🏴 #محرم۱۴۰۵
#واحد
#شهادت_حضرت_عبدالله علیه السلام
#سبک_حالم_خوب_نیست
#بهمن_عظیمی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
تَنگه جای نفس توو سینه عمه
الان وقتِ یاریِ دینه عمه
تنها خواستهم فقط همینه عمه
باید برم به میدون - به یاری عمو جون
برای یاری دین - الان باید بِدم جون
دنیای من توو مقتل - توو بی کسی ها مونده
بین یه مُشت حرومی - تنهای تنها مونده
ای وای عمو حسینم ۴
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
روی خاکه تمام دین و دنیام
میخوام باشم نائب خاص بابام
قربونش شَم منم مث داداشام
قلبم به غم اسیره - عزت توو این مسیره
میرم تا قتلگاهش - بوی حسن بگیره
معلومه درد و غم هام - از چشمای مرطوبم
می خوام برم بمیرم - توو آغوش محبوبم
ای وای عمو حسینم ۴
⚫️ سبک: https://eitaa.com/Bipelak_ir/3834
موسسه ادبیات آیینی بی پلاک
تلگرام | ایتا | بله | سایت | اینستاگرام
.
🏴 #محرم۱۴۰۵
#واحد
#شهادت_حضرت_قاسم علیه السلام
#سبک_حالم_خوب_نیست
#بهمن_عظیمی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
جانان من! صبر و قرار قاسم!
کاش میشد که بیای کنار قاسم
توو خاک و خون چشم انتظاره قاسم
قدم بذار رو چشمام - این لحظه های آخر
دیگه کتاب عمرم - رسید به فصل آخر
توو سینۀ پُر حسرت - نفس میاد به ندرت
جوری زدن با نیزه - خوردم زمین با صورت
جانم عمو حسین جان ۴
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
از سر تا پام شکست مث آیینه
هم پهلو، هم بازو و دست و سینه
انگار بودم توو کوچه ی مدینه
به یاد یاس پرپر - شد نیزه میخِ اون در
منم زیرِ سُمِ اسب - سوختم به یاد مادر
شرم و خجالتم رو - ببین توو روی زردم
اون روضه ها رو بازم - واسهت تداعی کردم
جانم عمو حسین جان ۴
⚫️ سبک: https://eitaa.com/Bipelak_ir/3834
موسسه ادبیات آیینی بی پلاک
تلگرام | ایتا | بله | سایت | اینستاگرام
.
🏴 #محرم۱۴۰۵
#واحد
#شهادت_حضرت_علی_اصغر علیه السلام
#سبک_حالم_خوب_نیست
#بهمن_عظیمی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
آروم آروم میاد روزای حسرت
دوری از تو برام میشه مصیبت
خیلی زوده برای تو شهادت
ای مهربون مادر - شیرین زبون مادر
سعی کن یه کم بخوابی - دردت به جون مادر
تموم حاصل من - آرامش دل من
جون میدی ذره ذره - اینطور مقابل من
لای لای عزیز جونم ۴
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
فهمیدم از طرز نگات عزیزم
میخوای باشی پیش بابات عزیزم
قربون این مهر و وفات عزیزم
دلت نداره آروم - میخوای نباشی محروم
با گریه گفتی لبیک - بابا حسین مظلوم
می خوای بری به میدون - برای دادنِ جون
دعای من همیشه - همراهته علی جون
لای لای عزیز جونم ۴
⚫️ سبک: https://eitaa.com/Bipelak_ir/3834
موسسه ادبیات آیینی بی پلاک
تلگرام | ایتا | بله | سایت | اینستاگرام
.
🏴 #محرم۱۴۰۵
#زمینه
#شهادت_حضرت_قاسم علیه السلام
#هاشم_محمدی_آرا
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
ای دلاور شیر جمل
میگیرم تو رو توی بغل
حفره های تنت مثه کندوی عسل ۲
زیر سُم ستور ، تن تو شده چاک
پاتو جلو چِشَم ، می کشی روی خاک
از داغ تو عمو ، داره میشه هلاک
چه کنم برات؟ / شدی هم قد و قامت اکبر من
چه کنم برات؟ / تویی پاره قلب برادر من
چه کنم برات؟ / داری زجر می کشی مثه مادر من
ای عزیز دلم ۴
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
پُرِ زخمه دو بازوی تو
نیزه می خوره پهلوی تو
داره خون میاد از گوشه ی ابروی تو ۲
از بالای فرس ، افتادی رو زمین
تو رو می زننت ، از یسار و یمین
حالا پاشو گلم ، حال منو ببین
پاشو قاسمم / مثل نقل عروسی شده تن تو
پاشو قاسمم / کفن تو شده حالا پیرهن تو
پاشو قاسمم / دیگه سخته به خیمه ها بردن تو
ای عزیز دلم ۴
⚫️ سبک: t.me/Bipelak_ir/12429
موسسه ادبیات آیینی بی پلاک
تلگرام | ایتا | بله | سایت | اینستاگرام
.
🏴 #محرم۱۴۰۵
#شور
#مدح_حضرت_زینب سلام الله علیها
#عاشقانه_حضرت_عباس علیه السلام
#احسان_نرگسی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
سلام عالم به محضرِ / بانو علیا مخدره
زینب اسم اعظم علی / زینب ارتش یک نفره
زینبا زینب
تا همیشه قهرمان کربلا زینب
صبر تو فوق تموم انبیا زینب
به تو حتی خدا گفته مرحبا زینب
قیامه، صاحب مقامه، عالم به نامِ (زینب) ۳
فراتر، از هر چه باور، تکرار حیدر (زینب) ۳
چه شانی، داری چه صحنی، اسطوره یعنی (زینب) ۳
زینب زینب
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
کربلا تا کوفه یکسره / اسیرِ خروشِ زینبه
بعد اباالفضل توو کربلا / علم روی دوش زینبه
سروره زینب
ذوالفقارِ در نیام حیدره زینب
خطبه هاش یعنی که فوق بشره زینب
یه تنه برا خودش یه لشگره زینب
قیامت، کوه صلابت، راویِ نهضت (زینب) ۳
خلاصه، دشمن شناسه، اوج حماسه (زینب) ۳
اصیله، جانم عقلیه، دشمن ذلیلِ (زینب) ۳
زينب زينب
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
کوه استوار کربلا / کیه به جز عباسِ علی
ذوالفقار دست حیدره / عجب منصب بی مثلی
ساقیا ساقی
ای علمدار حرم قبله ی عشاقی
تو با دستات تا ابد ستون آفاقی
همه فانیَن ولی تو همچنان باقی
علمدار، ای مرد پيکار، مشتاق دیدار (عباس) ۳
دل و جان، ساقی مستان، هستم به فرمان (عباس) ۳
کفیله، عشق عقیله، ماه قبیله (عباس) ۳
.
✉️ متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهمنامه رئیسجمهوران ایران و امریکا
✏️ بسم الله الرّحمن الرّحیم
🔸ملّت پرشور و باوفای ایران
💬همانگونه که مطلع شُدید، تفاهمنامهای بین رئیسجمهوران ایران و امریکا امضا شد. در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاشهای زیادی را بهعمل آوردند و البته این رئیسجمهور امریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرمها برای این امر استفاده میکرد.
💬بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیسجمهور محترم بهعنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازهی آن را صادر نمودم. ایشان همچنین تصریح کردهاند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیادهخواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفتهشده خواهیم بود. امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود. امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّلاللهتعالیفرجهالشّریف انواع نصرتها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد.
🔻والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته
✍سید مجتبی حسینی خامنهای
🗓 ۲۸/خرداد/۱۴۰۵
📲 @rahbar_enghelab_ir
🏴 #محرم۱۴۰۵
#واحد
#شهادت_حضرت_عباس علیه السلام
#سبک_حالم_خوب_نیست
#بهمن_عظیمی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
حالم خوب نیست دارم میمیرم انگار
از رو دوشم بارِ غمت رو بردار
تنها موندم بلندشو ای علمدار
دریای تشنه کامم - سقای با مرامم
با رفتن تو حالا - تنهاترین امامم
سخته برام ببینم - با نیزه همنشینی
ای ماه در خسوفم - چرا روی زمینی
برادرم اباالفضل ۴
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
بی تو روزم مثل شبِ سیاهه
تنها من نه، یه خیمه بی پناهه
پاشو عباس! سکینه چشم به راهه
بلندشو ای حبیبم - ببین چقد غریبم
باور نداشتم هیچ وقت - غمت بشه نصیبم
خیلی برای زینب - مصیبتت عظیمه
نمیشه دست بهت زد - وضعیتت وخیمه
برادرم اباالفضل ۴
⚫️ سبک: eitaa.com/Bipelak_ir/3834
موسسه ادبیات آیینی بی پلاک
تلگرام | ایتا | بله | سایت | اینستاگرام
.
🏴 #محرم۱۴۰۵
#واحد
#شهادت_حضرت_علی_اکبر علیه السلام
#سبک_حالم_خوب_نیست
#بهمن_عظیمی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
دردای دل قدّ هفت آسمونه
تا عمر دارم داغت به دل میمونه
تیکه تیکه تنت توو خاک و خونه
امان ای دادِ بیداد - کارم به گریه افتاد
جز گریه آخه کاری - ازم که برنمیاد
این جسم خُرده خُرده - اشکامو در آوُرده
مصیبتت دلم رو - به دست غم سپرده
علی علی بُنَیَّ ۴
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
دست تقدیر به دل یه دنیا غم ریخت
وقتی دیدم تو رو یهو دلم ریخت
من موندم با دنیایی که به هم ریخت!
دنیا چه بی وفا شد - مؤذنم فدا شد
خوردم زمین کنارت - روح از تنم جدا شد
باور نداشتم هیچ وقت - این روزا رو ببینم
باید جَمِت کنم تا - روی عبا بچینم
علی علی بُنَیَّ ۴
⚫️ سبک: eitaa.com/Bipelak_ir/3834
موسسه ادبیات آیینی بی پلاک
تلگرام | ایتا | بله | سایت |
.
🏴 #محرم۱۴۰۵
#شهادت_حضرت_عبدالله علیه السلام
#حجت_الاسلام_شیخ_محسن_حنیفی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
تنت میان غباری که پا شده گم بود
عبای محترمت زیر پای مردم بود
به طور آمده ام، دیده ام که در گودال
خدای عزوجل با تو در تکلم بود
@Bipelak_ir
غدیر خم شد و دستم به سمت بالا رفت
برید دست مرا چون به دست من خُم بود
کسی بدون وضو دست زد به گیسویت
که خنجرش به گلوی "یُطَهِّرکُم" بود
@Bipelak_ir
بخند اگر که نخندی جهان فروپاشد
که نیّت من از این آمدن، تبسم بود
طواف دور سرت کردم و زمین خوردم
نبوده ام متوجه که بار چندم بود
@Bipelak_ir
گلوی من که فقط نام تو زده فریاد
بریده شد به سه شعبه، که بی ترحم بود
میان ساحل آغوش تو شدم آرام
اگرچه خون شریف تو در تلاطم بود
@Bipelak_ir
چنان به پیکر ما پایکوبی نعل است
که حرف چرخش دستاس و سنگ و گندم بود
دلم برای تو مظلوم! این چنین میسوخت
شبیه در که میان شرار هیزم بود
موسسه ادبیات آیینی بی پلاک
تلگرام | ایتا | بله | سایت | اینستاگرام
.
🏴 #محرم۱۴۰۵
#شهادت_حضرت_قاسم علیه السلام
#حجت_الاسلام_شیخ_محسن_حنیفی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
مبارک است چه خوش خون شده قبای تنت
حنا کشیده بر این گیسوی شکن شکنت
مبارک است تو را منزلی که روی نی است
چه شد که زیر سم اسبها شده وطنت
@Bipelak_ir
برای تهنیت این سنگها به صف شدهاند
یکی میان همه بوسه زد روی دهنت
مرا به نفحه ی لبخند خویش احیا کن
کنون که قاتل من گشته دست و پا زدنت
@Bipelak_ir
به قدر گفتن یک "یا حسین" لب بگشا
به خون نشسته چرا "یا حسین" و "یا حسن"ت
عبا نمانده برایم تو را بپوشانم
خدا کند که عبای حسن شود کفنت
@Bipelak_ir
تو را به سینه کشیدم بیاورم خیمه
چگونه یک تنه تشییع میشود بدنت
بدا به حال عروسی که بعد از این همه داغ
فقط تو را بشناسد به پاره پیرهنت
موسسه ادبیات آیینی بی پلاک
تلگرام | ایتا | بله | سایت | اینستاگرام
.
🏴 #محرم۱۴۰۵
#شهادت_حضرت_علی_اصغر علیه السلام
#حجت_الاسلام_شیخ_محسن_حنیفی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Bipelak_ir
"القطره" قطرهای ست به بحر خصائلش
باشد "بِحار" تشنه ی ذکر فضائلش
طفلی که بود حاجِب درگاه او امام
طفلی که بوده عرش خداوند حاملش
@Bipelak_ir
حبل المتین نشانه بند قماط اوست
خوشبخت سالکی که بر آن بند شد دلش
حاجت رواست هر که به گهواره شد دخیل
حاجت رواست هر که بیان کرد مشکلش
@Bipelak_ir
آن خطبهای که وقت تلظی بیان نمود
یک "خطبه تُطُنجیه"* بوده است داخلش
بین قنوت دست پدر گشته شرمگین
باید دعا کند برسد مرگ عاجلش
@Bipelak_ir
رو زد پدر برای لب او به شمرها
شاهی که بود کوثر و تسنیم، سائلش
از نور نحرگاه شریفش عجیب نیست
زانو زده است تیر سه شعبه مقابلش
@Bipelak_ir
او "جامعه کبیره" اهل خیام بود
این خون پاک بوده یکی از دلایلش
خون را تبرکاً به ملائک سپردهاند
خون را کشید پیر مغان بر شمایلش
@Bipelak_ir
آن کودکی که خانهاش آغوش اولیاست
شد نیزه گاهواره و شد خاک منزلش
* خطبه تُطُنْجیّه، عنوان خطبهای منسوب به حضرت امیرالمومنین علی (ع)
که از حیث تاریخ اندیشههای غیررسمی در میان امامیه، درخور اهمیت است.
موسسه ادبیات آیینی بی پلاک
تلگرام | ایتا | بله | سایت | اینستاگرام
.