هدایت شده از بَــرقِنگــاه.
با من بمان
برای اشکِ شوقِ لحظه ی وصال
برای جبران تمام روزهای فراق . .
آدم بعضی وقتا دلش میخواد یه تعریفی از خودش بشنوه که یادش بره جنگزدهست.
یه چیز معمولی. خیلی معمولی.
مثلا قشنگ میخندی. مهربون حرف میزنی. چشمات آرومه. یه چیزی به همین کوچیکی.
نه که دائم بهش بگن تو میتونی. تو قویای. تو خفنی. باریکلا. نه. اینا نه...
در هر پلکی، میان خواب و بیداری
فاصله ها را کنار زدم
هنوز عطر حضورت از لباسم نرفته بود
- فرشته میرزالو
دلبرا!
در هوس دیدن رویت دل من تاب ندارد
نگهم خواب ندارد
قلمم گوشه دفتر، غزلم ناب ندارد
همه گویند به انگشت اشاره
مگر این عاشق دلسوخته ارباب ندارد
تو کجایی گل باران!؟
ز فراقت دل من تاب ندارد
- مهدی اخوانثالث