#گزارش_تصویری
#سلسله_دروس_امامت
حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی
✅ جلسه ۳
📍مکان: بنیاد فرهنگی امامت
📌 لینک خبر در سایت بنیاد فرهنگی امامت:
https://b2n.ir/m17987
🆔@bonyad_emamat
#جمع_پریشان
نقل #فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام، باعث #قتل عالم اهل سنت
ابن حجر #عسقلانی(م ۸۵۲ ق) در کتاب #تهذیب_التهذیب در شرح حال احمد بن شعیب #نسائی (م ۳۰۳ق). عالم و محدث بزرگ اهل سنت و صاحب یکی از کتب سته اهل سنت، می نویسد:
قال ابو بکر المامونی سالته {یعنی النّسائی} عن تصنیفه کتاب الخصائص فقال دخلت دمشق و المنحرف بها عن علیّ کثیر. وصنف کتاب الخصائص رجاء ان یهدیهم اللّه
ابوبکر مامونی وقتی درباره علت نوشتن کتاب خصائص نسائی پرسید. چنین جواب شنید که نسائی وارد شهر دمشق شد و دید که منحرفین از علی بن ابی طالب علیه السلام زیاد هستند. پس تصمیم به نوشتن کتاب خصائص کرد به امید اینکه خدا آنها را هدایت کند.
تهذیب التهذیب: ۱/ ۳۸.
نوشتن این کتاب باعث کشته شدن یکی از علمای بزرگ اهل سنت به دست هم مذهبان خود شده است.
#علامه_میرحامد_حسین در کتاب عبقات الانوار، در بخش حدیث منزلت می نویسد:
فاضل رشید در ایضاح بر تصنیف آن و امثال آن افتخار نموده و خود شاهصاحب آن را دلیل برائت سنّیه از بغض جناب امیر المؤمنین علیه السّلام گردانیده اند چنانچه در کید هفتادم گفته «که نسائی که از عمدۀ محدثین اهل سنت است بجهت تحریر رساله مناقب امیر المؤمنین از دست اهل شام شربت شهادت چشیده.
ایضاح لطافة المقال (نسخه موجود نیست)
📌 با این لینک وارد جمع پریشان شوید👇
https://b2n.ir/n77923
🆔@bonyad_emamat
#گزارش_تصویری
#نشست_هفتگی طلاب
با حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی
چهارشنبه 12 بهمن ۱۴۰۱
#بنیاد_فرهنگی_امامت
🆔 @bonyad_emamat
#مقاله
#نقد_و_بررسی
#معاونت_پژوهش
💎نقد و بررسی استناد به آیه «السابقون الاولون» برای اثبات خلافت ابوبکر💎
🖋نویسنده: علی قربانی امیر آبادی
اولین و مهمترین بحثی که از روز شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تا به امروز چالش برانگیز بوده، مسئله جانشینی ایشان است. برخی از علمای اهل سنت به جهت شرعی جلوه دادن خلافت ابوبکر، دلیل هایی را مطرح نموده اند، از جمله آن دلائل، آیه ۱۰۰ سوره توبه (السّابِقُونَ الاَوّلُونَ..) می باشد. این نوشتار استدلال های علمای عامه را از کتب کلامی و تفسیری شان آورده البته با تاکید بر بیان فخر رازی در تفسیرش و بعد به نقد علمی آنها پرداخته است.
◀️ جهت #مطالعه مقاله روی لینک زیر #کلیک نمایید👇
https://b2n.ir/k69245
🆔 @bonyad_emamat
سلسله مباحث اخلاقی 10.mp3
2.68M
💎 #سلسله_مباحث_اخلاقی
📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی
❇️ جلسه 10
❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت
🆔@bonyad_emamat
بنیاد فرهنگی امامت
💎 #سلسله_مباحث_اخلاقی 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 10 ❇️ مکان: بنیاد
❇️ متن بیانات معظم له:
بسم الله الرحمن الرحیم
یکی از ابوابی که در کتب منعقد شده باب العفه است
عفت یعنی چه؟
در قرآن مجید دو مرتبه واژه وَلْيَسْتَعْفِف تکرار شده است. آن هایی که تمکن از نکاح ندارند عفت داشته باشند
عفت در لغت عرب یک حالت معنوی در انسان است که این حالت اگر در وجود انسان باشد در شهوات خودش را کنترل می کند و مانع می شود از اینکه انسان شهوتران باشد.
شهوت را دو نحوه بیان کردند شهوت فرج و شهوت بطن
انسان اگر عفت داشته باشد هم از نظر شهوت جنسی و هم شهوت شکمی خود را نگه میدارد. انسان شهوت پیدا میکند به خوردن چیزی، وقتی از راه حلال نمی تواند تحصیل کند و میرود از راه حرام کسب میکند یا اینکه اساسا خود آن چیز خوردن یا آشامیدنش حرام است که اگر عفت نباشد به سراغ آن می رود.ببینید چقدر ما را بر حذر داشتند از این دو مورد شهوت جنسی و شهوت شکمی.
عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَا عُبِدَ اَللَّهُ بِشَيْءٍ أَفْضَلَ مِنْ عِفَّةِ بَطْنٍ وَ فَرْجٍ .
{الکافي , جلد۲ , صفحه۷۹}
میخواهید مطیع خداوند متعال باشید، میخواهید بنده خدا باشید، باید عفت از این دو شهوت داشته باشید. ببینید چقدر خطرناک است شهوت بطن و فرج که میفرماید بالاترین عبادت انسان عفت از این دو است.
شهوت بطن حد و حدودی ندارد و شهوت جنسی هم همینطور است و تمام شدنی نخواهند بود؛ اگر انسان خدایی ناکرده در این وادی بیافتد تمام شدنی نیست
این دیگه خیلی عجبیب است، پیامبر خبر می دهند
عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : أَكْثَرُ مَا تَلِجُ بِهِ أُمَّتِي اَلنَّارَ اَلْأَجْوَفَانِ اَلْبَطْنُ وَ اَلْفَرْجُ .
{الکافي , جلد۲ , صفحه۷۹}
انسان اگر شهوت داشته باشد به این دو، مرتکب گناهانی خواهد شد که بیشترین افراد به واسطه آن وارد جهنم می شوند.
رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند من از سه چیز بعد خودم برای امت من نگران هستم
قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : ثَلاَثٌ أَخَافُهُنَّ عَلَى أُمَّتِي مِنْ بَعْدِي اَلضَّلاَلَةُ بَعْدَ اَلْهُدَى وَ مَضَلاَّتُ اَلْفِتَنِ وَ شَهْوَةُ اَلْبَطْنِ وَ اَلْفَرْجِ
{من لا يحضره الفقيه , جلد۴ , صفحه ۴۰۷ }
اول: گمراه شدن است. مردمی که معرفت به مبدا و معاد، به پیامبر صلی الله علیه و آله، به اهل بیت علیهم السلام پیدا کرده گمراه شود.
دوم: مضلات الفتن یعنی شرایطی به وجود می آید که انسان در امتحان واقع می شود. یعنی من پیامبر نگران هستم که مبادا در امتحانات که پیش می آید امت من رفوزه شوند لذا مرتب باید به خدا پناه برد هم از گمراهی بعدِ معرفت وهم گمراهی در اثر امتحانات و شکست در آن ها
سوم: شهوه البطن والفرج که شهوت جنسی و شکمی بر مؤمنین و معتقدین غلبه پیدا کند و انسان شهوت رانی کند در این دو جهت.
🆔@bonyad_emamat
23.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 #سلسله_مباحث_اخلاقی
#ویدیو
📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی
❇️ جلسه 5
❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت
لینک ویدئو در آپارات👇🏻
https://www.aparat.com/v/P0sKY
🆔@bonyad_emamat
#ویدئو
❇️ ویدئو کامل سلسله دروس امامت حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی
🔅 جلسه 3
🛑 برای دیدن ویدئو به صفحه آپارات بنیاد فرهنگی امامت بروید:
https://www.aparat.com/v/S347H
🆔@bonyad_emamat