«ادامه مسیحیت و یهودیت تا قیامت»ادیان در عصر ظهور
گفته شد که در عصر ظهور کفار نابود نمی شوند بلکه هستند اما در اقلیتند و توان مقابله با حکومت اسلامی را نخواهند داشت. روایاتی که بر خلاف این مطلب دلالت کنند پذیرفته نیستند به دلیل دو آیه از آیات قرآن. آیه اول مورد بحث قرار گرفت و در ادامه آیه دوم تشریح می شود.
خداوند متعال می فرماید: «فَأَغْرَیْنا بَیْنَهُمُ الْعَداوَهَ وَ الْبَغْضاءَ إِلى یَوْمِ الْقِیامَهِ؛[۱] «دشمنى و کینه را تا قیامت در بین یهود و نصاری انداختیم.» این آیه به روشنی دلالت دارد که تا روز قیامت یهودیان و مسیحیان وجود دارند و با یکدیگر به ستیز و مقابله و عناد خواهند پرداخت؛ بنابراین اگر در ظاهر برخی از روایات سخن از «نابودی یهود و نصاری» به دست حکومت عدل مهدوی آمده است این کلام قابل قبول نیست زیرا بر اساس ملاکی که خود اهل بیت به ما آموزش داده اند اگر مطلبی از روایات مخالف با قرآن کریم بود نباید مورد پذیرش قرار گیرد.[۲] ابن ابى یعفور می گوید از امام صادق علیه السلام پرسیدم در باره اختلاف حدیث فرمود: چون حدیثى بشما رسید و از قرآن یا قول پیغمبر (ص) گواهى بر آن یافتید اخذش کنید و گر نه براى آورندهاش سزاوارتر است. (شما نپذیرید و بکسى که نقل میکند برگردانید).[۳]
بنابراین در حکومت عدل امام زمان هیچ کس دین اجباری نخواهند داشت و قانون «لا اکراه فی الدین» در آن عصر نیز وجود دارد اما به جهت رونمائی از چهره حقیقی اسلام و برطرف شدن غبار اتهامات از آن، تمام دلهای آماده و جانهای پاک به این آیین گرایش می یابند و تنها اقلیتی معاند باقی می مانند که توان مقابله با اسلام را نخواهند داشت.
پی نوشتها:
[۱] مائده: ۱۴.
[۲] ر.ک: آیه الله جوادی آملی، تفسیر تسنیم، ج ۱.
[۳] کافی، ج۱، ص ۶۹.
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
خداوند به انسانهای باتقوا شش وعده داده است که به دیگران نداده است:
مقدمتاً:
#تقوا ، به معنای خویشتنداری و خودنگه داری در اطاعت از دستورات الهی و دوری از گناهان است. (وِقایه: یعنی خودنگه داری، خودکنترلی، کنترل خویشتن)
انسانهای با تقوا در زندگی خود دارای امتیازاتی هستند که دیگران از آن بی نصیب هستند. خداوند به انسانهای باتقوا وعده داده است به آنها امتیازاتی عطا کند و وعده های خداوند تخلف ناپذیر هستند.
1⃣ گشایش در امور زندگی و مشکلات
راه برون رفت از مشکلات زندگی پیش پایش قرار می دهد و در زندگی اش به بن بست نخواهد خورد. نه اینکه مشکل در زندگی اش نباشد. مشکلات این دنیا برای همه هست اما امتیاز این دسته از انسانها این است که در مشکلات به بن بست نخواهند خورد. بی شک راه حل و راه خروج از مشکلات زندگی فراروی آنها قرار خواهد گرفت: (وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا ) طلاق/2 یا در آیه ای دیگر (وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مِنْ أَمْرِهِ يُسْرًا) طلاق/4
2⃣ رزق و روزی بی حساب
رزق و روزی فقط رزق و روزی مادی منظور نیست. بلکه رزق و روزی مادی و معنوی هر دو را شامل می شود. توفیقات انجام کار خیر، رزق و روزی مادی که ظاهر آیه است آن هم از جایی که گمانش را نمی برد به او خواهد رسید: (وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ ) طلاق/3
3⃣ خدا عهده دار امور زندگی اوست
پس هر کس که به وظیفه بندگی اش عمل نماید و در کارهایش رضای الهی را ملاک قرار دهد و نتیجه کارهایش را به خدا واگذار نماید جای هیچ نگرانی، غم و غصه از آینده اش ندارد چون خدا خودش عهده دار امور زندگی چنین بنده اش قرار گرفته است: وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ ۚ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا) طلاق/3
4⃣ آمرزش گناهان و خطاها
ثمره دیگر رویکرد خدامحورانه زندگی انسانهای باتقوا، آمرزش الهی است. از اعمالی که از سر غفلت یا جهالت مرتکب شده اند: (وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يُكَفِّرْ عَنْهُ سَيِّئَاتِهِ) طلاق/5 یا در آیه ای دیگر: (یا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَتَّقُوا اللَّهَ ... َيُكَفِّر عَنكُم سَيِّئَاتِكُم وَيَغفِر لَكُم) انفال/29
5⃣ پاداش عظیم
انسان باتقوا و مطیع امر خدا، چون رضای خدا را در زندگی ملاک و محور قرار داده است پاداشی عظیم نیز در انتظار او خواهد بود:
(وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ.... يُعْظِمْ لَهُ أَجْرًا) طلاق/ 5
6⃣ قدرت تشخیص حق از باطل (بصیرت بخشی)
گاه آدمی در تشخیص حق از باطل دچار خطا و اشتباه می شود اما انسانهای باتقوا قدرتی خداوند به آنها عطا می کند که به راحتی می توانند حد و مرز حق و باطل را تشخیص دهند:
(یا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا وَيُكَفِّر عَنكُم سَيِّئَاتِكُم وَيَغفِر لَكُم) انفال/29
┄┅┅❅❁❅┅┅┄
💠بخـوان دعـای فـرج را دعـا اثـر دارد•••
💠دعا کبوتر عشق است وبال وپر دارد•••
💠بخوان دعای فرج را که یوسف زهرا•••
💠از پس پرده ی غیبت به ما نظر دارد•••
🌟بسماللهالرحمنالرحیم🌟
اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ؛
اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم ، فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ؛
يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛
يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل؛
يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرين ؛
💠و برای سلامتی 🌺حجة ابن الحسن أرواحنا له الفدا🌺
اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ سَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا ؛☘
🌸اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
🔸🔸یادمان باشد اگر حال خوشی یافتیم•••
🔸🔸جز برای فرج یار دعايی نکنيم•••
🌹ألـلَّـھُـمَــ ؏َـجِّـلْ لِوَلـیِـڪْ ألْـفَـرَج🌹
یک روزنامه مصری نوشته بود ....
آیا ميدانيد ؟
🇸🇦سعودی: اگر بیش از دوملیون حاجی وارد خاکشان شود اعلام نارضایتی میکند.
🇮🇶 عراق : اگر کمتر از بیست ملیون زائر داشته باشند ناراحت می شود.
🇸🇦 سعودی : برای تنظیم امور دو ملیون حاجی وزارت تشکیل ميده.
🇮🇶 عراق : کوچکترین موکب چایی اونها ( چای ابو علی منظور چایی امام حسین) امور 8 ملیون زائر رو میچرخونه.
🇸🇦 سعودی: در مقابل خدماتی که ارائه ميده دلار ميگيره .
🇮🇶عراق: تمام خدمات کاملا رایگان است.
🇸🇦سعودی: حج برای آنها موسم بهره وری اقتصادی.
🇮🇶 عراقی: زیارت را موسم بخشش وعطا ميدونه.
🇸🇦 سعودی: تعداد دوميليون حاجی باعث ایجاد ترافیك و مسدود شدن راهها در کشورميشه.
🇮🇶عراق : تعداد دو ملیون رقم طبیعی در کوچکترین خیابان در کربلاست.
🇸🇦عربستان سعودی:شاهزاده ها وامرای آنها با لیموزین طواف میکنند.
🇮🇶عراق : روسا وملت پابرهنه بسوی امام حسین روانه میگردند.
🇸🇦سعودی: علاوه بر هزینه هنگفتی که ميگيره از حجاج منت هم بر سرشون ميذاره.
🇮🇶عراق: از زائران بابت هر گونه کوتاهی وقصور ناخواسته عذر خواهی میکنه.
🇸🇦 سعودی: ورود ده هزار حاجی به یک خیابان باعث ایجاد خفگی و مرگ مردم شد .
یاحسین علیه السلام
یاابوالفضل علیه السلام
#اللهمعجللولیکالفرج 🌸
🔴 اوج فراوانی برکات و نزولات آسمانی در دنیای ظهور...
🌕 پیامبر صلی الله علیه و آله:
«امت من در زمان مهدی علیهالسلام، چنان غرق در نعمت میشوند که چنین نعمتی هرگز پیش از آن سابقه نداشته است. آسمان پی در پی برکات خود را برای آنان فرو میریزد و زمین آنچه را که دارد، بیرون میدهد.
🌕 «مهدی علیهالسلام از میان امت من برخاسته شود... همه امت من در زمان ظهور او چنان مرفه الحال زندگی کنند که قبل از وی هیچ نیکوکار و بدکاری بدان نعمت نرسیده باشند. آسمان باران رحمت خود را بر آنان میبارد و زمین از روییدنیهای خود چیزی فرو نمیگذارد.»
🌕 «... رودخانه ها پر از آب میشود و چشمه سارها به جوشش آمده، لب ریز میگردد و زمین چند برابر محصول میدهد»
📗بحارالأنوار، ج ۵۱، ص ۸۳
📗الوافي، ج ۲، ص ۴۷۰
📗الإختصاص، ج ۱، ص ۲۰۸
🔺 🔺🔺یه فیلم بسیار مهم راجع به نظر
* استاد شهید مطهری *
رحمه الله درباره زبان عربی🔺🔺🔺
🌸اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن
📖 اللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
📖اللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن
📖اللّهُمَّ ارْحَمْنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اخْذُلِ الْکُفّارَ وَالْمُنافِقینَ بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ اشْفِ مَرضانا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْحَم مَوْتانا بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوفیقَ الطّاعَةَ بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا حَجَّ بَیتِکَ الْحَرامَ بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ تَقَبَّل صَلاتَنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ تَقَبَّل تِلاوَتَنا بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ اسْتَجِب دُعاءَنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُصَلّینِ بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُتَّقینِ بِالْقُرآن
تقویم نجومی اسلامی.
✴️ جمعه 👈 14 مهر / میزان 1402
👈20 ربیع الاول 1445 👈6 اکتبر 2023
🏛مناسبت های اسلامی و دینی.
🔵امور دینی و اسلامی.
❇️امروز روز مبارک و خوبی برای امور زیر است:
✅خواستگاری عقد و ازدواج.
✅نقل و انتقال و جابجایی.
✅شروع به کسب و کار.
✅آغاز چله نشینی و ریاضت و رژیم های معنوی.
✅مسافرت.
✅آغاز بنایی و خشت بنا نهادن.
✅درختکاری خصوصا انگور.
✅و دیدار با مسولین خوب است.
👶برای زایمان مناسب و نوزاد فاضل و دانشمند و حاکم شود.
🚖سفر: مسافرت خوب و سودمند و پرخیر و برکت خواهد بود. ان شاءالله.
👩❤️👨مباشرت امروز:
فرزند مباشرت هنگام فضیلت نماز عصر دانشمندی مشهور و شهرتش آفاق را در نوردد.
🔭 احکام و اختیارات نجومی.
🌓امروز قمر در برج سرطان و برای امور زیر مناسب است:
✳️امور زراعی و کشاورزی.
✳️کندن چاه و آبراه.
✳️بذر افشانی و کاشت.
✳️غرس اشجار درختکاری.
✳️و استحمام نیک است.
🔵نگارش ادعیه و حرز و نماز و بستن حرز خوب است.
💑مباشرت امشب:
شب شنبه دلیل خاصی وارد نشده است.
💇💇♂ اصلاح سر و صورت:
طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت)، باعث ایمنی از بلا می شود.
💉حجامت.
خون دادن فصد و زالو انداختن...
#خون_دادن یا حجامت ، باعث صحت بدن می شود.
✂️ ناخن گرفتن.
جمعه برای #گرفتن_ناخن، روز بسیار خوبیست و مستحب نیز هست. روزی را زیاد ، فقر را برطرف ، عمر را زیاد و سلامتی آورد.
👕👚 دوخت و دوز.
جمعه برای بریدن و دوختن، #لباس_نو روز بسیار مبارکیست و باعث برکت در زندگی و طول عمر میشود...
✴️️ وقت استخاره.
در روز جمعه از اذان صبح تا طلوع آفتاب و بعد از زوال ظهر تا ساعت ۱۶ عصر خوب است.
😴 تعبیر خواب...
خواب و رویایی که امشب. (شبِ شنبه) دیده شود تعبیرش در ایه ی 21 سوره مبارکه "انبیاء" علیهم السلام است.
ان اتخذوا آلهه من الارض هم ینشرون..
و از مفهوم و معنای آن استفاده می شود که اگر کسی با خواب بیننده کدورت و مشکلی داشت برطرف می شود و چیزی همانند آن قیاس گردد...
کتاب تقویم همسران صفحه 115
@taghvimehamsaran
❇️️ ذکر روز جمعه.
اللّهم صلّ علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم ۱۰۰ مرتبه
✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۲۵۶ مرتبه #یانور موجب عزیز شدن در چشم خلایق میگردد .
💠 ️روز جمعه طبق روایات متعلق است به #حجة_ابن_الحسن_عسکری_عج . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد
🌸زندگیتون مهدوی 🌸
📚 منابع مطالب.
تقویم همسران
نوشته حبیب الله تقیان
انتشارات حسنین علیهما السلام
قم:
من نیز مسلمان شدم طفیل بن عمرو که شاعر شیرینِ زبان خردمندی بود و در میان قبیله خود، نفوذ کلمه داشت، زمانی وارد مکه گردید.اسلام آوردن مردی مانند طفیل، برای قریش بسیار گران بود، از همین رو سران قریش و بازیگران صحنه سیاست، گرد او را گرفتند و گفتند: این مردی که کنار کعبه نماز میگزارد، با آوردن آیین جدید، اتحاد ما را بر هم زده و با سحر بیان خود سنگ تفرقه میان ما افکنده است! میترسیم میان قبیله شما نیز دو دستگی بیفکند.چه بهتر که با وی سخن نگویی!طفیل میگوید: سخنان آنها چنان مرا بیمناک کرد که از ترس تأثیر سحر بیان او تصمیم گرفتم با او سخن نگویم و سخن او را هم نشنوم.و برای جلوگیری از نفوذ سحر او هنگام طواف، پنبه در گوشهای خود کردم تا مبادا زمزمه قرآن و نماز او به گوش من برسد.بامدادان در حالی که پنبه داخل گوشهای خود نموده بودم وارد مسجد شدم و هیچ مایل نبودم سخنی از او بشنوم.نمیدانم چطور شد که یکباره کلام بسیار شیرین و زیبایی به گوشم رسید و بیش از حد، احساس لذت نمودم.با خود گفتم مادر در سوگت نشیند! تو که یک مردی سخنپرداز و خردمندی، چه مانع دارد سخن این مرد را بشنوی تا هر گاه نیک باشد بپذیری و اگر زشت باشد آن را رد کنی! پس برای اینکه آشکارا با آن حضرت تماس نگیرم مقداری صبر کردم تا پیامبر راه خانه خود را پیش گرفت و وارد خانه شد.من نیز اجازه خواسته، وارد شدم و ماجرای خود را از آغاز تا پایان بازگو کردم و گفتم قریش درباره شما چنین میگویند و من در آغاز تصمیم نداشتم با شما ملاقات کنم ولی تلاوت قرآن شما مرا به سویتان جلب کرد.اکنون میخواهم حقیقت آیین خود را برای من تشریح کنی و اندکی قرآن برای من بخوانی! رسول خدا(صلی الله علیه وآله) آیین خود را بر او عرضه داشت و مقداری قرآن خواند.طفیل میگوید: به خدا سوگند کلامی زیباتر از آن نشنیده و آیین معتدلتر از آن ندیده بودم.به حضرتش عرض کردم: من در میان قبیله خود فردی سرشناس و با نفوذی هستم و برای نشر آیین شما فعالیت میکنم.ابن هشام گوید: طفیل تا روز حادثه خیبر میان قبیله خود بود به نشر آیین اسلام اشتغال داشت و در همان حادثه با هفتاد، هشتاد خانواده مسلمان به پیامبر(صلی الله علیه وآله) پیوست و در اسلام خود همچنان پایدار بود تا اینکه پس از درگذشت پیامبر به عصر خلفا در جنگ یمامه شربت شهادت نوشید. داستان سوّم : انّاله لحافظون یحیی بن اکثم میگوید: مأمون پیش از آنکه زمام خلافت را به دست بگیرد انجمن مناظره و مباحثه داشت.روزی یک یهودی زیباروی، خوشبو و نیکوجامه وارد مجلس مناظره شد و شروع به سخن کرد و به شیوایی سخن گفت.چون مجلس پایان یافت و جمعیت فروکش کرد مأمون او را طلبید و گفت: اسلام را اختیار کن و مسلمان شو تا درباره تو چنین و چنان کنم.او گفت: دین من، دین پدران من است، بر من تحمیل مکن که آن را رها کنم.این ماجرا گذشت تا سال بعد که مسلمان شدهبود.پس شروع به سخن کرد و به صورت نیکو در فقه سخن گفت.پس از پایان مجلس، مأمون او را خواست و به او گفت: مگر تو همان رفیق ما نیستی که یک سال پیش آمدی و اسلام را بر تو عرضه کردیم و نپذیرفتی؟ گفت: آری لیکن من مردی خوشخط میباشم، چون از اینجا رفتم سه نسخه را از تورات نوشتم و در مطالب آن کم و زیاد کردم.سپس به بازار بردم و در معرض فروش گذاشتم و از من خریداری شد.پس سه نسخه انجیل نوشتم و هنگام نوشتن از آن کم کردم و از پیش خود نیز افزودم.آنگاه آن سه نسخه انجیل هم از من خریداری شد.سپس به سوی قرآن آمدم و سه نسخه از قرآن نوشتم و از آن کاستم و بر آن افزودم.آنگاه آن را نزد فروشندگان کتاب عرضه داشتم ولی آنان هر یک از قرآنها را که باز میکردند تا در آن نظر اندازند، همان جاهای کم و زیاد شده نمایان میشد و آنان آن قرآنهای ساختگی را به سوی من پرتاب کردند.من از این رخداد یقین کردم که قرآن کتابی محفوظ است و در معرض دستبرد نیست و از همین رو اسلام آوردم.او میگوید: من در سفر حج سفیان بن عیینه را دیدم و داستان فوق را برای او نقل کردم.او گفت: مصداق این مطلب در قرآن کریم است! گفتم: کجای قرآن؟ گفت: آنجا که در باره تورات و انجیل میفرماید:«بِما اسْتُحْفِظوا مِنْ کِتابِ اللهِ وَ کانُوا عَلَیْهِ الشُّهَداءَ.»که به تصریح این آیه، حفظ کتب آسمانی پیش به عهده خود یهود و نصارا گذاشته شد و در نتیجه ضایع گردید و لیکن درباره قرآن میفرماید:«اِنّا نَحْنُ نَزَّلْنا الذِّکْرَ وَ اِنّالَهُ لَحافِظُونَ.»«همانا ما قرآن را نازل کردیم و حافظ او هستیم.»که بر طبق معنای آیه، حفاظت قرآن را خداوند خود عهدهدار گردیده و از این رو مصون و محفوظ مانده است.
دو كار بسيار مهم امّ سلمه همسر رسول خدا صلوات اللّه عليه حكايت كند:در آن روزهائي كه حضرت، در بستر مرض و آن ناراحتي كه سبب فوت و شهادت حضرتش شد، به بعضي از اطرافيان خود فرمود:دوست مرا بگوئيد بيايد، عايشه شخصي را به دنبال پدرش ابوبكر فرستاد و چون او وارد شد حضرت رسول صورت خود را از او برگرداند و اظهار داشت:دوست مرا بگوئيد بيايد، پس حفصه شخصي را به دنبال پدرش عمر فرستاد و چون عمر وارد شد، نيز حضرت صورت خود را برگرداند و فرمود:دوست مرا بگوئيد بيايد، در اين هنگام فاطمه زهراء سلام اللّه عليها، شوهرش عليّ بن ابي طالب عليه السلام را به حضور پدرش فرستاد؛ چون عليّ عليه السّلام وارد شد حضرت از جاي برخواست و از ورود عليّ عليه السلام تجليل نمود و او را در بغل گرفته و به سينه خود چسبانيد.پس از آن عليّ عليه السلام اظهار داشت: پيامبر خدا صلّي اللّه عليه و آله هزار حديثِ علمي به من تعليم نمود كه از هر يك از آن ها هزار رشته ديگر باز مي شود تا جائي كه من و پيامبر عرق كرديم و عرق آن حضرت بر من و عرق من بر آن حضرت جاري گشت. .هچنين شاذان قمّي در كتاب خود آورده است:روزي پيامبر خدا صلّي اللّه عليه و آله، در جمع اصحاب خود نشسته بود كه ناگهان شخصي از طايفه بني تميم به نام مالك بن نويره به حضور ايشان وارد شد و به آن حضرت خطاب كرد و اظهار داشت: ايمان و مباني اسلام را به من تعليم فرما تا با عمل به آن رستگار گردم.حضرت رسول صلّي اللّه عليه و آله، فرمود: بايد شهادت دهي بر اين كه خدائي جز خداي يكتا نيست و او شريكي ندارد، همچنين گواهي دهي كه من محمّد رسول خدا هستم، ديگر آن كه روزي پنج مرتبه نماز بخواني و ماه رمضان را روزه بگيري و زكات و خمس اموالت را بپردازي و حجّ خانه خدا انجام دهي، ضمناً در مجموع ولايت و امامت جانشين مرا كه عليّ بن ابي طالب و يازده فرزندش مي باشند بپذيري.و احكام و دستورات اسلام را مورد عمل قرار دهي و موارد حلال و حرام را رعايت نمائي و حقّ كسي را ضايع و پايمال نكني.حضرت پس از آن كه بسياري از ديگر احكام و حقوق فردي و اجتماعي را برشمرد و تذكراتي را بيان نمود، مالك بن نويره عرضه داشت: يا رسول اللّه! من خيلي فراموش كار هستم، تقاضامندم يك مرتبه ديگر آن ها را تكرار فرما، حضرت هم قبول نمود و آنچه را فرموده بود بازگو نمود.و چون مالك بن نُوَيره خواست از محضر مبارك رسول خدا خارج شود، حضرت فرمود: هر كس بخواهد يكي از مردان بهشتي را ببيند، به اين شخص نگاه كند.ابوبكر و عمر كه در آن مجلس حضور داشتند بلند شدند و با سرعت به دنبال مالك حركت كردند؛ وقتي به او رسيدند، گفتند: رسول خدا فرمود: تو اهل بهشت هستي، اينك از تو تقاضامنديم از درگاه خداوند براي ما استغفار و طلب آمرزش نما.مالك گفت: رحمت و آمرزش خداوند شامل شما نگردد، چون رسول خدا را كه صاحب شفاعت و مقرّب الهي است رها كرده ايد و به من پناه آورده ايد.لذا ابوبكر و عمر با ناراحتي برگشتند و پيش از آن كه حرفي بزنند، حضرت تبسّمي نمود و فرمود: به راستي سخن حقّ تلخ است.
پس از شهادت على (عليه السلام ) يكى از دوستان على (عليه السلام ) بنام ضراربن ضمره به شام رفت و در جلسه اى با معاويه ملاقات كرد. معاويه كه او را مى شناخت به او گفت : مقدارى از على (عليه السلام ) بر ايمان تعريف كن .
ضمره تا اسم على (عليه السلام ) را شنيد منقلب شد و بى اختيار قطرات اشك از چشمانش سرازير گرديد و گفت :
اى معاويه از اين تقاضا بگذر و مرا معاف بدار.
معاويه اصرار كرد و گفت : از تو دست برنمى دارم تا مقدارى از فضائل على (عليه السلام ) را بر ايمان بگويى . او به مطالبى از شاءن اميرالمؤ منين على (عليه السلام ) اشاره كرد و در ميان اين مطالب در جمله اى گفت : كه بسيار بلند معنى است . او گفت :
لا يخاف الضعيف من جوره ، و لا يطمع القوى فى ميله ؛ مستضعفان و ضعيفان ترس آن نداشتند كه از ناحيه او به آنها ظلم بشود و زورمندان در رسيدن به اهداف باطل خود در او راه نداشتند(533) پسر پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم در جنگ جمل حضرت على (عليه السلام ) فرزندش محمد حنفيه را طلبيد و نيزه ى خود را به او داد و فرمود: با اين نيزه به سپاه دشمن حمله كن !
محمد حنفيه نيزه را گرفت و به دشمن حمله كرد، گروهى از سپاه دشمن جلوى او را گرفتند، لذا او نتوانست پيش روى كند، به عقب برگشت و به خدمت پدر رسيد. در اين هنگام امام حسن (عليه السلام ) نيزه را گرفت و به سوى دشمن شتافت پس از مدتى با نيزه اى خون آلود نزد پدر آمد. هنگامى كه محمد حنفيه آن شجاعت را از امام حسن (عليه السلام ) مشاهده كرد براثر احساس شكست خود؛ سرخ رو و سرافكنده شد.
حضرت على (عليه السلام ) به او فرمود:
ناراحت نباش ! او پسر پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم و تو پسر على (عليه السلام ) هستى .(534)
«ادامه مسیحیت و یهودیت تا قیامت»ادیان در عصر ظهور
گفته شد که در عصر ظهور کفار نابود نمی شوند بلکه هستند اما در اقلیتند و توان مقابله با حکومت اسلامی را نخواهند داشت. روایاتی که بر خلاف این مطلب دلالت کنند پذیرفته نیستند به دلیل دو آیه از آیات قرآن. آیه اول مورد بحث قرار گرفت و در ادامه آیه دوم تشریح می شود.
خداوند متعال می فرماید: «فَأَغْرَیْنا بَیْنَهُمُ الْعَداوَهَ وَ الْبَغْضاءَ إِلى یَوْمِ الْقِیامَهِ؛[۱] «دشمنى و کینه را تا قیامت در بین یهود و نصاری انداختیم.» این آیه به روشنی دلالت دارد که تا روز قیامت یهودیان و مسیحیان وجود دارند و با یکدیگر به ستیز و مقابله و عناد خواهند پرداخت؛ بنابراین اگر در ظاهر برخی از روایات سخن از «نابودی یهود و نصاری» به دست حکومت عدل مهدوی آمده است این کلام قابل قبول نیست زیرا بر اساس ملاکی که خود اهل بیت به ما آموزش داده اند اگر مطلبی از روایات مخالف با قرآن کریم بود نباید مورد پذیرش قرار گیرد.[۲] ابن ابى یعفور می گوید از امام صادق علیه السلام پرسیدم در باره اختلاف حدیث فرمود: چون حدیثى بشما رسید و از قرآن یا قول پیغمبر (ص) گواهى بر آن یافتید اخذش کنید و گر نه براى آورندهاش سزاوارتر است. (شما نپذیرید و بکسى که نقل میکند برگردانید).[۳]
بنابراین در حکومت عدل امام زمان هیچ کس دین اجباری نخواهند داشت و قانون «لا اکراه فی الدین» در آن عصر نیز وجود دارد اما به جهت رونمائی از چهره حقیقی اسلام و برطرف شدن غبار اتهامات از آن، تمام دلهای آماده و جانهای پاک به این آیین گرایش می یابند و تنها اقلیتی معاند باقی می مانند که توان مقابله با اسلام را نخواهند داشت.
پی نوشتها:
[۱] مائده: ۱۴.
[۲] ر.ک: آیه الله جوادی آملی، تفسیر تسنیم، ج ۱.
[۳] کافی، ج۱، ص ۶۹.
#جامعه_منتظر
💠 میخواهی در دنیا و آخرت با امام زمانت باشی؟!
🔻عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ سَهْلٍ قَالَ: كَتَبْتُ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَلِّمْنِي شَيْئاً إِذَا أَنَا قُلْتُهُ كُنْتُ مَعَكُمْ فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ قَالَ فَكَتَبَ بِخَطٍّ أَعْرِفُهُ أَكْثِرْ مِنْ تِلاَوَةِ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ وَ رَطِّبْ شَفَتَيْكَ بِالاِسْتِغْفَارِ.
اسماعيل بن سهل مىگويد:
به امام جواد سلام الله علیه نامهاى نوشتم كه دعايى به من بياموز كه چون بخوانم در دنيا و آخرت با شما باشم.
امام سلام الله علیه با خطّى كه من آن را خوب مىشناختم نوشت:
🔹 سورۀ «انّا انزلناه»(سوره قدر) را بسيار تلاوت كن، و لبهاى خود را به ذكر استغفار تَر گردان.
📚 ثواب الاعمال، ص۱۶۵
✅ از همین حالا این کار رو جزء برنامه های روزانه مون قرار بدیم قرائت سوره قدر و ذکر استغفار هدیه به
#امام_زمان
#انتظار
#جمکران