکال ندارد.
📕 منبع: leader.ir
https://eitaa.com/Basir_MN
‼️سقط جنینِ بیمار
🔷س ۶۴۰۸: آیا صِرف تشخیص بیماری در جنین، مجوّز #سقط آن است؟ و در صورت سقط #دیه آن بر عهده چه کسی می آید؟
✅ج: مجرد تشخیص بیماری جنین مجوز #سقط_جنین نیست و حرمت آن را از بین نمی برد، مگر در موارد بسیار خاص و بیماریهایی که نگهداری آن با مشقت زیاد و حرج همراه باشد، که در این صورت سقط جنین فقط قبل از #دمیده_شدن_روح جایز است، اما بنا بر احتیاط واجب، دیه آن باید پرداخت شود و دیه بر عهدۀ کسی است که عمل سقط را انجام می دهد.
https://eitaa.com/Basir_MN
‼️حد و اندازه اسراف
🔷س ۶۴۱۱: گفته می شود که استفاده از نیروی برق برای روشنایی بیشتر از مقدار نیاز، اسراف محسوب نمی شود، آیا این سخن صحیح است؟
✅ج: شکی نیست که استفاده و مصرف هر چیز حتّی نیروی برق و نور چراغ بیشتر از مقدار نیاز، اسراف محسوب می شود. آن چه صحیح است سخن منقول از رسول الله(صلّی الله علیه وآله) است که می فرماید: «لاسَرَف فی خیر» در کار خیر، اسراف وجود ندارد.
#اسراف #برق
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شبکه ضد ایرانی:
📍نیروهای ایرانی اینگونه وارد خاک اقلیم کردستان عراق شده و بر جابهجایی ریز و درشت از سوی گروه های معارض نظارت میکنند....
#عربی
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ کاردستی درست کنید و بچهها رو سرگرم کنید 👌
https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 یکی از ورزشکاران سابقی که در ماههای اخیر، یک خط در محکومیت آشوب و ناامنی و تجزیهطلبی نداشته، آقای #رسول_خادم است. درعوض تا دلتان بخواهد مواضعی درحمایت از آشوبها داشته.ببینید نسبت به تخریب باغویلایی غیرقانونی خانواده #الناز_رکابی که برای خردادماه بوده، چه نوشته! بدون صحتسنجی!
https://eitaa.com/Basir_MN
بیانیه موسسه فمتا.pdf
65.1K
🔴 بیانیه تحلیلی موسسه فمتا (فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی) درباره اتفاقات اخیر حوزه فضای مجازی:
🔹کسانی که در طول سالهای گذشته بهواسطه فعالیتهای اقتصادی غیرشفاف در اینستاگرام، به درآمدهای نجومی دستیافتهاند، امروزه بهعنوان حمایت از کسبوکارهای اینترنتی، بیانیه صادر کرده، مصاحبه میکنند و از نابودی اقتصاد دیجیتال دم میزنند❗️این مثلاً انجمنها و اتحادیهها اگر حقیقتاً حامی کسبوکار مردم هستند چرا در این سالها نسبت به مخاطرات سرمایهگذاری در سکوی ناپایدار خارجی سکوت کردند⁉️
🔹رئیس مرکز ملی فضای مجازی که منسوب رئیسجمهور سابق است و وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات باید پاسخ دهند چرا درحالیکه اقتصاد پایدار و با ثبات، شرط نخست سرمایهگذاری است، کسبوکار مردم را به پلتفرمی سوق دادند که هرلحظه امکان داشت از سمت مدیران آن به بهانه تحریم و یا از سوی نهادهای امنیتی کشور به دلیل مخاطرات امنیتی مسدود شود.
🔹ملی شدن صنعت پیامرسانها، اعتماد به نفس نخبگان صنعت ICT را احیا کرده و بارقههای امید را در دل شرکتهای دانشبنیان این عرصه روشن کرده است. با این وجود جریان غربگرا و لیبرال مسلکهای انقلابینما با نفوذ در نهادهای تصمیمگیر، با ارائه تحلیلهای خلاف واقع، نسخه فعالیت سکوی خارجی و عدم برخورد با فیلترشکنها را می پیچند. بدیهی است چنین رویکردی، بزرگترین خیانت به بومیسازی صنعت ICT بوده، القای ناامیدی در نخبگان و استمرار وابستگی سایبری کشور را به دنبال دارد.
https://eitaa.com/Basir_MN