عمری ست که او دست به دامان حسین است
سلمان علی بود و مسلمان حسین است
افلاک همه گوش به فرمان ابالفضل
اما خود او گوش به فرمان حسین است
یک قطره هم از نهر فرات آب ننوشد
عباس فقط تشنه ی باران حسین است
عباس صدای نفس زينب کبری ست
عباس همه هستی و جانان حسین است
هر کس که سر سفره ی عباس نشسته ست
در اصل گدایی است که مهمان حسین است
مشک و علم و چشم و دو دستش ...همه را داد
او دار و ندارش همه قربان حسین است
#احسان_نرگسی
دوباره روز ادب ،روز اشک ، تاسوعاست
بیا امام زمانم که روضه ی سقاست
اگر بناست بیایی تو روزش امروزست
بیا که روضة العباس باز هم برپاست
شنیده ام که به چشمت کشیدی اسمش را
بیا که نامه ی من هم به نام این آقاست
خزانه ی کرم تو به دست عباس است
و حاجت همه دست امیر مه سیماست
بیا به روضه ی دست بریده که در حشر
به دست فاطمه اسباب بر شفاعت ماست
فقط شما نشدی بی قرار این روضه
که بی قرار تر از تو دل خود زهراست
رسید علقمه و گفت مادرت به فدات
چرا تنت همه جا پخش در دل صحراست
بلند شو که هنوز هم نام تو عباس
امید خیمه ی بی تاب سیدالشهداست
بلند مرتبه سقای من ز جا برخیز
که سوت و هلهله بین سپاهشان برپاست
ز کینه ی پدرت قطعه قطعه ات کردند
به روی فرق سر تو نشانه ی مولاست
سه شعبه را ز نگاهت نمی کشم بیرون
جدا نمودن چشم از سه شعبه واویلاست
عبا نمانده که جمعت کنند از این وسعت
عبا که دیده ای تو سهم اکبر لیلاست
زره به خورد تنت رفته تا بدانجا که
ز هر طرف که نظر کردم استخوان پیداست
ز گفتگوی سنان پیش شمر معلوم است
برای غارت جسم تو بینشان دعواست
تو می روی و پس از تو حسین هم....عباس
طناب بعد شما سهم زینب کبراست
زنی نرفته اسارت ز خانواده ی ما
بگو چگونه تصور کنم که اوج بلاست
خدا کند که سر تو جلو جلو برود
که چشمشان به تو افتد ....که شام بی پرواست
یکی نبود بگوید به کوچه و بازار
به اینکه تو نظرت هست دختر زهراست
#رضا_تاجیک
شب عزای عظیم است؛ باز عاشوراست
تمام دلهره ی ما سلامتی شماست
برایتان صدقه می دهم من از امشب
دوباره آنچه نشسته به لب نوای دعاست
خدا کند که شبی بین روضه ات باشم
بگو به من که بیا دعوتی ...حرم اینجاست
شنیده ام که نگاه تو غرق خون شده است
که غصه های دل تو ز روضه ی فرداست
اگر که روضه بخوانی به پات می میرم
اگر که روضه بخوانی نگاه ما دریاست
چگونه اشک نریزم به پای نام حسین
که آتشی به دل کربلایی ات برپاست
چگونه اشک نریزم که شاه عطشان است
چگونه اشک نریزم امام ما تنهاست
چقدر فاصله با قتلگاه نزدیک است
چقدر روضه ی مکشوفه بر لب زهراست
به روی سینه نشست و دگر نمی گویم
کشید خنجر کند و ....نه !!! روضه اش فرداست
#رضا_تاجیک
عزا گرفته ام آقا عزا برای حسین
بیا به شام غریبان روضه های حسین
بیا که روضه ی امشب فقط به پای شماست
بیا که سر بگذارم فقط به پای حسین
بگو در این دهه آقا چرا نمردم من
چرا که عهد نمودم شوم فدای حسین
بیا که با تو بسوزم به روضه ی امشب
برای حضرت زینب و یا برای حسین
کدام روضه نگاه تو زخم کرده بگو
کدام روضه ی جانسوز کربلای حسین
بخوان ز روضه ی آتش ز آتش دامن
که بد زبانه کشیده به خیمه های حسین
شنیده ام که تمام حسین غارت شد
فقط نه خاتم آقا که آن عبای حسین ....
بخوان برای گلوی بریده ی امروز
بخوان برای سر از بدن جدای حسین
سری به نیزه بلند است در برابر زینب
سر شریف بریده من القفای حسین
#رضا_تاجیک