به هر دل بستنم عمری پشیمانی بدهکارم ،
نباید دل به هرکس میبستم ، اما دوستت دارم . .
نه تو میمانی
نه اندوه
و نه، هیچ یک از مردم این آبادی
به حباب نگران لب یک رود، قسم
و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت
غصه هم، خواهد رفت
آن چنانی که فقط، خاطرهای خواهد ماند
لحظهها عریانند
به تن لحظه خود، جامه اندوه مپوشان هرگز
_سهراب سپهری