هیچ نیمهی گمشدهای وجود ندارد!
تنها چیزی که وجود دارد
تکههایی از زمان است که در آنها
ما با کسی حال خوشی داریم؛
حالا ممکن است سه دقیقه باشد،
دو روز، پنج سال یا همهی عمر...
یاد گرفتم که در پایان یک علاقه،
ما کسی را از دست نمیدهیم،
خودمان از دست میرویم.
آن خودِ دلبستهی خوشحالِ سرسختِ امیدوار...
از اناری حال دل پرسیدم امشب
گفت: خون
لاله را گفتم : خبر تازه چه داری؟
گفت: داغ!!
اَلا یا اَیُّهَا السّاقی اَدِرْ کَأسَاً و ناوِلْها
که عشق آسان نمود اوّل ولی افتاد مشکلها