eitaa logo
بنیاد فرهنگی امامت
2.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
265 ویدیو
68 فایل
کانال اطلاع رسانی موسسه فرهنگی هنری امامت اهل بیت علیهم السلام. فعالیت های آموزشی پژوهشی فرهنگی در حوزه امامت https://zil.ink/emamat.ir ارتباط با ادمین @seyedsajjadmarashi
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 5 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
❇️متن بیانات معظم له: توصیه زیادی شده نسبت به تلاوت قرآن کریم و مورد تأکید پیامبر اکرم و ائمه علیهم السلام قرار گرفته است؛ حتی در روایات هست که حداقل پنجاه آیه در روز بخوانید. خداوند متعال در قرآن کریم هم وعده رحمت و هم وعید عذاب و هم موعظه و در کنار آن ها بر حذر داشتن مردم از کارهای خلاف دارد. امام علیه‌السلام فرمودند: سه چیز را انسان داشته باشد از سه چیز مرحوم نخواهد شد اگر انسان اهل دعا باشد از استجابت آن مرحوم نخواهد شد اگر انسان اهل شکر باشد از زیاد شدن رحمت الهی و رزق مرحوم نخواهد شد اگر انسان اهل توکل باشد از کفایت خداوند متعال مرحوم نخواهد شد بعد حضرت فرمودند که آیا قرآن نمیخوانید که وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ {طلاق/ 3} دقت کنید که با فعل مضارع آمده و دلالت بر استمرار دارد؛ یعنی همیشه و در همه امور باید متوکل به خدا باشد. البته اسباب ظاهری لازم است ولی همان اسباب را هم خود خدا فراهم می‌کند و می‌فرماید لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ {ابراهیم/ 7}که با لام و نون تاکید آمده است و خداوند متعال خلف وعده نمی کند و این خطاب به عموم مسلمین است؛ نمی‌گوید اگر عالم یا عادل بودید لازیدنکم بلکه مطلق است. البته شکر را باید فهمید یعنی چه شکر یکی از مراتبش لسانی است.اما این مرتبه پایین است و مرتبه بالاتر این است که آن چه خداوند روزی انسان قرار می دهد آن را در جای خودش خرج کند یعنی اگر خدا آبرو داد باید در جای خودش برای کار خیری خرج کنم، اگر خداوند متعال علم داد یعنی هم عمل کنم و هم تعلیم بدهم به دیگران و همچنین می‌فرمایید ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ {غافر/ 60} انسان امر شده به اینکه از خدا بخواهد و دعا کند و خداوند متعال وعده می دهد که اجابت می کند. خب اگر انسان قرآن بخواند و تدبر کند چه تحولاتی در انسان پیدا می شود؟ انسان شاکر با انسان غیر شاکر تفاوت ندارد؟!! انسان متوکل بر خدا همیشه با انسانی که اینطور نیست مساوی است؟ انسانی که همیشه با خدا در ارتباط باشد این ارتباط بین عبد و مولا این ارتباط کم اثر دارد ؟ آیا انسان را تغییر نمی دهد؟ هر یک از این سه امر، جداگانه ان شاءالله جداگانه در ادامه بحث خواهد شد. 🆔@bonyad_emamat
🛑جلسه هشتم کلاس فن رثاء 🆔@bonyad_emamat
37.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 2 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
🛑آیین رونمایی کتاب "مکتب در امتداد هدایت" با حضور حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ✅همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه 📆یکشنبه | 1401/10/25 بعد از نماز ظهر و عصر 📍قم، بلوار سمیه، خیابـان شهیدین پـلاک 52، بنـیـاد فـرهنـگی امـامـت ☎️02537838690-92 🆔@bonyad_emamat
حضرت سلام الله علیها در کلام به روایت 🆔@bonyad_emamat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 6 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
❇️متن بیانات معظم له: عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: وَجَدْنَا فِي كِتَابِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ وَ هُوَ عَلَى مِنْبَرِهِ وَ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ مَا أُعْطِيَ مُؤْمِنٌ قَطُّ خَيْرَ اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ إِلاَّ بِحُسْنِ ظَنِّهِ بِاللَّهِ وَ رَجَائِهِ لَهُ وَ حُسْنِ خُلُقِهِ وَ اَلْكَفِّ عَنِ اِغْتِيَابِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ لاَ يُعَذِّبُ اَللَّهُ مُؤْمِناً بَعْدَ اَلتَّوْبَةِ وَ اَلاِسْتِغْفَارِ إِلاَّ بِسُوءِ ظَنِّهِ بِاللَّهِ وَ تَقْصِيرِهِ مِنْ رَجَائِهِ وَ سُوءِ خُلُقِهِ وَ اِغْتِيَابِهِ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ لاَ يَحْسُنُ ظَنُّ عَبْدٍ مُؤْمِنٍ بِاللَّهِ إِلاَّ كَانَ اَللَّهُ عِنْدَ ظَنِّ عَبْدِهِ اَلْمُؤْمِنِ لِأَنَّ اَللَّهَ كَرِيمٌ بِيَدِهِ اَلْخَيْرَاتُ يَسْتَحْيِي أَنْ يَكُونَ عَبْدُهُ اَلْمُؤْمِنُ قَدْ أَحْسَنَ بِهِ اَلظَّنَّ ثُمَّ يُخْلِفَ ظَنَّهُ وَ رَجَاءَهُ فَأَحْسِنُوا بِاللَّهِ اَلظَّنَّ وَ اِرْغَبُوا إِلَيْهِ . الکافي , جلد۲ , صفحه۷۱ همیشه در همه الفاظ روایت باید دقت کرد و هکذا آیات قرآن کریم حضرت می فرماید وجدنا فی کتاب علی معلوم می شود که از امیرالمومنین علیه السلام کتابی باقی مانده است که مجموعه روایاتی است و این نوشته الان نزد امام زمان علیه السلام است مثل بقیه مواریث انبیاء و ائمه علیهم السلام. در اینجا تذکری مفید است به اینکه امیرالمومنین علیه السلام کتاب می‌نویسند و باقی می ماند و امامان از آن کتاب برای ما مطلب نقل می کنند؛ اما خود عامه نوشتند که ابوبکر چند تا حدیثی که نوشته بود همه را سوزاند و از بین برد و ذهبی در تذکره الحفاظ این مطلب را نقل کرده است ببینید تفاوت بین اهل بیت علیهم السلام و سایرین چقدر است؟ که اهل بیت علیهم السلام نگه دارنده سنت نبوی هستند ولی آن ها سوزاندند! شما نگاه کنید در کتب علوم حدیثی مثل تدریب الراوی سیوطی صریحا نوشته است که خلفا و صحابه رسول الله صلی الله علیه و آله کرهوا از اینکه مطالب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نوشته شود و در مقابل، امیرالمومنین علیه السلام امر می کردند به این امر از طرفی حضرت می‌فرمایند که فرمایش رسول الله صلی الله علیه و آله است و هو علی منبره یعنی برای عموم مردم و همه نسل ها فرمودند حضرت قسم خوردند آیا حضرت احتیاج به قسم دارند؟؟! نخیر دلالت دارد بر اهمیت زیاد مطلب! فرمودند هیچ مؤمنی نیست که خدا به او خیری رسانده باشد، خیر دنیا و آخرت مگر اینکه حسن ظن به خدا داشته باشد و این شرط است. انسان نباید به خداوند متعال بد بین باشد و باید به خداوند متعال رجا و امید داشته باشد. و حُسن خُلقه که یعنی خیر دنیا و آخرت را خدا به بنده ای می دهد که حسن خلق داشته باشد والکفّ عن اغتیاب المؤمنین که از غیبت مؤمنین خود داری کند والذی لا اله الا هو لا یعذب الله مؤمنا بعد التوبة والاستغفار إلا بسوء ظنه بالله و تقصیره من رجائه و سوء خلقه واغتیابه للمؤمنین عذابی که بر مؤمن وارد می شود به جهت بد بین بودنش به خداوند متعال و نا امید بودنش نسبت به خداوند متعال و بد خلق بودنش و به جهت غیبت مؤمنین است. این ها اسباب ترتّب عذاب است والذی لا اله الا هو لا یحسن ظنّ عبد مؤمن بالله إلا کان الله عند ظنّ عبده المؤمن قسم می‌خوردند حضرت که اگر کسی نسبت به خداوند متعال خوش بین باشد که هر کاری خدا انجام می دهد طبق مصلحت است. مطابق بینش این بنده خدا، با او رفتار می کند چون لأنّ الله کریم بیده الخیرات زیرا هم تمام خیرات به دست خداست و هم کریم است. کسی ممکن است مالک باشد ولی کرم نداشته باشد و کسی کرم داشته باشد ولی مالک نباشد یستحی ان یکون عبده المؤمن قد احسن به الظن ثم یخلف ظنه و رجائه خداوند متعال شأنشان اجل از این است که وقتی می بیند عبدش نسبت به او چنین امیدی دارد ، چنین عبدی را نا امید کند این کلام چقدر مهم است که از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل شده و راوی آن امیرالمومنین علیه السلام در کتابشان هستند 🆔@bonyad_emamat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
((مکتب در امتداد هدایت)) اثر حجت الاسلام والمسلمین دکتر دامت برکاته با حضور حضرت آیت الله مد ظله العالی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر دامت برکاته و آیت الله نجم الدین دامت برکاته 🆔@bonyad_emamat
((مکتب در امتداد هدایت)) اثر حجت الاسلام والمسلمین دکتر دامت برکاته با حضور حضرت آیت الله مد ظله العالی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر دامت برکاته و آیت الله نجم الدین دامت برکاته 🆔@bonyad_emamat
مقدمه حضرت آیت الله میلانی بر کتاب مکتب در امتداد هدایت.pdf
256.7K
حضرت آیت الله میلانی مد ظله العالی بر مکتب در امتداد هدایت 🆔@bonyad_emamat