eitaa logo
بصیرت نیاز همیشگی
171 دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
8هزار ویدیو
361 فایل
مطالب در راستای افزایش بصیرت و بینش اجتماعی و سیاسی ارتباط با ادمین ⇩⇩⇩⇩⇩⇩ @Labbik_Ya_hussain
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️بی‌حجابی؛ معضل امنیتی یا پدیده اجتماعی؟! 🔹تجربه نشان داده که با شروع تابستان، برخی تحرکات در فضای حقیقی و مجازی بر سر آغاز می‌شود. اگر محتوای تولیدشده در بسترهای مختلف مجازی و رسانه‌ای را تحلیل محتوا کنیم، می‌توان دو رویکرد در تحلیل علت بی‌حجابی احصاء کرد. عده‌ای معتقدند که بی‌حجابی و شکل‌گیری پویش‌های بی‌عفتی وجه امنیتی داشته و با هدف نرمالیزاسیون جامعه، در تقابل با نظام و با هدف براندازی شکل گرفته است. این نگاه گزاره‌های بسیار قابل اعتنایی نیز دارد؛ مدیریت ضدانقلاب و سوار شدن آن بر این موج در فضای مجازی و حقیقی نکته‌ای غیرقابل‌انکار و کاملاً مشهود است؛ اما عده‌ای بی‌حجابی در برخی اعضای جامعه را فاقد کنش گری اجتماعی و سیاسی و حاصل تغییر سبک زندگی و یک پدیده اجتماعی به‌حساب می‌آورند و پاسخ برای رفع آن را نه امنیتی، بلکه اجتماعی می‌دانند. 🔸پذیرفتن هر یک از این رهیافت‌ها، نحوه مواجهه با پاسخگویی به این پدیده را نیز دگرگون می‌کند. اگر بی‌حجابی را یک موضوع امنیتی بدانیم به آن نیز پاسخ امنیتی خواهیم داد و اگر آن را یک معضل اجتماعی بدانیم، قطعاً نحوه مواجهه با آن تغییر می‌کند. به نظر می‌رسد خط‌کشی مشخصی نمی‌توان انجام داد؛ چرا که ما در شرایط حاضر با درهم تنیدگی پدیده‌ها مواجهیم؛ یعنی یک موضوع ممکن است با اینکه اقتصادی محسوب شود، اما هم‌زمان رنگ و بوی اجتماعی یا سیاسی و یا ... به خود می‌گیرد که به زبان ساده می‌توان آن را ژله‌ای شدن پدیده‌ها در عصر حاضر دانست. ژله‌ای شدن و در هم تنیدگی پدیده‌ها در شرایط فعلی نحوه مواجهه با آن‌ها را سخت می‌کند. در موضوع بی‌حجابی نیز این‌گونه است؛ آیا باید با آن امنیتی برخورد کرد؟ یا نگاه اجتماعی داشت؟ و یا نگاه ترکیبی؟! ✅همه این موضوعات، این رسالت را برای دستگاه‌های فرهنگی و متولیان اجتماعی ایجاد می‌کند که برای مواجهه با پدیده‌ای مانند بی‌حجابی باید به دنبال یک سند و یا دستورالعمل جامع بود؛ قطعاً در این سند جامع، مسائل زیادی باید لحاظ گردد؛ از نحوه مواجهه امنیتی گرفته تا شیوه تعامل با سبک زندگی، پیوسته‌ای رسانه‌ای، اجتماعی و ... 👈🏻نکته مهم اینکه؛ اتخاذ چنین رویکردی می‌تواند موجب جلوگیری از موج‌سواری برخی خناسان فضای مجازی و رسانه‌ای مانند متولیان کمپین‌های بی‌عفتی در این شبکه‌ها گردد. ✍🏻یعقوب ربیعی ─═🍃 🌸🍃═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیام امام (ره) باید فرهنگ جامعه ما بشود 🔰 پیام امام درباره کشتار حج۶۶ و قبول قطعنامه، در خطبه‌های نماز جمعه آیت‌الله خامنه‌ای: 🔻 [پیام امام خمینی در ۲۹ تیر ۶۷] لوحه‌ى زرّین پاک‌نشدنى است که بر سردر این انقلاب و بر پیشانى و کتیبه‌ى این نظام عظیم اسلامى تا ابد خواهد ماند. کلمه‌کلمه و جمله‌جمله‌ى این پیام قطره‌ى باران رحمتى است که کام مشتاقان را و جان عاشقان را سیراب خواهد کرد... این پیام باید فرهنگ جامعه‌ى ما بشود. ۶۷/۴/۳۱ متن کامل بیانات صوت بیانات فیلم بیانات ─═🍃 🌸🍃═─
سلام گل بانوهای عزیز بسیجی وقت بخیر اونهایی که میان مقدماتی دو وباز و بست اصلحه ومیدان تیر مشخصات بدید ثبت نام کنیم می خوان تعداد بدونند
📸 🌺الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته امیرالمؤمنین 📚نمایشگاه محصولات مهدوی وغدیر وفرهنگی کتابخانه غدیر وکتابخانه باران و توزیع پرچم های غدیر در نمایشگاه طرح اسوه 🇮🇷 @samanefin سلام الله علیها ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍂 ┗╯\╲
📸 🌺من کنت مولاه و هذا علی مولاه 🎊🎊شادیانه ظهر روز عید غدیر ودیدارسادات واطعام غدیر منازل وپایگاه بسیج سمانه ✅همراه با نماز جماعت 🎤 ومداحی شیر خدایی ✅ زیارت آل یاسین 1401/4/27 🇮🇷 @samanefin باهمکاری واحد فرهنگی مسجد حاج محمد باقر سلام الله علیها ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍂 ┗╯\╲
📸 🌺الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته امیرالمؤمنین 🎊🎊شادیانه شب عید غدیر 🎤 با مداحی سید حسن ساداتی 🎙سخنران جناب مهندس قنبری 🎁اهدا هدیه غدیریه به فعالان نمایشگاه وحافظ ده حکمت نهج البلاغه ✅ایستگاه نقاشی 🌺همراه با پذیرایی واطعام غدیر 🇮🇷 @samanefin با همکاری واحد فرهنگی مسجد حاج محمد باقر سلام الله علیها ╲\╭┓ ╭⁦🌺🍂 ┗╯\╲
آن شا الله دوشنبه ساعت شش ونیم مسجد حاج محمد باقر پایگاه بسیج سمانه ثبت نام حضوری هم برای کلاسهای نو جونها .. وروخوانی وتجوید قرآن بزرگسالان با حضور مربیان خواهیم داشت حتما بانوجونهاتون تشریف بیارید
⁉️بی‌حجابی؛ معضل امنیتی یا پدیده اجتماعی؟! 🔹تجربه نشان داده که با شروع تابستان، برخی تحرکات در فضای حقیقی و مجازی بر سر آغاز می‌شود. اگر محتوای تولیدشده در بسترهای مختلف مجازی و رسانه‌ای را تحلیل محتوا کنیم، می‌توان دو رویکرد در تحلیل علت بی‌حجابی احصاء کرد. عده‌ای معتقدند که بی‌حجابی و شکل‌گیری پویش‌های بی‌عفتی وجه امنیتی داشته و با هدف نرمالیزاسیون جامعه، در تقابل با نظام و با هدف براندازی شکل گرفته است. این نگاه گزاره‌های بسیار قابل اعتنایی نیز دارد؛ مدیریت ضدانقلاب و سوار شدن آن بر این موج در فضای مجازی و حقیقی نکته‌ای غیرقابل‌انکار و کاملاً مشهود است؛ اما عده‌ای بی‌حجابی در برخی اعضای جامعه را فاقد کنش گری اجتماعی و سیاسی و حاصل تغییر سبک زندگی و یک پدیده اجتماعی به‌حساب می‌آورند و پاسخ برای رفع آن را نه امنیتی، بلکه اجتماعی می‌دانند. 🔸پذیرفتن هر یک از این رهیافت‌ها، نحوه مواجهه با پاسخگویی به این پدیده را نیز دگرگون می‌کند. اگر بی‌حجابی را یک موضوع امنیتی بدانیم به آن نیز پاسخ امنیتی خواهیم داد و اگر آن را یک معضل اجتماعی بدانیم، قطعاً نحوه مواجهه با آن تغییر می‌کند. به نظر می‌رسد خط‌کشی مشخصی نمی‌توان انجام داد؛ چرا که ما در شرایط حاضر با درهم تنیدگی پدیده‌ها مواجهیم؛ یعنی یک موضوع ممکن است با اینکه اقتصادی محسوب شود، اما هم‌زمان رنگ و بوی اجتماعی یا سیاسی و یا ... به خود می‌گیرد که به زبان ساده می‌توان آن را ژله‌ای شدن پدیده‌ها در عصر حاضر دانست. ژله‌ای شدن و در هم تنیدگی پدیده‌ها در شرایط فعلی نحوه مواجهه با آن‌ها را سخت می‌کند. در موضوع بی‌حجابی نیز این‌گونه است؛ آیا باید با آن امنیتی برخورد کرد؟ یا نگاه اجتماعی داشت؟ و یا نگاه ترکیبی؟! ✅همه این موضوعات، این رسالت را برای دستگاه‌های فرهنگی و متولیان اجتماعی ایجاد می‌کند که برای مواجهه با پدیده‌ای مانند بی‌حجابی باید به دنبال یک سند و یا دستورالعمل جامع بود؛ قطعاً در این سند جامع، مسائل زیادی باید لحاظ گردد؛ از نحوه مواجهه امنیتی گرفته تا شیوه تعامل با سبک زندگی، پیوسته‌ای رسانه‌ای، اجتماعی و ... 👈🏻نکته مهم اینکه؛ اتخاذ چنین رویکردی می‌تواند موجب جلوگیری از موج‌سواری برخی خناسان فضای مجازی و رسانه‌ای مانند متولیان کمپین‌های بی‌عفتی در این شبکه‌ها گردد. ✍🏻یعقوب ربیعی ─═🍃 🌸🍃═─