eitaa logo
بنیاد فرهنگی امامت
2.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
267 ویدیو
68 فایل
کانال اطلاع رسانی موسسه فرهنگی هنری امامت اهل بیت علیهم السلام. فعالیت های آموزشی پژوهشی فرهنگی در حوزه امامت https://zil.ink/emamat.ir ارتباط با ادمین @ABOZEINABB
مشاهده در ایتا
دانلود
به مناسبت ۲۶ رجب، سالروز وفات حضرت ابوطالب علیه السلام، پدر بزرگوار امیرالمومنین سلام الله علیه ◀️ شرح قصیده لامیه حضرت ابوطالب علیه السلام از مرحوم علامه سردار کابلی 📚 نوع مقاله : مقاله پژوهشی 🖋 نویسنده: باقر قربانی زرین 🌐 برای دریافت مقاله وارد سایت فصلنامه امامت پژوهی شوید👇🏻 http://jep.emamat.ir/article_59928.html 🆔@bonyad_emamat
🛑سلسله دروس امامت حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی قابل توجه امامت پژوهان محترم با عنایات حضرت ولی الله الأعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ سلسله دروس امامت حضرت آیة الله سید علی حسینی میلانی دامت برکاته برگزار می‌شود. عنوان درس: ریشه های اختلاف در امامت زمان: از دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ دوشنبه ها؛ بعد از نماز مغرب و عشاء مکان: قم، بلوار سمیه، خیابان شهیدین، پلاک ۵۲، بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
💎دیدار مسئولین و دانشجویان ممتاز رشته الهیات دانشگاه امام صادق علیه السلام تهران با حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی دامت برکاته 📌 جهت اطلاع از اخبار تفصیلی کلیک نمائید👇 https://b2n.ir/u71824 🆔@bonyad_emamat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی در دیدار با مسئولین و دانشجویان ممتاز رشته الهیات دانشگاه امام صادق علیه السلام تهران 🆔@bonyad_emamat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 15 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
✳️ متن بیانات معظم له: بسم الله الرحمن الرحیم یکی از ابواب که مرحوم شیخ کلینی دارند باب النیة است برای نیت بابی منعقد کردند. نیت یعنی قصد ؛انسان کاری که انجام میدهد قصدش چیست؟ انسان عاقل کاری انجام میدهد با قصد انجام میدهد، مگر اینکه خواب باشد و در حالت غفلت، واگرنه وقتی انسان در حال آگاهی است و کاری میکند، قصدی دارد در عبادات نیت شرط است وقتی کار عبادی انجام میدهد باید نیت داشته باشد. نیت یعنی خالصا لوجه الله انجام بدهد. دو چیز عبادت را خراب میکند: اول ریا، که در عبادتش ریا داشته باشد یعنی کسی ببیند خوشش بیاید و عبادت کند تا مردم از او تعریف کنند. این عبادت را نابود می کند. دوم عُجب است و ما خیلی مبتلا به عجب می‌شویم که کاری خوب انجام میدهیم بعد نسبت به آن حالت عجب پیدا میکنیم که فلان کار را انجام دادیم و خیلی خطرناک است که مبتلا ‌شویم. لذا باید عمل خالصا لوجه الله انجام بده و خالص از ریا و عجب باشد. اگر اخلاص در عبادت نداشته باشیم عمل فایده ندارد و غیر از ریا و عجب اساسا رکن عبادت، نیت است که اخلاص در عمل است لذا از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت داریم که نِيَّةُ اَلْمُؤْمِنِ خَيْرٌ مِنْ عَمَلِهِ وَ نِيَّةُ اَلْكَافِرِ شَرٌّ مِنْ عَمَلِهِ وَ كُلُّ عَامِلٍ يَعْمَلُ عَلَى نِيَّتِهِ { الکافي ج۲ ص۸۴ } هرکسی عملی انجام میدهد با قصدی انجام میدهد اگر مومن باشد نیة المومن خیر من عمله و بالعکس اگر کافر یا منافق باشد شر من عمله. در معنای این روایت اقوال مختلفی ذکر کردند. کلمه خیر دو جور استعمال می شود: یک استعمال به معنای مصدری است که بمعنی نیت مومن خیری است از عمل او یعنی عملش که خیر است نیت او هم خیر است یک وقت خیر را معنای افضل التفضیل معنا می کنند؛ یعنی نیت او از عملش بهتر است. لذا در معنای این روایت اختلاف شده که من عمله یعنی چه؟من تبعیضیه است یا بیانیه؟ اجمالا این حدیث می خواهد بگوید نیت اساس عبادت و هر کاری است و اعمال دایر مدار نیت است لذا از امام علیه السلام داریم که لاَ عَمَلَ إِلاَّ بِنِيَّةٍ { الکافي , جلد۱ , صفحه۷۰} روایت دیگری از امام صادق علیه‌السلام إِنَّ اَلْعَبْدَ اَلْمُؤْمِنَ اَلْفَقِيرَ لَيَقُولُ يَا رَبِّ اُرْزُقْنِي حَتَّى أَفْعَلَ كَذَا وَ كَذَا مِنَ اَلْبِرِّ وَ وُجُوهِ اَلْخَيْرِ فَإِذَا عَلِمَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ ذَلِكَ مِنْهُ بِصِدْقِ نِيَّةٍ كَتَبَ اَللَّهُ لَهُ مِنَ اَلْأَجْرِ مِثْلَ مَا يَكْتُبُ لَهُ لَوْ عَمِلَهُ إِنَّ اَللَّهَ وَاسِعٌ كَرِيمٌ {الکافي , جلد۲ , صفحه۸۵} کسی میبیند وضع مالی مساعدی ندارد اما میگوید خدایا به من ثروتی بده تا فلان کار خیر را انجام دهم مثلا وجوه خیری انجام بدهم حضرت می‌فرمایند خداوند متعال به دل او نگاه میکند اگر حقیقتا اینطور باشد و صادق است خداوند متعال تمام اعمال خیری که میخواست انجام بدهد، ثواب همه آن اعمال را برای او می نویسد. انگار همه آن را انجام داده است. این معنایش این است که اعمال و اجر و ثواب ها دایر مدار نیت هاست. کسی که صادق باشد در نیتش خداوند متعال با او همان را رفتار میکند. ابوبصیر از امام صادق علیه‌السلام می پرسد برای من بیان کنید که عبادت حدش چیست؟ یعنی چگونه می شود عبادت را به جای آورد ؟ چگونه می شود انسان عابد باشد و عمل او عبادت شمرده شود؟ حضرت فرمودند حُسْنُ اَلنِّيَّةِ بِالطَّاعَةِ { الکافي ج۲ ص۸۳} نگاه می کنند به نیتش که اگر درست است خداوند متعال او را عابد حساب می کند قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ :إِنَّمَا خُلِّدَ أَهْلُ اَلنَّارِ فِي اَلنَّارِ لِأَنَّ نِيَّاتِهِمْ كَانَتْ فِي اَلدُّنْيَا أَنْ لَوْ خُلِّدُوا فِيهَا أَنْ يَعْصُوا اَللَّهَ أَبَداً وَ إِنَّمَا خُلِّدَ أَهْلُ اَلْجَنَّةِ فِي اَلْجَنَّةِ لِأَنَّ نِيَّاتِهِمْ كَانَتْ فِي اَلدُّنْيَا أَنْ لَوْ بَقُوا فِيهَا أَنْ يُطِيعُوا اَللَّهَ أَبَداً فَبِالنِّيَّاتِ خُلِّدَ هَؤُلاَءِ وَ هَؤُلاَءِ ثُمَّ تَلاَ قَوْلَهُ تَعَالَى: «قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلىٰ شٰاكِلَتِهِ » قَالَ عَلَى نِيَّتِهِ { الکافي ج۲ ص۸۵} یادم می آید این روایت را در مباحث اصولی، در بحث تجری آورده باشم. ممکن است سوال شود که کسانی که گناه می کنند این گناهان‌شان مگر چقدر مهم است به جهنم بروند و تا ابد در جهنم باشند؟ این چه جور است؟ اینهایی که وارد جهنم می شوند خب گنه کار است ولی چه جور است که تا ابد در آن بسوزند؟ حضرت فرمودند زیرا نیت های این افراد چنین بوده که اگر تا ابد در دنیا باشند این گناهان را انجام دهند. این بسیار واضح است دقیقا بالعکس این مطلب برای ابدیت ماندن در بهشت هم جاری است فَبِالنِّيَّاتِ خُلِّدَ هَؤُلاَءِ وَ هَؤُلاَءِ ثُمَّ تَلاَ قَوْلَهُ تَعَالَى: «قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلىٰ شٰاكِلَتِهِ » قَالَ عَلَى نِيَّتِهِ 🆔@bonyad_emamat
34.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه ۹ ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
❇️ ویدئو کامل سلسله دروس امامت حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی 🔅 جلسه ۴ 🛑 برای دیدن ویدئو به صفحه آپارات بنیاد فرهنگی امامت بروید: https://www.aparat.com/v/mAYBw 🆔@bonyad_emamat
بخشی از بیانات حجت الاسلام و المسلمین دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم رونمایی از کتاب 🆔@bonyad_emamat
جلسه شانزدهم کلاس فن رثاء 🆔@bonyad_emamat
حضور نمایندگان مرکز حقایق اسلامی و بنیاد فرهنگی امامت به دعوت سازمان حج و زیارت در جلسه هم اندیشی 🆔@bonyad_emamat
🔷نقل‌فضائل‌اهل‌بیت‌علیهم‌السلام، معیارجرح‌و‌تعدیل‌در‌نزد‌علمای اهل‌سنت🔷 یکی از راویان شیعی که در کتب حدیثی اهل تسنن مانند سنن ابن ماجه، سنن دارقطنی و... از او روایت نقل شده است عبدالسلام بن صالح معروف به است. وی از راویان حدیث معروف ‌أنا ‌مدينة ‌العلم در معجم الکبیر طبرانی و دیگر کتب است..... 📌 برای مطالعه این مطلب، وارد جمع پریشان شوید👇 https://b2n.ir/h59140 🆔 @bonyad_emamat
💎آخر رجب، سالروز 💎 ابوحنیفه، عبدالله بن ابى شبرمه و ابن ابى لیلى بر (علیه السلام) وارد شدند. حضرت به ابن ابى لیلى فرمود: این چه کسى است که همراه تو است؟ عرض کرد: این مردى است که داراى بصیرت و نفوذ در دین است. حضرت فرمود: گویا او در امر دین به رأى خود قیاس مى کند؟ گفت: آرى. حضرت به ابى حنیفه فرمود: اسم تو چیست؟ گفت: نعمان. حضرت فرمود: در تو نمى بینم که چیزى را به خوبى بدانى؟ آن گاه حضرت شروع به طرح مسائلى نمود. در تمام موارد ابوحنیفه جوابى نداشت که بدهد، آن گاه حضرت فرمود: اى نعمان! پدرم از جدّم حدیث نقل کرده که رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمود: اوّل کسى که امر دین را به رأى خود قیاس کرد ابلیس بود. خداوند متعال به او فرمود: سجده کن بر آدم. او در جواب گفت: «أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنِی مِنْ نار وَخَلَقْتَهُ مِنْ طِین»؛ (من از او بهترم; زیرا مرا از آتش خلق کردى و او را از گل آفریدى.) پس هر کس دین را با رأى خود تبیین کند، خداوند او را در روز قیامت با ابلیس مقرون سازد؛ زیرا او را در قیاس متابعت کرده است. ابن شبرمه مى گوید: آن گاه حضرت از ابوحنیفه سؤال کرد: کدام یک از این دو اعظم است: کشتن انسان یا زنا؟ ابوحنیفه گفت: کشتن انسان. حضرت فرمود: پس چرا خداوند ـ عزّوجلّ ـ در قتل نفس دو شاهد را کافى دانسته ولى در زنا چهار شاهد را لازم مى داند؟ باز فرمود: کدام یک اعظم است: نماز یا روزه؟ ابوحنیفه گفت: نماز. حضرت فرمود: پس چه شده حائض را که روزه خود قضا مى کند ولى نماز خود را قضا نمى نماید؟ ! قیاست چگونه حکم مى کند؟ از خدا بترس و در دین به رأى خود 📚 حلية الأولياء وطبقات الأصفياء، ابونعیم اصفهانی: 3 / 196 🆔 @bonyad_emamat
دومین جلسه بنیاد فرهنگی امامت با حضور تعدادی از طلاب کشور روسیه و جمهوری آذربایجان برگزار شد. این جلسه با حضور حجت الإسلام و المسلمین سید جواد میلانی معاون محترم فرهنگی – تبلیغی بنیاد امامت همراه بود. در این نشست به هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری در رابطه با مسائل مهم این واحد پرداخته شد. 🆔 @bonyad_emamat
معرفی کتاب ذوالفقار، اثر ارزشمند علامه سید دلدار علی نقوی کتاب ذوالفقار در سال ۱۴۰۱ شمسی برای اولین بار توسط به چاپ رسید و در روز سیزدهم ماه رجب، به مناسبت میلاد امیرالمومنین علی علیه السلام توسط حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی و جمعی از بزرگان حوزه علمیه قم رونمایی شد. ادامه مطلب را در قسمت مطالعه کنید👇🏻 https://b2n.ir/d01569 🆔 @bonyad_emamat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی ✅ جلسه ۵ 📍مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
جلسه پنجم.pdf
172.2K
حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی ✅ جلسه ۵ 📍مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
❇️ ویدئو کامل سلسله دروس امامت حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی 🔅 جلسه ۵ 🛑 برای دیدن ویدئو به صفحه آپارات بنیاد فرهنگی امامت بروید: https://www.aparat.com/v/SHjCm 🆔 @bonyad_emamat
حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی ✅ جلسه 5 📍مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🛑برای دیدن تصاویر بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید👇 📎 سایت بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat