در ازدحام دنیا
اگر انسانی را یافتی
که تو را میفهمد رهایش نکن،
چقدر آنها که ما را نمیفهمند بیشمارند...
هرکسی حداقل یه بار تو زندگیش گم شده
چه تو خیابونای یه شهر؛
چه تو خیالِ یه نفر ...
هرچند وقت یبار آدمای دورتو عصبانی کن تا بفهمی چیا ازت توو دلشونه و نگفتن.
میگفت: عجیبترین پارادوکسِ دنیا ترسِ
از دست دادنِ کسیه که مالِ تو نیست!
قشنگ بود.
متاسفم بابت همهی اتفاقایی که افتاد و من نبودم که سرتو بذاری رو پاهام و اونقدر گریه کنی تا خوابت ببره!
نهنگ عنبر رو دیدین؟
اون دیالوگیش رو دوس دارم که رضا عطاران به مهناز افشار میگه:
«تو برای این رفتی خارج که درا خودشون
اتوماتیک باز میشدن؟ اگه تو ایران پیش من
بودی هر دری رو خودم برات باز میکردم! »
درقطار صندلیها را عوض کردیم،
تو میخواستی پنجره را ببینی و من میخواستم تو را ببینم.
-محمود درویش