پرسیده بودی: "من نباشم چه خواهی کرد؟"
قرارِ ما بر صداقت است.
من، بیتو نخواهم مرد.
تنها شوقِ زیستن در من میمیرد.
مهربانترین قسمتِ زندگیِ هر شخصی، زمانیست که آن کسی را که دوست دارد، دوستش بدارد!
منظورم را میفهمی؟
اینکه کسی باشد که تو را آن طور که
دلت میخواهد دوست بدارد،
میشود مهربانترین قسمتِ زندگیِ تو...
نسبت به تمامِ مسائل خوشبین میشوی،
لبخند میزنی، ایده میدهی،
فکرت باز میشود و حتی دیگر نسبت به مسائلی که دلت را میزد واکنش نشان نمیدهی!
در دوست داشتن، نیروی عجیبی نهفته است.
این را وقتی که تو را خیلی دوست داشتم
فهمیدم...
خانه قلبم خراب از یکّهتازیهای توست
عشقبازی کن که وقت عشقبازیهای توست
چشم خون، حال پریشان، قلب غمگین، جان مست
کودکم! دستم پر از اسباببازیهای توست
– ای غم !
نمی دانم روز رسیدن روزی گام که خواهد بود
اما درین کابوس خون آلود
در پیچ و تاب این شب بن بست
بنگر چه جان های گرامی رفته اند از دست
دردی ست چون خنجر
یا خنجری چون درد
این من که در من
پیوسته می گرید
در من کسی آهسته می گرید ...