چه جالب است!
ناز را میکشیم. آه را میکشیم. انتظار را میکشیم. فریاد را میکشیم و درد را میکشیم! ولی بعد از این همه سال آنقدر نقاش خوبی نشدهایم که بتوانیم دست بکشیم، از هر آنچه که آزارمان میدهد.
- شاملو
نابینا غصه نخور. در دنیا چیز قشنگی برای دیدن وجود ندارد؛
ما هم که میبینیم خود را به کوری زدهایم.
باورم کن.
ماهیها گریهشان دیده نمیشود، گرگها خوابیدنشان، عقابها سقوطشان و
انسانها درونشان...
-صادق هدایت