🔅#کلاس_صالحین #کلاس_سامعین
🔸برنامه دهی روزانه
🔹ارائه صوت تثبیت،ترجمه،لغات، تفسیرو...
🔸درخواست تکلیف وپرسش وپاسخ بصورت آفلاین وروزانه در گروه کلاسی
🔹ارائه روزانه امتیازات قرآن پژوهان ومیزان مشارکتشان در کلاس
🔸همراهی روزانه مربی با قرآن پژوهان در گروه کلاسی
🔹تمرین آیات مشابه
🔸طرح چالش ومسابقه
🔹اهدای طرح تخفیف ثبت نام
به نفرات برتر در پایان دوره
📌وهمچنین هر هفته یکساعت کلاس آنلاین در اپلیکیشن قرار جهت پرسش جمعی
🧕🏻مسئول پاسخ دهی به سؤالات شما در رابطه با کلاسها↙️
@Reyhanebehesht2
📝وجهت ثبت نام به این آدرس مراجعه فرمایید↙️
https://digiform.ir/rehanbehesht
کلاسهای #مجازی #قرآنی
ویژه بانوان
୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥
꒰ http://Eitaa.com/Beheshtenoor
مجموعه قرآنی ریحانِ بهشت
#صوت_ولحن ✴️درس پنجم «#صوت_شناسی (1)» در خصوص صوت یا صدا ، تعاریف گوناگونی در کتب و منابع مربوط
#صوت_ولحن
✴️درس ششم
«صوت شناسی (2)»
همانطور که پیش از این گفته شد تمامی انواع صداهایی که می شنویم اعم از صداهای موسیقایی و غیر موسیقایی در سه ویژگی یا مشخصه با یکدیگر اشتراک دارند. اما پیش از آنکه در مورد این سه مشخصه سخن بگوییم بهتر است از طریق گوش خود به این ویژگیها پی ببرید برای اینکار به صداهای پیرامون خود توجه نمایید و دو صدا را با هم مقایسه کنید(مثلا صدای یک مرد را با صدای یک کودک)در اینجا شما با سه مسئله روبرو هستید اولا متوجه خواهید شد که یک صدا نسبت به دیگری زیرتر یا بم تر است . در اینجا مثلا صدای کودک زیرتر از صدای مرد ، می باشد.ثانیا یک صدا قوی تر از صدای دیگر است و یا به عبارت دیگر صدای دیگر ضعیف تر است و ثالثا ممکن است یکی از این دو صدا برای شما دلپذیرتر و زیباتر و صدای دیگر چنین نباشد پس هنگامی که صدایی را می شنویم با سه موضوع روبرو هستیم زیر و بمی صدا ،شدت یا قوت آن و طنین آن صدا.اکنون می پردازیم به تعریف هر بک از این سه موضوع:
🔆1- زیر و بمی ( ارتفاع ) :
اگر یادتان باشد در تعریف صدا گفتیم که هر گاه در جسمی ارتعاش ایجاد شود صدا بوجود می آید برای مثال ضربه زدن به سیم یک تار یا سه تار موجب می گردد آن سیم به ارتعاش در آمده و به سمت دو طرف حرکت نماید و پس ار تعدادی رفت و برگشت به حالت اولیه یا ایستایی برسد . اگر تعداد این ارتعاشات که برای چشم ، قابل اندازه گیری نیست ، توسط دستگاههای پپیشرفته اندازه گیری شود و تعداد رفت و برگشت های آنرا در مدت زمان یک ثانیه محاسبه نمایند عددی بدست می آید که با واحد هرتز و علامت ( Hz ) آنرا معلوم می سازند این عدد را ارتفاع یا بسامد یا تواتر و یا فرکانس آن صدا می دانند . از ارتعاش اجسام مختلف ، صداهای متفاوتی حاصل می شود که دارای فرکانس ها یا یسامد های متفاوت است حتی ضربه زدن به یک تخته چوبی که به نظر جامد می آید موجب ارتعاش مولکولهای آن شده و در نتیجه صدا تولید می شود . هر قدر بسامد یا فرکانس یک صدا بیشتر باشد صدا زیرتر و هر قدر کمتر باشد صدا بم تر شنیده می شود هر گاه جسمی مرتعش می شود صدای حاصل از آن به شکل موج حرکت کرده و به گوش ما میرسد . گوش انسان بطور طبیعی تنها می تواند صداهای مابین 20 تا 20 هزار هرتز را بشنود . بنا بر این صداهای کمتر از 20 هرتز و بالاتر از 20 هزار هرتز برای گوش ما قابل دریافت نیست به این حداقل (20هرتز)" آستانه شنوایی "و به آن حداکثر (20 هزار هرتز ) هم" آستانه دردناکی" گفته می شود . نتیجه می گیریم که هر صدایی در هنگام شنیدن دارای بسامد یا فرکانسی است که به آن ارتفاع آن صدا گفته می شود . هر انسانی می تواند در هنگام صحبت کردن و یا خواندن از فرکانس های مختلفی استفاده نماید . برای مثال هنگامیکه با لحن مهربانه با کسی صحبت می کنید بطور طبیعی از ارتفاع یا فرکانس کمتری در صدای خود بهره می برید اما وقتی می خواهید با حالت عتاب و باز خواست با کسی صحبت کنید بطور معمول از فرکانس های بالاتری بهره می جویید . اگر به یک تلاوت قرآن از یکی قراء مشهور مثلاً #عبدالباسط یا مصطفی اسماعیل گوش دهید متوجه خواهید شد که آنان از صداهای بم تر خود استفاده کرده و به تدریج و گام به گام ارتفاع صدای خود را بالا برده تا به بالاترین حد مطلوب برسند. در واقع در طول استماع یک تلاوت شنونده با فرکانس ها و بسامدهای مختلفی روبرو می باشد . قرار نیست که یک قاری قرآن از ابتداء تا انتهاء تلاوت خود تنها از یک طبقه صوتی استفاده کند .
👌در حقیقت تفاوت های فرکانسی در یک صدا موجب تنوع هر چه بیشتر برای گوش بوده و این موضوع اساس شکل گیری نغمات است زیرا نغمات و آهنگ ها از نت های مختلفی تشکیل می شود که دارای فرکانس های متفاوت هستند .
اگر از پایین تر صدا تا بالاترین صدا در یک شخص را در نظر بگیریم فاصله مابین کمترین و بالاترین فرکانس در صدای او را " وسعت" یا " مساحت" صدای او می نامند . هر کس دارای وسعت مشخصی در صدای خود می باشد که ممکن است با فرد دیگر متفاوت باشد .
୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥
꒰ http://Eitaa.com/Beheshtenoor
🌟نکات تلاوت
🍃برای رفع #گرفتگی_صدا باید به نکات زیر توجه کرد:
👌۱ – اگر گرفتگی در ابتدای صبح است این حالت طبیعی است زیرا بیدار شدن #حنجره کمی طول می کشد.
👌۲ – اگر گرفتگی به جهت استفاده زیاد از حنجره است نباید از آن دوباره کار کشید. چون گرفتگی بیشتر خواهد شد.
👌۳ – اگر به صورت دائم گرفته است باید به پزشک مراجعه شود.
👌۴ – اگر گرفتگی مقطعی است، یا به دلیل عدم تولید صدای صحیح است و یا عدم تنفس صحیح.
👌۵ – اگر گاهی اوقات گرفتگی وجود دارد می توان از کمی آب جوش و همچنین داروها و خوراکی های #گیاهی استفاده کرد.
✍🏻پایگاه قرآنی شفاء
୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥
꒰ http://Eitaa.com/Beheshtenoor
#وضعیت_واتساپ #استوری #کلاسهای_قرآنی
୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥
꒰ http://Eitaa.com/Beheshtenoor
↩️همون طوری که میدونید برای شروع و انجام
کار های مهم باید تمرکزداشت👌🏻
🌟هم #حفظ_قرآن و هم #مرور_قرآن نیازمند #تمرکز
هستن تا تاثیرگذار و نتیجه بخش باشن
توی این پست نقش تمرکز در کیفیت محفوظات
توضیح داده شده👍🏻
(از بالا سمت چپ عکسها را ورق بزنید)
❓شما حفظ و مرورتون رو با تمرکز انجام میدید ؟😉
୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥
꒰ http://Eitaa.com/Beheshtenoor
🔵تکنیک آرام سازی #ذهن :
🔸روزانه به مدت چند دقيقه تمام حرفهاى درون ذهن خود را بنويسيد و آنها را بخوانيد.
تمام گفتگوهای ذهنی خود، تمام شکایتها، همه نگرانی ها و #اضطراب ها را بنویسید و سپس بعد از چند روز آنها را بخوانید. متوجه خواهید شد بسیاری از آنها فقط مسائل سطحی است و اصلا مشکل بزرگی نیست. حتما امتحان کنید!
👈🏻با این کار کم کم دست از نشخوار ذهنی برداشته و #آرامش بیشتری خواهید داشت..
୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥
꒰ http://Eitaa.com/Beheshtenoor
🔷سکوت میان #قطعات_لحنی
🌺قاری گرامی، زمان بین قطعات لحنی نباید به اندازه ای باشد که باعث ایجاد فاصله و افت در اجرا شود.
🍃همچنین زمان بین قطعات نیز نباید آنقدر کوتاه باشد که فرصت ایجاد فضای #تفکر و طمأنینه را از شنونده سلب نماید.👌🏿
୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥
꒰ http://Eitaa.com/Beheshtenoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺فیلم نحوه ثبت نام در کلاسهای مجموعه
خدمت عزیزانیکه تقاضا داشتند👌
🧕🏻مسئول پاسخ دهی به سؤالات شما در رابطه با کلاسها↙️
@Reyhanebehesht2
📝وجهت ثبت نام به این آدرس مراجعه فرمایید↙️
https://digiform.ir/rehanbehesht
کلاسهای #مجازی #قرآنی
ویژه بانوان
୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥
꒰ http://Eitaa.com/Beheshtenoor
🌟مفهوم #ده_درس
👌حفظی که انجام میدهیم به حافظه ی کوتاه مدت میرود .
ما باید با مرور اصولی این محفوظات را به #حافظه ی میان مدت وبلند مدت انتقال میدهیم.✌️🏼
👍🏻بخش های جدیدی را که توی 10 روز آخر کاری #حفظ کردیم ، میشود ده درس.
🌼ده درس بسیار مهم و موثر هست و کسی که از ده درس غافل شود ، حفظی براش باقی نمیماند✅
✔️ده درس هم نیاز به مرور دارد و هم نیاز به مباحثه .
یعنی هم باید مرور کنیم و هم به کسی تحویل بدهیم.
୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥
꒰ http://Eitaa.com/Beheshtenoor
✴️مراجعه به قرآن قبل از مرور سم هست.
👈چه در زمان مرور اجزائی که مسلط هستید و چه مرور اجزائی که خیلی وقت هست مرور نکردید ، هرگز قبل از #مرور به قرآن مراجعه نکنید❌
👌این کار اعتماد به نفس #حافظ را پایین می آورد.✅
୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥
꒰ http://Eitaa.com/Beheshtenoor
🌟اگر ارزش حفظ جدید را متوجه باشیم هیچ مشکلی در حفظ و مرور نخواهیم داشت.
🍃حفظ جدید را ۴ تا ۵ بار، با فاصله و بدون غلط قبل از تحویل به استاد، بایدبخوانید،
بعد با تمرین وتکرار ، از حافظه کوتاه مدت به حافظه میان مدت و بلند مدت ببرید.👌🏼
👏راستی یه نکته خیلی مهم،قبل از حفظ جدید، استماع #ترتیل ،مطالعه #تفسیر،ترجمه و #مفاهیم یادتان نرود😊
୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥
꒰ http://Eitaa.com/Beheshtenoor
🔅#کلاس_ناصحین🔰
🔅#آموزش_ترتیل
🔅#مقام_نهاوند
🔹بیان نکات لحنی
🔸هفته ای یک جلسه ی یک ساعته کلاس آنلاین در اپلیکیشن قرار
🔹همراه باتمرین، پرسش، تکلیف ورفع اشکال
🧕🏻مسئول پاسخ دهی به سؤالات شما در رابطه با کلاسها↙️
@Reyhanebehesht2
📝وجهت ثبت نام به این آدرس مراجعه فرمایید↙️
https://digiform.ir/rehanbehesht
کلاسهای مجازی قرآنی
ویژه بانوان
୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥ ˏ୭̥
꒰ http://Eitaa.com/Beheshtenoor