eitaa logo
گذر عمر به سبک شهدا
393 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
19 فایل
فرهنگ آن است که حاضرم جانم را فدایش کنم ( امام خامنه ای مدظله العالی ) 🌹بیاییم با فرهنگ شهادت و سبک زندگی شهدا عمر خود را مدیریت کنیم تا قیمت پیدا کنیم‌ چرا که بدنیا آمدیم تا قیمتی زندگی کنیم نه به هر قیمتی زندگی کنیم 🌹 ارتباط با ما @khomool2
مشاهده در ایتا
دانلود
همراهان باصفای کانال عیدتون مبارک
رَوَاهُ أَيْضاً أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ عِمْرَانَ بْنِ مُوسَى اَلْمَرْزُبَانِيُّ فِي اَلْجُزْءِ اَلسَّابِعِ مِنْ كِتَابِ اَلْأَزْمِنَةِ فَقَالَ حَدَّثَنِي عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ أَبُو اَلْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَزِيدَ اَلنَّحْوِيُّ قَالَ: خَرَجَ اَلْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي يَوْمِ فِطْرٍ وَ اَلنَّاسُ يَضْحَكُونَ فَقَالَ إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَ شَهْرَ رَمَضَانَ مِضْمَاراً لِخَلْقِهِ يَسْتَبِقُونَ فِيهِ إِلَى طَاعَتِهِ فَسَبَقَ قَوْمٌ فَفَازُوا وَ تَخَلَّفَ آخَرُونَ فَخَابُوا وَ اَلْعَجَبُ مِنَ اَلضَّاحِكِ فِي هَذَا اَلْيَوْمِ اَلَّذِي يَفُوزُ فِيهِ اَلْمُحْسِنُونَ وَ يَخْسَرُ فِيهِ اَلْمُبْطِلُونَ وَ اَللَّهِ لَوْ كُشِفَ اَلْغِطَاءُ لَشُغِلَ مُحْسِنٌ بِإِحْسَانِهِ وَ مُسِيءٌ بِإِسَاءَتِهِ عَنْ تَرْجِيلِ شَعْرٍ [شَعْرِهِ] وَ تَصْقِيلِ ثَوْبٍ [ثَوْبِهِ] در يك روز فطر، حسن بن على-عليهما السّلام-از منزل بيرون آمد و ديد مردم به خنده مشغول‌اند، فرمود: خداوند-عزّ و جلّ-ماه رمضان را براى آزمايش و تربيت خلق آفريده است تا در آن به طاعت او پيشى گيرند،  گروهى پيشى گرفته و رستگار شدند و گروهى ديگر جامانده و محروم گرديدند. شگفت از كسى كه در اين روز به خنده مشغول است، روزى كه نيكوكاران رستگار مى‌گردند و اهل باطل دچار خسارت مى‌شوند.  به خدا سوگند، اگر پرده برمى‌افتاد، هر نيكوكارى به كار نيك خود و هر گناهكارى به‌جاى شانه كردن موى و مرتّب كردن لباس، به گناه خود مشغول مى‌شد.
روایتگری شهدا هر هفته عصر جمعه مسجد مقدس جمکران شبستان کربلا راوی: خادم الشهدا جلالیان https://eitaa.com/BeSabkeShohada
میان این همه ابتلا و ازمایش و امتحان باید خود را در مسیر نفحات الهی قرار داد و از این نفحات استفاده کرد مثل نفحات صبحگاهی و سحرگاهی همچون حر مدافعان حرم که از نفحات حسینی استفاده کرد و زینب خریدارش شد وعده دیدار همه حزب الله شب جمعه سحری صحن اباعبدالله @BeSabkeShohada
https://farsnews.ir/my/c/193210 پویش فارس نیوز برای جمع اوری فروشگاه های فروش سگ لطفا حتما امضا کنید
شما به حدیث خوانی دعوت شده‌اید. برای ورود به اتاق روی لینک زیر کلیک کنید: https://gharar.ir/r/cc17dc1c
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اَلنَّوْفَلِيِّ عَنِ اَلسَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : إِذَا بَلَغَكُمْ عَنْ رَجُلٍ حُسْنُ حَالٍ فَانْظُرُوا فِي حُسْنِ عَقْلِهِ فَإِنَّمَا يُجَازَى بِعَقْلِهِ . امام صادق میفرماید اگر مرد ظاهر الصلاحی را دیدید به میزان سلامت عقل او نگاه کنید به هر کسی به اندازه عقلش ثواب میدهند نه به اندازه عملش https://eitaa.com/BeSabkeShohada
شهید کریم کاویانی کوثر خیزی زرتشتی بود زرتشتی زاده اما مسلمان شد و شیعه تا مدتی نماز خواندنش (از یازده تا چهارده سالگی) رو مخفی میکرد و بعد مدتی( از چهارده سالگی) علنا اعلام کرد که شیعه شده و به زندگی جدیدش دامن زد حافظ قرآن و نهج البلاغه شد و بعد مدتی معلم قرآن بچه شیعه ها..‌ عشق امیرالمومنین او را مرد جهاد کرد و با شروع جنگ مردانگی خودش را به رخ عالمبان کشید و به جبهه حق علیه باطل شتافت و در نهایت در ماه رمضان و در عملیات رمضان سال ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد که پیکرش بعد از هفده سال در سال ۷۸ به کرمان بازگشت و در گلزار شهدای کرمان ارمید شهید کریم کاویانی کوثر خیزی فرزند میرزا عبدالحسین جدید الاسلام گذر عمر به سبک شهدا ( دانشگاه مجازی شهادت) فرهنگ ان است که حاضرم جانم را فدایش کنم ( امام خامنه ای مدظله العالی ) 🌹بیاییم با فرهنگ شهادت و سبک زندگی شهدا عمر خود را مدیریت کنیم تا قیمت پیدا کنیم‌ چرا که بدنیا آمدیم تا قیمتی زندگی کنیم نه به هر قیمتی زندگی کنیم 🌹 ارتباط با ما @khomool2 https://eitaa.com/BeSabkeShohada
💠 بـیـان مـعـارفــ دیـنـے 💠 جلسه بیست و هشتم استاد جلالیان سلام بسم الله الرحمن الرحیم یا زهرا در میان اهل بیت و ۱۴ معصوم تنها یک امام است که سه ویژگی و صفت را دارد سیدالاحرار سیدالشهدا اباعبدالله حال سوال این است که رابطه این سه کنیه با یکدیگر چیست نکته دوم اینکه تنها دو امام ما کنیه اباعبدالله دارند یکی امام حسین و دیگری امام صادق به نظر حقیر میرسد این هم بی دلیل نیست اما نسبت به سوال اول با کمی دقت و تامل میبینیم که بین حریت و ازاد بودن و شهادت و عبودیت رابطه ای مستقیم حاکم است به گونه ای که حر بن یزید ریاحی ظهر عاشورا تا روی خاک افتاد امام در شان او فرمودند ( انت حر کما سمتک امک ) تو ازادی همچنان که مادرت نام تو را حر ( ازاد) گذاشت حر تا در سپاه عمر سعد بود گرفتار و اسیر دنیا بود اما با پیوستن به سپاه سیدالشهدا به جرگه ازادگان پیوست و امام حسین سرور ازادگان جهان مولای او شد هم ازاد شد هم شهید شد و هم در سایه عبودیت به این جایگاه رسید چرا که بدون عبادت و عبودیت محال است کسی به درجه رفیع شهادت برسد اینکه امام شب عاشورا به حضرت عباس میفرماید که از سپاه دشمن مهلت بگیرد تا قدری بیشتر نماز بگذارد شاید دلیلش همین باشد که به ایندگان و تاریخ درس بدهد که اگر سید الشهدا در کربلا حماسه افرید در سایه عبودیت و نماز به ان رسیده است و بدون نماز ممکن نیست و اساسا کار امام حسین در کربلا مصداق اقامه نماز است تفاوت بین امام حسین در اسلام و مکتب تشیع با حضرت عیسی در مسیحیت در این است که اولا مسیحیت قائلند عیسی خدای پسر و پسر خداست در حالیکه شیعه امام حسین را بنده خدا میداند نه پسر خدا یا خدای پسر دوم مسیحیت میگویند با قربانی شدن عیسی شریعت کنار رفت و طریقت جای انرا گرفت یعنی هرکس ایمان بیاورد اهل نجات است اما شیعه میگوید شهادت امام حسین یعنی ایمان و نبرد با باطل و عمل صالح ملاک ومعیار رستگاری است سوم مسیحیت قائلند که حضرت عیسی بعد از صلیب کشیده شدن و کشته شدن از میان اموات برخاست و به اسمان رفت اما شیعه قائل است که عیسی اصلا کشته نشد و امام حسین کشته شد برای اینکه شریعت بماند این مختصر را داشته باشید قدری بیشتر در این مورد سخن خواهم گفت والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته یا زینب سلام الله علیها https://eitaa.com/BeSabkeShohada
💠 بـیـان مـعـارفــ دیـنـے 💠 جلسه بیست و نهم استاد جلالیان سلام بسم الله الرحمن الرحیم یازهرا سلام الله علیها در مورد نماز نکاتی را بیان کردیم یکی از نکاتی که بسیار جالب و حائز اهمیت است این است که در اقامه نماز میگوییم قدقامت الصلوه به تحقیق نماز بپا شد در حالیکه هنوز نماز خوانده نشده است در پاسخ به این سوال باید چند مقدمه را عرض کنم و بعد جمع بندی نماییم مقدمه اول تقریبا در تمامی زیارت نامه های امام حسین میخوانیم که قداقمت الصلوه یعنی شما نماز را بپا و اقامه کردید این نشان میدهد که کاری که سیدالشهدا انجام دادند مصداق اقامه نماز بوده است اقامه نماز اگر به معنای ظاهری ان باشد که با زیبا جلوه دادن نماز و ترویج فرهنگ نماز همراه است و در نماز جماعت تبلور بیشتری دارد در حرکت عاشورای امام حسین به عینه این نکته را میبینیم هم در نماز جماعت ظهر عاشورا هم در نکته ای که شب عاشورا امام حسین مطرح کردند که به حضرت عباس فرمودند ( به این مضمون تقریبا)یک امشب را از دشمن فرصت بگیر چرا که میخواهم به نماز و عبادت مشغول شوم چرا که حسین عاشق نماز است و اگر به معنایی است که قبلا بیان کردیم تمام حرکت عاشورا بوی خدا میدهد و یک خدامخوری به تمام معنا است مقدمه دوم : نسبت به وقت نماز با توجه به میزان ایمان و معرفت ، اقامه نماز متفاوت میشود به این معنا که مومنین و اهلبیت و شهدا و عبادالله در اول وقت ان نماز را اقامه میکنند و به میزان کمتر بودن ایمان اشخاص اول وقت واخر وقت خواندن متفاوت میشود کسانی که معرفت بیشتری دارن دائما اول وقت نماز میخوانند و انهایی که معرفت کمتر دارند در اواسط و برخی در اخر وقت نماز میخوانند مقدمه سوم : در سوره حمد نماز میگوییم که ایاک نعبد و ایاک نستعین در حالیکه من خودم دارم نماز میخوانم میگویم نعبد به معنای میپرستیم و به صورت جمع بیان میکنیم مفسرین میگویند تعبیر به نعبد در زمانی که شخص دارد نماز را فرادا میخواند به اعتبار افرادی است که در همان زمان مشغول خواندن نماز هستند حال با این سه مقدمه عرض میکنم اینکه در اقامه میگویید قد قامت الصلوه شاید مراد این باشد که گروهی در این زمان مشغول خواندن نماز هستند در عالم و من خودم را در زمره انان میبینم و عضوی از این گروه هستم و خود را به انان متصل میکنم اگر اول وقت باشد به صف نماز امام حسین متصل میشود و اگر اخر وقت باشد .... تامل کنید والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته https://eitaa.com/BeSabkeShohada
💠 بـیـان مـعـارفــ دیـنـے 💠 جلسه سی و سوم استاد جلالیان سلام بسم الله الرحمن الرحیم یازهرا سلام الله علیها در جلسه گذشته عرض شد که نمازگذار با توجه به زمانی که نماز میخواند ( اول وقت / وسط وقت و آخر وقت ) خود را به صف کسانی متصل میکند که در اون زمان نماز میگذارند و لذا اگر میخواهد در زمره و حلقه صالحین و مومنین و اهل بیت قرار گیرد باید در اول وقت نماز را بگذارد و از اول وقت ان به تاخیر نیاندازد حال اگر اول وقت بخوانیم چه میشود به فرموده ایه الله بهجت تمام مشکلات و مصائب و سختی های زندگی با نماز اول وقت قابل حله و نقل شده که ایشان میفرمودند اگر میدانستند نماز اول وقت چه اثراتی دارد هیچگاه انرا از اول وقت به تاخیر نمی انداختند اما کوچکترین اثری که نماز اول وقت دارد این است که دعا ها به برکت اتصال به حلقه صالحین و مومنین زودتر مستجاب میشود و خداوند به خاطر محبت به مومنین و صالحین به این شخص هم نظر لطف میکند لکن نکته ای در اینجا هست که باید به ان اشاره و توضیح دهم و ان اهمیت و جایگاه اذان و اقامه است در اذان و اقامه همچنانکه قبلا گفته شد سه قسمت داریم شهادت( سه شهادت اول اقامه و اذان) نماز ( سه حی وسط اذان و اقامه ) باور ( لااله الا الله اخر اذان و اقامه ) به عبارت خیلی ساده از این یه فاکتور و چینش اجزای اقامه چند برداشت میکنم و تقدیم محضرتان اول : اذان و اقامه شعار اسلام و مسیر زندگی انسان و کمال را مشخص میکند ( اول اعتقاد ، دوم عملکرد، سوم باور ) دوم : نماز پل تبدیل اعتقاد به باور و ایمان قلبی است ( خداشناسی به خداباوری با نماز ) سوم: هرکسی لیاقت خواندن نماز را ندارد بلکه اول باید دعوت نامه داده شود ( حی به معنا بشتابید یعنی پاشید و سریع بیاید برای نماز لکن این شتاب تنها در روح کسانی تاثیر و انها را به حرکت وا میدارد که قابلیت و لیاقت حضور را داشته باشند و هر کسی به این دعوت لبیک نمیگوید ) ان شاالله در طول بحث پیرامون نماز به این سه نکته بیشتر اشاره خواهم کرد اندکی در این مطالب تامل و تفکر نمایید والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته https://eitaa.com/BeSabkeShohada
بسم الله الرحمن الرحیم امروزه مشکلات عدیده ای جامعه را تهدید میکند که اساسی ترین ان گمشدن هویت ما در جامعه القایی غربه که راهکار ان بازگشت به قرآن کریم و دفترچه راهنمای انسانیت است برخلاف نظر انهایی که ادعا میکنند بر چارچوب اصولی انسانی زندگی می کنند و قرآن را قبول ندارند ما مدعی هستیم تنها راه انسان ماندن و انسان بودن زانوی ادب مقابل قرآن زدنه لذا بنا داریم معارف قرآن کریم رو در حد فهم قاصر خودمون که از تفاس یر بزرگان مکتب و شریعت برداشت شده است در اختیار علاقمندان قرار دهیم تا توشه ای جهت اخرت حقیر و چراغ روشنی در مسیر تعالی و پیشرفت بزرگواران حاضر باشد (بررسی تطبیقی با سیره شهدا و علما ) با ما همراه و ما را به دوستان تشنه معارف شهدا معرفی نمایید https://eitaa.com/BeSabkeShohada
بازی دراز خانگاه واقعی عرفان ما و مقتل شهدایی همچون غلامعلی پیچک ، حسین ادبیان ، محسن حاجی بابا، محسن چریک و یارانش جای همه شما خوبان خالی https://eitaa.com/BeSabkeShohada
🍃🌸 مـعـرفـتــ شـنـاسـے قـرآنـۍ 🌸🍃 1⃣ جـلـسـه اول 🧔🏻 استاد جلالیان سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم مباحث پیرامون معرفت نفس و انسان شناسی در حوزه های مختلف قابل طرح و بحث است لکن در این مجال ما تنها به مباحثی قرآنی و بیان نکاتی چند از منظر قران به بحث انسان و معرفت نفس به معنای اعم ان خواهیم پرداخت در حوزه انسان شناسی و معرفت نفس که در اینجا به معنای مساوی گرفته شده است ( انسان و نفس) در این مجال ما به داشته ها و نداشته های انسان می پردازیم و راهکارهای قرآن برای استفاده بهینه از وجود و نفس را بررسی میکنیم مباحث گستردگی و پیچیدگی های زیادی دارد که قطعا نسبت به بخشی از ان هنوز انسان علمیت کافی برای اظهار نظر پیرامون ان را ندارد لذا ما در حد توان و علم قاصر خودمان در چند بخش مباحث رو پی خواهیم گرفت اول : پیش از خلقت ( مراد مراحل خلقت و پاسخگویی به شبهات پیرامون است) دوم: خلقت انسان و اتفاقات مربوط به آن سوم: سیر تکامل انسان ( مبدا شناسی ، هستی شناسی ، معاد شناسی ، راهنما شناسی و مباحث مربوط به ان و پاسخ به شبهات پیرامون آن) چهارم : مباحث معاد شناسی و برزخ و قیامت و پاسخگویی به شبهات پیرامون ان ابتدا باید پیش فرض هایی رو مطرح و به عنوان مقدمات اصل بحث در نظر بگیریم و لحاظ نکردن این موضوعات سبب خطا رفتن در نتیجه گیری است پیش فرض های بحث اول :تنها دین حقه اسلام است به معنای تسلیم در برابر خداوند و دستورات خداوند متعال دوم: مبنای اسلام در بیان مسائل تربیت محوری است ( هر انچه برای تربیت انسان در مسیر رسیدن به کمال نیاز است اسلام بیان داشته و میدارد و با مسائلی که برای تربیت تاثیری ندارد کاری نداشته و به ان اشاره هم نمیکند سوم: انچه در قرآن و روایات در مورد تاریخ ، احکام ، اعتقادات و ... میبینید جنبه تربیتی داشته است و نکته ای تربیتی دارد که باید کشف شود چهارم‌: ساحت قران از زبان تمثیل بدور است و هر انچه بیان میدارد عین واقعیت است و اینگونه نیست که قران یک سری مطالب غیر واقعی را نقل کند پنجم : انسان های طول تاریخ از حیث شخصیت فردی با یکدیگر متفاوت اما حقیقت واحدی دارند و همه در انسان بودن مشترک هستند و لذا احکام اسلام ثابت بوده و تابع شخصیت های افراد نیست بلکه حول حقیقت انسان میگردد والسلام علی من اتبع الهدی https://eitaa.com/BeSabkeShohada
آزادسازی پادگان حمید از چنگال رژیم بعث عراق ۱۸ اردیبهشت ۶۱ در عملیات الی بیت المقدس آزادسازی هویزه از چنگ اشغالگران متجاوز بعث گذر عمر به سبک شهدا ( دانشگاه مجازی شهادت) فرهنگ ان است که حاضرم جانم را فدایش کنم ( امام خامنه ای مدظله العالی ) 🌹بیاییم با فرهنگ شهادت و سبک زندگی شهدا عمر خود را مدیریت کنیم تا قیمت پیدا کنیم‌ چرا که بدنیا آمدیم تا قیمتی زندگی کنیم نه به هر قیمتی زندگی کنیم 🌹 ارتباط با ما @khomool2 https://eitaa.com/BeSabkeShohada
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 ۱۶اردیبهشت ۱۴۰۲ یازهرا سلام الله علیها 💧در قرآن کریم موضوعی مطرح شده است به نام سنت های الهی که خداوند متعال پیرامون ان نکاتی را مطرح مینماید! مثلا می فرماید:👇 الأحزاب سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا ﺧﺪﺍ ﺷﻴﻮﻩ ﻭ ﺭﻭﺵ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻛﺴﺎﻧﻲ [ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻳﻦ ﺧﺎﺋﻨﺎﻥ ] ﻛﻪ ﭘﻴﺶ ﺗﺮ ﺩﺭﮔﺬﺷﺘﻨﺪ ، ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ، ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻴﻮﻩ ﻭ ﺭﻭﺵ ﺧﺪﺍ ﻫﺮﮔﺰ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻭ ﺩﮔﺮﮔﻮﻧﻲ ﻧﺨﻮﺍﻫﻲ ﻳﺎﻓﺖ .(٦٢) 🌸یا در سوره فاطر ایه ۴۳ 🌺وهمچنین سوره الفتح ایه ۲۳ 🌼در این ایات بیان میدارد که سنت الهی تغییر پذیر و تبدیل پذیر نیست و قطعا محقق خواهد شد🌼 🔍وقتی به ایات هم جوار این ایات مراجعه میکنیم میبینیم پیرامون عذاب و هلاک کردن اقوام گذشته مطرح شده است 💠و همچنین سفارش شده است که بروید و لین سنت ها را بشناسید و پیرامون ان معرفت کسب کنید 🔹مثلا در ایه ۴۴ سوره مبارکه فاطر بلافاصله بعد از ایه ۴۳ که پیرامون سنت الهی سخن میگوید می فرماید 🔻این ایات و مانند ان که چندین بار در سور مختلف بدان اشاره شده است بیانگر این نکته است که شناخت سنت های الهی و عبرت گرفتن از ان و باور ان سبب حرکت یا تغییر حرکت در زندگی مادی و معنوی انسان خواهد شد ⏺حال با توجه به این نکته که شناخت سنت های الهی ما را در انتخاب های درست از غلط ، آینده نگری ، عمل بجای شعار و ... کمک میکند عرض میکنم که یکی از این سنت ها که به عنوان قانون نیوتن به خورد ما داده اند در حالیکه یکی از سنت های الهی است و تغییر پذیر هم نیست این است که هر عملی عکس العملی دارد ⭕️در ایات قران کریم بارها و بارها بدین مساله هم اشاره و هم تصریح شده است از باب نمونه چند مورد را عرض میکنم👇 🌻سوره البقره ایه ۱۵۲ رابطه مستقیم بین یادکردن ما و یاد کردن خداوند در این ایه برقرار شده است و یادکردن ما به عنوان علت یادکردن خداوند برشمرده شده است 🌻سوره الزلزلة ایه ۷ و ۸ 💥در این دو ایه شریفه هم همینگونه است که تاثیر گذاری کوچک ترین عمل خوب یا بد را مطرح میکند و تعبیر "یره" به این معنا نیست که فقط خود عمل را میبیند بلکه چه بسا مراد این باشد که نتیجه عمل را مشاهده خواهد نمود ⚠️حال در راستای همین نکته عرض میکنم ⚠️ 💠از انجا که ذکر کردن و یاد خدا و تذکر یاد خداوند سبب میشود که خداوند نیز ما را یاد کند ( وقتی خداکند ما را یاد کند درهای ارامش و سکینه و برکت و رحمت به روی ما باز میشود) و عدم ذکر نیز سبب عدم این موارد میشود 💠و از آنجا که طبق ایات قران گناه یعنی فراموش کردن خداوند 🌻سوره الفرقان ایه ۱۸ و از انجا که امر به معروف یعنی امر به یادخدا ونهی از منکر یعنی نهی از فراموش کردن خدا 🛑می توان نتیجه گرفت که ترک این دو فریضه سبب میشود که اضطراب و نگرانی و عدم امنیت و ناارامی جامعه را فرا بگیرد و همین مطلب یعنی عدم رسیدن بشر به سعادت و چه بسا به همین دلیل در روایات فرموده اند که 🍀قوام الدین بالامر بالمعروف و النهی عن المنکر🍀 💧حال اگر برکت و سکینه و ارامش میخواهید امر به معروف کنید و اگر نمیخواهید ان را ترک نمایید💧 والسلام علی من اتبع الهدی والحمدلله رب العالمین التماس دعا https://eitaa.com/BeSabkeShohada
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🧕صحبت‌های یک دختر تازه مسلمان شده آمریکایی یک دختر آمریکایی متولد پنسیلوانیا پس از تحقیق در بین ادیان مختلف ، اسلام را به عنوان دین خود انتخاب کرد. ۱۴۰۲/۲/۳ او در مورد نیز می‌گوید ! خیلی جالبه فرصت بزارید ببینید 🤗 https://eitaa.com/BeSabkeShohada
جهت بیان انتقادات ، پیشنهادات و نظرات سازنده خود از طریق لینک زیر اقدام و به صورت ناشناس با ما در میان بگذارید https://harfeto.timefriend.net/16819291353734
🍃بسم الله الرحمن الرحیم 🍃 یازهرا سلام الله علیها 📚در روایات امده است که بالا تر از هر نیکی ای یک خیر و نیکی دیگری هست اما بالاتر از شهادت هیچ بِرّ و نیکی ای وجود ندارد . 🔸یعنی شهادت بالاترین مرتبه بِرّ و نیکی است. حال سوال اساسی این است که چطور میشود که از این نیکی که بالاترین نیکی هاست هیچ اسمی در قران کریم نیامده است🤔 برای پاسخ به این سوال ابتدا باید نکته ای را به عنوان مقدمه بیان کنم تا موضوع درست تصویر بشه❗️ زندگی در این دنیا مانند یک مسافرت است مسافرتی که مقصد نهایی ان رسیدن به لقاء الله است.🦋 💧امام حسن عسکری است که میفرمایند: ان الوصول الی الله سفر لایدرک الا بامطاء اللیل رسیدن به خداوند سفری است که درک نمیشود مگر با شب زنده داری🌙 این مقصد ( لقاءالله) مقصد نهایی ماست اما در بین راه نیز مقاصد دیگری وجود دارد که از ان تعبیر به مقاصد یا اهداف میانی میشود 🎯اهداف و مقاصد میانی به گونه ای است که اگر شما مسیر رو درست بپیمایید قطعا به ان خواهید رسید. 🚶مثلا اگر شما بخواهید از قم به تهران بروید خب تهران میشود مقصد و هدف نهایی و پمپ بنزین بین راه جهت بنزین زدن میشود هدف میانی ، فرودگاه امام خمینی میشود هدف میانی که چه بخواهید چه نخواهید در بین راه بدان میرسیدو رسیدن به هدف میانی لابد منه است. "با این مقدمه عرض میکنم" در مسیر رسیدن به لقاء الله یکی از اهداف میانی که لاجرم انسان بدان میرسد مقصد و هدف شهادت است.⤵️⤵️ یعنی اینگونه نیست که انسان برای شهادت تلاش کند بلکه انسان برای حیّ شدن و رسیدن به خدا تلاش میکند و در این مسیر شهادت نصیبش خواهد شد و چه بسا این معنای ان جمله معروف است که میگوید؛ اگر میخواهید شهید بشید باید شهید باشید. 🔴یعنی باید مدل زندگی کردن شما به گونه ای باشد که وقت مردن همه بفهمند مدل شهیدانه زیستن را در پی گرفته بودید. 🔻ما باید برای رسیدن به لقا الله که هدف نهایی خلقت است تلاش کنیم حال اگر در این مسیر بمیریم یا کشته شویم شهید از دنیا رفته ایم. 🔮با این تفسیر چند پیامد ها و اثار در زندگی ها ایجاد میشود: 💠مثلا دیگر کسی ناامید نمیشود که من لیاقت شهادت ندارم و شهید نمیشم و ... چرا که شهادت به مدل زندگی ما برمیگردد و حتما تیر خوردن در میدان نبرد نظامی برای شهید شدن نیاز نیست...⁉️ اندکی روی این مساله تامل کنید🤔 والسلام علی من اتبع الهدی والحمدلله رب العالمین یازینب سلام الله علیها https://eitaa.com/BeSabkeShohada
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 وقتی از یک مسلمان سوال شود چرا سلام میکنید چه جوابی میدهید؟!🤔 اگرفرزند کوچکمان از ما سوال کند چه پاسخ میدهیم؟!⁉️ چرا بجای سلام کلمات بهتری نگوییم🤔 آیا سلام مختص مسلمانان است ⁉️ 🔷یکی از نشانه های اهمیت تکرار است. 🔶بیش از ۴۰ بار سلام در قرآن آمده تاکید براهمیت مطلب دارد 🔹خداوند بر انبیا سلام دادند 🔸همونطور که گفتید نام خداوند است 🌸فرمایش حضرت رسول الله صلی الله علیه وآله سلام نامی از نامهای خداوند است پس آنرا در میان خود بگسترانید🌸 🌺فرشتگان نيز بهشتيان را با سلام و تحيت داخل بهشت مي‏کنند. ادْخُلُوها بِسَلامٍ ذلِکَ يَوْمُ الْخُلُودِ🌺 💧احادیث زیادی از پیامبر اسلام صلی الله علیه واله سلم و اقا امام صادق علیه السلام داریم که به نمونه ای از ان می پردازیم: 🌱رسول اکرم صلي‏الله‏عليه‏و‏آله مي‏فرمايد: «اي انس! سلام کن بر هر کسي که ملاقات مي‏کني تا خدا بر حسنات تو بيفزايد و سلام کن در خانه‏ات تا خداوند برکات تو را اضافه فرمايد.» 📚داستانهایی از اهل بیت در مورد سلام کردن که شنیده ایم! ⭕️تقدم سلام بر سخن و درخواست👇 افراد جامعه اسلامی باید به برنامه های دین اسلام عمل کنند؛ زیرا گاهی تخلف از یک دستور دینی پیامدهای ناگواری برای فرد در پی خواهد داشت. برای نمونه، بنابر دستور دین اسلام آغاز سخن و ارتباط با دیگران با سلام همراه باشد و هر کس این دستور را رعایت نکند، با او برخورد مناسب و شایسته ای نمی شود. 🔺احادیث زیادی از پیامبر گرامی اسلام و امام صادق علیه السلام در مورد تقدم سلام کردن داریم که به نمونه ای از ان اشاره می کتیم: 🌱پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در این باره می فرماید: «سلام، مقدم بر سؤال و درخواست است. پس هر کس پیش از سلام درخواستش را مطرح کرد، پاسخش را ندهید». 💠از دلایل اهمیت سلام کردن، وجوب جواب سلام است؛ حتی در حال نماز. اگر چه سخن گفتن میان نماز سبب باطل شدن نماز می گردد، در مورد جواب سلام استثناء هست. مرحوم سیدمحمدکاظم طباطبایی، صاحب عروه، رد سلام در نماز را واجب می داند و آن را از واجبات کفایی می شمرد. ⚠️وجوب جواب سلام، حتی در حال نماز، نشانه اهتمام اسلام به سنت سلام است.⚠️ انشاءالله بیش از پیش مقدم شویم در سلام دادن خصوصا به کودکان والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته 🌷شهدا را یاد کنیم با صلوات🌷 https://eitaa.com/BeSabkeShohada
🌷بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَانِ الرَّحِيم🌷 شما با حجاب اجباري موافقيد يا مخالف؟🤔حجاب اجباري يعني چه؟ و منظور اجبار در کجا است؟⁉️ ⭕️حالا تفاوت این سوال را با قسمت اول مقایسه کنید⭕️ در مورد قسمت اول شما با حجاب اجباري موافقيد يا مخالف⁉️ باید عرض کنم که👇 💠يک وقت حجاب به عنوان يک امر عقلائي يا يک امر ايماني و ديني است؛ يعني من مي خواهم به طرف مقابلم مسئله حجاب را يا بعنوان يک فکر جديد معرفي کنم که او هم آنرا بپذيرد، يا به عنوان امري ايماني ابلاغ کنم که به آن ايمان بياورد؛ بديهي است که ابزار اجبار در اين دو محدوده اساسا بي معنا است؛ نه اجبار در انديشه و نه اجبار در ايمان و باور، هيچکدام معنا ندارد و امکان پذير نيست تا بگوئيم شما با آن مخالفيد يا موافق! 💠💠و يک وقت حجاب بعنوان يک قانون اجتماعي در نظر گرفته مي شود؛ يعني اينکه جداي از بحث انديشه و ايمان، وارد جامعه اي مي شويم که تحت قوانين خاصي اداره مي شود. فرض ما بر اين است که رعايت حجاب بعنوان يکي از قوانين اجتماعی در اين جامعه تعريف شده و ثبت شده؛ در اينجا نيز سوال از اينکه آيا با حجاب اجباری موافقيد يا مخالف سوال بي جائي است؛ زيرا اجبار در اينجا به معناي پايبندي و اصرار بر اجراي قانون است و مخالفت با اجراي قانون، نظري نيست که در ميان افراد عاقل و فهميده طرفدار داشته باشد. ⏺سه شاخه دارد بحث 🔹عقلائی (اخلاقی) 🔹ایمانی ( اعتقادی) 🔹قانونی اگر کسی از چراغ قرمز رد شد چه اتفاقی براش می افته⁉️ 🛑قوانين، هنجارهايي اند که توسط حکومت ها به عنوان اصولي که شهروندان باید از آنها پيروي کنند تعريف و ارائه مي شود. و هر شيوه رفتاري که قانون را نقض کند جرم محسوب مي شود و حکومت عليه کساني که از قوانين پيروی نمی کنند از ضمانت هاي اجرايي رسمی استفاده مي کند. 🌱مثلا در ايران قانون اينگونه وضع شده که اتومبيل ها از سمت راست حرکت مي کنند؛ به هر دليلي - خواه درست يا غلط - قانونگذار اين سيستم را وضع کرده و به مرحله اجرا گذاشته است و پليس راهنمائي و رانندگي ضامن اجراي آن بوده و با متخلفين برخورد مي کند. اکنون تصور کنيد گروهي بيايند وبرخلاف دستوردهند که ما مي خواهيم آزاد باشيم و طبق آن عمل کنيم چرا ما را اجبار مي کنيد؟  🌿اگر ما براي حل اين مشکل اجتماعي، و رعايت حقوق شهروندي اين گروه، اين سوال را مطرح کنيم که آيا با اجباري بودن حرکت از سمت راست موافقيد يا مخالف؟ بعد هم به فرض نتيجه اين بشود که بايد هرکس آزاد باشد هر که خواست از راست حرکت کند و هر که خواست از چپ ! هرگز به نتيجه مطلوبي دست نميابيم و این روش غلط است. 🔻 تا زماني که قانون اين کشور حرکت از سمت راست است، اجبار در اجراي آن درست است و موافقت يا مخالفت گروه هاي اجتماعي نمي تواند در آن نقشي داشته باشد. به هزار و يک دليل هم که ثابت کنم حرکت از سمت چپ بهتر است و من آنرا مي پسندم، اگر تخلف کنم باید جریمه شوم. میگویند حجاب یک امر شخصی است⁉️ بفرمایید کجای حجاب شخصی است وکدام قسمتش اجتماعی؟🤔 اگر من در منزل پوشش نداشته باشم که با قانونگذار مشکلی ندارم ⁉️ ✅در اين مرحله ممکن است کسي در مباني اين حکم اشکال داشته باشد که مثلا به فلان دليل قانون رعايت حجاب در بستر عمومي جامعه از نظر عقلي با انديشه سالم مطابق نيست، يا از نظر ايماني دليلي بر مشروعيت آن نداريم، در اينجا اجبار و الزام معنا ندارد و هر کسي بايد بتواند نظرات خود را با قانونگذار (قوه مقننه) در ميان بگذارد و او را متقاعد کند که اين قانون را تغيير دهد. 🧒در یک مدرسه ساعت شروع کلاسها را دانش آموزی به دلایل عقلی از نظر خودش درست نمی پسندد آیا میتواند ساعتی که مایل است در کلاس حاضر شود⁉️ 🛑تا زماني که قانون رعايت حجاب وجود داشت، الزام در اجراي آن بايد وجود داشته باشد. پس در امر حجاب بايد توجه داشت که دو بحث وجود دارد:🍃 يکي اينکه اصل حجاب خوب است يا نه؟ در اينجا اجبار محلي ندارد. بايد بحث کرد و به نتيجه رسيد و تصويب کرد که باشد يا نباشد. 🍃ديگر اينکه الزام به رعايت قانون حجاب خوب است يا نه؟ در اينجا مفاهيم الزام و اجبار مفاهيمي جدائي ناپذير از مفهوم قانون هستند و سوال از خوب و بد آن سوال غلطي است. 🌸اگر حجاب بر اساس مباني قوانين حکومت قانون شد و به تصويب رسيد، ديگر جائي براي بحث نمي ماند که الزام به آن خوب است يا نه؟ اگر قانون است الزام و اجبار همراه ، خواه بپسندم يا نپسندم. حال که معلوم شد پرسش درست چيست، در پي يافتن پاسخ صحيحي براي آن بر مي آييم. ⭕️آيا در حکومت اسلام ، بايد حجاب را بعنوان قانون وضع کند يا نه ؟ براي پاسخ به اين سوال از دو جهت «انديشه» و «ايمان» به مسئله نگاه مي کنيم تا بتوانيم از نظر عقلاني براي عاقلان و انديشمندان، و از نظر ايماني براي اهل ايمان، توجيه ضرورت تصويب اين قانون را تبيين کنيم. https://eitaa.com/BeSabkeShohada