فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ماجرای جالب جوانی که دلش از #امیرالمومنین علی(ع) قرص شد❤️
#غدیر
◉الّلهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج♡
🆔@Bidari_Andishe_313✿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چطور می توان سیاره ای را بطور کامل تصرف کرد.
کلیپی در نقد فمینیسم
[ #فمینیسم ]
[ #فمینیسم_ضد_حقوق_زنان ]
◉الّلهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج♡
🆔@Bidari_Andishe_313✿
⭕️ دیدن عجایب و شگفتی ها
💚 پیامبر صلی الله علیه و آله:
🌤 چشم هایتان را (از گناه و نامحرم) بپوشانید! تا عجایب و شگفتی ها را ببیند.
❤️ قَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ غُضُّوا أَبْصَارَكُمْ تَرَوْنَ اَلْعَجَائِبَ
#حدیث_اهل_عترت
📘 بحار الأنوار، ج ۱۰۱، ص ۴۱
اللهم عجل لولیک الفرج🌸
@bidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره مرحوم کریمخانی از ایام جوانی اش
رفتاری که باعث شد حضرت زهرا سلام الله علیها از ایشان ناراحت شود : هر کس از پسر من ناراحته نمیخواد بخونه براش!
اللهم عجل لولیک الفرج🌸
@bidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌👌جالبه.. تا اخر ویدئو رو تماشا کنید
*چرا پوشش اکثر زنان درجهان تغییر کرد جز ملکه و خانواده سلطنتی؟!*
چرا بدون تفکر سبک لباس و آرایش ظاهر خود را از رسانه های غربی پیروی می کنیم تا جاییکه با داشتن تمکن مالی پوشیدن شلوار پاره را عیب نمی دانیم!!!!
اللهم عجل لولیک الفرج🌸
@bidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*✅یکی از موضوعات غدیر اطلاع رسانی بوده و ما هنوز این کار را نکردیم...*
✅استاد پناهیان
📚نهجالبلاغه
اللهم عجل لولیک الفرج🌸
@bidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨کابوس هولناک تکنولوژی
نوزاد مجازی جایگزین فرزند واقعی
⚠️ بعد از قوانین ظالمهای مثل سقط جنین حالا پروژهای جدید برای کاهش جمعیت کره زمین کلید خورده
♨️ با دادن اعتبار ماهانه در متاورس بیدردسر و شلوغی خانه در فضای مجازی صاحب نوزاد شوید
اللهم عجل لولیک الفرج🌸
@bidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چطور می توان سیاره ای را بطور کامل تصرف کرد
کلیپی در نقد فمینیسم
اللهم عجل لولیک الفرج🌸
@bidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_ویژه
👤استاد #رائفی_پور
🔴 یهود چگونه در طول تاریخ نقش خود را در شهادت امام علی(ع) و امام حسین(ع) مخفی کرد؟
«راز بزرگی که امام صادق علیهالسلام آن را فاش کرد!»
اللهم عجل لولیک الفرج🌸
@bidari110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعیت #دجال ،،،، درمورد دجال چی میدونید؟؟؟
اللهم عجل لولیک الفرج🌸
@bidari110
🔴 #حجاب زنان انگلیسی تا صد سال پیش
❓چه شد که اینگونه شدیم ...
صبری که شیطان داره ایوب نداره...
#تجاوز_فرهنگی
#نفوذ_بهایی
#اخرالزمان
اللهم عجل لولیک الفرج🌸
@bidari110
🔴 #اخرالزمان... فعالیت سرن.... باز شدن دریچه های ورود اجنه... #مادی_شدن_جن... افزایش #کرونا... #هاری... #زامبی...
#متافیزیک
◉الّلهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج♡
🆔@Bidari_Andishe_313✿
📌 نخستین فراماسون #ایرانی
نایبالسلطنه عباس میرزا پسر فتحعلیشاه در دوران حاكمیت خود بر تبریز، شش نفر را روانه انگلستان كرد. این شش نفر عبارت بودند از: میرزا صالح شیرازی، میرزا جعفر مهندس، میرزا جعفر طبیب، میرزا رضا (مترجم فارسی ناپلئون بناپارت)، محمدعلی شاگرد قورخانه و میرزا حاجی بابا كه خود در لندن مشغول تحصیل علم طب بوده است.
در میان این عده، میرزا صالح شیرازی، به خط خود سفرنامهای نوشته كه از روز حركت كردن از تبریز به همراه كلنل «میجر دارسی» به سوی روسیه و از آنجا به انگلستان تا روز بازگشت به استانبول و سپس ورود به ایران را روز به روز یادداشت كرده است. وی در این سفرنامه، تاریخ روابط روس و فرنگستان و شمهای از تاریخ ناپلئون و حمله به روسیه و حریق مسكو و غیره تا ایام توقف او در جزیرة سنت هلن برشتة تحریر كشیده است.
داستان تحصیل او و پنج تن از شاگردان ایرانی در لندن و اشكالات عجیب و غریبی كه در راه پیشرفت كار ایشان بوجود میآمده است، براستی داستان غم فزائی است كه تا كسی نخواند نتواند باور داشت.
میرزاصالح مذكور در ضمن داستان خود بوسیلة بعض رجال خیراندیش وارد در انجمن فراماسونها میشود، و خود در دو جای سفرنامة خود كه به خط اوست باین موضوع تصریح كرده به تاریخ پنجشنبة بیستم رجب مطابق سیزدهم ماه مه 1233 هجری قمری مینویسد:
«... چون مدتها بود كه خواهش دخول مجمع فراموشان را داشته فرصتی دست نمیداد تا اینكه مسترپارس، استاد اول فراموشان را دیده كه داخل به محفل آنها شده باشم و قرارداد روزی را نمودند كه در آنجا روم... روز 20 رجب مطابق 13 می به همراه مستر پارس و «دارسی» داخل به فراموشخانه گردیده شام خورده در ساعت یازده مراجعت كردم. زیاده ازین درین باب نگارش آن جایز نیست...»
باز در وقایع چهارشنبه 1323 (13 نوامبر 1818) مینویسد:
«... در صحن كلیسا مستر هریس نامی را كه بزرگخانة فراموشان بود و بنده را به دو مرتبه از مراتب مزبور رسانیده بود مرا دیده مذكور ساخت كه یك هفته دیگر عازم ایران هستید و فردا فراموشخانه باز است اگر فردا شب به آنجا خود را رسانیدی مرتبة اوستادی را به تو میدهم و اگرنه ناقص به ایران میروی ـ خواستم زیاده در خصوص رفتن گفتگو كنم فرصت نشد...»
«... روز پنجشنبه مطابق چهارم نوامبر هنگام صبح از مهمانخانة مزبور سوار شده دو ساعت از ظهر گذشته وارد به لندن گردید و چون روزی بود كه بنده بایست داخل به فراموشخانه شود، یك ساعت بعد از آن كه در سه ساعت از ظهر گذشته باشد داخل به فراموش خانه شده و هفت ساعت از ظهر گذشته بعد از شام از فراموش خانه بیرون رفتم...»
پس در این صورت میرزا صالح نخستین كسی است كه از ایرانیان وارد این جمعیت شده و به قراری كه نوشتهاند همو اول كسی است كه مطبعة حروفی وارد ایران كرده و خود او هم در سفرنامهاش اشاره به فرا گرفتن طریقة چاپ و مركب سازی كرده و از خریداری اسباب و ابزار كار چاپ هم ذكری میكند.
و همواست كه به عقیدة پروفسور براون در عهد محمد شاه نخستین روزنامة فارسی دایر كرده است و شنیدهام كه اولین لژماسونی را هم او در ایران راه انداخته است.
#فراماسون
#اولین_فراماسون_ایرانی
*✳️ برتری علی ابن ابیطالب بر انبیاء*
#فضایل_مولا_امیرالمومنین (ع)
حُرِّه دختر حلیمه سعدیه، خواهر رضاعى نبى اکرم (صلوات الله علیه و ٱله) روزى به کاخ حکومتى حَجّاج بن یوسف ثقفى وارد شد.
حَجاج از طرز برخورد او که خیلى وَزین و بىاعتنا بود فهمید که یک زن معمولى نیست.
بعد از اینکه او را شناخت از او سؤال کرد:
تو حُرّه دختر حلیمه سعدیه اى؟
گفت: بلى
حجاج گفت: مدتى در انتظار دیدار تو بودم، زیرا به من خبر رسیده که تو على را برتر از صحابه ٔپیامبر میدانى و او را بر ابوبکر، عمر، عثمان، ترجیح مى دهى؟
حرّه گفت: نه تنها از صحابه، بلکه از تمام افرادى که از صحابه بهترند ، بالاتر و بهتر میدانم !
حجاج گفت:مقصود خویش را روشنتر بیان کن. کیست که بالاتر از اصحاب پیغمبر باشد؟
حرّه گفت: بهتر از اصحاب پیغمبر بسیارند از جمله آدم ، نوح ، لوط ، ابراهیم ، موسى ، سلیمان و ...
حجّاج ناراحت شده و گفت:
واى برتو ، چقدر ادّعاى بزرگى کردى که على را از بعضى انبیاء بالاتر و برتر شمردى، اگر در این باره دلیل و برهانِ قوى اقامه نکنى تو را خواهم کشت.
حرّه با کمال شهامت، به قرآن شریف تمسّک کرد و براى هر یک از ادّعاهاى خود دلیل قاطع از کلام خدا، اقامه کرد و چنین گفت: اى حجّاج
قرآن در باره حضرت آدم میفرماید:
*(وَ عَصى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى،*
آدم عصیان کرد)
ولى درباره حضرت على(علیه السلام) و خانوادهاش میفرماید :
*(وَ کانَ سَعْیُکُمْ مَشْکُوراً)*
سعى و کار شما مورد تقدیر و ستایش است.
بعلاوه، خداوند متعال حضرت آدم را در بهشت آزاد گذاشت و فقط او را از گندم ممنوع کرد و فرمود:
*(وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَه)*
نزدیک این درخت نروید، ولى او با همسرش، به نزدیک آن درخت رفتند و از آن خوردند.
امّا على(علیه السلام) در عین حالیکه تمام نعمتها بر او حلال بود، اما از نان گندم هم نخورد.
حجاج با صداى بلند گفت:
اَحْسَنْتِ... اَحْسَنْتِ
بعد از او تقاضا کرد که برترى على، را بر نوح و لوط بیان کند.
حرّه گفت: خداوند به عنوان مثال براى کافران زنهاى لوط و نوح پیامبر را نامبرده
که به آن دو بزرگوار، خیانت کردند گر چه همسر دو پیغمبرند، امّا این باعث
رفع عذاب آنها نخواهد شد.
روز قیامت به هر دو خطاب میشود: داخل شوید، به همراهى آنانکه داخل آتشاند
امّا حضرت على(ع) را همسرى است که خشنودى او خشنودى خداست
و خشم او خشم خداست.
حجاج گفت:اَحْسنتِ یا حرّه! قبول کردم امّا دلیل برترى على را بر ابراهیم بیان کن
حُرّه گفت: خداوند درباره حضرت ابراهیم (علیه السلام) در قرآن میفرماید:
*(وَ اِذْقالَ اِبْراهیمُ رَبِّ اَرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوْتى قالَ اَوَلَمْ تُؤْمِنْ قالَ بَلى وَ لکِنْ لِیَطْمَئِنَّ قَلْبى)*
خدایا به من بنمایان که چگونه
مردگان را زنده مى کنى
خطاب رسید: مگر تو ایمان نیاورده اى؟
عرض کرد، بلى ایمان آورده ام ولى میخواهم که مطمئن شوم خدا هم به او نمایاند.
امّا على(علیه السلام) جملهاى را فرمود که دوست و دشمن آنرا نقل کردهاند
حضرت در جواب صعصعة ابن صوحان که وقتى پرسید:
یا امیرالمؤمنین تو بالاترى یا حضرت ابراهیم؟
فرمود: ابراهیم براى اطمینان قلبى خودش
به خداوند عرضه داشت:
*(رَبِّ أرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوتى)*
امّا من آنچنان اطمینان دارم
که اگر پردههاى غیبى از مقابل من برداشته شود بر یقین من افزوده نخواهد شد.
حجاج گفت: آفرین بر تو اى حرّه، استدلال بسیار خوبى کردى، حالا بگو برترى على بر موسى(علیه السلام) چیست؟
حرّه گفت: حضرت موسى(ع) وقتیکه در دفاع از مظلوم یکى از یاران فرعون را کشت و به او خبردادند که طرفداران فرعون میخواهند تو را به قتل برسانند.
*(فَخَرَجَ مِنْها خائِفاً یَتَرَقَّبُ)*
او در حالیکه میترسید، از مصر خارج شد
و به سوى مدین رفت.
امّا حضرت على(علیه السلام) در لیلة المبیت
بهجاى پیامبر(صلوات الله علیه) خوابید و جان خود را بدون واهمه فداى پیامبر کرد، این درحالى بود که خطر قتل او حتمى بود
این عمل آن حضرت مورد تقدیر خداوندى قرار گرفت که میفرمایند:
*(وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّه)ِ*
بعضى از مردم جان خود را براى رضاى خدا مىفروشند.
حجاج گفت: احسنتِ، حالا دلیل خویش را بر فضلیت على نسبت به حضرت سلیمان (علیه السلام) بیان نما
حرّه گفت:
حضرت سلیمان به خداوند عرضه داشت:
*(رَبِّ اغْفِرْلى و هَبْ لى مُلْکاً لایَنْبَغىِ لاَِحَدٍ مِنْ بَعْدى)*
پروردگارا! مرا ببخش و ملک و سلطنتى به من کرامت فرما که سزاوار احدى بعد از من نباشد.
امّا على(علیه السلام) درباره دنیا و بیزارى از ریاست آن فرمود:
*(هَیْهاتَ! غُرّى غَیْرى لاحاجَةَ لى فیک قَدْ طَلَّقْتُک ثَلاثاً لارَجْعَةَ)*
اى دنیا ! از من دور شو و غیر مرا فریب ده،
من نیازى به تو ندارم، من تو را سه طلاقه نمودهام و رجوعى در آن نیست.
📗بحار الانوار. ج۴۶.