🔖 #عکس_نگاشت | سندی برای تمدن سازی
🎙 حجت الاسلام #محمدجواد_رودگر
🔻 فکر میکنم سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید به معیار گزینش مسئولین بدل شود.
📍 برای مطالعه ادامه این مطلب کلیک کنید.
#مدیریت_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔 @Cultural_governance
▫️هدف سیر مطالعاتی، ایجاد درک بهتر و عمیقتر از مطالعه برای مخاطب است
🔰 سخنرانی دکتر #احمد_شاکری در نشست «چیستی و ضرورتهای سیر مطالعاتی در حوزه ادبیات داستانی»:
◾️ضروری است بررسی شود، سیر مطالعاتی چیست؟، چه تفاوتهایی با شبهسیرها دارد؟، چه کارکردها، اهداف و غایتی دارد؟ و مبانی و همچنین مراتب و انواع سیر مطالعاتی چیست؟
◾️هدف سیر مطالعاتی، ایجاد درک بهتر و عمیقتر از مطالعه برای مخاطب است. بحث دیگر برخورداری مخاطب از مهارت خوانش است.
#سخنرانی
#ادبیات_داستانی
🆔 @Cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
▫️هدف سیر مطالعاتی، ایجاد درک بهتر و عمیقتر از مطالعه برای مخاطب است 🔰 سخنرانی دکتر #احمد_شاکری در
📝یادداشت: مطالعه ممنوع!!
🔰چرا سیرهای مطالعاتی برخلاف باور رایج، آسیب های بسیاری دارد؟
✳️ اهالی کتاب و مطالعه همیشه با پدیده ای به نام سیرهای مطالعاتی مواجه بودهاند و باور عمومی به فایده و ارزش سیرهای مطالعاتی جویندگان علم را مجبور به انتخاب سیرهای مطالعاتی می کند...
✳️ اما اصولاً سیرهای مطالعاتی آسیب های بسیاری دارد و فقط برای چند هدف خاص تجویز می شود...
💢ادامه مطلب:
🔺فقدان سؤال و مسأله محوری
⬅️ اصولا مطالعه مفید و فعال باید با سؤالات یا مسائل مشخص همراه باشد. حتی در مطالعات درسی و تخصصی هم این قاعده صدق می کند.
مطالعه بدون سؤال و مسأله اساساً هدف مطالعه را محقق نمی کند و نه تنها بازدهی را کاهش می دهد بلکه با مرور زمان حجم بسیار کمی از مطالب در حافظه شما باقی می ماند.
🔺اتلاف عمر و نابودی فرصت
⬅️ سیرهای مطالعاتی با ارائه مجموعه ای از مطالب اضافی و اطلاعات فرعی و غیر ضروری، هدف مطالعه و دست یابی به نتیجه را بسیار کُند نموده و در بازه های طولانی فرصت های محدود اهالی مطالعه را برای مطالعات مفید از بین می برد.
🔺انتزاعی شدن ذهن و جدایی از واقعیت
⬅️ به دنبال آسیب های قبلی، سیرهای مطالعاتی با دور کردن فکر فرد از مسائل واقعی و ایجاد یک هدف غیرواقعی برای به پایان رساندن سیر، به تدریج ذهن را انتزاعی می کند.
بنابراین در بلند مدت قدرت حل مسأله و هوش کاربردی فرد را به شدت محدود می کند و به تدریج شخص به این نتیجه می رسد که خلاقیت اجتماعی وی کاهش یافته است.
🔺خستگی و دلزدگی از کتاب و مطالعه
⬅️ در نتیجه آسیب های گذشته و همچنین طی مجموعه ای از پژوهش های میدانی که به همراه جمعی از پژوهشگران دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران انجام دادیم، بیش از نیمی از افراد جامعه آماری ما که مطالعه را کنار گذاشته بودند، علت اصلی آن را سیرهای مطالعاتی می دانستند.
⁉️پس چه کنیم؟
✅ مسلماً ولگردی مطالعاتی!! آسیب های بسیار زیادی دارد اما به جای سیرهای مطالعاتی ثابت و آسیب زا، معتقدم باید :
🔸در کوتاه مدت از تک خوانی هدفمند،
🔹میان مدت از گروه های پویای مطالعاتی،
🔸و بلند مدت از برنامه های مسأله محور و منعطف مطالعاتی استفاده کرد.
اتمام: استاد صفایی حائری:هيچ چيز بی حاصلتر از اين مطالعات دستورى و كتاب خواندنهاى پيشنهادى نيست كه پيش از طرح سؤال و جوشش پرسشها، گريبانگير تازه راه افتادهها و نو مسلمانهاى شعارزده میشود.
📔 #کتابخوانی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔 @Cultural_governance
✅ رقابت علمی شبیهسازی انطباق بودجه ۱۴۰۱ با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
📆 مهلت ثبتنام تا ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰
📝 زمان برگزاری رقابت: دهه اول اسفند ماه ۱۴۰۰
💻 ثبتنام: https://gcrc.ac.ir/fa/forms/5
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فراخوان
#تهران
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
🔳 کانال حکمرانی فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
یک تجربه فرهنگی جالب در هلند !
دوستم گفت اسم این خیابان نام یکی از نویسندگان هلند است.
و نام هر ساختمان در این راسته، نام یکی از کتبی است که نوشته است.
خیلی برایم جالب آمد. یک کار قشنگ فرهنگی.
اینکه نسل در نسل این شخصیت نویسنده را بشناسند و نام کتب او، هر روز مقابل چشمانشان باشد، کمک میکند که هم او، هم آثارش فراموش نشود و احتمال مطالعه این آثار بیشتر و بیشتر شود.
#تجربه_حکمرانی
🆔 @Cultural_governance
▫️سینما را نمیتوان از ایدئولوژی و مرامنامه جدا کرد
🔰 سخنرانی حجتالاسلام #عبدالحسین_خسروپناه در نشستی تخصصی با عنوان «#سینما، دین و ایدئولوژی»
◾️ اگر ایدئولوژی زائیده تفکر است محصول موجود عقبه عقلانی دارد. ما دچار ضعف جدی در فیلمها هستیم و آن ضعف عقلانی است. این فیلمها چقدر باعث رشد عقلانی افراد میشود؟ سینمای بیایدئولوژی وجود خارجی ندارد.
#سینما
#مدیریت_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔 @Cultural_governance
🔰 بیانیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
تلاش مجدانه برای «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ»
در بیانیه این وزارتخانه به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آمده است: دستگاه بزرگ فرهنگی کشور بر آن است تا با لبیک به ندای رهبر انقلاب اسلامی و تحقق منویات معظم له مبنی بر "بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور" با حضور متعهدانه جوانان مومن و انقلابی، برای ارتقای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکند.
🔸 برای خواندن مشروح این خبر به آدرس زیر مراجعه مراجعه کنید :
yun.ir/0l6dy2
#حکمرانی_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔 @Cultural_governance
🔸اگر مشتاق هستید که در فضای بین الملل فعالیت نمایید می توانید از پایگاه های زیر جهت توانمندی اعضای شبکه خود استفاده نمایید
📎muslimna.ir
📌پایگاه جریان شناسی و آینده نگاری جوامع اسلامی
📎@akhbaremoqavemateislami
📌پایگاه احبار مقاومت اسلامی
📎qodsna.com/fa
📌خبرگزاری بین المللی قدس
📎wikivahdat.com/
📌ویکی وحدت
📎libaniran.com
📌کاملترین پایگاه مستقل اطلاع رسانی مسائل لبنان
📎iswnews.com
📌کانال خبری - تحلیلی تحولات جهان اسلام
📎iccbso.ir
📌هسته مرکزی بین الملل بسیج دانشجویی
📎@mroshd_ir
📌گروه موسیقی بین المللی وتر
📎@VetrMusic
📌مرکز تربیت مبلغ بین الملل
📎imt-center.ir
📌مرکز شعوبا
📎shouba.ir
📌پایگاه بین المللی همکاری خبری شیعه
📎fa.shafaqna.com
📌مرکز آموزش های بین الملل
📎homaam.ir
📌اندیشکده مرصاد
📎mersadcss.com
#معرفی_مجموعه_فاخر
#هندسه_حضور
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔@Cultural_governance
🔸بیش از 90 یادداشت و گزارش روزنامه فرهیختگان
📌با موضوع دهه هشتادی ها
جهت دیدن یادداشت ها برروی لینک زیر کلیک نمایید👇
🖇 yun.ir/eo3wg6
#دهه_هشتادی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔@Cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلبریتی که پارا فراتر از هنجارشکنی های فرهنگی گذاشته و فتوای دینی صادر می کنند..!
تبلیغ حرام زادگی به بهانه عشق در جمهوری اسلامی!
#جشنواره_فجر
#سینما
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
@Cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅حلال زادگی در جشنواره فجر
خانم بازیگری که سیمرغ گرفته عذرمیخواهی میکنه ومیگه عذرمیخوام موهام رو پوشوندم/چون رنگ کردم!
#جشنواره_فجر
#سینما
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔@Cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
🔰افتتاح دانشکده حکمرانی با هدف توسعه مطالعات میانرشتهای و چندرشتهای و همچنین تربیت مدیران متخصص 👇
🔰افتتاح دانشکده حکمرانی با هدف توسعه مطالعات میانرشتهای و چندرشتهای و همچنین تربیت مدیران متخصص
🔹دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در آئین افتتاح دانشکده حکمرانی، با اشاره به مشکلات و محدودیتهای کشور در زمینه انتخاب مدیرانی که هم توان و مهارت مدیریتی و هم توان علمی و مهارت فنی در حوزه تخصصی مربوطه را داشته باشد، گفت: فارغالتحصیلان مقطع کارشناسی رشتههای مختلف اعم از کشاورزی، فنی، انرژی، آب و … میتوانند مقاطع ارشد و دکتری را در رشته حکمرانی مرتبط با تخصص کارشناسی خود ادامه دهند و در مقطع ارشد و دکتری در دانشکده حکمرانی، مهارتهای مدیریتی و تحلیل را فراگیرند.
🔹رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه رویکرد مدنظر دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران توسط کشورهای موفق نیز تجربه شده است، درباره خروجیهای دانشکده حکمرانی ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد پرورش افرادی باشیم که هم از منظر دانشگاه تهران جایگاه ویژهای دارند و هم دقیقاً متناسب با نیازهای جامعه و مسائل سازمانها تربیت شدهاند. انسانهایی را تربیت کنیم که سیاستگذاران خوب، مدیر و اداره کنندههای موفقی باشند.
🔸دکتر احمد نوحهگر، معاون برنامهریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران یکی از وظایف دانشگاه تهران را تربیت کادر مدیریتی برای کشور دانست و راهاندازی دانشکده حکمرانی را در این قالب ارزیابی کرد و گفت: حوزه معاونت برنامهریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران هم در حد توان خود بر اساس توصیه و تأکیدات رئیس دانشگاه این آمادگی را دارد که در زمینه تجهیز، راهاندازی و کمک به تأمین نیروی انسانی و منابع مالی دانشکده حمکرانی تلاش بیشتری داشته باشد تا در زمینه تکمیل فضاهای آموزشی این دانشکده و دانشکدههای دیگر گام برداریم.
#حکمرانی_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
⚠️ دو امار واقعا نگران کننده⚠️
1⃣ ۵۱ هزار کودک ایرانی پدر، مادر یا هر دو والدین رو در اثر کرونا از دست دادند.
🔹در اثر این مرگ و میرهای کرونایی، با چه بحرانهای روحی و عاطفی سنگینی مواجههایم امیدوارم طرحهای حمایتی و پشتیبانی، در دستور کار دولت و مجلس قرار داشته باشه
2⃣ یک میلیون دختر دههشصتی برای همیشه مجرد میمانند
🔹️شهلا کاظمیپور، جمعیت شناس و استاد دانشگاه تهران:گروهی از دختران دهه ۶۰ با پسران دهه ۵۰ ازدواج میکنند، اما به دلیل کمتر بودن تعداد پسران متولد دهه ۵۰، پیشبینی میکنیم تا یک میلیون دختر متولد دهه ۶۰ به تجردقطعی برسند.
#اسیب_های_اجتماعی
🆔 @Cultural_governance
🔰چه کسی میتواند متصدی فرهنگ باشد؟
🖊دولتها باید بستر فعالیت سالم فرهنگی را فراهم سازند؛
🔸سه ضلع کلیدی سیاستگذاری فرهنگی عبارت از ملت، دولت و نهادهای فرهنگی است. این سه ضلع باید متوازن، همخوان، همسو، همبار و همکار باشند. هرگونه سیاستگذاری فرهنگی و تمدنی بدون توجه به این سه ضلع، ناکارآمد خواهد بود
🔸دولت در عرصه فرهنگ باید نقش ناظر را ایفا کند. متصدی فرهنگ میتواند دانشگاهها، حوزههای علمیه و شورایعالی فرهنگی باشد به شرط آنکه صاحبنظران، متفکران و اصحاب فرهنگ و هنر و ادب کشور در این تصدیگری دخالت داده شوند
🔸فرهنگ و هنر درطول تاریخ در جوامعی توسعه و رشد و گسترش پیدا کرده است که توده مردم رفاه نسبی داشتهاند، شکم گرسنه و فقر، فرصتی برای امور فرهنگی باقی نخواهد گذاشت، ملت؛ زمانی در حوزه فرهنگ مشارکت میکنند که دغدغه روزانه معیشت و نان و مسکن و پوشاک نداشته باشند
📎 https://farhangesadid.com/0001bD
#حکمرانی_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
🚨آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می شود!
✍️استاد اصغر طاهرزاده:
🔹«اگر میخواهیم فعالیت فرهنگی به معنی دینیِ آن، انجام دهیم و در اصلاح خود و دیگران تلاش كنیم، این كار باید چه سمت و سویی داشته باشد كه پس از مدتی با بیثمری كارمان روبهرو نشویم؟!
🔸به خصوص كه تجربه بینتیجهبودن بعضی از فعالیتهای فرهنگی گروههای مذهبی، در قبل و بعد از انقلاب به شدّت ما را به این فكر فرو میبرد که صِرفاً به ظاهرِ دینی کارهایمان دلخوش نباشیم. زیرا بسیاری از فعالیتهای فرهنگی كه حتی با انگیزههای دینی انجام میگرفت، پس از مدتی یا كاملاً بیثمر بود و یا نسبت به انرژی مصرفشده بهره بسیار کمی در پی داشت، به طوری كه برنامهریزان آن، امكان ادامه كار را از دست میدادند و گرفتار حالت یأس و پوچی میشدند.
🔹در صورتیكه اگر قبل از انجام هر گونه فعالیت فرهنگی، سمت و سوی كار مشخص باشد و معلوم شود تا كجا میخواهند بروند و چگونه میخواهند این مسیر را طی كنند، كار به جایی نمیكشد كه بعد از یك مدتی احساس كنند نه خودشان به كمال مطلوبی رسیدهاند و نه بقیه را توانستهاند به کمالی برسانند.
صد انداختی تیر و هر صد خطاست / اگر هوشمندی یك انداز و راست
🔸آخر آیهای که در ابتدای بحث عرض شد (آیه ده سوره مبارکه فاطر) میخواهد بفرماید؛ اگر کار - چه فردی و چه اجتماعی- به نحو شایسته به خدا متصل نشود و دارای پشتوانه عقیدتی صحیحی نباشد، هرچه هم تلاش و چارهجویی شود نتیجه آن پوچ و بایرشدن و بیثمری است.
🔹اگر خواهران و برادران به این دغدغه رسیده باشند كه ممکن است بعد از مدت مدیدی در کار فرهنگی خود با این مسئله روبهرو شویم که تقریباً هیچ كاری كه بتوان آن را كار فرهنگی واقعی نامید، نكردیم و این احتمال را بدهیم که در فعالیتهای خود، خطرِ درجازدن در روزمرگیها ما را تهدید میكند، إنشاءالله راه برونرفت از آن خطر را دنبال خواهند كرد.
🔸ما چه بخواهیم بر روی خودمان كار فرهنگی انجام دهیم، چه روی دیگران، باید به این فكر باشیم كه بعد از مدتی کار ما نتیجه بدهد. عالم مشهوری به مرحوم آیتالله بهاری همدانی که از عرفای بزرگ است، نامه مینویسد كه آقا! یك دستورالعمل به ما بدهید. آقای بهاری میفرماید: آخر شما خودتان اهل علم هستید! آن عالم میگوید: آقا تعارف را كنار بگذارید، شما كه میدانید ما از راهی كه باید در كنار كسب علم طی میكردیم، غفلت كردیم و شما هم از اول میدانستید كه راه ما برای نتایج حقیقی كافی نیست، برای همین شما در كنار کسب علم، راه سلوک قلبی را رها نكردید، ولی ما مسیر خودمان را رفتیم و حالا بعد از چهل، پنجاه سال فهمیدیم آنچه میخواستیم حاصل نشد.
🔹چنانچه ملاحظه میفرمایید حتی نباید به صرف اینكه یك فعالیت، فعالیت دینی است و با حدیث و آیه سر و كار دارد، به آن دلخوش بود، بلكه باید تلاش كرد علاوه بر موضوع مورد تحقیق، روش ما هم درست باشد و معلوم باشد که خود و جامعه را میخواهیم به كجا برسانیم.»
📚 آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می شود، صفحه 27 و 28
#حکمرانی_فرهنگی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔 @Cultural_governance
🔺بیم و امیدِ دهه هشتادیها
🖊بررسی ابعاد بازنمایی رسانهای سبک زندگی متولدین دههی هشتاد خورشیدی؛
🔸اگرچه صورتبندی تولد بر اساس دهه موضوعی علمی نیست، اما دستکم موضوعی تجربی است و میتوان آن را قابل توجه و قابل مطالعه دانست. این موضوع برساخت رسانهای هم دارد و میتوان گفت که متولدین هر دهه معمولا از تصویری که از آنها در رسانهها بازنمایی میشود به عنوان یک موضوع هویتی تاثیر میپذیرند
🔸یکی از مسائل مهمی که در متولدان این دهه مشاهده میشود، چالشها و تنشهای شدید با والدین است؛ بنابراین زمانی که از تربیت خانوادگی در نسبت با دهه هشتاد و صحبت میشود این موضوع کاملاً متفاوت است.
🔸برخی سیاستهای حاکمیت نظیر سیاستهای خانواده، سیاستهای فرهنگی، سیاستهای رسانهای و سیاستهای جمعیتی نیز جامعه هدف مشخصی ندارند و عمدتاً مخاطبان گستردهای را در بر میگیرند؛ به همین خاطر نسبت این سیاستها با متولدین دهه هشتاد نامشخص و مبهم است. در نتیجه متولدین این دهه در مجموعهای از تناقض ها، تضادها، تشویشها و نگرانیها به سر میبرند.
📎https://farhangesadid.com/0001ZR
#دهه_هشتادی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔 @Cultural_governance
▫️تأمّلی در معنای بازسازی انقلاب در ساختار فرهنگی
🔰نشست «ملاحظات بنیادی در بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی» در راستای همایش «#بازسازی_انقلابی_ساختار_فرهنگی_کشور» برگزار شد؛
◾️کلمۀ «بازسازی» بر امری فراتر از اصلاح موردی و ترمیم جزئی دالت دارد و نشان میدهد که توقع از این اقدام، تحوّلی در سطح بازساختن است و بازساختن نیز با ساختن اوّلیّه مقایسه میشود و حرکتی است که هرچند در امتداد آن قرار دارد، امّا یه نقطۀ عطف و شدنِ برجسته و نمایان به شمار میرود.
#حکمرانی_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
#یادداشت
🔰ابزارهای حکمرانی تغییر فرهنگی
یکی از مهمترین ابزارهای تغییر فرهنگی، نهاد داستان، داستانپردازی و قصهگویی در گستردهترین معنای آن است. از این رو در این یادداشت میخواهیم نگاهی به این نهاد داشته باشیم...
◀️ برای مطالعه ادامه مطلب به این پیوند مراجعه کنید.
🗂هسته #هسته_فرهنگ_ومشارکت_سیاسی
✒️نویسنده #حجت_جباردخت
#حکمرانی_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
🔰پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
نشست ملاحظات بنیادی در بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور را برگزار میکند.
گروه فرهنگپژوهی در نظر دارد تا همایشی ملی با عنوان “بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور” را در اسفندماه جاری برگزار نماید. از این رو پنجمین نشست از سلسله نشستهای مربوط به همایش ملی بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور با همکاری گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشگاه با عنوان نشست علمی “ملاحظات بنیادی بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی” به صورت مجازی برگزار میشود.
🔸 برای خواندن مشروح این خبر به آدرس زیر مراجعه مراجعه کنید :
yun.ir/bb32i1
#حکمرانی_فرهنگی
🆔Cultural_governance
🚨 هفت گام برای #جهاد_تبین
1⃣«گستره»
رسالت تبیین یک رسالت مقطعی نبوده، گستره مفهوم تبیین همه «حوزههای مداخلهای جریان شیاطین» در عالم مثل شبهات اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و ... همه وسواس ابلیس را در بر میگیرد. بر این اساس الگوی مقابلهای نیز باید ترکیبی، چند وجهی و ناظر به ابعاد مختلف تهاجم دشمن باشد.
2⃣ «الزامات»
تغیییر ریل از دفاع به تهاجم؛ در این مخاصمه و فوریت جهاد زینبگونه در زمان فعلی نیازمند به:
-تدوین فوری سند راهبردی تهاجم ترکیبی و طراحی عملیات فوری دفاعی، ولی فعالانه در شرایط گذار
-تربیت عناصر توانمند باورمند و متعهد به عنوان عوامل اصلی تبیینگر که مهمترین خصیصه آنها هم افقی با نگاه ولی جامعه باشد
-تلاش جدی و گسترده برای بسط مفاهیم و ارزشهای اخلاقی و دینی و تقویت مبانی اعتقادی جهادگران تبین
-انجام اقدامات جبههای و همافزا و پرهیز از خنثیسازی اقدامات سایرین
3⃣ «تجمیع ظرفیتها»
توجه به «بسترهای تبیین» خصوصا برای فوریتهای فعلی و ایجاد «جریان تبیین» در لایهها و سطوح مختلف، نیازمند انجام اقداماتی وسیع و ملی و همچنین در بخشهای مردمی و مسئولان میباشد با این توضیح که برای ایجاد بستر به نظر میرسد شروع گسترده اقداماتی از طرف مسئولین ملی ضرورت بیشتری داشته و در مجموع نیازمند سه دسته فعالیت هستیم:
-ارتباط وسیع مسئولین، صاحبان اندیشه دولتی و حکومتی و مردمی با لایههای پایین جامعه و عموم مردم
-اجرای عملیاتهای وسیع جبههای برای عناصر اصلی جریان انقلابی خصوصاً شبکههای وسیع مردمی
-حرکت منظم، پرشتاب، هنرمندانه و مدبرانه جریانات رسانهای کشور با تمرکز بر رسانه ملی و فضای مجازی
4⃣ «موانع»
حتماً نیازمند آنیم با رصد دقیق و بررسی و مطالعه در بلند مدت و کوتاه مدت با استفاده از نخبگان و متخصصین موانع اصلی در «پذیرش حق» و «قبول و باور دستاوردها و نقاط قوت انقلاب و نظام» و همچنین «نقاط ضعف و چالشهای اصلی نظام سلطه» را شناسایی و برای رفع آن اقدام نماییم زیرا ممکن است حرف صحیحی در قالب صحیحی ارائه گردد ولی به علت نبود زمینه پذیرش تبعات منفی یا خنثی در جامعه داشته باشد.
5⃣ «محتوا»
از آنجا که هدف دشمن، ارائه تصویر غیرواقعی از توان، امکانات و اتفاقات پیرامون جبهه خودی بوده و به دنبال تسخیر ذهن و قلب مخاطب است، محتوای قابل ارائه در جهاد تبیین نیازمند توجه به همه ابعاد تبیین در ساحتهای مختلف چون «رویکرد پدافندی و واکنشی» «تبیین و دسته بندی حقایق» «دستاوردها» «عناصر و منابع قدرت» «توانمندیها، ظرفیتها و قابلیتها» میباشیم از این رو میتوان محتوای مورد نیاز را در بخشهای زیر دستهبندی کرد:
-ارائه یک روایت «صحیح و مستند» و «هوشمندانه و بهنگام» از اتفاقات و حوادث
-شناسایی گلوگاههایی که ممکن است از طرف دشمن در نقطه تمرکز دشمنی قرار گیرد
-شناسایی فوری سوالات، پرسشها و ابهامات مردم و تهیه پاسخهای هوشمندانه و صحیح
-بیان و ارائه مستدل و دقیق دستاوردها و نقاط قوت و امیدآفرین انقلاب
-شناسایی دستهبندی و بیان مستند شیوههای جنگ روانی دشمن
-رصد فوری و صحیح اقدامات دشمن و مقابلههای هوشمندانه و پیشگیرانه با آنها
6⃣ «سازمان رزم»
ساماندهی عملیاتی مردم پایه با استفاده از توان نهادهای رسمی و با ضرب شدن در قدرت رسانهای ضروری به نظر میرسد.
محور فعالیت در این سازمان رزم باید بر تقسیم کار، در نظر گرفتن همه ظرفیتها، توان اقدام در همه اقشار و بر اساس راهبرد ارتباط مستقیم با مردم طراحی شود. چیزی شبیه اقدامات تبیینی در دوران انتخابات. اگر چه انجام این عملیات نیازمند توجیه و توانمندسازی لایه میانی یعنی عناصر مرجع و سر شبکهها میباشد.
7⃣ «هدفگذاری برای تولید محتوا»
در کنار اقدامات فوق که با قید فوریت باید ساماندهی و عملیاتی گردد نیازمند فعالیت گسترده پژوهشگاهها، اندیشکدهها و فعالین مردمی و نخبگانی و اندیشهورزان حوزوی و دانشگاهی برای کشف بهترین شیوهها برای ارائه محتوا به مخاطب و حل «گرههای ذهنی» آنان میباشیم.
#مدیریت_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
📝 #تحلیل_و_تبیین | میتوانیم قطب نوشتافزار منطقه باشیم
👈🏻 گفتگوی KHAMENEI.IR با رئیس مجمع نوشتافزار ایرانی-اسلامی
🔻 گردش مالی نوشتافزار بازار داخلی در کشور سالیانه حدوداً شش هزار میلیارد تومان است. الآن تقریباً این میزان دو برابر شده و به چهل درصد برای کل بازار رسیده است.
🔹 نوشتافزار علاوه بر آن کارکرد اصلیاش کارکرد رسانهای و فرهنگی هم پیدا کرده است؛ یعنی الآن این محصول جزو زنجیره بازارپردازی فرهنگی یا زنجیره بازارسازی فرهنگی است.
🔹 اصل کار باید توسط بخش خصوصی، جریانهای مردمی و با پشتیبانی حلقههای میانی مردمی باید شکل بگیرد؛ یعنی شرکتهای دانشبنیان، مؤسسات فرهنگی، نیروهای انقلابی، نیروهای دغدغهمند، فعالان عرصه تولید و فعالان اهل هنر و رسانه.
🔹 بازار محصولات شخصیتمحور در ایران بیش از پنجاه هزار میلیارد تومان است؛ یعنی بیش از ۹۹/۵ درصد این محصولات محتوا و شخصیتهای غیربومی هستند.
🔹 ما در حوزههایی که تولید داریم، به حدی از تعداد تولیدکنندهها و به یک رشد نسبی عمدتاً با کیفیتهای خیلی خوب در تولید رسیدهایم. در بعضی از محصولات مابازایِ تولید نداریم، یا تولید خیلی اولیه است و یا هنوز شکل نگرفته است، ولی این مسیر دارد با شتاب بسیار زیادی جلو میرود.
🔍 ادامه را بخوانید👇
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=49601
#مدیریت_فرهنگی
🆔@Cultural_governa
🔰سواد رسانهای مجموعه چشم اندازهایی است که فرد برای استفاده از محتوا و پیام های رسانه ای به کار می گیرد.
📌سواد رسانه ای یکی از انواع سواد هاست که بیشتر با سوادهای دیداری و تحلیلی و اینترنتی در ارتباط است.
🖊با ایجاد و گسترش رسانههای سمعی و بصری، این مفهوم به وجود آمد و با گسترش شبکههای اجتماعی، دارای مفاهیم و ابعاد گستردهتر و پیچیدهتری شد.
در اینجا به معرفی چند تن از مجموعه های صاحب سبک در حوزه آموزش سواد رسانه ای می پردازیم
🔎https://b2n.ir/f19067
🔺تلویزیون سواد رسانه
🔎https://b2n.ir/k72108
🔺سوادرسانه مجازی
🔎https://b2n.ir/t03962
🔺نهضت سواد رسانه
🔎https://b2n.ir/p82287
🔺چی خوبه
🔎https://b2n.ir/d64925
🔺نیماتودی
🔎https://b2n.ir/m94495
🔺باشگاه سواد رسانه ایرانیان
🔎https://b2n.ir/k45174
🔺شناد
🔎https://b2n.ir/r66996
🔺ارما مدیا(رسانه مصاف)
🔎https://b2n.ir/x76347
🔺سوادرسانه
🔎https://b2n.ir/a20713
🔺کتابخانه پلیس مجازی
🔎https://b2n.ir/w05695
🔺موسسه رسانه
🔎https://b2n.ir/p19969
🔺گرالیت
🔎www.aparat.com/nasraa_ir
🔺نسرا
🔎https://anarestan.com
🔺انارستان
🔎https://bmtc.ir
🔺مدرسه باران
🔎https://kodoumo.ir
🔺کدوما
🔎https://ayenehschool.ir
🔺مدرسه اینه
🔎https://savaderesane.ir
🔺سواد رسانه
🔎http://majazist.ir/
🔺مجازیست
🔎https://b2n.ir/d37292
🔺اکابر مدیا
🔎https://majazina.ir/
🔺مجازینا
🔎yun.ir/ih1vna
🔺تشکیلات رسانه تربیتی ماذنه
🔎mliteracy.ir
🔺انجمن سوادرسانه ایران
#معرفی_مجموعه_فاخر
#زیست_مجازی
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔@Cultural_governance