eitaa logo
بنیاد فرهنگی امامت
2.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
267 ویدیو
68 فایل
کانال اطلاع رسانی موسسه فرهنگی هنری امامت اهل بیت علیهم السلام. فعالیت های آموزشی پژوهشی فرهنگی در حوزه امامت https://zil.ink/emamat.ir ارتباط با ادمین @ABOZEINABB
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑سلسله دروس امامت حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی قابل توجه امامت پژوهان محترم با عنایات حضرت ولی الله الأعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ سلسله دروس امامت حضرت آیة الله سید علی حسینی میلانی دامت برکاته برگزار می‌شود. عنوان درس: ریشه های اختلاف در امامت زمان: دوشنبه ها؛ بعد از نماز مغرب و عشاء مکان: قم، بلوار سمیه، خیابان شهیدین، پلاک ۵۲، بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
با عنایات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، سی و ششمین جلسه ، امامت پژوه محترم حجت الاسلام حسین غفوریان با موضوع: «امامت و افضلیت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در حدیث أوّل مَن أسلم با تأکید بر منهج علامه میرحامد حسین» برگزار می گردد : حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد محسن مروجی طبسی : حجت الاسلام والمسلمین دکتر زهادت ⏰ زمان: یکشنبه مورخ ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ 🔖 مکان: بنیاد فرهنگی امامت، سالن نشست های تخصصی از کلیه امامت پژوهان، طلاب گرامی، محققین محترم و همکاران معزز جهت شرکت در این جلسه، دعوت به عمل می آید 🆔@bonyad_emamat
🛑آیین رونمایی کتاب "مکتب در امتداد هدایت" با حضور حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ✅همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه 📆یکشنبه | 1401/10/25 بعد از نماز ظهر و عصر 📍قم، بلوار سمیه، خیابـان شهیدین پـلاک 52، بنـیـاد فـرهنـگی امـامـت ☎️02537838690-92 🆔@bonyad_emamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزیده ای از بیانات فقیه عالیقدر حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی 🔴بهترین راه برای دعوت دیگران به اهل بیت علیهم السلام معظم له شنبه | ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ 🆔@bonyad_emamat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 4 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
❇️متن بیانات معظم له: باب تسلیم و رضا این باب اهم ابواب اخلاقی است و در ابواب ایمان و کفر نسبت به تسلیم و رضا خیلی اهمیت داده می شود. اگر بخواهیم به ترتیب عمل کنیم قاعدتا این باب از ابواب اخیره است؛ زیرا باید اخلاقیات رعایت شود تا به تسلیم و‌ رضا بیانجامد ولی این اهمیت موجب تقدیم شده است. از امام صادق علیه السلام سوال می شود که اگر بخواهیم مؤمن را بشناسیم باید دید میزان تسلیم او در برابر آن چه خدا اراده کرده چقدر است و همچنین میزان رضایت او در قبال آن ها.{1} تسلیم را تا جایی می‌گویند تسلیم که انسان نگوید اگر این‌طور می شد بهتر بود اگر بیش از این باران می آمد بهتر بود یعنی تا این اندازه انسان دخالت نکند در امور الهی و اظهار نظر نکند در برابر اراده های خداوند متعال خیلی اوقات پیشامدیخوشایند یا ناراحت کننده برای انسان او را از عبودیت خارج می‌کند. راوی می گوید رفتم خدمت امام علیه‌السلام و دیدم حضرت نگران هستند و مدام می روند داخل منزل و بر میگردند. گفتم چه رخ داده؟ حضرت فرمودند یکی از بچه‌ها مریض است و من نگران حالش هستم. زمانی گذشت حضرت فرمودند که غذا بیاورید و با ما نشستند و با آرامش کامل غذا خوردند؛ گفتم آقا جان چه رخ داد؟ حضرت فرمودند آن بچه فوت شد! سوال کردم حالا که باید بیشتر اضطراب داشته باشید و نگران باشید حضرت فرمودند آن وقت که حالش بد بود ما وظیفه داشتیم به او رسیدگی کنیم ‌ولی حالا که فوت شد ما باید تسلیم باشیم{2} اگر خدا صلاح دید و غضب کرد و زلزله ای رخ داد ما حق اعتراض نداریم و باید تسلیم باشیم بلکه باید به دنبال علل و اسباب آن بگردیم تا علاج کنیم نه اینکه اعتراض کنیم. {1} عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: قُلْتُ لَهُ بِأَيِّ شَيْءٍ يُعْلَمُ اَلْمُؤْمِنُ بِأَنَّهُ مُؤْمِنٌ قَالَ بِالتَّسْلِيمِ لِلَّهِ وَ اَلرِّضَا فِيمَا وَرَدَ عَلَيْهِ مِنْ سُرُورٍ أَوْ سَخَطٍ . کافی 2 / 62 {2} عَنْ قُتَيْبَةَ اَلْأَعْشَى قَالَ: أَتَيْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَعُودُ اِبْناً لَهُ فَوَجَدْتُهُ عَلَى اَلْبَابِ فَإِذَا هُوَ مُهْتَمٌّ حَزِينٌ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ كَيْفَ اَلصَّبِيُّ فَقَالَ وَ اَللَّهِ إِنَّهُ لِمَا بِهِ ثُمَّ دَخَلَ فَمَكَثَ سَاعَةً ثُمَّ خَرَجَ إِلَيْنَا وَ قَدْ أَسْفَرَ وَجْهُهُ وَ ذَهَبَ اَلتَّغَيُّرُ وَ اَلْحُزْنُ قَالَ فَطَمِعْتُ أَنْ يَكُونَ قَدْ صَلَحَ اَلصَّبِيُّ فَقُلْتُ كَيْفَ اَلصَّبِيُّ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَقَالَ وَ قَدْ مَضَى لِسَبِيلِهِ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ لَقَدْ كُنْتَ وَ هُوَ حَيٌّ مُهْتَمّاً حَزِيناً وَ قَدْ رَأَيْتُ حَالَكَ اَلسَّاعَةَ وَ قَدْ مَاتَ غَيْرَ تِلْكَ اَلْحَالِ فَكَيْفَ هَذَا فَقَالَ إِنَّا أَهْلَ اَلْبَيْتِ إِنَّمَا نَجْزَعُ قَبْلَ اَلْمُصِيبَةِ فَإِذَا وَقَعَ أَمْرُ اَللَّهِ رَضِينَا بِقَضَائِهِ وَ سَلَّمْنَا لِأَمْرِهِ . کافی 3 / 225 🆔@bonyad_emamat
🛑جلسه هفتم کلاس فن رثاء 🆔@bonyad_emamat
برگی از خون نوشته های بسم الله الرحمن الرحیم آنچه ما را به مشقت های فزون از قیاس حاصل شده، شما را به سهولت تمام حاصل است. اگر نبذی از مشقت های ما را در تحصیل یک یک کتاب جزئی دریابید، خون از چشم بارید و قدر این نعمت بدانید. دنیا گذران و نقش بر آب است و محض خیال و سراب. آنچه مقسوم است خود به خود می رسد، تضییع عمر عزیز در ازا آن نباید کرد و نام خاندان خود از دست نباید داد. و مردانه وار پا در مضمار کارزار اشرار باید نهاد. اهل خلاف جا به جا مجمع ها ساخته اند و در فکر ردّ و نقض اهل حق خود را انداخته. غافل از کار خود نیستند و از این طرف کسی به نظر نمی آید. 📌 با این لینک وارد جمع پریشان شوید👇 https://b2n.ir/q52456 🆔@bonyad_emamat
17.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 1 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
پایان نامه های امامتی دانش¬آموختگان مرکزتخصصی امامت اهلبیت علیهم السلام به گزارش معاونت پژوهش مرکز تخصصی امامت اهلبیت علیهم السلام دامت برکاته؛ با مدد خدای متعال وعنایت حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف ، پنجاه و دومین جلسه دفاع از پایان نامه های امامتی در مرکز تخصصی امامت اهل بیت علیهم السلام در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ با حضور حضرت آیت الله میلانی دامت برکاته برگزار شد. این جلسه دفاعیه مربوط به پایان نامه امامت پژوه محترم حجت الاسلام جناب آقای حسین از دانش اموختگان دوره دهم این مرکز با موضوع: امامت و افضلیت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در حدیث «أوّل مَن أسلم» با تأکید بر منهج علامه میرحامد حسین، با راهنمایی استاد گرانقدر حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن و داوری استاد حجت الاسلام و المسلمین برگزار و با کسب نمره عالی ۱۸/۵ دفاع شد. شایان ذکر است استقبال چشم گیر و حضور امامت پژوهان مرکز تخصصی امامت و میهمانان عزیز حوزه علمیه از نقاط برجسته این جلسه بود. همچنین پس از پایان جلسه دفاعیه، گفتگوی صمیمانه ای با حضور مدافع حریم امامت و ولایت اهلبیت علیهم السلام حضرت آیت الله میلانی، اساتید بزرگوار و طلاب محترم شکل گرفت. 🆔@bonyad_emamat
آیین رونمایی احیاء سلسله آثار علماء لکهنو همزمان با سالروز میلاد با سعادت امیرالمومنین علیه السلام ۹ مجلد از آثار علمای لکهنو رونمایی می گردد 📍قم، بلوار سمیه، خیابـان شهیدین پـلاک 52، بنـیـاد فـرهنـگی امـامـت ☎️02537838690-92 🆔@bonyad_emamat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 5 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
❇️متن بیانات معظم له: توصیه زیادی شده نسبت به تلاوت قرآن کریم و مورد تأکید پیامبر اکرم و ائمه علیهم السلام قرار گرفته است؛ حتی در روایات هست که حداقل پنجاه آیه در روز بخوانید. خداوند متعال در قرآن کریم هم وعده رحمت و هم وعید عذاب و هم موعظه و در کنار آن ها بر حذر داشتن مردم از کارهای خلاف دارد. امام علیه‌السلام فرمودند: سه چیز را انسان داشته باشد از سه چیز مرحوم نخواهد شد اگر انسان اهل دعا باشد از استجابت آن مرحوم نخواهد شد اگر انسان اهل شکر باشد از زیاد شدن رحمت الهی و رزق مرحوم نخواهد شد اگر انسان اهل توکل باشد از کفایت خداوند متعال مرحوم نخواهد شد بعد حضرت فرمودند که آیا قرآن نمیخوانید که وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ {طلاق/ 3} دقت کنید که با فعل مضارع آمده و دلالت بر استمرار دارد؛ یعنی همیشه و در همه امور باید متوکل به خدا باشد. البته اسباب ظاهری لازم است ولی همان اسباب را هم خود خدا فراهم می‌کند و می‌فرماید لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ {ابراهیم/ 7}که با لام و نون تاکید آمده است و خداوند متعال خلف وعده نمی کند و این خطاب به عموم مسلمین است؛ نمی‌گوید اگر عالم یا عادل بودید لازیدنکم بلکه مطلق است. البته شکر را باید فهمید یعنی چه شکر یکی از مراتبش لسانی است.اما این مرتبه پایین است و مرتبه بالاتر این است که آن چه خداوند روزی انسان قرار می دهد آن را در جای خودش خرج کند یعنی اگر خدا آبرو داد باید در جای خودش برای کار خیری خرج کنم، اگر خداوند متعال علم داد یعنی هم عمل کنم و هم تعلیم بدهم به دیگران و همچنین می‌فرمایید ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ {غافر/ 60} انسان امر شده به اینکه از خدا بخواهد و دعا کند و خداوند متعال وعده می دهد که اجابت می کند. خب اگر انسان قرآن بخواند و تدبر کند چه تحولاتی در انسان پیدا می شود؟ انسان شاکر با انسان غیر شاکر تفاوت ندارد؟!! انسان متوکل بر خدا همیشه با انسانی که اینطور نیست مساوی است؟ انسانی که همیشه با خدا در ارتباط باشد این ارتباط بین عبد و مولا این ارتباط کم اثر دارد ؟ آیا انسان را تغییر نمی دهد؟ هر یک از این سه امر، جداگانه ان شاءالله جداگانه در ادامه بحث خواهد شد. 🆔@bonyad_emamat
🛑جلسه هشتم کلاس فن رثاء 🆔@bonyad_emamat
37.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 2 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
🛑آیین رونمایی کتاب "مکتب در امتداد هدایت" با حضور حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ✅همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه 📆یکشنبه | 1401/10/25 بعد از نماز ظهر و عصر 📍قم، بلوار سمیه، خیابـان شهیدین پـلاک 52، بنـیـاد فـرهنـگی امـامـت ☎️02537838690-92 🆔@bonyad_emamat
حضرت سلام الله علیها در کلام به روایت 🆔@bonyad_emamat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 6 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
❇️متن بیانات معظم له: عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: وَجَدْنَا فِي كِتَابِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ وَ هُوَ عَلَى مِنْبَرِهِ وَ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ مَا أُعْطِيَ مُؤْمِنٌ قَطُّ خَيْرَ اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ إِلاَّ بِحُسْنِ ظَنِّهِ بِاللَّهِ وَ رَجَائِهِ لَهُ وَ حُسْنِ خُلُقِهِ وَ اَلْكَفِّ عَنِ اِغْتِيَابِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ لاَ يُعَذِّبُ اَللَّهُ مُؤْمِناً بَعْدَ اَلتَّوْبَةِ وَ اَلاِسْتِغْفَارِ إِلاَّ بِسُوءِ ظَنِّهِ بِاللَّهِ وَ تَقْصِيرِهِ مِنْ رَجَائِهِ وَ سُوءِ خُلُقِهِ وَ اِغْتِيَابِهِ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ لاَ يَحْسُنُ ظَنُّ عَبْدٍ مُؤْمِنٍ بِاللَّهِ إِلاَّ كَانَ اَللَّهُ عِنْدَ ظَنِّ عَبْدِهِ اَلْمُؤْمِنِ لِأَنَّ اَللَّهَ كَرِيمٌ بِيَدِهِ اَلْخَيْرَاتُ يَسْتَحْيِي أَنْ يَكُونَ عَبْدُهُ اَلْمُؤْمِنُ قَدْ أَحْسَنَ بِهِ اَلظَّنَّ ثُمَّ يُخْلِفَ ظَنَّهُ وَ رَجَاءَهُ فَأَحْسِنُوا بِاللَّهِ اَلظَّنَّ وَ اِرْغَبُوا إِلَيْهِ . الکافي , جلد۲ , صفحه۷۱ همیشه در همه الفاظ روایت باید دقت کرد و هکذا آیات قرآن کریم حضرت می فرماید وجدنا فی کتاب علی معلوم می شود که از امیرالمومنین علیه السلام کتابی باقی مانده است که مجموعه روایاتی است و این نوشته الان نزد امام زمان علیه السلام است مثل بقیه مواریث انبیاء و ائمه علیهم السلام. در اینجا تذکری مفید است به اینکه امیرالمومنین علیه السلام کتاب می‌نویسند و باقی می ماند و امامان از آن کتاب برای ما مطلب نقل می کنند؛ اما خود عامه نوشتند که ابوبکر چند تا حدیثی که نوشته بود همه را سوزاند و از بین برد و ذهبی در تذکره الحفاظ این مطلب را نقل کرده است ببینید تفاوت بین اهل بیت علیهم السلام و سایرین چقدر است؟ که اهل بیت علیهم السلام نگه دارنده سنت نبوی هستند ولی آن ها سوزاندند! شما نگاه کنید در کتب علوم حدیثی مثل تدریب الراوی سیوطی صریحا نوشته است که خلفا و صحابه رسول الله صلی الله علیه و آله کرهوا از اینکه مطالب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نوشته شود و در مقابل، امیرالمومنین علیه السلام امر می کردند به این امر از طرفی حضرت می‌فرمایند که فرمایش رسول الله صلی الله علیه و آله است و هو علی منبره یعنی برای عموم مردم و همه نسل ها فرمودند حضرت قسم خوردند آیا حضرت احتیاج به قسم دارند؟؟! نخیر دلالت دارد بر اهمیت زیاد مطلب! فرمودند هیچ مؤمنی نیست که خدا به او خیری رسانده باشد، خیر دنیا و آخرت مگر اینکه حسن ظن به خدا داشته باشد و این شرط است. انسان نباید به خداوند متعال بد بین باشد و باید به خداوند متعال رجا و امید داشته باشد. و حُسن خُلقه که یعنی خیر دنیا و آخرت را خدا به بنده ای می دهد که حسن خلق داشته باشد والکفّ عن اغتیاب المؤمنین که از غیبت مؤمنین خود داری کند والذی لا اله الا هو لا یعذب الله مؤمنا بعد التوبة والاستغفار إلا بسوء ظنه بالله و تقصیره من رجائه و سوء خلقه واغتیابه للمؤمنین عذابی که بر مؤمن وارد می شود به جهت بد بین بودنش به خداوند متعال و نا امید بودنش نسبت به خداوند متعال و بد خلق بودنش و به جهت غیبت مؤمنین است. این ها اسباب ترتّب عذاب است والذی لا اله الا هو لا یحسن ظنّ عبد مؤمن بالله إلا کان الله عند ظنّ عبده المؤمن قسم می‌خوردند حضرت که اگر کسی نسبت به خداوند متعال خوش بین باشد که هر کاری خدا انجام می دهد طبق مصلحت است. مطابق بینش این بنده خدا، با او رفتار می کند چون لأنّ الله کریم بیده الخیرات زیرا هم تمام خیرات به دست خداست و هم کریم است. کسی ممکن است مالک باشد ولی کرم نداشته باشد و کسی کرم داشته باشد ولی مالک نباشد یستحی ان یکون عبده المؤمن قد احسن به الظن ثم یخلف ظنه و رجائه خداوند متعال شأنشان اجل از این است که وقتی می بیند عبدش نسبت به او چنین امیدی دارد ، چنین عبدی را نا امید کند این کلام چقدر مهم است که از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل شده و راوی آن امیرالمومنین علیه السلام در کتابشان هستند 🆔@bonyad_emamat