eitaa logo
بنیاد فرهنگی امامت
2.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
265 ویدیو
68 فایل
کانال اطلاع رسانی موسسه فرهنگی هنری امامت اهل بیت علیهم السلام. فعالیت های آموزشی پژوهشی فرهنگی در حوزه امامت https://zil.ink/emamat.ir ارتباط با ادمین @seyedsajjadmarashi
مشاهده در ایتا
دانلود
سلسله دروس امامت آیت الله میلانی - ج 4.pdf
186.9K
حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی ✅ جلسه ۴ 📍مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
25.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واحد تحقیق و احیاء تراث بنیاد فرهنگی امامت بیش از ده سال پیشینۀ فعالیت دارد. این واحد را باید در سه دورۀ زمانی معرفی کرد. : تأسیس و شروع فعالیت : دورۀ میانی : دوره جدید برای آشنایی با این دوره ها شما را به دیدن این کلیپ دعوت می کنیم لینک کلیپ در بنیاد فرهنگی امامت👇🏻 https://aparat.com/v/7Ve3g 🆔@bonyad_emamat
💎به مناسبت 24 رجب ‌سالروز‌فتح‌خیبر‌به‌دست امیرالمومنین علی علیه السلام💎 حدیث رایت توسط هفده صحابی از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل شده و بزرگان زیادی از اهل سنت از جمله و آن را نقل کرده اند{1} كه رسول خدا صلي الله عليه وآله در جنگ خیبر فرمودند فردا رايت و پرچم را به دست کسی می سپارم که فتح و پیروزی به دست او صورت می پذیرد؛ او خدا و رسول را دوست دارد و خدا و رسول هم او را دوست دارند. این حدیث در زمره مهمترین و بهترین فضائل و مناقب امیرالمومنین علیه السلام است که حتی افرادی مانند تصریح کرده که حدیث رایت از فضائل امیرالمومنین علیه السلام می باشد{2} این فضیلت آنقدر از جایگاه بالایی برخوردار است که افرادی مثل عمر بن خطاب و سعد بن ابی وقاص آرزو داشتند که این فضیلت برای آنها بود{3} {1} صحیح بخاری 4 / 60؛ صحيح مسلم 4/ 1872 {2} منهاج السنة 5 / 44 {3}صحیح مسلم 7 / 121؛ تاریخ الخلفاء، سیوطی ، ۱۹۰؛ صحیح مسلم 7 / 120 🆔@bonyad_emamat
26.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه ۸ ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
📝 عنوان مقاله: جُستاری در آسیب شناسی چالش های آغاز امامت امام کاظم علیه السلام 📚 نوع مقاله : مقاله پژوهشی 🖋 نویسندگان: سید محمدکاظم طباطبایی علیرضا بهرامی آغاز امامت امام کاظم علیه السلام همزمان با فراگیری چالش جانشینی در اذهان شیعیان امام صادق علیه السلام بود. مطالعه روایات معصومین نشان می دهد طراحی ویژه اهل بیت علیهم السلام به گونه ای صورت گرفته که در زمان بروز چالش، اصول شناخت امام در اختیار مردم باشد. نص، علم و ودائع امامت از جمله ابزارهای رفع حیرت است. باور عمومی جامعه بر خود معرفیِ امام، استوار است، در حالی که تعالیم اهل بیت به همراه خواص اصحاب، تأثیر گذاران اصلی صحنه به شمار می روند. این مقاله جُستاری در آسیب شناسی این چالش است. 🌐 برای دریافت مقاله وارد سایت فصلنامه امامت پژوهی شوید👇🏻 http://jep.emamat.ir/article_59969.html 🆔 @bonyad_emamat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه ۱۴ ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
◀️ متن بیانات معظم له: بسم الله الرحمن الرحیم این ابوابی را که نقل می‌کنیم از کتاب کافی و روایات آن یک دلالتی مجموع این روایات دارد که من حیث المجموع دلالت دارند بر اینکه هر کسی به هر مقام معنوی بلندی بخواهد برسد باید از طریق عبادت و عبودیت برسد. یعنی راه ترقی در مراحل معنوی منحصر است در عبودیت. همه آن ها که به هرجایی رسیدند، از انبیا و مرسلین و بزرگان هر امتی از امم سابقه و در اسلام هرکسی به هر مقامی رسیده و قربی عند الله تعالی، از طریق عبودیت بوده است. این محصّل همه روایات است بابی را عنوان کردند که عبادتی که انجام می‌دهید بر آن مداومت داشته باشید بَابُ اسْتِوَاءِ الْعَمَلِ وَ الْمُدَاوَمَةِ عَلَيْهِ عمل عبادی انسان با ترتیب باشد، نه اینکه یک روز زیاد و روزی کم باشد.در عبادتی که انجام می‌دهد مداومت داشته باشد عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ: أَحَبُّ اَلْأَعْمَالِ إِلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَا دَاوَمَ عَلَيْهِ اَلْعَبْدُ وَ إِنْ قَلَّ { الکافي , جلد۲ , صفحه۸۲} بهترین اعمال نزد خداوند متعال آن عملی است که عبد بر آن مداومت داشته باشد ولو قلیل باشد. روایت بعدی عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَا مِنْ شَيْءٍ أَحَبَّ إِلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ عَمَلٍ يُدَاوَمُ عَلَيْهِ وَ إِنْ قَلَّ { الکافي , جلد۲ , صفحه۸۲} آن عمل کمیتش زیاد نباشد ولی دوام داشته باشد. حال چه تاثیری دارد این مداومت بر عمل عبادی؟!که انسان این عمل عبادی برای او سنت باشد و سیره حسنه مستمری باشد؟ روایت از امام صادق علیه السلام است كَانَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ يَقُولُ: إِنِّي لَأُحِبُّ أَنْ أُدَاوِمَ عَلَى اَلْعَمَلِ وَ إِنْ قَلَّ { الکافي , جلد۲ , صفحه۸۲} باز امام باقر علیه السلام نقل می‌کنند كَانَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ يَقُولُ: إِنِّي لَأُحِبُّ أَنْ أَقْدَمَ عَلَى رَبِّي وَ عَمَلِي مُسْتَوٍ { الکافي , جلد۲ , صفحه۸۳ } من دوست دارم وقتی روز قیامت بر خداوند متعال وارد می شوم عمل من مرتب و استمرار داشته باشد. قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : إِيَّاكَ أَنْ تَفْرِضَ عَلَى نَفْسِكَ فَرِيضَةً فَتُفَارِقَهَا اِثْنَيْ عَشَرَ هِلاَلاً { الکافي , جلد۲ , صفحه۸۳ } این ها باید نکته داشته باشد یعنی شارحین حدیث بیان کنند که حکمت این روایات چیست که امام می‌فرمایند مبادا بر خودت عبادتی را عادت داده باشی و تا یکسال نشده باشد رها کنی حال چه خصوصیتی دارد این عمل عبادی که باید تا یکسال حداقل ادامه داشته باشد؟! قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : إِذَا كَانَ اَلرَّجُلُ عَلَى عَمَلٍ فَلْيَدُمْ عَلَيْهِ سَنَةً ثُمَّ يَتَحَوَّلُ عَنْهُ إِنْ شَاءَ إِلَى غَيْرِهِ وَ ذَلِكَ أَنَّ لَيْلَةَ اَلْقَدْرِ يَكُونُ فِيهَا فِي عَامِهِ ذَلِكَ مَا شَاءَ اَللَّهُ أَنْ يَكُونَ { الکافي ج۲ ص۸۲} تا یکسال دوام داشته باشد این عمل. اگر بخواهد از این عمل دست بردارد و به عملی دیگر بپردازد تا یکسال این کار را نکند و قطعا این یکی از اعمال او در شب قدر خواهد بود و برای او نوشته خواهد شد این عمل که یکسال بر او گذشته است. مثلا فرض کنید کسی بنا گذاشته هر ده روز یک ختم قرآن بخواند یا بنا گذاشته هر روز یک مرتبه سوره یس بخواند اما این را ادامه دهد و تا یکسال ادامه دهد هرچند عملی قلیل است. اگر بخواهد از این کار به عبادت دیگری منتقل شود صبر کند سال بگذرد و بعد منتقل شود این فرمایشات از ائمه علیهم السلام قطعا حکمت دارد؛ گاهی این حکمت ها بیان شده و گاهی بیان نشده است. اما فرمایشات اهل بیت علیهم السلام دارای حکمت است 🆔@bonyad_emamat
مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت موسی بن جعفر علیهما السلام با حضور حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی ، اساتید و امامت پژوهان در بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد لينك خبر در سايت👇🏻 https://b2n.ir/f37997 🆔@bonyad_emamat
به مناسبت ۲۶ رجب، سالروز وفات حضرت ابوطالب علیه السلام، پدر بزرگوار امیرالمومنین سلام الله علیه ◀️ شرح قصیده لامیه حضرت ابوطالب علیه السلام از مرحوم علامه سردار کابلی 📚 نوع مقاله : مقاله پژوهشی 🖋 نویسنده: باقر قربانی زرین 🌐 برای دریافت مقاله وارد سایت فصلنامه امامت پژوهی شوید👇🏻 http://jep.emamat.ir/article_59928.html 🆔@bonyad_emamat
🛑سلسله دروس امامت حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی قابل توجه امامت پژوهان محترم با عنایات حضرت ولی الله الأعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ سلسله دروس امامت حضرت آیة الله سید علی حسینی میلانی دامت برکاته برگزار می‌شود. عنوان درس: ریشه های اختلاف در امامت زمان: از دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ دوشنبه ها؛ بعد از نماز مغرب و عشاء مکان: قم، بلوار سمیه، خیابان شهیدین، پلاک ۵۲، بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
💎دیدار مسئولین و دانشجویان ممتاز رشته الهیات دانشگاه امام صادق علیه السلام تهران با حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی دامت برکاته 📌 جهت اطلاع از اخبار تفصیلی کلیک نمائید👇 https://b2n.ir/u71824 🆔@bonyad_emamat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی در دیدار با مسئولین و دانشجویان ممتاز رشته الهیات دانشگاه امام صادق علیه السلام تهران 🆔@bonyad_emamat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 15 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
✳️ متن بیانات معظم له: بسم الله الرحمن الرحیم یکی از ابواب که مرحوم شیخ کلینی دارند باب النیة است برای نیت بابی منعقد کردند. نیت یعنی قصد ؛انسان کاری که انجام میدهد قصدش چیست؟ انسان عاقل کاری انجام میدهد با قصد انجام میدهد، مگر اینکه خواب باشد و در حالت غفلت، واگرنه وقتی انسان در حال آگاهی است و کاری میکند، قصدی دارد در عبادات نیت شرط است وقتی کار عبادی انجام میدهد باید نیت داشته باشد. نیت یعنی خالصا لوجه الله انجام بدهد. دو چیز عبادت را خراب میکند: اول ریا، که در عبادتش ریا داشته باشد یعنی کسی ببیند خوشش بیاید و عبادت کند تا مردم از او تعریف کنند. این عبادت را نابود می کند. دوم عُجب است و ما خیلی مبتلا به عجب می‌شویم که کاری خوب انجام میدهیم بعد نسبت به آن حالت عجب پیدا میکنیم که فلان کار را انجام دادیم و خیلی خطرناک است که مبتلا ‌شویم. لذا باید عمل خالصا لوجه الله انجام بده و خالص از ریا و عجب باشد. اگر اخلاص در عبادت نداشته باشیم عمل فایده ندارد و غیر از ریا و عجب اساسا رکن عبادت، نیت است که اخلاص در عمل است لذا از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت داریم که نِيَّةُ اَلْمُؤْمِنِ خَيْرٌ مِنْ عَمَلِهِ وَ نِيَّةُ اَلْكَافِرِ شَرٌّ مِنْ عَمَلِهِ وَ كُلُّ عَامِلٍ يَعْمَلُ عَلَى نِيَّتِهِ { الکافي ج۲ ص۸۴ } هرکسی عملی انجام میدهد با قصدی انجام میدهد اگر مومن باشد نیة المومن خیر من عمله و بالعکس اگر کافر یا منافق باشد شر من عمله. در معنای این روایت اقوال مختلفی ذکر کردند. کلمه خیر دو جور استعمال می شود: یک استعمال به معنای مصدری است که بمعنی نیت مومن خیری است از عمل او یعنی عملش که خیر است نیت او هم خیر است یک وقت خیر را معنای افضل التفضیل معنا می کنند؛ یعنی نیت او از عملش بهتر است. لذا در معنای این روایت اختلاف شده که من عمله یعنی چه؟من تبعیضیه است یا بیانیه؟ اجمالا این حدیث می خواهد بگوید نیت اساس عبادت و هر کاری است و اعمال دایر مدار نیت است لذا از امام علیه السلام داریم که لاَ عَمَلَ إِلاَّ بِنِيَّةٍ { الکافي , جلد۱ , صفحه۷۰} روایت دیگری از امام صادق علیه‌السلام إِنَّ اَلْعَبْدَ اَلْمُؤْمِنَ اَلْفَقِيرَ لَيَقُولُ يَا رَبِّ اُرْزُقْنِي حَتَّى أَفْعَلَ كَذَا وَ كَذَا مِنَ اَلْبِرِّ وَ وُجُوهِ اَلْخَيْرِ فَإِذَا عَلِمَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ ذَلِكَ مِنْهُ بِصِدْقِ نِيَّةٍ كَتَبَ اَللَّهُ لَهُ مِنَ اَلْأَجْرِ مِثْلَ مَا يَكْتُبُ لَهُ لَوْ عَمِلَهُ إِنَّ اَللَّهَ وَاسِعٌ كَرِيمٌ {الکافي , جلد۲ , صفحه۸۵} کسی میبیند وضع مالی مساعدی ندارد اما میگوید خدایا به من ثروتی بده تا فلان کار خیر را انجام دهم مثلا وجوه خیری انجام بدهم حضرت می‌فرمایند خداوند متعال به دل او نگاه میکند اگر حقیقتا اینطور باشد و صادق است خداوند متعال تمام اعمال خیری که میخواست انجام بدهد، ثواب همه آن اعمال را برای او می نویسد. انگار همه آن را انجام داده است. این معنایش این است که اعمال و اجر و ثواب ها دایر مدار نیت هاست. کسی که صادق باشد در نیتش خداوند متعال با او همان را رفتار میکند. ابوبصیر از امام صادق علیه‌السلام می پرسد برای من بیان کنید که عبادت حدش چیست؟ یعنی چگونه می شود عبادت را به جای آورد ؟ چگونه می شود انسان عابد باشد و عمل او عبادت شمرده شود؟ حضرت فرمودند حُسْنُ اَلنِّيَّةِ بِالطَّاعَةِ { الکافي ج۲ ص۸۳} نگاه می کنند به نیتش که اگر درست است خداوند متعال او را عابد حساب می کند قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ :إِنَّمَا خُلِّدَ أَهْلُ اَلنَّارِ فِي اَلنَّارِ لِأَنَّ نِيَّاتِهِمْ كَانَتْ فِي اَلدُّنْيَا أَنْ لَوْ خُلِّدُوا فِيهَا أَنْ يَعْصُوا اَللَّهَ أَبَداً وَ إِنَّمَا خُلِّدَ أَهْلُ اَلْجَنَّةِ فِي اَلْجَنَّةِ لِأَنَّ نِيَّاتِهِمْ كَانَتْ فِي اَلدُّنْيَا أَنْ لَوْ بَقُوا فِيهَا أَنْ يُطِيعُوا اَللَّهَ أَبَداً فَبِالنِّيَّاتِ خُلِّدَ هَؤُلاَءِ وَ هَؤُلاَءِ ثُمَّ تَلاَ قَوْلَهُ تَعَالَى: «قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلىٰ شٰاكِلَتِهِ » قَالَ عَلَى نِيَّتِهِ { الکافي ج۲ ص۸۵} یادم می آید این روایت را در مباحث اصولی، در بحث تجری آورده باشم. ممکن است سوال شود که کسانی که گناه می کنند این گناهان‌شان مگر چقدر مهم است به جهنم بروند و تا ابد در جهنم باشند؟ این چه جور است؟ اینهایی که وارد جهنم می شوند خب گنه کار است ولی چه جور است که تا ابد در آن بسوزند؟ حضرت فرمودند زیرا نیت های این افراد چنین بوده که اگر تا ابد در دنیا باشند این گناهان را انجام دهند. این بسیار واضح است دقیقا بالعکس این مطلب برای ابدیت ماندن در بهشت هم جاری است فَبِالنِّيَّاتِ خُلِّدَ هَؤُلاَءِ وَ هَؤُلاَءِ ثُمَّ تَلاَ قَوْلَهُ تَعَالَى: «قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلىٰ شٰاكِلَتِهِ » قَالَ عَلَى نِيَّتِهِ 🆔@bonyad_emamat
34.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه ۹ ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
❇️ ویدئو کامل سلسله دروس امامت حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی 🔅 جلسه ۴ 🛑 برای دیدن ویدئو به صفحه آپارات بنیاد فرهنگی امامت بروید: https://www.aparat.com/v/mAYBw 🆔@bonyad_emamat
بخشی از بیانات حجت الاسلام و المسلمین دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم رونمایی از کتاب 🆔@bonyad_emamat
جلسه شانزدهم کلاس فن رثاء 🆔@bonyad_emamat
حضور نمایندگان مرکز حقایق اسلامی و بنیاد فرهنگی امامت به دعوت سازمان حج و زیارت در جلسه هم اندیشی 🆔@bonyad_emamat