eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
358 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
💢سلسله نشست های تخصصی با موضوع اثرسنجی فرهنگی ➖با حضور: 🔻حجت الاسلام یوسف احمدی 🔻دکتر علی جوادی 📌 یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه 🕗 ساعت ۲۰ 🌐 لینک حضور در نشست: https://meet.google.com/dri-kdmq-frv 🆔 @cultural_governance
🔻حسابرسی فرهنگی در پیوست باشد! ✍️مجتبی فرهنگ نهادهای فرهنگی پدیده جدیدی هستند اما معاصر نمی باشند چراکه مفهوم نهادهای فرهنگی در دوره پهلوی به صورت جدی برجسته شده و در دوره پهلوی دوم، نهادسازی فرهنگی (تاسیس جشنواره ها، فرهنگستان ها، بنیادها و...) جدی شده است. در حقیقت دغدغه دوره پهلوی دوم تاسیس نهادهای فرهنگی عامرانه و خودساخته و تاسیس یک شبه مدرنیزاسیون فرهنگی برای رفع عقب ماندگی از غرب بوده است. با شروع انقلاب اسلامی و به فرمان امام خمینی در همان سال های نخست با تدبیر ایشان 16 نهاد انقلابی ایجاد شد (منبع) تا نظام جمهوری اسلامی سریعتر در مسیر تحول و اثرگذاری حرکت کند و حال امروزه با تغییرات شرایط «تاریخی، جهانی و مخاطبین» باید این نهاد های ماخر و جدید را مورد سنجش و باز طراحی قرار دهیم تا بهره وری و اثرگذاری آنها بالا رود. اثرسنجی فرهنگی دستگاه های فرهنگی به عنوان عاملین رسمی «تحول فرهنگی»، میتواند ابعاد مختلفی را به خود بگیرد. متولی «رسمی و دولتی» در «اثرسنجی فرهنگی» شورای عالی انقلاب فرهنگی و «متولی حاکیمتی» در مسئله «ارزیابی فرهنگی» بیت رهبری می باشد. ماده ۴ شرح وظایف هفتم سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی می گوید که: نظارت مستمر، ارزیابی و پایش عملیات، اثرسنجی و اثربخشی اقدامات، ارجاع تخلفات و ترک فعل‌ مدیران ارشد از وظایف این دستگاه می باشد و در پیوست خود می نویسد که: حسابرسی فرهنگی به عنوان یکی از مهم ترین راهکارهای حکمرانی جدید است که برای ارزیابی میدانی و اثرسنجی میزان تحقق اهداف و مقاصد غایی سیاست‌گذاری فرهنگی به کار گرفته می شود.(منبع) سنجش وضعیت درونی سازمان های فرهنگی معادل «بهره وری» و سنجش وضعیت بیرونی سازمان های فرهنگی معادل مفهوم «کارآمدی و اثرسنجی» می باشد. مراجع ارزیابی اگر بخواهند وضعیت اثرسنجی فرهنگی دستگاه های فرهنگی را مورد سنجش قرار دهند در سه لایه با موانعی روبرو خواهند شد: ۱. در لایه مخاطب، عدم دسترسی به مخاطب هر دستگاه و تغییرات تکانه ای مخاطب فرهنگی ۲. در لایه عملکرد، فقدان دسترسی به وضعیت دستگاه ها و تحولات زیاد ساختاری و انسانی ۳. در لایه اکوسیستم، تنوع و تعدد دستگاه های فرهنگی در یک موضوع فرهنگی می باشد اگر یکی از این دو مرجع فرض کنیم بخواهند اثرسنجی وضعیت مدیریت مساجد کشور را مورد سنجش قرار دهند. در ابتدا لازم است که داده هایی از مخاطبین، متولیات و عملکرد هر سازمان فرهنگی را بدست بیاورند. این داده ها فی الواقع از «خوداظهاری خود دستگاه ها» به دست می آید که هیچ وجه منفی و یا نقطه ضعفی از «معاونت طرح و برنامه» آن سازمان ارایه نمی شود. در ادامه اگر بخواهیم به سراغ متولیان امر یک موضوع فرهنگی مانند مسجدبازگردیم، بالغ بر ۲۴ نهاد و سازمان مدعی هستند که مهندسی برنامه ریزی مسجد با آنان می باشد و به یک شبکه موثران و ذی نفعان تبدیل خواهند شد (منبع) که این موضوع، اثرسنجی هر دستگاه را عملا غیرممکن می کند. این مثال از واقعیت حکمرانی فرهنگی، بیانگر این است که چرا نمیتوانیم اثرسنجی ملی در عرصه فرهنگ را به صورت دقیق رقم زد، چرا که تکثر و تعدد دستگاه ها باعث اثرگذاری بر روی اقلیم جغرافیایی و مخاطبین مختلفی شده و اثرات اجتماعی را غیر قابل دسترس و به تبع آنرا غیر قابل سنجش خواهد کرد. در این نوع از حکمرانی فرهنگی «مسئولیت فرهنگی» هر مسئله و موضوع مشخص نخواهد بود و شاهد آن هستیم برای تهاجم فرهنگی ماجرای مهسا امینی، هیچ کس پاسخگو نیست! یک راهکار دیگر این است که اثرسنجی را به صورت جزیی در هر سازمان تعریف کنیم. هرچند اثرسنجی با این روش، برآیند کلی از وضعیت فرهنگی کشور ارایه نخواهد داد اما باز در نقطه خودش دارای مشکلاتی می باشد. رویه مدیریتی دستگاه ها و جهت گیری آنان براساس فشار از سوی نهادهای بالادستی می باشد و تنظیم گری آنان یک هنجار می باشد و هر سازمان در تلاش برای رفع فشار دو نهادهای بالادستی در عرصه فرهنگ می باشد که باعث دور شدن این دستگاه ها از برنامه ریزی اثرمحور و میدانی خواهد شد. تا زمانی که ادغام دستگاه های فرهنگی صورت نگیرد و مسئول هر مسئله و موضوع فرهنگی مشخص نشود، اثرسنجی در مسائل کلان و ملی امری نشدنی و محال خواهد بود و این موضوع نیازمند درگیری با ذی نفعان، بررسی تجربیات پیشین و .... می باشد. پیوست:نمونه ای از تعدد ساختارهای فرهنگی وجود 22 شورای عالی در کشور و 150 شورای موثر(منبع) وجود9 متولی اصلی دستگاه فرهنگی و 56 دستگاه فرهنگی حاکمیتی(منبع) وجود120 نهاد و معاونت فرهنگی(منبع) وجود 1345 معاون فرهنگی شهرداری در کشور(منبع) وجود ۴۸ خبرگزاری در ایران در حالی که توسعه یافته ترین کشور های دنیا 5 خبرگزاری وجود ندارد(منبع) 🆔@cultural_governance
رسانه کاربر محور.pdf
8.25M
🔴 ساترا گزارش «ارزیابی رسانه‌های کاربرمحور» را منتشر کرد/ «نماشا» و «روبیکا» در پایین‌ترین رتبه 🔹سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر(ساترا)، جزئیاتی از گزارش ارزیابی محتوایی و رتبه‌بندی رسانه‌های کاربرمحور را منتشر کرد. 🆔 @Cultural_governance
مدیران فرهنگی فقدان سیستم ارزیابی.pdf
10.62M
❇️مدیران فرهنگی، فقدان سیستم ارزیابی و ارتقا. شاخص های مدیر موفق 1. دانش فرهنگی 2. تجربه نگاری فرهنگی 3. تشکیل مدرسه حکمرانی فرهنگی 4. ایجاد ساختار ارزیابی و بررسی کارنامه مدیران فرهنگی. ✍️خانم صومی 🆔@cultural_governance
⭕️اطلاع رسانی 🔸شروع جلسه لایو 🆔@cultural_governance
📋ده نکته در باب اثرسنجی فرهنگی ✍️نعیم حسینی بعضی از مسئولین اساساً با مقوله‌ای به نام اثرسنجی آشنا نیستند و اصلاً نمی‌دانند اثرسنجی چیست و چه جایگاه و کارکرد و فایده‌ای دارد. حتی بعضاً هنگام طرح چنین مسئله‌ای با ایشان، با ادبیات تکلیف‌گرایی و این‌که ما مأمور به انجام تکلیفیم پاسخ می‌دهند که کار باید انجام بشود و این‌که چه خواهد شد به ما ربطی ندارد. این کژفهمی از یک مبنای درست، جهل ایشان را مرکب خواهد کرد. جهت مطالعه این یادداشت به ادرس زیر مراجعه نمایید👇 🌐https://vrgl.ir/64Jd6 🆔@cultural_governance
🔸جامعه شناسی ما از جامعه دور شده است 🖊در نشست نقد کتاب «تحلیلی نقادانه از پیمایش‌های ملی در ایران» مطرح شد؛ 🔸پیمایش‌های ملی به مطالعه نگرش‌ها و ارزش‌های مردم می‌پردازند و ما نزدیک به ۳۰ سال است که تجربه پیمایش‌های ملی در ایران را داریم. اساساً پیمایش چه در سطح ملی و چه در سطح تحقیقات خرد، یکی از متداول‌ترین روش‌های پژوهش در جامعه شناسی و علوم اجتماعی است. 🔸این کتاب، کار درخور تحسینی است، چون نگرش انتقادی دارد یعنی همینطوری به توصیف و رونوشت و خلاصه‌ای از پیمایش‌ها بسنده نشده است و نویسنده وارد جزییات شده است. 🔸نقش آدم‌هایی که توانستند موضوع پیمایش را در مجموعه ملاحظات این دستگاه‌های برنامه ریز و سیاست گذار ببرند، مطرح است. قبل از انقلاب دکتر تهرانیان و دکتر اسدی در آن سال‌های دهه ۵۰ که شروع کردند، اگر گزارش‌ها را دیده باشید که داده‌های سال ۵۳ جمع آوری شده منتشر کردند، ملاحظه‌ای بوده و آن هم این بود که بیشتر آقای تهرانیان و آدم‌هایی همچون دکتر اسدی بدان توجه داشتند 📎https://vrgl.ir/7yCMX 🆔@cultural_governance
⭕️رئیس صدا و سیما اثرسنجی را جایگزینِ نظرسنجی کرد/ مأموریت جدید صدا و سیما چیست؟ 🔸 باید اثرسنجی جایگزین نظرسنجی شود؛ به این عبارت که اکنون باید به حوزه اثرسنجی بیشتر توجه شود که تاکنون مغفول مانده‌است. 🔸برای ما تأثیرپذیری مخاطب اهمیت به سزایی دارد و پس از این، کنش رفتاری مخاطب باید رصد شود تا نظرسنجی‌های سازمان از قالب «بررسی میزان مخاطب و میزان علاقه ‌مندی»، به قالب «بررسی میزان تأثیر و نفوذ محتوا در مخاطب» برسد. 🖇https://vrgl.ir/kj0IP 🆔@cultural_governance
🔸معرفی کامل اثرسنجی تبلیغات در تجربه کاربری (UX) از طریق ردیاب چشمی ☑️کتاب اثر سنجی تبلیغات در تجربه کاربری (UX) از طریق ردیاب چشمی نوشته‌ی آندره شال و جنیفر رومانو برگستروم، به وضوح نشان می‌دهد چطور ردیاب چشم در حوزه‌هایی مانند وب‌ سایت‌های تجاری، شبکه‌های اجتماعی، دستگاه‌های تلفن همراه، بازی‌های ویدئویی، سطح سواد و تعاملات فیزیولوژیکی به کار گرفته می‌شود. کتاب اثرسنجی تبلیغات تجربه کاربری (UX) از طریق ردیاب چشمی (Eye tracking in user experience design) در واقع به شما نشان می‌دهد که چطور جریان داده‌هایی از دید بصری کاربر، می‌تواند اطلاعاتی درباره‌ تجربه کاربری بدهد. 🔺ردیابی چشم اکنون به‌ عنوان یک نیروی کمکی قوی در انبار ابزارهای ارزیابی تجربه کاربری پذیرفته شده است. ارزیابی فعالیت‌ها برای تجربه کاربری با استفاده از ردیابی چشم به‌ تازگی بهره‌برداری می‌شود و علت این امر نیز بیشتر به‌ دلیل پیشرفت‌های زیاد در کالیبراسیون و استفاده از سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفته با هزینه‌های ارزان‌تر بوده است. 🆔@cultural_governance
74038_147.pdf
1.68M
📖کتاب اثرسنجی در حوزه رسانه با تأکید بر تلویزیون 📌این کتاب در چهار فصل اثر و مدل‌های اثرسنجی، روش‌های اثرسنجی، مروری بر برخی از پژوهش‌های اثرسنجی و جمع‌بندی و نتیجه‌گیری به بحث اثرسنجی از برنامه‌های تلویزیونی می‌پردازد. 📌کتاب شامل مثال‌های واقعی مرتبط با نظرسنجی برنامه‌های تلویزیونی است که می‌تواند راهنمای کاربردی مناسبی برای پژوهشگران علاقمند به اثرسنجی در حوزه رسانه بویژه تلویزیون باشد. همچنین مطالب سودمندی درباره مدل‌های اثرسنجی که در اجرای عملی چنین مطالعاتی راهگشا هستند در کتاب مطرح می‌شود. 🆔@cultural_governance
⭕️فرآیند‌های ارزیابی در حوزه فرهنگ از طنز‌های تلخ جمهوری اسلامی است 🔸ویترین‌های پوشاک مغازه‌ها، انبار گمرک، چینش بوفه‌ها و رستوران‌ها در شهرها، مبلمان شهری شهرها، معماری خانه ها، فرآیند صدور مجوز کسب و کار‌ها را در نظر بگیرید؛ تاثیر این‌ها بر فرهنگ عمومی حتما بیشتراز تاثیر بسیاری از ارگان ها، نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است 🔸فرآیند‌های ارزیابی و ارزشیابی عملکرد در حوزه فرهنگ یک شوخی بی مزه و از طنز‌های تلخ جمهوری اسلامی است و در نگاهی دیگر یک اهانت به متخصصین این حوزه است. 🔸کار فرهنگی یعنی تولید و ارتقاء معنا در زندگی جاری، ملموس و روزمره عامه مردم که منجر به یک ارتقایی در بینش، گرایش و رفتار می‌شود 🔸شورا‌های عالی ما باید به سمت نهاد‌های تنظیم گری حرکت کنند. دوره اینکه با شورای عالی بشود فرهنگ را راهبری کرد، گذشته است 🖇https://vrgl.ir/L23W5 🆔@cultural_governance
📢سلسله نشستهای 💡 🔸ارزیابی اثربخشی طرح اخیر عفاف و حجاب و بررسی لایحه پیشنهادی قوه قضائیه ⏰سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ الی ۱۹ 📌لینک نشست 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast 🆔@cultural_governance
🔰نیروی کنشگر، عامل اصلی نوسان اثرسنجی ✍️مجتبی فرهنگ «نظام تصمیم گیری» یک مجموعه فرهنگی مبتنی بر مغناطیس های گوناگونی دَوَران پیدا میکند. اینکه اراده ها در چه مسیر جریان یابد و تصمیم حرکت جمعی را مدیر در چه کانالی قرار دهد، توسط عواملی همچون تجربیات، مشاورین، دانش و تخصص مجموعه و مولفه هایی از این جنس قبیل مشخص می شود. یکی از رویکردهای تصمیم گیری، رویکرد «مسئله شناسی» می باشد.در این رویکرد با «شناسایی مشکلات» و «اولویت بندی مشکلات»، با استفاده از تکنیک های گوناگونی مشکل را با علت یابی و شناخت زمینه های شکل گیری آن، تبدیل به مسئله می کنند و با تشکیل «اَبر مسئله» به حل «شبکه مسائل» می پردازند. مسئله شناسی شرط بقا و تداوم حیات است. در حقیقت اگر یک نظام اجتماعی یا ارگانیسم زنده‌ وجود داشته باشد اما به مسائلش واقف نباشد، شانسی برای حیات ندارد. گام بعد از «شناخت مسئله»، «حل مسئله» می باشد که باید سه ضلعی ایده های کنشگری(مغز افزار)، تجهیزات و امکانات(سخت افزار) و چینش انسانی(نرم افزار) را طراحی کرد. هر مسئله ای فرهنگی توسط سه ساختار انسانی یعنی فضای مردمی، ستادهای فرهنگی و شوراهای عالی قابل حل است. اگر بتوانیم ترکیب بندی صحیح بین جبهه فرهنگی شکل دهیم و زنجیره حل مسئله های فرهنگی را ایجاد نماییم شاهد«زنجیره کنشگری» بین نهادهای حاکمتی و مردمی خواهیم بود که منجر به «تحول فرهنگی»خواهد شدو گرنه با «گسست کنشگری» توقع تحول انچنانی نباید داشت. اگر بخواهیم به کنشگری های هر لایه بپردازیم که با کنارگیری آنها در یک دیگر به اثر مطلوب خواهیم رسید، میتوانیم این اقدامات حل مسئله را شامل موارد زیر برشمرد کنش های گروه های مردمی مسئله شناسی و ایده پردازی تربیت و کادرسازی تبیین و فعالیت چهره به چهره مطالبه گری فعالیت های خیریه ای عملیات رسانه ای آسیب زدایی منطقه ای کنش های ستادهای فرهنگی جریان سازی گفتمان سازی تولید محتوا برگزاری جشنواره و فراخوان اموزش و توانمندسازی شتاب دهی و تسهیل گری راهبری و جهت دهی الگوسازی و نخبه گرایی طراحی زیرساخت های مجازی توزیع و انتشار محصولات مشاوره و منتورینگ تجربه نگاری تولید مصنوعات فرهنگی شبکه سازی پژوهش و مطالعه کنش های شوراهای عالی نهاد سازی وساختار سازی تنظیم گری و حکمرانی رصد و راهبری اینده پژوهی ارزیابی کارکرد و اثرسنجی زنجیره سازی کنشگری اثرسنجی با نتایج نامطلوب اجتماعی نتیجه ی یک حل مسئله غلط می باشد که نقطه کج راهی آن از شناخت بد مسئله و طراحی کنشگری های نامتناسب و غیرکارآمد می باشد که علت آن به عامل انسانی برمیگردد. تازمانی که عامل انسانی به معنای واقعی قیام نکند و عنصر«اراده، جهان آگاهی و بصیرت»را نداشته باشد، نمیتوانیم شاهد اثرسنجی مطلوب در جامعه باشیم. بی شک عامل انسانی در اتمسفر انقلاب اسلامی کنشگری هایی را جهت حل مسئله دارد اما به علت اینکه به مجهز به لوازم اثرگذاری نیست و ارزیابی اجتماعی ندارد، مسیری جز هبط و عبث شدن اقدامات خود نخواهد داشت. 🆔@cultural_governance
🔴ارزیابی‌های غیرواقعی باعث بازتولید وضعیت نیمه‌استعماری می‌شود 🖊در گفتگو با میثم مهدیار 🔹ما درحوزه فرهنگی در یک وضعیت استعمارزده و یا نیمه استعماری قرار داریم و یکی از تبعات آن این است که دقیق نمی‌توانیم موقعیت و تصویر خودمان را در جهان ترسیم کنیم و ببینیم که در کجا هستیم تا بتوانیم ارزیابی درست‌تری از موقعیت خود داشته باشیم. هر ارزیابی غیرواقعی باعث بازتولید این رابطه و وضعیت نیمه استعماری می‌شود. 🔹انقلاب اسلامی یک واکنش رادیکال به مدرنیسم در سطح سلبی بود، اما در سطح ایجابی همان طور که بعد از انقلاب متوجه شدیم صرفا داشتن یک نگاه انتقادی به خصوص در حوزه حکمرانی کفایت نمی‌کرد، چون با زندگی روزمره مردم سر و کار دارید و باید مایحتاج آن‌ها را تامین کنید و صرفا یک امر ذهنی نیست بلکه کاملا عینی و انضمامی است. 📎https://vrgl.ir/FR5Rz 🆔@cultural_governance
📌ابلاغ تحول صدا و سیما مبتنی بر اثرسنجی 🔖حسن شاکری نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما 🔹سابقه شکل‌گیری مرکزی که امروز با پسوند تحقیقات در سازمان صداوسیما فعالیت می‌کند به سال ۴۰ و برنامه رادیویی «فرهنگ مردم» بازمی‌گردد. برنامه‌ای که پنج سال بعد منجر به تاسیس «مرکز فرهنگ مردم» شد. در همان سال ۴۵ و همزمان با آغاز به کار تلویزیون ملی ایران، کمیته «سنجش افکار» هم راه‌اندازی می‌شود که پس از آن به «مرکز تحقیقات اجتماعی و نظرخواهی برنامه‌ها» تغییر نام داده است. 🖇https://vrgl.ir/qVVvH 🆔@cultural_governance
📖خلاصه کتاب رصد سازمان های فرهنگی ایران جهت مطالعه کلیک نمایید 🖇https://vrgl.ir/TEbzW 🔺جمع بندی این کتاب شامل موارد زیر می باشد: ۱. ارزیابی وضعیت درونی سازمان‌های فرهنگی کشور (بعد کارآئی) ۲. ارزیابی وضعیت بیرونی سازمان‌های فرهنگی کشور (بُعد اثربخشی یا کارآمدی). ۳. وضعیت هماهنگی در سازمان‌های فرهنگی: فقدان نظام جامع مدیریت فرهنگی 🆔@cultural_governance
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،،،،، ۱. لایحه‌ی حجاب، یک گام به پیش است و دو گام به پس. اگر تصویب شود، حجاب به‌تدریج «فرسوده» و «علیل» خواهد شد. ۲. باید جبهه‌ی فکری و فرهنگی انقلاب، به میدان تبیین و روشنگری بیاید و مجال ندهد که این «ریل غلط»، نهاده شود. ۳. در شب عملیات آزادسازی یکی از «خرمشهر»ها قرار داریم. جهان‌آراها کجایند؟
غیر قابل ارزیابی بودن سند تحول آموزش و پرورش بررسی دقیق متن سند تحول و مبانی نظری پشتیبان سند نشان می‌دهد که سند قابلیت ارزیابی را ندارد، چرا که ارتباط منطقی بین مفاد سند تحول و مبانی نظری پشتیبان سند، روشن و شفاف نیست. به بیانی دیگر نمی‌توان بین سطوح بالادستی سند تحول با مبانی نظری پشتیبان (به خصوص چرخش‌های تحولی کلان و خرد) ارتباط سازگاری برقرار کرد؛ لذا مشخص نیست که هریک از اهداف و راهبرد‌های کلان سند، در راستای تحقق کدامیک از چرخش‌های تحولی طراحی شده است. جهت مطالعه این یادداشت کلیک نمایید👇 🖇https://vrgl.ir/EyIDO 🆔@cultural_governance
🔺نظام راهبردی نظارت و ارزیابی را بالای سر نهادهای متکثر دولتی ایجاد کنیم 🖊بررسی علل و چرایی ضعف سیاست‌گذاری اجتماعی در ایران در گفتگو با علی‌اکبر تاج مزینانی؛ 🔹یکی از موارد چالش انگیز اشاره کنیم همین پیشی گرفتن عمل از نظر است. یعنی ما در واقع تکلیفمان در حوزه نظر خیلی مشخص نیست، اما در حوزه عمل اقدامات مختلفی انجام می‌شود. 🔹نظام سیاستگذاری اجتماعی ما که یکی از اهدافش ارتقای همبستگی و کاهش نابرابری‌ها و قشر بندی اجتماعی است، اما در کشور ما خود سیاستگذاری اجتماعی و رفاهی تشدید کننده‌ قشربندی اجتماعی و حتی تضعیف کننده انسجام همبستگی اجتماعی‌ست. 🔹یکی از چالش‌ها، بحث فقدان نظام راهبردی نظارت و ارزیابی بود. اینجا تقریبا نزدیکی بیشتر به آن بحث پیوست اجتماعی دارد. یکی از مسائل مهم در کشور این است که سیاست‌های اجتماعی مناسب نداریم. سیاست اجتماعی در واقع به درستی طراحی نمی‌شود و یا اگر اجرا می‌شود بعدا به درستی نظارت انجام نمی‌گیرد. در واقع نظام راهبردی در این سیستم وجود ندارد. ما همیشه بر درون‌داد و نهایتا برون داد تاکید می‌کنیم. 🖇https://vrgl.ir/2usSf 🆔@cultural_governance
🟠اثرسنجی مدیریت تولید محتوا در شبکه های اجتماعی 🔺در گفت و گوی با حسن میثمی، مدیر مسئول مجازیست 🔸اینکه ما محتوای ارزشمند یا به‌اصطلاح فرهنگ‌ساز ارائه دهیم در شرایط فعلی راهگشا نیست. نمونه بارز عدم اقبال عمومی به این سبک نگرش را می‌توان در فیلم‌های معناگرا به خوبی مشاهده کرد که هیچ‌گاه مخاطب گیشه نداشته است. ما برای بهبود وضعیت فعلی باید به دنبال ایجاد زنجیره ارزش تولید محتوایی فاخر یا همان به‌دردبخور باشیم. 🔹اینکه بودجه‌ای به نهادهای فرهنگی اختصاص داده شود تا با تولید محتوا در فضای مجازی؛ فضای فرهنگی این پیام‌رسان را تغییر دهند واقعاً نشدنی است. هریک از این نهادها سالانه به دنبال ارائه رزومه عملکردی خود هستند و طبیعتاً محتوای ارائه‌شده توسط آن‌ها بیشتر براساس مدل رزومه پرکردن و رقابت‌های نهادی نقش خواهد بست و اثرگذاری در فضای مجازی اولویت آخر است 🔸حضور مادی و معنوی حاکمیت به‌صورت مستمر نیاز نیست چراکه مسیر فضای مجازی مسیر خط‌کشی و یا نظارت آنلاین نبوده، شما نمی‌توانید میلیون‌ها کاربر را مجبور کنید محتوایی را منتشر کند یا منتشر نکند. 🖇https://vrgl.ir/wZQA5 🆔@cultural_governance
637733689518613187.pdf
12.58M
📖کتاب رصد سازمان های فرهنگی ایران 🔺این پژوهش پس از مرور سنخ شناسی طیف وسیع نهادهای فرهنگی فعال کشور، یک چارچوب جامع برای رصد این سازمان ها طراحی شده و سپس بر مبنای این چارچوب، توصیف جامعی از وضعیت کنونی (جاری) سازمان های فرهنگی کشور ارائه شده است. در پایان برخی راهبردها و توصیه ها برای ارتقای خط مشی ها و سیاست های فرهنگی در جهت اجرای نقشه جامعه مهندسی فرهنگی کشور (در ارتباط با دستگاه ها و نهادها) ذکر شده است. 🔺جمع بندی این کتاب شامل موارد زیر می باشد: 1. ارزیابی وضعیت درونی سازمان‌های فرهنگی کشور (بعد کارآئی) 2. ارزیابی وضعیت بیرونی سازمان‌های فرهنگی کشور (بُعد اثربخشی یا کارآمدی). 3. وضعیت هماهنگی در سازمان‌های فرهنگی: فقدان نظام جامع مدیریت فرهنگی 🆔@cultural_governance
🔦 نشست تخصصی: 🔶 روحانیت، مرجعیت و حوزه؛ افق مطلوب و موانع 🎙 استاد مدعو: ♦️ حسن رحیم‌پورازغدی 💡به‌همراه پرسش و پاسخ 📆 زمان: چهارشنبه ۳ خردادماه - ساعت ۱۵ 📌 نشانی:میدان فلسطین، پلاک ۳۹۷، مرکز راهبردی فرهنگ و رسانه ▪️لطفا برای هماهنگی حضور در جلسه، با شماره ۰۹۱۰۴۹۵۹۱۰۹ تماس بگیرید. 💎 فحــوا فرهنگ؛ حکمرانی و اندیشه‌ورزی @ifahva_ir
17.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷صفر تا صد لایحه عفاف و حجاب از زبان محسن آقایی کارگردان مستند ایکسونامی و کارشناس حوزه عفاف حجاب 🔶 به نظر شما با تصویب این لایحه اگر خانمی با ظاهر بسیار زننده و زشت به خیابا بیاید چه اتفاقی برایش میفتد؟ این ۹ دقیقه رو حتما حتما ببینید و برای دیگران هم ارسال کنید 🆔 @cultural_governance
پژوهش های اثرسنجی و ارزیابی فرهنگی مجلس.pdf
276K
📋مجموعه گزارش های ارزیابی و اثرسنجی فرهنگی ✍️مرکزپژوهش های مجلس 🆔@cultural_governance
⭕️اطلاعیه 🔸فعال سازی بخش بازتاب رویدادها و برنامه های فرهنگی 📢اطلاع رسانی صحیح از برنامه های فرهنگی نقش موثری در ارتقا و توانمندی افراد دغدغه مندان فرهنگی در این عرصه دارد. 📣بخش وضعیت کانال‌ (استوری) حکمرانی فرهنگی در شبکه اجتماعی بله، به صورت روزانه رویدادها و برنامه های فرهنگی در سطح کشور را اطلاع رسانی می کند. 🔔جهت اطلاع رسانی رویدادهای خود به ادمین کانال پیام دهید ادرس کانال شبکه اجتماعی در بله👇 🆔ble.ir/cultural_governance