eitaa logo
کانال بیان دلنشین 🇮🇷
208 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
563 ویدیو
9 فایل
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ انجام فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی براى همه‌ى مردم، در همه زمان‌ها و مكان‌ها ┈┅ ❁ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ❁ ┅┈
مشاهده در ایتا
دانلود
: اسلام در ارزش‌گذاری انسانی و اسلامی، «انسان» را مورد نظر دارد؛ و مرد هیچ خصوصیّتی ندارند، هیچ تفاوتی ندارند؛ در زمینه‌ی ارزش های انسانی و اسلامی جزو مسلّمات اسلام است؛ در این هیچ تردیدی نیست. البتّه وظایف متقابل زن و مرد نسبت به یکدیگر مختلفند امّا تعادل وجود دارد. آن مقداری که حق برای آن ها هست، همان مقدار حق، علیه آن ها هست، یعنی بر آن ها هست. یک چیزی متعلّق به آن ها است، به همان میزان یک چیزی متعلّق به طرف مقابل است، [یعنی] بر دوش آن ها و تکلیف آن ها است. یعنی هر وظیفه‌ای که به کسی محوّل شده، در قبالش یک حقّی وجود دارد. هر امتیازی به هر کدام داده شده، در مقابلش یک وظیفه‌ای وجود دارد؛ تعادل کامل. بنابراین حقوق و وظایف یکسان نیست امّا متعادل است. ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ @tabyin_qiyam
:  در مورد ، تکالیف زن و مرد یکسان است. نقش ها مختلف است امّا تکالیف یکسان است. هم زن، هم مرد برای شان واجب است منتها جهاد مرد یک جور است، یک جور دیگر است. یعنی مثلاً‌ در همین دفاع هشت‌ساله، زن ها هم مکلّف بودند، تکلیف داشتند؛ تکلیف شان را هم خوب عمل کردند. ها در این مدّت اگر بهتر از مردها عمل نکرده باشند، حدّاقل به اندازه‌ی مردها عمل کردند. ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ @tabyin_qiyam
: همین الان در بسیاری از کشورهای غربی، برای کارِ مشابه با مرد، کمتر از مرد است، یعنی همان کار مرد را به زن محوّل می کنند، مزد کمتری می دهند؛ چون ضعیف‌تر است، چون زورپذیرتر است؛ این [جور] است. این یک جور سوء استفاده است. یک علّت این که در قرن نوزدهم و بعد، قرن بیستم ــ بیشتر قرن نوزدهم ــ مسئله‌ی مطرح شد، برای این بود که زن ها را از خانه بیرون بکشند، ببرند کارخانه، با کمتر از آنها استفاده کنند. به زن ضربه زدند و او را وارد میدان کار کردند برای اینکه خرج کمتری بکنند، هزینه‌ی کمتری به عهده بگیرند، پول کمتری بدهند؛ یکی هم چون مرد جنس برتر است، زن وسیله‌ی مرد قرار بگیرد. ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ @tabyin_qiyam
: شما بانوان و و و باسواد، الحمدلله همه‌ جا هستید و این جمعی که اینجا هستید مشتِ نمونه‌ی خروارید، یعنی یک گل از یک گلستان بزرگ هستید؛ در سراسر کشور بحمدالله فهمیده، سنجیده، درس‌خوانده، بااطّلاعات، خیلی زیادند، الحمدلله. همان امیدی که ما داشتیم که این دخترهای جوانِ مؤمن رشد می کنند، تبدیل می شوند به بانوان عالِم و ، بحمدالله برآورده شده. ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ @tabyin_qiyam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: یکی از کارهای مهمّ شما همین است که فاجعه‌آمیزیِ نگاهِ فرهنگِ غربی به مسئله‌ی و مسئله‌ی را کنید، به همه بگویید؛ بعضی‌ها نمی دانند. در داخل کشور خودمان هم بعضی‌ها نمی دانند، در بیرون هم خیلی‌ها نمی دانند امروز خب ارتباطات خیلی آسان است؛ شماها می توانید فضای مجازی بگیرید و زمینه‌سازی کنید برای این که توجّه کنند و این مفاهیم را در قالب گزاره‌های کوتاه و گویا ــ که هم کوتاه باشد، هم گویا باشد ــ تنظیم کنید، و بفرستید برای فهم افکار عمومیِ این سازی‌ ها و مانند این ها که هست؛ این ها امروز خیلی امکان بزرگی است برای شما که در اختیار شما است. ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ @tabyin_qiyam
: [ سلام الله علیها] از کودکی را از دست می دهد که برای دختری در این سن بسیار دشوار است، او در کنار تحمّل این دشواری، کار بزرگی را انجام می دهد و این دختر است که پدر می شود. این غمگساری ادامه پیدا کرد تا در دوران مدینه و در اُحُد و در خندق و در بسیاری جاهای دیگر که آن وقت [ص] فرمود: فاطِمَةَ اُمُّ اَبیها‌. مادری کرد برای پیغمبر.‌‌ ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ @tabyin_qiyam
: درس زندگی صدّیقه‌ی طاهره، فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) این است برای ما : تلاش، ، کوشش، پاک زندگی کردن؛ همچنان‌که آن بزرگوار یکپارچه و نور و بود: الطُّهرَةِ الطّاهِرَةِ المُطَهَّرَةِ التَّقیَّةِ النَّقیَّةِ [الرَّضیَّة] الزَّکیَة؛ پاکی و و و آن بزرگوار، همان چیزی است که در طول تاریخ تشیّع بر ما سایه‌افکن بوده است. ۱۳۹۳/۰۱/۳۱ @tabyin_qiyam
در دیدار همسر مکرمه‌ی در جماران : من الان در ماشين با خودم فكر می‌كردم كه سال‌های متمادی اين و بين ما و امام بود در اين نزديک چهل سال. يكی از عوامل اين كه ما توانستيم اين راه را كه خب آسان هم نبوده ـ چه در دوره‌ی قبل از انقلاب، چه بعد از انقلاب ـ همچين بی‌زاويه و بی‌مشكل حركت بكنيم، يكی از مهمترين عواملش اين علاقه‌ی به امام عزيز (رضوان الله عليه) منهای مسائل مربوط به استادی ايشان و رهبری ايشان و بقيّه‌ی جهاتی كه ايشان داشتند، بود. شخص امام خمينی در دل ما جايی داشت كه هرگز نظير او را برای هيچ كس ديگر در دل خودمان نيافتيم، تا امروز هم نيافتيم. ۱۳۷۸/۷/۱ @tabyin_qiyam
12.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
: در مورد مادریِ نقش ، نقش حقّ است؛ یعنی زن تولیدکننده‌ی موجوداتی است که از او به وجود می‌آیند. او است که حمل می کند، او است که وضع می کند،‌ او است که تغذیه می کند، او است که نگهداری می کند. جان انسان ها در مشت ها است؛ مادرها به فرزند دارند. ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ @tabyin_qiyam
: تشکیل ناشی از یک قانون عامّ عالم وجود است، قانون عامّ است؛ آن قانون عبارت است از این زوجیّت در گیاه هم هست، در حیوان هم هست، منتها این قانون ثابت در [مورد] انسان، یک ضوابطی دارد این باز مخصوص اسلام نیست؛ در همه‌ی ادیان عالم شما نگاه کنید، زوجیّت با یک قانونی است؛ در مسیحیّت، در یهودیّت، [حتّی] در بودایی، در جاهای دیگر، ادیان دیگر ــ تا آنجایی که ما اطّلاع داریم ــ یک قانونی وجود دارد که یک زن و مرد با همدیگر پیدا می کنند. بی‌قانونی در اینجا است، است، است، موجب است، موجب است. خب، این ضوابط، موجب است؛ اگر چنانچه این ضوابط رعایت شد، موجب این است که بشود؛ خانواده که سالم بشود، میشود. خانواده سلّول تشکیل‌دهنده‌ی اجتماع است؛ خانواده‌ها که سالم شدند، اجتماع سالم می شود. ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ @tabyin_qiyam
: زن در نقش همسری، در درجه‌ی اوّل مظهرِ آرامش است ؛ چون زندگی دارد؛ مرد در این دریای زندگی مشغول کار و تلاطم است؛ وقتی به خانه می‌آید، احتیاج به آرامش دارد، احتیاج به سکینه دارد. این سکینه را زن در خانه ایجاد می کند؛ لِیَسکُنَ اِلَیها؛ [یعنی] مرد در کنار زن احساس آرامش کند؛ زن مایه‌ی آرامش است. نقش به عنوان ، و است. ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ @tabyin_qiyam