؛
إنَّ الله يُحِبُ كُلَّ قَلبٍ حَزينٍ و يُحِبُّ كُلَّ عًبدٍ شَكورٍ
همانا خداوند هر قلب محزون و هر بندهی شکرگزار را دوست دارد.
- امام سجاد علیهالسلام، الکافی۲ صفحه۹۹
میخندم و چشمم از غمت میبارد
یک شهر مرا مریض میپندارد
از قصد ولی دوباره یادت کردم
خاراندن جای زخم، لذت دارد
- امیرحسین ثابتی
چـــٰاوان .
_
هزار سال دیگر هم که رابطه ای یکطرفه ادامه پیدا کند به جایی نخواهد رسید.
یکی خرد میشود و دیگری پروار و در نهایت در یک لحظه، در یک ثانیه ای که اصلا انتظارش را ندارید کسی که سال های سال خرد و زخمی شده است تمام زخم ها و درد ها و رنج هایش را بالا میآورد و فورانی از غروب های ذلت بارش را روی سر و صورت دیگری خالی میکند.به نحوی که این انفجار نه تنها خودش را بلکه طرف مقابل را به آتش میکشد.
یا کسی که همراهش هستید دوست بدارید و نگذارید یک تنه بار احساسی رابطه را به دوش بکشد یا اگر زخمی هستید و هیچ راه درمانی برایش پیدا نمیکنید عقب بکشید خود و او را نجات دهید.
نگذارید کسی به حدی از انفجار برسد که بلای خانمان سوز شود.
با خودتان رو راست باشید یا طرف مقابلتان به درد زندگی خواهد خورد یا ارزشی برای وقت گذراندن با وجود ندارد.
این درد کشنده نیست اما قورت دادن بغض و دردها روزی هلاکتان میکند .
راستش را بخواهی من از مرگ نترسیدهام ، ترسیدهام که زنده بمانم و کسانی را که دوست دارم از دست داده باشم .